Repàs control 4: estadística i atzar

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ESTADÍSTICA ÍNDICE 1.Introducción.Introducción. 2.Población y muestra.Población y muestra. 3.Variables estadísticas:Variables estadísticas: Cualitativas.
Advertisements

AIGUA I ACTIVITAT FÍSICA
Experimentem amb l’elasticitat escola arc iris roger soto, laura torcal, pere ros, lluc rodó, júlia aicart i jan sanfulgencio.
Variables numèriques Taules de freqüències:
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
ORIENTACIÓ I COORDENADES GEOGRÀFIQUES
LA GRAVETAT SOTA SOSPITA
Equacions amb dues incògnites.
i el que no es pot avaluar
Variables qualitatives
MÚLTIPLES I DIVISORS ESCOLA EL Cim- 6è de primària.
Fronts de reacció-dispersió per poblacions Neolítiques
Pràctica 3. ELABORACIÓ D’UN MAPA GENÈTIC DE TRES MARCADORS.
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
El mapa topogràfic Distàncies i Pendents.
El paper dels barris en les xarxes socials a Catalunya. Una aproximació. José Luis Molina (UAB) Projecte finançat pel MICINN (CSO /SOCI), Estudio.
Aspectes ètics de la recerca
FORMES JURÍDIQUES D’EMPRESES
Elisabet - Abril – Rubén 6èB
Tema 4: Estadística i atzar
PREPARACIÓ PROVES D’ACCÉS A GRAU MITJÀ 2017
Recordem què vol dir ser adolescent
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
HIPONÍMIA Què és? HIPÒNIMS Diverses paraules (significat + concret)
2ª Qüestió: Quin tipus de mesures cal distingir
Tema 5 (1ª part) Cinètica química.
TREBALLS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC
Equivalent Thèvenin d'un circuit de corrent continu
SISTEMA GESTOR D’EMPRESA D’EXCAVACIONS
Guillermo Martí Nomdedeu
Reconeixement de patrons en sequencies. Introduccio
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
TEMA 5 : FUNCIÓ DE NUTRICIÓ
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
TRIGONOMETRIA Conceptes bàsics: Triangle (tres costats i tres angles)
Estudi sobre la salut, estils de vida i condicionants acadèmics dels estudiants de medicina de Catalunya La salut de l´estudiant de medicina Carlos Garcia.
Treballem l’estadística
QUÈ LI FALTA A AQUEST COTXE? CEIP Marian Aguiló 4 anys A
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2008 FASE PROVINCIAL PROVA INDIVIDUAL
Fet per Adriana, Helena i Marta (6B)
L’ESTADÍSTICA Fet per: Oriol C, Mario i Guillermo.
Recursos Informàtics en Història
Mobilitat 1996 S’ha elaborat una matriu de viatges 1996 entre municipis a partir de les dades de l’EMO 96, l’EMQ 96 i dels operadors. La mobilitat obligada.
VERMICOMPOSTAGE 4t DE PRIMÀRIA S.J.O. Curs
DINÀMICA GENERAL DE LA POBLACIÓ
Perfil dels enquestats
EL CAVALLET DE MAR I ELS SEUS FILLS
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
TOTS ELS INDIVIDUS D’UNA MATEIXA ESPÈCIE SÓN IGUALS?
Objectiu Educatiu Trienni
1. Els sofistes 1.3. El problema de la naturalesa: el gir antropològic
MP06 ANÀLISI ESTÈTICA CFGM ESTÈTICA I BELLESA
NOMBRES NATURALS I ENTERS
Tema 5: Nombres naturals i enters
Distribucions importants en Inferència estadística
ESTADÍSTICA 1.
VIII Trobada d'Estudiosos del Garraf i d’Olèrdola
Introducció a l’experimentació
ESCOLA ANTONI TÀPIES- 5èB
Sistemes Analògics i Digitals
Un animal en perill d’extinció
Realitzat per: Xavi González i López.
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Organització i creixement
Noms: Gemma-Raquel Grup i nivell: 5è A Escola: CEIP Anselm Clavé
la cohesió social va per barris
Valors i actituds polítiques en perspectiva comparada
DESCRIPCIÓ DELS HORITZONS.
Conceptes previs Lleis químiques Teoria cineticomolecular.
Transcripción de la presentación:

Repàs control 4: estadística i atzar 1r ESO INTERMEDI

Definicions ESTADÍSTICA: POBLACIÓ: MOSTRA: VARIABLE DISCRETA: Classificació de dades amb la finalitat d’extraure conclusions. POBLACIÓ: Conjunt d’elements a estudiar MOSTRA: Part representativa de la població que estudiem. VARIABLE DISCRETA: Aquella que sols pot prendre uns valors concrets en qualsevol interval tancat VARIABLE CONTÍNUA: Aquella que pot prendre infinits valors en qualsevol interval.

definicions FREQÜÈNCIA ABSOLUTA: FREQÜÈNCIA RELATIVA: MITJANA: MODA: Nombre de vegades que tenim un mateix valor. FREQÜÈNCIA RELATIVA: Nombre de vegades que tenim un mateix valor dividit pel nombre total de dades. MITJANA: La mitjana es la divisió entre la suma de les dades i el nombre de dades. MODA: Valor estudiat de major freqüència. ATZAR: Efecte que és imprevisible. PROBABILITAT: Nombre que mesura el grau d’incertesa.

L’estudi estadístic 1. Recollida de dades 2. Tipus de variables: Preguntem als professors de l’institut Eugeni d’ors el nombre de fills que tenen i el color dels seus ulls Responen nombre de fills: 0,0,1,0,3,2,1,0,1,0,2,0 Responen color: Negre, Blau, Marró, Negre, Negre, Verd, Marró, Marró, Verd, Marró, Blau, Marró 2. Tipus de variables: Nombre de fills: Variable quantitativa discreta Color dels ulls: Variable qualitativa. 3. Mostra i població: Mostra: els 12 professors de l’Eugeni que hem preguntat. Població: Tots els professors de l’Eugeni d’Ors.

L’estudi estadístic 4. Taules de freqüències Nombre de fills Responen nombre de fills: 0,0,1,0,3,2,1,0,1,0,2,0 4. Taules de freqüències Nombre de fills Freqüència absoluta Freqüència relativa Percentatge 6 6:12=0,5 50% 1 3 3:12=0,25 25% 2 2:12=0,1667 16,67% 1:12=0,0833 8,33% TOTAL 12 100%

L’estudi estadístic 4. Taules de freqüències Color dels ulls Responen color: Negre, Blau, Marró, Negre, Negre, Verd, Marró, Marró, Verd, Marró, Blau, Marró 4. Taules de freqüències Color dels ulls Freqüència absoluta Freqüència relativa Percentatge Negre 3 3:12=0,25 25% Marró 5 5:12=0,4167 41,67% Blau 2 2:12=0,1667 16,67% Verd TOTAL 12 1 100%

L’estudi estadístic Nombre de fills Freqüència absoluta Freqüència relativa Percentatge 6 6:12=0,5 50% 1 3 3:12=0,25 25% 2 2:12=0,1667 16,67% 1:12=0,0833 8,33% TOTAL 12 100% 5. Mitjana: Només en variables quantitatives! 0·6+1·3+2·2+3·1=0+3+4+3=10 10 12 =0,833 𝑓𝑖𝑙𝑙𝑠

L’estudi estadístic Nombre de fills Freqüència absoluta Freqüència relativa Percentatge 6 6:12=0,5 50% 1 3 3:12=0,25 25% 2 2:12=0,1667 16,67% 1:12=0,0833 8,33% TOTAL 12 100% 6. Moda: 0 fills

L’estudi estadístic Color dels ulls Freqüència absoluta Freqüència relativa Percentatge Negre 3 3:12=0,25 25% Marró 5 5:12=0,4167 41,67% Blau 2 2:12=0,1667 16,67% Verd TOTAL 12 1 100% 6. Moda: Ulls marrons

L’estudi Estadístic 7. Gràfic de barres

Atzar La probabilitat és la mesura de l’atzar La probabilitat va de 0 (impossible) a 1 (segur) Pot expressar-se en percentatge de 0% a 100% En un estudi estadístic la freqüència relativa pot ser considerada una probabilitat.

Teniu cap dubte?