2. Presentació de la Guia UB per l’elaboració de la memòria per la sol·licitud de verificació dels Títols de Grau.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
MINORS Estudis de grau Àrea d’Afers Acadèmics
Advertisements

Competències ètiques en la formación universitària
La qualitat, garantia de millora.
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
Experiències en la tutorització d'habilitats transversals
Formació del Personal d’Administració i Serveis
CRITERIS PER AL DISSENY DELS TÍTOLS DE MÀSTER
ORIENTACIÓ ACADÈMICA INS JÚLIA MINGUELL.
1 u n i t a t L’educador infantil.
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
NORMATIVA D’AVALUACIÓ EN ELS ESTUDIS DE LA UAB
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
Estudi per a la identificació de
OPCIÓNS FORMACIÓ PROFESSIONAL
TNR. Presentació de Tesis Doctorals
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi:.
Decret d’autonomia dels centres educatius
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
I ARA, QUÈ PUC FER?.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Disseny i implementació d’una base de dades relacional
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
Assemblea informativa 8 de gener de 2010
de les titulacions de Grau i de Màster de la UAB
Itineraris curriculars simultanis Bellaterra, 20 de novembre 2015
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Decret d’autonomia dels centres educatius
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
Experiència amb el Google Sites
La Direcció queda habilitada per:
MANTENIMENTS DE MATRÍCULA de Plans d’estudis de Doctorat
MARC PER L’AVALUACIÓ DE LA TASCA DOCENT
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
Equips docents: Una forma diferent de fer docència
Presentació Cadena de Valor
Tesis Doctorals en Xarxa
RESULTATS DE LA IMPLANTACIÓ DE LES TITULACIONS OFICIALS
Presentació BATXILLERAT
(Q-.LE) Facultat de Magisteri
PROCÉS DE SEGUIMENT DE LES TITULACIONS UNIVERSITÀRIES
Problemes medi ambientals de l’àrea de coneixements Construcció
Resultats de l’Estudi 1Q 1R ESCOLA TÈCNICA SUPERIOR D’ENGINYERIA Curs Grau d’Eng.Elèctrica Grau d’Eng.Electrònica Ind. i Automàtica Grau d’Eng.Informàtica.
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
UNIVERSITAT E. Secundària (ESO) Educació Primària Educació Infantil
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Formació per als equips directius d’educació secundària
Autor: Vicens Blasco Ferrón Consultora: Neus Heras Navarro
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
MARC LEGAL Reial decret 412/2014 de 6 de juny pel qual s’estableix la normativa bàsica dels procediments d’admissió als ensenyaments oficials de grau.
El currículum a l’educació primària
RECONEIXEMENT I TRANSFERÈNCIA DE CRÈDITS
Guia UB per l’elaboració de la memòria
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
ACREDITACIÓ ANECA AQU Marta Jordan. Biblioteca de Medicina.
Pla de Formació de Centre
Nova eina de descoberta
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de: - Servei de Gestió de la Recerca, de la Oficina de Projectes Internacionals de Recerca,
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
Presentació assignatura
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
CICLES FORMATIUS.
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

2. Presentació de la Guia UB per l’elaboració de la memòria per la sol·licitud de verificació dels Títols de Grau

Guia UB per l’elaboració de la memòria per la verificació dels Títols de Grau Descripció del títol Justificació de la implantació del títol Objectius i competències del títol Accés i admissió d’estudiants Planificació de l’ensenyament Personal acadèmic Recursos materials i serveis Resultats previstos Sistema de garantia de qualitat del títol Calendari d’implantació

1.- DESCRIPCIÓ DEL TÍTOL 1.1 Denominació Aspectes generals a tenir en compte 1.1.1 Nom del títol 1.1.2 Branca 1.1.3 Codi UNESCO 1.2 Universitat sol·licitant i centre 1.3 Tipus d'ensenyament 1.4 Nombre de places de nou ingrés (estimació pels quatre primers anys d'implantació) 1.5 Nombre de crèdits i requisits de matriculació 1.5.1 Nombre de crèdits del títol 1.5.2 Nombre mínim de crèdits a matricular i període lectiu, i en el seu cas normativa permanència

1.6 Resta d'informació necessària per l'expedició del Suplement Europeu al títol 1.6.1 Branca de coneixement  1.6.2 Naturalesa de la institució que confereix el títol 1.6.3 Naturalesa del centre universitari en el que s'imparteix el títol 1.6.4 Professions per les que capacita el títol 1.6.5 Llengua o llengües utilitzades al llarg del procés formatiu 2. Justificació de la implantació del títol 2.1 Justificació del títol proposat, argumentant l'interés acadèmic, científic o professional 2.2 Referents externs a la Universitat que avalin l'adequació de la proposta a criteris nacionals i internacionals 2.3 Descripció dels procediments de consulta interns i externs utilitzats per a l'elaboració del pla d'estudis

DIA 15.04.08 Presentació punts 1-2-3-4* 3. Objectius i competències del títol 3.1 Objectius i competències del títol 3.1.1 Objectius generals del títol 3.1.2 Competències transversals (generals) i específiques exigibles per atorgar el títol 4. Accés i admissió d'estudiants 4.1 Sistemes d'informació prèvia a la matriculació i procediments accessibles d'acollida i orientació als estudiants de nou ingrés per facilitar la seva incorporació a la Universitat Perfil d'ingrés recomanat pels futurs estudiants 4.2 Criteris d'accés i condicions o proves d'accés especials DIA 15.04.08 Presentació punts 1-2-3-4* 4.3 Sistemes de suport i orientació als estudiants un cop matriculats 4.4 Transferència i reconeixement de crèdits: sistema proposat per la Universitat

18.04.08 Sessió Formació “Planificació de l’Ensenyament” Relacionar matèries i competències Organització de les assignatures Components de cada matèria

5. Planificació de l’Ensenyament 5.1 Estructura dels ensenyaments 5.1.1 Distribució del pla d’estudis en crèdits ECTS, per tipus de matèria 5.1.2. Descripció de les matèries Nom matèria Caràcter (1) Branca (2) Crèdits Nom assignatura SEMESTRE COMPETÈNCIES M1 M2 M3 M4 M5

5.2 Descripció detallada de les matèries de que consta el pla d’estudis Denominació de la matèria Crèdits ECTS i caràcter Durada i ubicació temporal dins del Pla d’Estudis COMPETÈNCIES I RESULTATS D’APRENENTAGE QUE L’ESTUDIANT ASSOLEIX AMB AQUESTA MATÈRIA REQUISITS PREVIS (si calen) Assignatura 1 (nom i crèdits) Assignatura 2 Assignatura 3 .... Activitats formatives amb el seu contingut en ECTS, la metodologia d’ensenyament – aprenentatge i la seva relació amb les competències a assolir per l’estudiant Sistema d’avaluació de l’adquisició de competències Breu resumen de continguts 5.3 Planificació i gestió de la mobilitat d’estudiants propis i d’acollida

6.1.1 Personal acadèmic disponible 6.1 Professorat i altres recursos humans necessaris i disponibles per dur a terme el pla d'estudis proposat 6.1.1 Personal acadèmic disponible at d’estudiants Catedràtics Titulars Cated. EU Titulars EU Doctors Titulars EU No Doctors Contractats Doctors Temps complet Temps parcial TOTAL Ajudants Doctors Ajudants Associats Cated.CAT Agregat Lector Temps complet Temps parcial TOTAL

6.1.2 Personal de suport disponible Funcionaris Laborals Fixes Laborals Eventuals Secretaria centre i consells d'estudis Departaments Serveis Generals Facultat TOTAL 6.2 Justificació de l'adequació dels recursos humans disponibles 6.2.1 Justificació de l'adequació de la experiència docent, investigadora o professional del personal disponible per posar en marxa la titulació 6.2.2 Mecanismes de que es disposen per assegurar la igualtat entre homes i dones i la no discriminació de persones en discapacitat

7. Recursos materials i serveis 7.1 Disponibilitat i adecuació de recursos materials i serveis 7.1.1 Justificació de l'adequació dels materials i serveis disponibles 7.1.2 Mecanismes per realitzar i garantir la revisió i manteniment 8. Resultats previstos 8.1Valors quantitatius estimats per la tasa de graduació,abandonament i eficiència 8.2 Resultats de l'aprenentatge 9. Sistema de Garantia de Qualitat del títol PROGRAMA AUDIT 10.- Calendari d'implantació 10.1 Cronograma d'implantació de la titulació

1. Definició del perfil i competències Disseny del Programa Formatiu Títols de Grau UB 1. Definició del perfil i competències Competències específiques Són les competències pròpies d’un camp de coneixement determinat o de les exigències d’un treball, professió o context concret. Es poden usar com a referents: Els Llibres Blancs Plans Formatius altres universitats Experiència titulacions actuals Subject Benchmark Statements" (pàgina molt aconsellable): http://www.qaa.ac.uk/academicinfrastructure/benchmark/default.asp . Competències transversals Usar el llistat fixat pel conjunt de la UB, com a referència, i a partir d’aquí prioritzar, completar i sobretot contextualitzar: Compromís ètic Capacitat d’aprenentatge i responsabilitat Treball en equip Capacitat creativa i emprenadora ...... També es poden usar com a referents les competències la llista proposada pel projecte Tuning, llibres blancs

G1 G2 G3 COMPETÈNCIES TRANSVERSALS UB IMPORTÀNCIA(**) VIABILITAT (**) PREREQUISITS EXEMPLES (*) G1 G2 G3 (*) EN CAS NECESSARI MARCAR SI CAL APROFUNDIR EN AQUESTA COMPETÈNCIA EN L’OPTATIVITAT (**)1: MOLT; 2: MIG; 3: BAIX PREREQUISIT (SI/NO): Si per assolir la competència (G1) es necessari haver assolit la (G3)

T1 T2 T3 COMPETÈNCIES TRANSVERSALS TITULACIÓ IMPORTÀNCIA(**) VIABILITAT (**) PREREQUISITS EXEMPLES (*) T1 T2 T3 (*) EN CAS NECESSARI MARCAR SI CAL APROFUNDIR EN AQUESTA COMPETÈNCIA EN L’OPTATIVITAT (**)1: MOLT; 2: MIG; 3: BAIX PREREQUISIT (SI/NO): Si per assolir la competència (G1) es necessari haver assolit la (G3)

E1 E2 E3 COMPETÈNCIES ESPECÍFIQUES IMPORTÀNCIA(**) VIABILITAT (**) PREREQUISITS EXEMPLES (*) E1 E2 E3 (*) EN CAS NECESSARI MARCAR SI CAL APROFUNDIR EN AQUESTA COMPETÈNCIA EN L’OPTATIVITAT (**)1: MOLT; 2: MIG; 3: BAIX PREREQUISIT (SI/NO): Si per assolir la competència (G1) es necessari haver assolit la (G3)