OLIMPIADA MATEMÀTICA 2009 FASE PROVINCIAL PRIMÀRIA PROVA INDIVIDUAL

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Un milió d’arbres?. En aquesta activitat intentarem fer una estimació aproximada dels quilometres que poden recórrer els ciclistes del Saunier Duval.
Advertisements

AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
PROPORCIONALITAT 1 Funciona amb “clics”.
Les amistats estan fetes de trossets....
TRANSMISSIÓ I TRANSFORMACIÓ DE MOVIMENT
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
BAUHAUS, una escola d’art
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2010 FASE PROVINCIAL PRIMÀRIA PROVA INDIVIDUAL
L’Univers Com es defineix l’Univers?
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2008 FASE PROVINCIAL PROVA INDIVIDUAL
Lingua e cultura catalana Unitat 3: horaris
ÀREES I PERÍMETRES DE FIGURES PLANES
Col·legi BEAT RAMON LLULL
JOC EXPERIMENTAL Parteix de TEORIES DE GOLDSCHMIED
CLAUDE MONET.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
UD: EXPRESSIÓ GRÀFICA: perspectives
Elisabet - Abril – Rubén 6èB
ESCOLA MARE DE DÉU DEL ROSER - AMÍLCAR
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
Les fraccions Sisè B curs
UNITAT 1: Els nombres reals (I)
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
Problemes prova individual
ELS NOMBRES ENTERS.
I ARA, QUÈ PUC FER?.
LES PREPOSICIONS A... DE... EN/AMB... PER/PER A ES CONFONEN !
Problemes prova individual
PREMATRÍCULA PROVES ACCÉS UNIVERSITAT
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2009 FASE autonómica PRIMÀRIA PROVA INDIVIDUAL
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2009 FASE PROVINCIAL PROVA INDIVIDUAL
L’aparell respiratori
REUNIÓ INFORMATIVA P. A. U Curs
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2009 FASE autonómica SEGON CICLE PROVA INDIVIDUAL
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2011 FASE PROVINCIAL PROVA INDIVIDUAL
DIADA DE La pau i la no violència.
PAU 2010.
Treballem l’estadística
Fet per Adriana, Helena i Marta (6B)
L’ESTADÍSTICA Fet per: Oriol C, Mario i Guillermo.
XXIII OLIMPíADA MATEMÀTICA 2012
Classificarem la prova en 3 categories:
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
EL TEMPS.
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2010 FASE PROVINCIAL PROVA INDIVIDUAL
CAP DE CREUS.
Nom : Elena Ipingea Data :
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2010 FASE PROVINCIAL PROVA INDIVIDUAL
El Camí Forestal i el pas del temps
Automàtic 8 Amb so ¯.
Els corriols Piu i Piua.
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2009 FASE autonómica PRIMER CICLE
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2008 FASE PROVINCIAL PRIMÀRIA PROVA INDIVIDUAL
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
Xavi Fabregat 4tA Karim Atsailali 4tA
Classificarem la prova en 3 categories:
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
CIENCIES DE LA TERRA I EL MEDI AMBIENT 2n batxillerat
Anem al Cap de Creus... I això ¿on para?.
FASES DE PROJECTE TECNOLÒGIC
CABREM TOTS AL GIMNÀS?.
AL NOSTRE INSTITUT #AQUIPROUBULLYING!
Transcripción de la presentación:

OLIMPIADA MATEMÀTICA 2009 FASE PROVINCIAL PRIMÀRIA PROVA INDIVIDUAL LES ALQUERIES, 9 DE MAIG

1.- PINTEM JUNTS.- Pau i Joana són amics i pinten junts, i els han llogat per pintar tres parets iguals. A Pau li costa pintar una paret tres hores i a Joana li costa sis hores. Si pinten junts, esbrina les hores que necessiten per acabar l’encàrrec. Explica la part de l’encàrrec que ha pintat cadascú. Solució.- Com Pau necessita tres hores per pintar la paret, en una hora pinta 1/3 de paret. Com Joana necessita sis hores per pintar la paret, en una hora pinta 1/6 de paret. Per tant, junts, en una hora pinten (1/3 + 1/6 =) 1/2 paret. Com han de pintar tres parets necessitaran 6 hores. Com Pau pinta 1/3 paret en una hora, si pinta sis hores pintarà (6 · 1/3 =) 2 parets. Con Joana pinta 1/6 parets, si pinta sis hores, pintarà (6 · 1/6 =) 1 paret

2.- Dibuixa un rellotge amb els números que indiquen les hores, semblant al de la figura, i parteix-lo mitjançant dues rectes, de manera que la suma dels números de cada part sigui igual. Com 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8 + 9 + 10 + 11 + 12 = 78, la suma dels números de cada part a de sumar (78/3 =) 26. El tros superior a de contenir els nombres mes alts i els mes petits. Una possibilitat és que continga el 11, el 12, el 1 i el 2. El tros inferior a de contenir els números mitjans. Una possibilitat és que continga el 5, el 6, el 7 i el 8. Així tenim:

3. - UNA JORNADA A L’ESCOLA 3.- UNA JORNADA A L’ESCOLA.- Anna entra a l’escola a les 9h 10min i ix a les tres i cinc minuts de la vesprada. Quant de temps està a l’escola cada dia? I en una setmana Si des de sa casa a l’escola tarda 17 minuts, a quina hora cal que isca de sa casa pel matí?. I a quina hora arriba a sa casa per la vesprada Solució: a) El temps que està cada dia a l’escola s’obté per diferència entre l’hora d’eixida i l’hora d’entrada. Pasan les hores al sistema 0h – 24h, tenim Per tant cada dia romandrà al centre 5 h. i 55 minuts

b) En una setmana anirà a classe cinc dies , així per calcular l’estada cal multiplicar l’estada diària per cinc Però Per tant l’estada setmanal serà: 25h 275m = 25h +4h 35m = 29h 35m c) Per calcular l’hora d’exida de casa Per calcular l’hora d’arribada

4.- DEL 1 AL 10.- Escriu a la quadrícula tots els números de l’u al deu, sense repetir i col·locant un en cada cel·la de manera que dos nombres consecutius no poden estar en contacte ni pels costats ni pels vèrtexs. Solució.- S’han de seguir els dos manaments de l’enunciat colocant els números el mes separats l’uns del altres. Per example 1 4 7 5 6 9 2 10 3 8

5.- Mira aquesta figura. Podries saber quants cubs hi ha? Solució: Hi han, en profunditat, tres fileres de cubs. Contant els cubs de cada filera