Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Catàleg de les biblioteques del CRAI de la Universitat de Barcelona
Advertisements

Competències bàsiques i l’educació en Comunicació
ARCA (Arxiu de Revistes Catalanes Antigues)
El Plan de Comunicación UPC Sostenible 2015
L’ordinador i els Sistemes Operatius(S.O)
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
Com iniciar el treball de recerca
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
Recursos Informàtics en Història
MAPES CONCEPTUALS.
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
ENFISPO.
L'accés, la gestió i l'ús de la informació
SCOPUSxxxxxxxxxxxxxxxx
L’Expressió escrita.
Gestió de continguts i d’objectes digitals & biblioteques
Library and Information Science Abstract
L’informe de laboratori
Federació Catalana d’ONGD
Accés i ús de la informació.
Localitzar i recuperar informació
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Experimentam amb la ciència
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
Comunicació Audiovisual
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
Integració europea i gènere Centre de Documentació Europea de la URV
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
Glòria Durban, Anna Blasco Olivares (2010)
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
Immobiliària 2.0, adequació als estàndards actuals
Autor(s): Núria Castillo Mas, Miquel Puertas Molina, Marta Roca Lefler
Biblioteca Patrimonial Digital de la Universitat de Barcelona
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
La gestió per processos
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
LIDERATGE D’EQUIPS INSCRIPCIÓ Inici: 04/07/2018 Fi: 18/07/2018 Horari:
Fonaments de Cartografia i Sistemes d’Informació Geogràfica
SCOPUSxxxxxxxxxxxxxxxx
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
Mapes conceptuals Jordi Guim.
PROGRAMA AL COSTAT DE QUI CUIDA
Sumari 1 Introducció 2 Què són les fonts d’informació?
INTERNET XARXA: Quan un conjunt d’ordinadors estan connectats entre si per comunicar-se i compartir informació. TIPUS DE XARXES: LAN: Xarxa d’àrea local,
Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
BIBLIOTECA - MEDIATECA
CRAI: Unitat de Docència
Palataforma web per a músics amateurs i semi-professionals
Teoria de les intel·ligències múltiples: Punts clau
Recursos d'informació en globalització i sostenibilitat
CRAI: Unitat de Gestió de la Col·lecció
Nova eina de descoberta
Projecte: Videojocs.cat
Convivència i Mediació Escolar
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
Presentació assignatura
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU Curs 2007/2008 Sessió 2 Mòdul 2.1. El procés de cerca 1: De la necessitat d’informació a les eines per a localitzar-la

On som? Què cerco i perquè ? La competència informacional. Visió de referència. On som? Cerca i recuperació de la informació Què cerco i perquè ? Com i on trobaré la informació ? Què he trobat del que buscava? procesCERCA_mapa1

Objectiu: Afavorir un procés de cerca òptim per accedir a la informació tenint en compte la seva tipologia i les TIC. Reconèixer una necessitat d'informació Determinar l'abast de la informació requerida Accedir a la informació amb eficiència Avaluar la informació i les seves fonts Incorporar la informació seleccionada al procés d’ensenyament-aprenentatge Utilitzar la informació de manera eficaç per a duu a terme tasques específiques Accedir i utilitzar la informació de forma ètica i legal Classificar, emmagatzemar, manipular i combinar la informació reunida Generar, comunicar i compartir nova informació contribuint en la construcció conjunta del coneixement

IDENTIFICAR LA INFORMACIÓ QUE NECESSITO 1. Les necessitats d’informació 1.1. Determinar quina informació es necessita (concreta o genèrica). 1.2. Determinar quina és la font d’informació més adequada o pertinent. 1r - PLANTEJAMENT DE LA NECESSITAT D’INFORMACIÓ Què cerco i per què ? IDENTIFICAR LA INFORMACIÓ QUE NECESSITO Definir el problema que es pretén resoldre. CONCRETAR LA NECESSITAT D’INFORMACIÓ Identificar les característiques d’aquesta informació: Cobertura geogràfica i cronològica Nivell i extensió Format Iniciar la planificació: Coneixements previs Pluja d’idees CONÈIXER ELS RECURSOS DISPONIBLES

1r - PLANTEJAMENT DE LA NECESSITAT D’INFORMACIÓ Què cerco i per què ? competencia_INFORMACIONAL_mapa2.pdf

Determinar quina informació es necessita 1. Les necessitats d’informació 1.1. Determinar quina informació es necessita (concreta o genèrica). 1.2. Determinar quina és la font d’informació més adequada o pertinent. Determinar quina informació es necessita Informació concreta Informació genèrica Identificar les característiques d’aquesta informació: cobertura geogràfica i cronològica, nivell, extensió i format.

Determinar quina és la font d’informació més adequada 1. Les necessitats d’informació 1.1. Determinar quina informació es necessita (concreta o genèrica). 1.2. Determinar quina és la font d’informació més adequada o pertinent. Determinar quina és la font d’informació més adequada en funció si es necessita … Poca informació Molta informació Informació general Informació especialitzada exemples

CONÈIXER ELS RECURSOS DISPONIBLES 2. Les eines per a localitzar informació: les fonts d’informació 2.1. Llenguatges i formats en què es presenta la informació. 2.2. Els suports on s'emmagatzema la informació 2.3. Tipus de fonts d’informació en funció dels continguts 1r - PLANTEJAMENT DE LA NECESSITAT D’INFORMACIÓ Què cerco i per què ? IDENTIFICAR LA INFORMACIÓ QUE ES NECESSITA CONCRETAR LA NECESSITAT D’INFORMACIÓ CONÈIXER ELS RECURSOS DISPONIBLES Comprendre com s’elabora, organitza i emmagatzema la informació: formats i suports Conèixer els diferents tipus de recursos existents: tipologies documentals Comprendre les característiques i utilitats de cada tipus. Saber com accedir als recursos informatius (biblioteques i Internet).

1r - PLANTEJAMENT DE LA NECESSITAT D’INFORMACIÓ Què cerco i per què ? competencia_INFORMACIONAL_mapa2.pdf

2. Les eines per a localitzar informació: les fonts d’informació 2.1. Llenguatges i formats en què es presenta la informació 2.2. Els suports on s'emmagatzema la informació 2.3. Tipus de fonts d’informació en funció dels continguts article_DURBAN_llenguatges_i_formats.pdf

Nous llenguatges i noves formes de comunicar 2. Les eines per a localitzar informació: les fonts d’informació 2.1. Llenguatges i formats en què es presenta la informació 2.2. Els suports on s'emmagatzema la informació 2.3. Tipus de fonts d’informació en funció dels continguts Nous llenguatges i noves formes de comunicar La creació del multimèdia i l’ hipermèdia. S’ha facilitat l’accés i processament dels formats ja existents (el text, la imatge, el so i l’audiovisual).

2. Les eines per a localitzar informació: les fonts d’informació 2.1. Llenguatges i formats en què es presenta la informació 2.2. Els suports on s'emmagatzema la informació 2.3. Tipus de fonts d’informació en funció dels continguts

2. Les eines per a localitzar informació: les fonts d’informació 2.1. Llenguatges i formats en què es presenta la informació 2.2. Els suports on s'emmagatzema la informació 2.3. Tipus de fonts d’informació en funció dels continguts

Documentacio_Modul2\article_mapa_DURBAN_fonts.pdf

Tipus de fonts d’informació documentals 3. Les biblioteques i Internet com a recursos informatius diferenciats però complementaris 3.1. Fonts d’informació documentals 3.2. Recursos informatius específics d’Internet 3.3 Fonts d’informació digitals recomanades per a la biblioteca escolar Tipus de fonts d’informació documentals Obres de referència (diccionaris, enciclopèdies, altes, directoris, guies) Monografies Publicacions periòdiques Fonts secundàries (catàlegs, bases de dades, bibliografies, biblioteques digitals)

Tipologies de recursos informatius específics d’Internet 3. Les biblioteques i Internet com a recursos informatius diferenciats però complementaris. 3.1. Fonts d’informació documentals 3.2. Recursos informatius específics d’Internet 3.3. Fonts d’informació digitals recomanades per a la biblioteca escolar Tipologies de recursos informatius específics d’Internet Portals especialitzats (monogràfics) Webs corporatives (institucionals o comercials) Webs personals, blocs...

3. Les biblioteques i Internet com a recursos informatius diferenciats però complementaris. 3.1. Fonts d’informació documentals 3.2. Recursos informatius específics d’Internet 3.3 Fonts d’informació digitals recomanades per a la biblioteca escolar recursosDIGITALS.doc

Pràctica: El procés de cerca. Què cerco i perquè? PRÀCTICA_Modul2.doc