Marketing Cultural per a les Societats Musicals

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
MURCIA 22 de Abril de 2007 La profesionalización de la gestión cultural en las Sociedades Musicales. El reto estratégico de las Bandas.
Advertisements

La profesionalización de la gestión cultural en las Sociedades Musicales. El reto estratégico de las Bandas.
NOMS: Bahaa Eldin Tobi Mohamed El Hajji Prof.: Albert Mestre Grup: 4.
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
La Guerra del Francès: resistint en nom de qui?
ANÀLISI ECONÒMICA-FINANCERA DEL SECTOR VITIVINÍCOLA Oriol Amat i Jordi Perramon Universitat Pompeu Fabra.
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
Institut Català de Finances
1 u n i t a t Conceptes bàsics de tècnica comptable.
Programa de Transició Escola Treball
1.- L’EMPRESA Per què és necessària l’empresa?
Jornada Cloenda Esports
LA PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS VIARIS
La Revolució Industrial
28 de febrer 2006.
FINANÇAMENT EUROPEU PER LA CREATIVITAT, LA INNOVACIÓ I LES NOVES TECNOLOGIES Fons Estructurals.
Estudi per a la identificació de
EL SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES A L’AJUNTAMENT DE MANLLEU
Proposta EC: definició, objectius i pressupost
PRESSUPOST MUNICIPAL AJUNTAMENT SANT HILARI SACALM REGIDORIA D’HISENDA
Emplaçament del futur aeroport corporatiu/
REGISTRE MUNICIPAL D’ENTITATS CIUTADANES
CONVIVÈNCIA OBSERVATORI PER A LA E S C O L A R.
APOSTA PEL CICLE FORMATIU DE GRAU SUPERIOR EN
ELS DRETS I DEURES DE LES FAMILIES DE PERSONES AMB DID
La Nòmina Catalana.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
HISTÒRIA del MÓN CONTEMPORANI
Gestió eficient dels recursos en els equipaments escènics i musicals
Palau de Congressos, València Octubre de 2001
Liquidació del Pressupost Exercici 2016
Gestió de la qualitat en el litoral.
Projecte d’Itineraris Formatius
Estratègia de Catalunya en l’Aplicació de la metodologia LEADER Tremp avança! Suma’t al futur. Sessió 1 Les ajudes de que disposem Els instruments.
Jornada Cloenda Esports
Cambra Oficial de Comerç i Indústria de Sabadell
CIRCULAR, MÉS ENLLÀ DEL RECICLATGE
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
PLA ECONÒMIC I FINANCER EINA CLAU GESTIÓ PÚBLICA
El paper de les ciutats en el procés d’innovació empresarial
COM FER FRONT A LA MANCA D’HABITATGE SOCIAL
La Direcció queda habilitada per:
AMPA Pinediques de Taradell
ELS MERCATS ESTRATÈGICS DE LES ARTS ESCÈNIQUES I LA MÚSICA A CATALUNYA
Amics de la ciutat de Granollers Granollers, 26 de gener 2011
Inversió en l’operador espanyol Juliol 2016
Model de gestió assistencial: innovació i integració. Montse Cervera
NOVETATS NOVA DIRECTIVA DE CONTRACTACIÓ I TRANSPOSICIÓ CATALANA
Policia + Tecnologia Mataró, 1 de juliol de 2003.
MAPA CONCEPTUAL - Accions - Responsables - Temporalització.
Préstecs Participatius per a emprenedors culturals digitals.
Com preparar una unitat per a l’avaluació
Creixement econòmic de Liquats Vegetals: Presència als lineals de les grans distribuidores d’alimentació. Núria Arimany Anna Sabata Xavier Ferràs Petra.
Serveis de Formació.
Estatut d'autonomia de Catalunya
Xarxa de Custòdia del Territori
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Pere Antoni Mas Cladera
Projecte d’Itineraris Formatius
EXPERIÈNCIES EN UNA ASSIGNATURA OPTATIVA NO CONVENCIONAL: INTRODUCCIÓ ALS NOUS MATERIALS A L’ARQUITECTURA I Congrés UPC Sostenible i 13 de Juliol.
Els “trapicheos” d’uns quants socialistes al nostre poble Palau-solità i Plegamans $
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
la depressió dels anys trenta
la depressió dels anys trenta
PRESSUPOSTS 2014.
Jornades Govern Obert. Diputació de Barcelona
PERSONAL DOCENT I INVESTIGADOR (PDI)
Plenària del Patronat 6 de juny de 2019
Informe per a l’ASSEMBLEA GENERAL DE SOCIETATS MUSICALS
Transcripción de la presentación:

Marketing Cultural per a les Societats Musicals Moraira 4 d’octubre de 2003

La pervivència i la competitivitat social de les SM Ha afectat en general a totes les organitzacions sense ànim de guany Estan generant canvis normatius (p.e. La Llei del mecenatge, o la Llei Valenciana de la Música o la nova Llei d’associacions) Provocarà l’aparició de noves funcions que han esta ben lluny de les activitats tradicionals de les SM (p.e fund raising, màrketing social) Finançament La pervivència i la competitivitat social de les SM

PRODUCTOS INTERMEDIOS II SOCIEDADES MUSICALES FORMACIÓN CONCIERTOS OUTPUTS RECREATIVOS OTROS INTANGIBLES ASOCIATIVOS INFRAESTRUCTURAS OTROS OUTPUTS CULTURALES INSTRUMENTOS TRABAJO INFORMAL/VOLUNTARIO TRABAJO PROFESIONAL TRABAJO AMATEUR SERVICIOS FINALES PRODUCTOS INTERMEDIOS SECCIONES ESPACIOS DINÁMICA ASOCIATIVA INPUTS INGRESOS PASACALLES PROD. FONOGRÁFICOS

Orientación al mercado Orientación al producto II Producto Único Formación Musical Concierto Orientación al mercado Orientación al producto Cd’s para vender CD’s de un festival Producción en serie

Valors del moviment associatiu musical L’associacionisme. Identitat. II Valors del moviment associatiu musical L’associacionisme. Identitat. Foment de la Música. Formació cultural Formació Professional Impacte Econòmic

II

II

III. Diagnòstic, l’estat de la qüestió III.1 La importància econòmica de les Societats Musicals. Un fenomen emergent. 1991 3.500 milions de pessetes 2001 7-10.000 milions de pessetes (Entre el 20% i el 40% del total de la despesa pública)

III. Diagnòstic, l’estat de la qüestió

III. Diagnòstic, l’estat de la qüestió III.2 L’estructura actual del ingressos. 4 1.       El conjunt de les aportacions privades s’aproximen al 85% dels ingressos de les Societats Musicals, si considerem que realment les aportacions dels ajuntaments realment són convenis per serveis 2.       En termes pressupostaris el paper de les escoles de música és cada vegada més rellevant, el que mostra que també que l’orientació de les Societats va centrant-se més en l’aspecte formatiu. 3. Les aportacions públiques de les Diputacions i la Generalitat semblen prou ridícules

II

III. Diagnòstic, l’estat de la qüestió III.3 Una aproximació a l’estructura actual de les despeses Reparació Instruments Altres despeses Festivals o Concerts Col·lab. Extraord. músics Seg. Soc. Compra d'instrum.s Sous 2,4% 3,7% 3,8% 4,3% 4,9% 11,1% 53,0% Mat. d'ofic. Impremta Transports Comunic. Suminist   1,5% 1,6% 2,0%

V. A mena de reflexions i propostes 12 Contextualització V. A mena de reflexions i propostes 12 V.1. DE LES APORTACIONS PRIVADES INCREMENT DE LES QUOTES DELS SOCIS  A LA RECECERCA D’APORTACIONS PRIVADES. LES SM SÓN TAMBÉ DELS NO-SOCIS V.2.EL PAPER DEL SECTOR PÚBLIC EN EL FINANÇAMENT DE LES SM I LES ESCOLES DE MÚSICA.   DESENVOLUPAMENT DE LA LLEI VALENCIANA DE LA MÚSICA (ESPECIALMENT TITOLS 3, 4 I 7) GENERALITAT I CORPORACIONS LOCALS, EN EL MARC DE LA LLVM HAN D’ASSUMIR EL 60% DELS COSTOS DE L’ENSENYAMENT MUSICAL ELABORACIÓ D’UN CONVENI MARC PER A LES RELACIONS AMB ELS AJUNTAMENTS ANÀLISI D’ALTRES POSSIBLITATS DE FINANCIACIÓ PÚBLICA. EUROPA

V.3.DE LA ACCIÓ CONCERTADA DE LES SM. Contextualització V.3.DE LA ACCIÓ CONCERTADA DE LES SM.  CREACIÓ D’UN CENTRAL DE COMPRES D’INSTRUMENTS, PARTITURES, MATERIAL FUNGIBLE E INVENTARIABLE  CREACIÓ D’UN CONVENI MARC AMB LES INSTITUCIONS FINANCERES V.4. DE LES FORMES INSTITUCIONALS DE LES SM  EN UN TERMINI DE 5 ANYS, AL MENYS UN 60% DE LES SM S’HAN DE CONVERTIR EN INSTITUCIONS D’UTILITAT PÚBLICA V.5 DELS ASPECTES DE GESTIÓ  NORMALITZACIÓ, REGULARITZACIÓ I TRANSPARÈNCIA FISCAL I COMPTABLE DE LES SOCIETATS MUSICALS PROFESSIONALITAZIÓ DE LA GESTIÓ