PASSOS PER MEDIAR UN CONFLICTE

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Avui vull regalar-te ….
Advertisements

Diapositiva de presentació
PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES
CURS DE MONITORS 2010 ANNA TORT
CONSELL COMARCAL DEL TARRAGONÈS Dr. Joan Fuguet Busquets
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Tema 2. DIVISIBILITAT.
LA TARDOR Cicle Inicial.
PREGUNTEM, PARLEM, EXPLIQUEM, COMPARTIM... APRENEM!
L’Expressió escrita.
PETITS REPORTERS Títol.
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
LA UNIÓ EUROPEA Activitat per aprendre els països membres de la Unió Europea, on estan situats i les seves capitals.
PREGUEM: Pare, Perdó per les coses que he fet malament,
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
Un bocí de pastís...?.
CONVERSA EXPLORATÒRIA
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
Mediació IES s'Agulla (Blanes) Què és la mediació? Conflictes que
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Llegendes sobre la Lluna
VALORS/VIRTUTS per créixer com a persones
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
16 coses apreses el 2016 (III) Carles Capdevila 2017 
Grups interactius a L’Esquitx
Situacions creades a partir dels materials naturals
Carta d’un infant als seus pares.
PLATAFORMA PIMEC COMERÇ VALLÈS
Carta d'amic Bety.
Concurs Bíblic Víctor Bernal Martínez Col·legi Sant Josep Obrer
ESCOLTA ESTRUCTURADA A P3 Escola Joan Maragall.Vilanova del Camí.
El màrqueting i els seus elements
Objectiu Educatiu Trienni
valors humans i socials
ENS TROBEM DE NOU.
Potser la seva vestimenta deia el que la seva ànima volia reflectir
Com fer una presentació? Comunicació oral
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
La pràctica reflexiva Conceptes i mirades del que implica aquest tipus de modalitat formativa.
ASSAMBLEA GENERAL ASSOCIACIÓ DE FAMÍLIES D’ALUMNES CURS 17/18
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
XIII a Setmana de la solidaritat
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
L’ ESPÒNSOR QUÍ QUÉ COM.
CONCURS INVENTEM-REPTE REAL
HABILITATS COMUNICATIVES
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Ajuda'm a fer silenci, Senyor,
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
Mediació en acció!.
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
Plantilla per realitzar un projecte
Pureza de Maria Escola de pares - infantil
DA46: PROCÉS D’ADAPTACIÓ FINAL 01/01/2013 Subdirecció Màrqueting MUTUALISTES EN OPCIÓ ALTERNATIVA AL RETA.
Convivència i Mediació Escolar
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
Som humans. Per això a vegades….
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
CABREM TOTS AL GIMNÀS?.
Què és el Projecte Educatiu d’Abrera?
Sobre l’esforç Anònim 2014 .
Transcripción de la presentación:

PASSOS PER MEDIAR UN CONFLICTE GUIA DEL BON MEDIADOR PASSOS PER MEDIAR UN CONFLICTE

PREMEDIACIÓ: VOLS VENIR A MEDIACIÓ? OBJECTIU: Crear unes condicions que facilitin l’accés a mediació QUÈ HAN DE FER ELS MEDIADORS?: Han d’iniciar contactes amb cadascuna de les parts en conflicte per animar-los a anar a mediació Han de crear confiança en el procés, amb els mediadors i amb totes les persones implicades Han d’esbrinar per separat, el que cada part està disposada a transmetre i a compartir amb l’altra Han d’assegurar-se de que l’opció que han pres les persones que es troben en conflicte, sigui la millor via de solució per a les dues parts

PRESENTACIÓ I REGLES DE JOC: T’ACCEPTO?, M’ACCEPTES? OBJECTIU: Donar la benvinguda, presentar-se i explicar les normes bàsiques de funcionament de la mediació QUÈ HAN DE FER ELS MEDIADORS?: Explicar en que consisteix el procés de mediació Demanar respecte i ordre en les seves intervencions Recordar la importància de la seva col·laboració per canviar la situació Assegurar la confidencialitat i neutralitat per part dels mediadors

3. EXPLICAR EL QUE HA PASSAT: QUÈ ET DIC?, QUÈ M’HAS DE DIR? OBJECTIU: Crear un ambient relaxat i que afavoreixi el diàleg QUÈ HAN DE FER ELS MEDIADORS?: Preguntar: que ha passat? Escoltar activament : mostrar interès, parafrasejar, clarificar, resumir i reformular Ajudar a manifestar a les parts implicades, tot allò que els preocupa i que els fa sentir malament en aquella situació Mantenir el to dialogant, reconeixent els seus sentiments i respectant els seus silencis.

ACLARIR EL PROBLEMA: QUÈ VOLS TU?, QUÈ VULL JO? OBJECTIU: identificar en què consisteix el conflicte i consensuar els temes que més els preocupa a les dues parts QUÈ HAN DE FER ELS MEDIADORS?: Concretar quins són els interessos i necessitats Veure quins són els punts que poden desbloquejar el conflicte i que ens permeten avançar cap a un comú acord Ajudar a les dues parts a posar-se en lloc de l’altra persona Aconseguir una definició conjunta de la situació Fer una agenda amb els temes que més els preocupi i que vulguin tractar

PROPOSAR SOLUCIONS: TU EM PROPOSES, JO ET PROPOSO OBJECTIU: Tractar el tema i buscar possibles solucions QUÈ HAN DE FER ELS MEDIADORS?: Explicar en que consisteix la pluja d’idees Facilitar el pensament creatiu Explorar el què cada part està disposada a fer per l’altra persona Demanar que valorin les propostes que han fet amb criteri d’eficàcia, de realitat i de justícia Fer-los adonar a què es comprometen amb les seves propostes.

ARRIBAR A UN ACORD: QUÈ HEM DE FER PER CONTINUAR CONVIVINT JUNTS? OBJECTIU: Avaluar les propostes, analitzant les avantatges i dificultats que presenten cadascuna, per a poder arribar a un mutu acord QUÈ HAN DE FER ELS MEDIADORS?: Ajudar a les parts a definir clarament els acords a que han arribat. Vetllar perquè aquest acords siguin: equilibrats, clars, realistes, que suposin una millora en la futura relació i que siguin acceptables per a les dues parts Fer el seguiment del pla d’actuació de: qui farà què, quan, on i com? Fer una encaixada de mans i felicitar per la feina realitzada