Títol: Un exemple de lliçó a Atenea: Teoria de la simetria

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
EL NOU CATÀLEG DE LA BIBLIOTECA de l’escola
Advertisements

Impress 3... Posa-hi un fons!
Campus Virtual.
Campus Virtual.
Títol: Curs de Càlcul completament integrat a Atenea
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
Importar les notes al Campus Virtual
Treball presentat per: Paula Rullán Sergio Torres Aina Iglesias
PER QUÈ LA FILOSOFIA VA AL CINEMA?
PREZI Primers passos Davinia Alfonsin 4rt C Info. Tecnològica
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
CUIDATGE.
Recursos Informàtics en Història
2c. Les pàgines web i l’hipertext. Les bases de dades a la xarxa
Adaptació al Grau en Psicologia document informatiu curs
Les primeres passes amb el GeoGebra
ENFISPO.
3 Ara proposeu el portafoli a la vostra assignatura (2,5 h) presencials (4 h de treball fora de l’aula (presentació de resultats a l’Atenea 6 de març.
uoc-domo CONTROL DOMÒTIC AMB ARDUINO UOC-DOMO
LA FASE DE SELECCIÓ (FS) A LA FIB
JORNADA D’INTERCANVI D’EXPERIÈNCIES
Writer 2... posant els textos “en forma”!
Library and Information Science Abstract
Creació d’un mapa personalitzat
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
Menú => Gestió d’expedients => Adaptació per extinció de pla d’estudis.
DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
Les Restriccions d’accés
Títol: El Calendari d’Atenea versus “Google calendar”. Sinergia
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
Matèries de modalitat i optatives de 2n de batxillerat
CIÈNCIES NATURALS CURS
Com introduir les Guies Docents
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
RYT a matrícula (MAT) reunió de centres 21/05/2015.
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
Perfil dels enquestats
El dia del cribratge d’alcohol a Catalunya, una estratègia de sensibilització en el marc del programa Beveu Menys Autors: Díaz Álvarez, Estela; Segura.
Imaginem que fa un segle haguéssim hibernat a un cirurgià i a un mestre...
Gestió electrònica del Dipòsit Legal
Títol de la presentació
Biosis Previews® Objectiu i Metodologia
SCIENCE OF SYNTHESIS.
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
Josep Lluís Cañadilla Institut Jaume Huguet - Valls.
BEGINNER EV3 PROGRAMMING Lesson
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
Automodificació de matrícula
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Curs de Biocomputació Universitat Autònoma de Barcelona
Educar A l’inici d’un nou curs 2014 .
Propostes de millora en el GIR
Títol: Git, un sistema de gestió del codi per projectes de software
Projecte: Videojocs.cat
BIOLOGIA I GEOLOGIA 4rt ESO
Màster d’Aplicacions Multimèdia
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
El SEGUIMENT DE COMPLECIÓ
MATERIAL MULTIMEDIA PARA LA AUTOEVALUACIÓN DE ASIGNATURAS DEL GRADO EN QUÍMICA  Jorge Verdú, Rosa Herráez, Yolanda Moliner, Carmen Molins, María Llobat,
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
Estils i Plantilles Ms Word.
Presentació assignatura
Aquí hi va el títol del pòster: representatiu de les conclusions,i que generi interès, sient seriós i exacte Pérez, J., Rodríguez, P., Casal, J. Institut.
Transcripción de la presentación:

Títol: Un exemple de lliçó a Atenea: Teoria de la simetria Autors: Pere Cruells i Pagès, Piedad Guijarro Carranza Col·laborador: Gerard Planes Conangla (estudiant becari) Secció de Matemàtiques i Informàtica - Departament d’Estructures a l’Arquitectura - E.T.S d’Arquitectura de Barcelona Email: pere.cruells@upc.edu, piedad.guijarro@upc.edu Resum: L’adaptació a l’EEES ha obligat a actualitzar els materials didàctics adaptant-los a les directrius dels nous plans d’estudis. Atenea ofereix eines que faciliten aquesta adaptació com són les lliçons fetes amb Moodle. En aquest pòster presentem una lliçó de matemàtiques feta per als estudiants d’arquitectura, amb el títol: “Teoria de la simetria en arquitectura”. Es tracta d’una lliçó autocontinguda de manera que l’estudiant no necessita consultar cap material addicional pel seu estudi. Aquesta lliçó inclou explicacions teòriques, exemples i preguntes que permeten que l’estudiantat s’autoavaluï per conèixer l’assoliment dels objectius marcats en la lliçó, i conté imatges en moviment fetes en Flash per visualitzar el temari a estudiar. Paraules clau: Lliçó, Moodle, Matemàtiques, Simetria, Rosasses, Sanefes, Mosaics

Lliçons Moodle Una de les activitats que ofereix Moodle és la lliçó. Una lliçó està formada per textos, imatges, vídeos, documents de so, vincles externs i qualsevol creació multimèdia que es pugui inserir en una pàgina web. Tot aquest material dins d’una lliçó servirà per a que l’alumne el llegeixi, el visualitzi, l’escolti, l’estudiï, s’autoavaluï o sigui avaluat. A diferència d’un llibre, l’estudi de les lliçons de Moodle no és seqüencial i és un material interactiu. Una lliçó consta d’una col·lecció de pàgines indexades, cada una d’elles seguides o no d’unes preguntes. Les preguntes són del mateix tipus que les dels qüestionaris Moodle: Vertader / Fals, opcions múltiples, aparellament, resposta breu, etc. La seqüència en l’estudi de la lliçó per part de l’estudiantat dependrà dels resultats de les preguntes, aquesta seqüenciació la tria el professor al crear la lliçó. Al final de cada tema l’estudiant ha de respondre unes preguntes i es pot donar l’opció o no de continuar l’estudi o obligar-lo a tornar a l’inici d’un tema no consolidat.

Teoria de la simetria: Taula de ramificació 1. Isometries del pla 2. Grup de simetria 3. Rosasses 4. Sanefes 5. Mosaics Qüestionari 1 Qüestionari 2 Qüestionari 3 Qüestionari 4 Qüestionari 5 Final de lliçó Aquest esquema mostra el control de flux que es pot seguir per estudiar aquesta lliçó. Al final de cada pàgina hi ha les opcions per fer un qüestionari del tema estudiat o passar al tema següent. Tot i així, sempre es manté visible el “menú de la lliçó” per saltar a qualsevol pàgina.

Teoria de la simetria: Introducció El tema de “Teoria de la simetria” és molt visual i, per tant, ideal per adaptar-lo a un format multimèdia. La lliçó que presentem conté imatges en moviment fetes en Flash que ajuden a aquesta visualització. La primera pàgina mostra el “Menú de la lliçó”, que és visible durant tota la lliçó i permet navegar per tots els capítols i explicacions generals del seu funcionament.

Teoria de la simetria: Exemple de pàgina (1)

Teoria de la simetria: Exemple de pàgina (2)

Teoria de la simetria: Exemple de pàgina (3)

Teoria de la simetria: Exemples de preguntes 1. 2.

Teoria de la simetria: Flash

Teoria de la simetria: Avaluació En el darrer curs s’ha fet una enquesta per avaluar el material creat dins d’Atenea de l’assignatura Matemàtiques I. Aquesta enquesta ha estat contestada per un 33% dels 416 estudiants matriculats. A continuació mostrem els resultats de les preguntes referents a la lliçó. Considero que la LLIÇÓ sobre Teoria de la Simetria que hi ha a ATENEA és un recurs suficient per estudiar aquest tema pel meu compte. M'agradaria que hi hagués més temes de l'assignatura Matemà-tiques I en aquest format de LLIÇÓ a ATENEA. Un 63% de l’estudiantat considera que aquesta lliçó és un recurs suficient pel seu estudi sense la necessitat d’un professor. El 67% de l’estudiantat voldria que hi hagués més temes de l’assignatura de matemàtiques explicats en aquest format a Atenea.

Conclusions El setembre de 2010 es va iniciar el Grau en Arquitectura amb un nou pla d’estudis. L’adaptació de les assignatures de matemàtiques a l’EEES comportava la creació de material docent tant per a l’autoaprenentatge com per a l’avaluació de l’estudiantat. Els autors d’aquesta presentació van crear diversos recursos i activitats en l’àrea de matemàtiques per a l’arquitectura fent ús de la plataforma Atenea. Un exemple és aquesta lliçó. La incorporació de material multimèdia, com ara imatges en flash, vídeos, imatges en 3D, calculadora Wiris, etc. fa que el format lliçó sigui molt intuïtiu i atractiu per a l’estudiantat acostumat a l’ús de les noves tecnologies. El fet que al final de cada tema s’hi pugui incorporar un qüestionari permet l’autoavaluació i el control per part del professorat de l’estudi del temari. L’avaluació d’aquesta lliçó ha estat molt positiva per part de l’estudiantat que demana l’adaptació de més temes de les nostres assignatures en aquest format lliçó de Moodle.