La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

La escuela Laura Aldayturriaga.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "La escuela Laura Aldayturriaga."— Transcripción de la presentación:

1 La escuela Laura Aldayturriaga

2 Objectives Students will be able to recognize both through reading and in listening the vocabulary as it pertains to our new lesson. SWBAT understand and compare cultural perspectives about schools. SWBAT recognize items in and around the classroom. SWBAT conjugate the verb gustar and use of indirect object pronouns. SWBAT use many adjectives in order to describe their classes and their school.

3 State Standards. State/System Standards:
1.1In the target language engage in conversations, provide and obtain information, express feelings and emotion and exchange opinions. 1.2 Understand and interpret both written and spoken forms of the target language of topics. 2.1 Demonstrate an understanding of the relationship between the practices and perspectives of the culture studied. 2.2 Demonstrate an understanding of the relationship between the products and perspectives of the culture studied.

4 Las escuelas de Mexico

5 La escuela La primaria La secundaria La preparatoria
La escuela técnica La universidad

6 El director

7 El Maestro

8 El estudiante/el alumno-la alumna

9 La bandera

10 El pizarrón

11 El marcador

12 El gis

13 La pluma

14 El folder

15 El lápiz

16 La perforadora

17 La ventana

18 La puerta

19 El borrador

20 El cuaderno

21 El diccionario

22 El escritorio

23 El examen

24 La clase

25 El salón

26 El libro

27 El papel

28 El reloj

29 La computadora

30 La lección

31 La mesa

32 La prueba

33 La silla

34 La tarea

35 El sacapuntas

36 La carpeta

37 La regla

38 La calculadora

39 La basura

40 La grapadora

41 El poster

42 El pupitre

43 La goma

44 Las tijeras

45 El pegamento

46 La mochila

47 La escuela Laura Aldayturriaga

48 Objectives Students will be able to recognize both through reading and in listening the vocabulary as it pertains to our new lesson. SWBAT use many adjectives in order to describe their classes and their school. SWBAT understand and how to ask about a schedule. SWBAT conjugate the verb terminar and empezar to use verbally. SWBAT conjugate the verb gustar and use of indirect object pronouns.

49 State Standards. State/System Standards: 1.1In the target language engage in conversations, provide and obtain information, express feelings and emotion and exchange opinions. 1.2 Understand and interpret both written and spoken forms of the target language of topics.

50 El horario Primera clase Segunda clase Tercera clase Cuarta clase
Quinta clase

51 Ar verbs- conjugate Empezar Terminar

52 La clase *______ matemáticas- mathematics arte- art español- Spanish
geometria Trigonometria Algebra música- music Carpinteria- carpentry Belleza- beauty class Computación- computer class Geografia- geography Historia- history arte- art español- Spanish Ciencias Biologia quimica ciencias sociales- social studies educación fisica- physical education ingles- English frances- french

53 Opinions about you classes
Aburrido- boring Difícil- difficult Divertido- fun, amusing Fácil- easy Favorito- favorite Interesante- interesting Útil-useful Más…..que- more than

54 Ejemplos Mi clase de historia es interesante.
Mi clase favorita es matematicas Me gusta escribir en español.

55 Gustar- to like Me Te Le Nos Les Gusta

56 Exit slip ¿Cuál clase te gusta más? ¿Cuál es tú clase favorita?
¿Cómo se escribe en español? I have a Spanish class. ¿La clase de ingles es aburrida? ¿Como se escribe en español school?_____


Descargar ppt "La escuela Laura Aldayturriaga."

Presentaciones similares


Anuncios Google