Problema dels camins.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Pensem en un mite.... El mite d'Aracne. EL MITE D'ARACNE · Quins personatges hi ha? -Aracne -Atenea/ Velleta.
Advertisements

Un milió d’arbres?. En aquesta activitat intentarem fer una estimació aproximada dels quilometres que poden recórrer els ciclistes del Saunier Duval.
La llegenda m’ajuda a llegir el mapa.... a interpretar el que diu
CORAL DEL PARE CLARET.
NOSALTRES, AVUI, COM CLARET
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Tema 2. DIVISIBILITAT.
El Montgrí per camins de calç.
Els nens i nenes de l’aula d’acollida hem treballat els jeroglífics i aquí us ensenyem alguns dels que ens hem inventat nosaltres mateixos. A veure si.
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
5.
Calcular: a) el vector velocitat i el mòdul en funció de “t”;
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
Resolució de problemes algebraics
Taller SOBRE l’aigua: L'inventor gota.
Una forma fàcil d'obtenir algunes fórmules
Potències de nombres racionals
COM CALCULAR EL COST DE LES COSES
PREGUEM: Pare, Perdó per les coses que he fet malament,
POLINOMIS.
HOLA NENS i NENES DE S.J.O.! BENVINGUTS AL NOU CURS
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Matemàtiques 3er E.S.O..
Classificarem la prova en 3 categories:
VALORS/VIRTUTS per créixer com a persones
LA BIBLIA, FONT DE VALORS HUMANS I SOCIALS
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
Com podem calcular el percentatge d’un nombre?
DIADA DE LA PAU A SJO.
CAP DE CREUS.
EL COLOR BLAU.
QUARESMA UN TEMPS IMPORTANT, PER PREPARAR LA GRAN FESTA
valors humans i socials
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
CONCURS.
LES FRACCIONS.
Quina emoció! Què ens voldran dir?
Passar d’un tipus de representació a una altra
EL GAT LLAMPEC VISITA ALS ALUMNES DE CICLE MITJÀ
PERQUÈ LA NOSTRA SABATA TÉ UN NÚMERO!!
SANT MARTÍ D’EMPÚRIES ESPIGÓ HEL·LENÍSTIC.
Problemes que es poden resoldre amb equacions
ELS NENS I NENES DE P4 TREBALLEM EL PROJECTE DELS MONSTRES
QUAN FAS EQUIP, ETS FAN ÀSTIC!
I tu qui dius que sóc?.
Les fraccions Sisè B curs
Música: Pasqua, del Petit llibre d’orgue de Bach
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Classificarem la prova en 3 categories:
3x2 · (5x-3y+2x3) 15x3-9x2y+6x5 multiplicar: treure factor comú
SISTEMA DUNAR.
Observa aquesta balança i mira quins canvis hi fem
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
RELAT CURT El drac de l’aigua
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
PERCENTATGES DESCOMPTES REBAIXES I OFERTES AUGMENTS
LA FLOR MÀGICA AUTORS: Ainoa i Christian.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
Religió Catòlica 2 Educació Primària.
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
EL TEATRE Per començar aquest projecte ens hem de situar. Què és això del teatre? Quan es va inventar? Quina ha estat la seva evolució al llarg de la.
ESCOLA CERVANTES 5è APARELL CIRCULATORI.
Els tres filtres 2018 .
Raúl Álvarez Genes ( auronplay )
El Montgrí per camins de calç.
El model democràtic Tres elements essencials:
AL NOSTRE INSTITUT #AQUÍPROUBULLYING!
Els nombres racionals es poden representar sobre la recta numèrica.
Transcripción de la presentación:

Problema dels camins

Dos pobles han decidit condicionar un camí que va de l’un a l’altre Dos pobles han decidit condicionar un camí que va de l’un a l’altre. Un dels pobles s’encarregarà d’un terç del camí, i l’altre. Un dels pobles s’encarregarà d’un terç del camí, i l’altre de les tres vuitenes parts. La Generalitat condicionarà els 14 km restant. Quina es la longitud del camí?

Com no sabem la mida del camí, li direm: x Ens diu que 1/3 del camí un poble, és a dir: x/3 També ens diu que 3/8 l’altre poble, és a dir: 3x/8 L’altre part del camí, que són 14km els subenciona la generalitat. L’equació resultant de tot això és: x/3 + 14 + 3x/8 = x

mcm 8 i 3= 24 x/3 + 3x/8 + 14 = x 24x/3 + 24·3x/8 + 24·14 = 24x 8x + 9x + 336 = 24x 8x + 9x – 24x = -336 7x = 336 X = 336/7 = 48 *Per calcular quina és la distància que ha de subencionar cada poble hem de fer una operació diferent en cada cas: POBLE 1 x/3= 48/3= 16 km POBLE 2 3x/8= 3·48/8= 18 km GENERALITAT 14 km

ESQUEMA: Generalitat POBLE 1 POBLE 2 16km 14km 18km 48km

Com el poble 1 fa una distància de 16 km, el poble 2 una distància de 18 km i la generalitat una de14km si ho sumem això ens té de donar 48: 18 + 14 + 16 = 48