Valora la repercussió de l’assaig de Joan Fuster en el context de l’època QÜESTIÓ NÚM. 15.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
EL TEMPS. ¿QUÈ ÉS EL TEMPS? El temps és un concepte físic que tots experimentem quotidianament, però que es difícil de definir formalment. Es pot partir.
Advertisements

INSTITUCIONS COMUNITAT VALENCIANA
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
LA NOTÍCIA I LA PREMSA Realitzat per: Beatriz Gracia Lillo i
segle d’or de la nostra literatura
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
Treball de MÚsica les castanyoles
Monges de Sant Benet de Montserrat
QÜESTIÓ NÚM. 16 Joan Francesc Mira ha reflexionat en els seus assajos sobre la nostra realitat contemporània. Explica-ho.
BAUHAUS, una escola d’art
VIVIM AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
MARIA VIU AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
JESÚS DE NATZARET.
III. Jesús ve a salvar-nos
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
El Club de Futbol Femení de St.Roc DISSENYA EL BLOG DEL SEU EQUIP
ELS COLORS AMB JOAN MIRÓ
Treball de síntesi EL VALOR DE LA PAU.
Les Avantguardes.
LA VIDA DE JOAN MIRÓ.
QÜESTIÓ NÚM. 14 Explica l’obra teatral de Josep Maria Benet i Jornet i la seua relació amb el món audiovisual.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
MIQUEL MARTÍ I POL ( ) EN HOMENATGE.
BERNAT METGE.
Tothom pot aconseguir el que es proposa !!!
L´assaig de postguerra
ELS SAGRAMENTS.
3. TOTS SOM DIFERENTS..
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
Els sofistes Protàgores i Gòrgies Carla Domenech Marta Crespo
LES Etapes DE LA VIDA.
La vida és un do de Déu i un servei als altres
DIADA DE LA PAU A SJO.
DONA I ET DONARAN Si tu reses i dones a la gent que pateix; Déu et donarà a tu. Resa i fes obres. Georgina Prat Marrasé.
Els Políedres.
Llorenç Villalonga.
1. Els sofistes 1.3. El problema de la naturalesa: el gir antropològic
valors humans i socials
Sòcrates Treball fet per: Judith Zarcos, Amor Estrela, Sonia Valcárcel, Chema Roque, Carlos Gimeno y Pedro Lopez.
-FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA DIMECRES 9 -FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA SOMRIU, JA QUEDA POC PER CELEBRAR EL NAIXEMENT DE NEN JESÚS.
La narrativa de postguerra
I vosaltres, qui dieu que sóc jo?
“ Jo, amb les obres, et mostraré la meva fe” Jm2, 18
PERQUÈ LA NOSTRA SABATA TÉ UN NÚMERO!!
ERRORS FREQÜENTS A L'EXAMEN DE HISTÒRIA - PAU
La narrativa de la postguerra
Música: Pasqua, del Petit llibre d’orgue de Bach
Concurs bíblic: La Bíblia font de valors humans i socials.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Cant espiritual Joan Maragall.
Hi ha totes les idees principals; totes són completes
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
PRONOMS FEBLES Els pronoms febles o àtons són uns elements que equivalen a un nom o a un sintagma nominal i que es pronuncien formant una unitat prosòdica.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
FET PER : FRANCESC TUDELA DOMENECH
BARRI SAGRADA FAMÍLIA.
AL·LELUIA! PASQUA 2007.
HANSEL I GRETEL Hansel i Gretel vivien amb el seu pare un pobre llenyataire i la cruel madrastra. Eren tan pobres que gairebé ja no tenien ni menjar per.
Religió Catòlica 2 Educació Primària.
Carta de compromís Manifest 3r ESO B 1.
EL QUADRAT LES MARIETES.
UNITAT 8. APORTACIONS DE VICENT ANDRÉS ESTELLÉS AL GÈNERE POÈTIC
VIVIM AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
Què puc conèixer (2na part)
Raúl Álvarez Genes ( auronplay )
Sobre l’esforç Anònim 2014 .
Transcripción de la presentación:

Valora la repercussió de l’assaig de Joan Fuster en el context de l’època QÜESTIÓ NÚM. 15

JOAN FUSTER I ORTELLS (1922-1992) Llicenciat en dret, treballava com a advocat Col·laborador de premsa: Las provincias FACETA D’ESCRIPTOR POETA Comença com a poeta i destaca l’obra : Escrit per al silenci (1954) ASSAGISTA Destaca per la seua obra assagística i destaquem la primera: El descrèdit de la realitat (1955) En la seua obra poètica parla sobre l’angoixa que suposaren els anys 40, sobre la fugacitat de la vida, etc Amb aquesta obra s’inicia una època de reflexió constant. Aquesta és una actitud que resulta provocadora perquè la falta de llibertats del franquisme no permetien la reflexió intel·lectual com a crítica a res que no fos el pensament únic del dictador

FORMES DE l’OBRA: Article, diccionari filosòfic, diari, aforisme, etc. CLASSIFICACIÓ EN 3 BLOCS 1r Bloc: De temàtica humanística i reflexió al voltant de l’ésser humà i la seua realitat. 2n Bloc: Escrits de crítica i d’Història literàries. - Presenta obres de caràcter literari sobre els clàssics medievals valencians (A. March, Sant Vicent Ferrer o Roís de Corella ). - Sobre la “Decadència” - Sobre autors contemporanis com: Pla, Espriu o Estellés 3r Bloc: Reflexiona i investiga sobre sobre la identitat col·lectiva dels valencians. Aquestes obres van fer aflorar la indignació d’alguns i l’admiració de molts altres que van veure en Fuster una figura inspiradora Pel treball i les idees que proposava. Era un pensador que feia pensar, i molt. L’home és la mesura de totes les coses 1967 Diccionari per a ociosos 1964 Pàgines escollides de Sant Vicent Ferrer 1955 Ausiàs March. Antologia poètica 1959 La Decadència al País Valencià 1976 Literatura catalana contemporània 1972 Nosaltres els valencians 1962 Qüestió de noms 1962 Combustible per a falles 1967 TÍTOLS

Fuster intentà allunyar-se dels tòpics folkloritzadors i patriòtics que s’havien utilitzat per definir i identificar els valencians. Tots ells tòpics exagerats i caricaturitzadors d’una realitat molt més rica. Fuster dignificà la societat valenciana i intentà obrir-li els ulls amb el seu pensament. Tot i que ell NO era dogmàtic ni li agradava donar consells. Destaquem Nosaltres els valencians (1962) perquè causà un gran impacte en la societat valenciana perquè raonava sobre la identitat nacional dels valencians a través de l’anàlisi històrica de la llengua i la cultura, els quals considera definitoris de la pròpia identitat. (ENS RECORDA A Tuson, Patrimoni natural). CONCLUSIÓ Fuster fou un home controvertit i sempre qüestionat, però que tingué una enorme repercussió, no només pels escrits, sinó també per la seua intensa i completa tasca cultural i de compromís cívic i social. Va rebre moltes mencions d’honor i importants premis, i malgrat els constants atemptats personals que va patir contra la seua vida (bombes en sa casa i altres llocs per part de membres del GAV) podem dir amb orgull que és l’intel·lectual més important de la cultura valenciana contemporània i que ha exercit un clar magisteri sobre les noves generacions d’articulistes i assagistes valencians (Joan Francesc Mira o Josep V. Marquès, per exemple).