Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
La escuela Laura Aldayturriaga
2
Objectives Students will be able to recognize both through reading and in listening the vocabulary as it pertains to our new lesson. SWBAT understand and compare cultural perspectives about schools. SWBAT recognize items in and around the classroom. SWBAT conjugate the verb gustar and use of indirect object pronouns. SWBAT use many adjectives in order to describe their classes and their school.
3
State Standards. State/System Standards:
1.1In the target language engage in conversations, provide and obtain information, express feelings and emotion and exchange opinions. 1.2 Understand and interpret both written and spoken forms of the target language of topics. 2.1 Demonstrate an understanding of the relationship between the practices and perspectives of the culture studied. 2.2 Demonstrate an understanding of the relationship between the products and perspectives of the culture studied.
4
Las escuelas de Mexico
5
La escuela La primaria La secundaria La preparatoria
La escuela técnica La universidad
6
El director
7
El Maestro
8
El estudiante/el alumno-la alumna
9
La bandera
10
El pizarrón
11
El marcador
12
El gis
13
La pluma
14
El folder
15
El lápiz
16
La perforadora
17
La ventana
18
La puerta
19
El borrador
20
El cuaderno
21
El diccionario
22
El escritorio
23
El examen
24
La clase
25
El salón
26
El libro
27
El papel
28
El reloj
29
La computadora
30
La lección
31
La mesa
32
La prueba
33
La silla
34
La tarea
35
El sacapuntas
36
La carpeta
37
La regla
38
La calculadora
39
La basura
40
La grapadora
41
El poster
42
El pupitre
43
La goma
44
Las tijeras
45
El pegamento
46
La mochila
47
La escuela Laura Aldayturriaga
48
Objectives Students will be able to recognize both through reading and in listening the vocabulary as it pertains to our new lesson. SWBAT use many adjectives in order to describe their classes and their school. SWBAT understand and how to ask about a schedule. SWBAT conjugate the verb terminar and empezar to use verbally. SWBAT conjugate the verb gustar and use of indirect object pronouns.
49
State Standards. State/System Standards: 1.1In the target language engage in conversations, provide and obtain information, express feelings and emotion and exchange opinions. 1.2 Understand and interpret both written and spoken forms of the target language of topics.
50
El horario Primera clase Segunda clase Tercera clase Cuarta clase
Quinta clase
51
Ar verbs- conjugate Empezar Terminar
52
La clase *______ matemáticas- mathematics arte- art español- Spanish
geometria Trigonometria Algebra música- music Carpinteria- carpentry Belleza- beauty class Computación- computer class Geografia- geography Historia- history arte- art español- Spanish Ciencias Biologia quimica ciencias sociales- social studies educación fisica- physical education ingles- English frances- french
53
Opinions about you classes
Aburrido- boring Difícil- difficult Divertido- fun, amusing Fácil- easy Favorito- favorite Interesante- interesting Útil-useful Más…..que- more than
54
Ejemplos Mi clase de historia es interesante.
Mi clase favorita es matematicas Me gusta escribir en español.
55
Gustar- to like Me Te Le Nos Les Gusta
56
Exit slip ¿Cuál clase te gusta más? ¿Cuál es tú clase favorita?
¿Cómo se escribe en español? I have a Spanish class. ¿La clase de ingles es aburrida? ¿Como se escribe en español school?_____
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.