¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Capítulo 2A: “Mi día en la escuela…” (My day at school…)
Advertisements

LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  produce new essential vocabulary in writing & speech  conjugate –er & -ir verbs, such as comer,
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea nueva en la cesta. P ut your new homework in the basket. 2. Hagan la actividad con los dados con sus.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about foods and beverages we eat/drink for breakfast and lunch and express how often conjugate.
Vocabulario de 2A Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
La Fecha: Hoy es martes, 23 de septiembre Tema: School Subjects and Schedules Obj: SWBAT talk about their school schedule in Spanish including subjects.
Vocabulario 2A Realidades. Let’s Review Answer these questions using Spanish and complete sentences. 1.¿Cómo es la chica? 2.¿Cómo te llamas? 3.¿Qué día.
Vocabulario 2A.
Tu día en la escuela Capítulo 2A.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
¡Saquen sus cuadernos por favor!
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
Saquen sus apuntes de la sala volteada.
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Answer the questions (See pag 96) Cuál = Which
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
La escuela Laura Aldayturriaga.
Hoy es jueves el 17 de noviembre
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Capítulo 2A (Your day in school) Tu Día en la escuela.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Tenemos el examen de unidad 2 este jueves!
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
Las Materias School Subjects.
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
Tu día en la escuela Recording Assignment.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Hola, ¡buenos días!.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Write in Spanish (See pag 96)
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué sí o no?
¿Qué te gusta hacer en el otoño?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Preparan sus hojas de tres-en-raya para incluir sujetos diferentes.
¡Buenos días! ¿Qué vamos a aprender? LEARNING INTENTIONS
Vocabulary 2-A.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Quiz Review.
Using Verbs to Talk About What You Like to Do
Meta: I can understand information about school activities and rules
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Due Now: Describe your classes, write in Spanish the following :
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Mi horario Éste es mi horario.
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Use of Tengo y Tienes ¡El horario!.
Objectives Talking about a typical school day and school environment.
Transcripción de la presentación:

¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre: Ponen la tarea en la cesta. Repasan el vocabulario con un@compañer@. LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA We are learning (to)… recognize new vocabulary describe our school days – talking & writing about what classes we have in our schedules, what hours of the day we have those classes, and which classes we like more than others ask and answer questions about our school day, sharing what we think about our classes, who teaches them, and what hours of the day we have them use correct subject pronouns & conjugate –ar infinitive verbs to express who is doing an action in the present tense! We’ll know we’re successful when we can… write about our classes, explaining which ones we like more than others and why using the new vocabulary. we can ask and answer each of the target questions in a partner activity and in the review game, feeling confident that we know what we’re being asked and how to respond appropriately. we can take –ar infinitive verbs (like ‘bailar’), and talk about who does What (yo bailo…)

Vocabulario de la Unidad 2 Clases Números ordenales Adjetivos el almuerzo la clase arte español ciencias naturales ciencias sociales educación física inglés matemáticas tecnología el horario primera segunda tercera cuarta quinta sexta séptima octava novena aburrida difícil divertida fácil interesante práctica

bailar cantar practicar hablar montar