Malaltia i mort: Canvis familiars

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
AIGUA I ACTIVITAT FÍSICA
Advertisements

Campus Virtual.
Campus Virtual.
MÚLTIPLES I DIVISORS.
“CHUPA-CHUP”.
Alimenta el teu cos.
JESÚS DE NATZARET.
BICENTENARI 12 de febrer de 2009
Crítica al Platonisme i a la tradició judeocristiana
TÍTOLS DOCTOR INTRODUCCIÓ DE SOL·LICITUDS AMB TRASLLAT O CANVI DE PROGRAMES O DEPARTAMENTS NOTES: En la introducció a.
MÚLTIPLES I DIVISORS ESCOLA EL Cim- 6è de primària.
TRASTORNS DE L’ALIMENTACIÓ
TREBALL DE PAIDOPSIQUIATRIA
CLAUDE MONET Obres clàssiques de pintura acompanyades
FESTES DE NADAL Elena Extraviz.
PETITS REPORTERS Títol.
Trastorns de l’alimentació
Ens visita el dentista a P3, P4 i P5!!!
Un animal en perill d’extinció
LA VIDA DE JOAN MIRÓ.
CALES DE L’ESCALA.
LA FAULA.
Les formigues.
Trastorns de l’alimentació
La Bíblia, Font de Valors Humans i socials
Varicel·la Naomi Muñoz Luque.
TRIGONOMETRIA Conceptes bàsics: Triangle (tres costats i tres angles)
15 de novembre Dia sense alcohol
ELS DRETS SOCIALS Rics i pobres
Un test per pensar... Materials de
FET PER L’ÈRIC I L’ANASTASIA
Obesitat en edat pediàtrica
Infants....
DIADA DE LA PAU A SJO.
III CONCURS BÍBLIC INFORMÀTIC
Gèneres Musicals.
valors humans i socials
Escola Jacint Verdaguer Castelldefels
Nom : Elena Ipingea Data :
PRESTACIO PER ATENDRE NECESSITATS BÀSIQUES
LA VIDA DE LES PERSONES.
COM NEIX UN PARADIGMA?.
15 de novembre Dia sense alcohol
XIII a Setmana de la solidaritat
APICULTURA.
Dia Mundial dels Defectes Congènits 3 de Març de 2017
La vida no és sols per mi, sinó per servei, ajuda i bé dels altres
Poema de Victor Hugo (s. XIX)
HERÀCLIT D’EFES aC.
Cant espiritual Joan Maragall.
EL CONTE D’ EN BERNAT L’AMOINAT ESTÀ A PUNT DE COMENÇAR!
EMBARASSOS EN ADOLESCENTS
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Per la PAU, en record de RACHEL CORRIE.
Tindrem prou energia?.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU”
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
Pureza de Maria Escola de pares - infantil
Adopció 3% dels nens d’E.E.U.U són adoptats.
S’UTILITZEN EN LES OPERACIONS DE FINANÇAMENT DE L’EMPRESA A LL/T.
COM NEIX UN PARADIGMA?.
III Jornada de casos clínics en Vacunes per a l’Atenció Primària
Els sagraments.
CONTE LA FADA EMPATIA VISITA UNA ESCOLA.
ESQUEMA DE LA UNITAT DIDÀCTICA 1
BENAURANCES DELS AMICS
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Transició de diapositives manual
Transcripción de la presentación:

Malaltia i mort: Canvis familiars

CANVIS FAMILIARS INTRODUCCIÓ: Típicament aquests nens són: + responsables + competents + independents + socials

MALALTIA GREU EN FAMILIAR Quan un membre de la familia es troba seriosament malalt o crònicament, els nens poden creure que ells són els causants de la malaltia. Quan és un germà/na el malalt, al rebre aquest més atencions, pot aparèixer ENVEJA I GELOSIA. Això provoca al nen: - Agressivitat - Depressió - Aïllament social

MORT D’UN FAMILIAR-1 DEPRESSIÓ MAJOR I IDEACIÓ SUÏCIDA La mort d’un familiar sempre és traumàtica, i per un nen encara ho és més. Generalment provoca canvis d’humor, tristesa, depressió, pèrdua de la gana, irratibilitat i trastorns del son. Els 2 primers mesos desprès es pot desenvolupar DEPRESSIÓ MAJOR I IDEACIÓ SUÏCIDA

MORT D’UN FAMILIAR-2 S’han fet estudis que demostren que assistir al funeral no provoca majors trastorns als nens, sobretot si tenen el suport d’algun amic o altre familiar. El concepte de la “mort” com UNIVERSAL i IRREVERSIBLE va madurant amb el creixement. Nens de 2-3 anys: No entenen res. Només tenen ansietat per la saperació. Nens de 4-5 anys: Creuen que és reversible, com un llarg viatje. Pre-escolars: Pensen que al morir hi ha un “nou mon” on menjar, dormir i jugar. Nens de 10-11 anys: Tenen un concepte més real. Creuen que la mort és un càstig. Adolescent: Entenen la mort, i tenen por a la pròpia.