TEMA 25 TEMA 25 Programes europeus d’educació.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Comissió d’estudi sobre l’Economia Col·laborativa
Advertisements

Competències ètiques en la formación universitària
Organització d’activitats en el temps d’esbarjo “Activem el pati”
El Plan de Comunicación UPC Sostenible 2015
Què és la EACEA? Gestiona les accions comunitàries en matèria educativa, audiovisual i cultural. Programes: Lifelong Learning Erasmus Mundus (no hi ha.
IES Josep Maria Quadrado
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
PROGRAMA D’APRENENTATGE PERMANENT
Programa de Transició Escola Treball
EL DINER, ELS BANCS I LA POLÍTICA MONETÀRIA
En aquest tema veurem els apartats següents:
1 u n i t a t L’educador infantil.
RELACIONS INTERNACIONALS
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
Convocatòria Erasmus Pràctiques
FINANÇAMENT EUROPEU PER LA CREATIVITAT, LA INNOVACIÓ I LES NOVES TECNOLOGIES Fons Estructurals.
Reflexions al fil de l’Euneos
Estudi per a la identificació de
ELS PLANS D’ACCIÓ TUTORIAL A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
CONVIVÈNCIA OBSERVATORI PER A LA E S C O L A R.
OFICINA JOVE GARRAF.
Decret d’autonomia dels centres educatius
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
I ARA, QUÈ PUC FER?.
FINANÇAMENT EUROPEU PER LA CREATIVITAT, LA INNOVACIÓ I LES NOVES TECNOLOGIES Promoció de la cooperació cultural mitjançant els EEA Grants ( )
Programa Erasmus Pràctiques
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Mesures avançades per empreses / universitat per a incrementar l‘ús del transport públic entre els seus treballadors / estudiants Consorci de Transports.
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Convocatòria SetOeOmObre del 2012 Ocubre 2017.
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
EL PLA INDIVIDUALITZAT
2. Presentació de la Guia UB per l’elaboració de la memòria per la sol·licitud de verificació dels Títols de Grau.
Taula sectorial de Voluntariat social Avaluació i línies de treball
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Decret d’autonomia dels centres educatius
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
La gestió per processos
Equips docents: Una forma diferent de fer docència
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
Serveis de Formació.
Treball i aprenentatge en xarxa
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
ANTECEDENTS Time-Sheets eina pròpia UPC en productiu
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Formació per als equips directius d’educació secundària
Àrea de Docència / SGA IMPLANTACIÓ MILLORES CAMPANYA MÀSTER
Gestió participativa dels projectes de centre
Departamento de Pedagogia Aplicada
Recurs educatiu Europa
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
MARC LEGAL Reial decret 412/2014 de 6 de juny pel qual s’estableix la normativa bàsica dels procediments d’admissió als ensenyaments oficials de grau.
El currículum a l’educació primària
PRESENTACIÓ RIS VICEPRESIDENCIA I CONSELLERIA INNOVACIÓ
Riquesa sense treball Plaer sense consciència Ciència sense humanitat Política sense principis Comerç sense moral Devoció sense sacrifici Mahatma Ghandi.
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
CFA Edelia Hernández PROJECTE GRUNDTVIG
COORDINACIÓ D’ACTIVITATS EUROPEES
El Pla de formació del centre
Convivència i Mediació Escolar
PERSONAL DOCENT I INVESTIGADOR (PDI)
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
CICLES FORMATIUS.
Transcripción de la presentación:

TEMA 25 TEMA 25 Programes europeus d’educació. Programa Lifelong Learning/ Programa d’Aprenentatge Permanent Erasmus Pla de Formació de PAS-URV Oficina de Relacions Internacionals Susana de Llobet susana.llobet@urv.cat PROGRAMES DE MOBILITAT URV

Definició Programa europeu d’educació Programes europeus d’educació Són els programes d’acció en l’àmbit de l’educació de la Unió Europea que contribueixen al desenvolupament de les polítiques educatives i de formació adoptades pels estats membres. URV - Oficina de Relacions Internacionals

Objectiu general de la política educativa Contribuir al desenvolupament a Europa d’uns sistemes d’ensenyament i formació professional de qualitat accessibles a tots els ciutadans de la UE. URV - Oficina de Relacions Internacionals

Objectius específics dels programes europeus d’educació: Donar una dimensió europea a l’educació Ajudar a desenvolupar la qualitat de l’educació Promoure la formació permanent URV - Oficina de Relacions Internacionals

Programes europeus: qui els aprova? El Consell Europeu és la institució europea que aprova els programes d’acció europea. URV

Programes europeus: qui els executa? La Comissió Europea és la institució europea responsable d’executar les polítiques comunitàries. URV

Programes europeus: Direcció general responsable La Comissió Europea executa els programes mitjançant les seves direccions generals. En aquest cas amb la Direcció General d’Educació i Cultura URV

Programes educatius. Una mica d’història: Lisboa i Bolonya La nova política educativa i de formació de la Unió Europea va lligada a la Cimera de Lisboa (2000), que tenia per objectiu estratègic convertir-se en l’economia més competitiva i dinàmica del món el 2010. Per assolir l’objectiu de Lisboa és plantegen objectius estratègics en l’àmbit de l’educació i formació, que són facilitar l’accés, qualitat i l’obertura al món en tot l’àmbit educatiu. URV

Programes educatius. Una mica d’història: Bologna i l’EEES. Però en especial l’educació superior es tracta i juga un paper decisiu a la Declaració de Bolonya, on se signa la declaració amb l’objectiu d’establir un espai europeu d’educació superior per al 2010 (EEES). URV

Programes educatius. Una mica d’història: Bologna i l’EEES La Declaració de Bolonya inclou la creació d’un pla d’acció que havia de facilitar en el marc de l’educació superior: La mobilitat dels estudiants i del personal universitari La transparència i reconeixement de títols La qualitat en l’educació superior La introducció d’un marc comú per a les titulacions L’atracció d’estudiants de països tercers per part de les institucions educatives europees URV

Nova generació de programes europeus d’educació Nova generació de programes europeus per a l’educació i la formació el 2007-2013 Programa d’Aprenentatge Permanent (PAP/LLP) : Comenius, Erasmus, Leonardo da Vinci, Grundtvig i Jean Monnet. Tempus, Erasmus Mundus, Cooperació UE-EUA i Cooperació UE-Canadà URV

PAP-Objectiu general Facilitar l’intercanvi, la cooperació i la mobilitat entre els sistemes d’educació i formació del països europeus que hi participen, de tal manera que es converteixin en referència de qualitat en el món. Ës el principal mecanisme de finançament europeu en el camp de l’educació. Comprèn un període de 2007 a 2013 i substitueix els programes Sòcrates, Leonardo da Vinci i eLearning. http://www.oapee.es/pap URV

PAP: ORGANISME GESTOR I PAÏSOS ORGANISME GESTOR A L’ESTAT ESPANYOL: EL PROGRAMA ESTÀ GESTIONAT PEL NOU ORGANISME AUTÒNOM DE PROGRAMES EDUCATIUS EUROPEUS (OAPPEE) PAÏSOS ELEGIBLES: 27 estats membres de la UE + estats de l’AELC (Islàndia, Liechtenstein, Noruega) i Turquia. URV

PAP-COMENIUS Programa Comenius: Atén les necessitats d’ensenyament i aprenentatge de tots els participants en educació infantil, primària i secundària, així com dels centres i organitzacions que imparteixen aquesta educació. URV

PAP-GRUNDTVIG Programa Grundvitg: Atén les necessitats d’ensenyament i aprenentatge de totes les formes d’educació de persones adultes, així com dels centres i organitzacions que imparteixen aquesta educació URV

PAP-LEONARDO Programa Leonardo da Vinci: Atén les necessitats d’ensenyament i aprenentatge de tots els participants en la formació professional, així com dels centres i organitzacions que imparteixen aquesta educació URV

PAP-ERASMUS Programa Erasmus: Atén les necessitats d’ensenyament i aprenentatge de tots els participants en educació superior formal (incloses les estades en empreses), així com dels centres i organitzacions que imparteixen aquesta educació i formació. URV

PAP-Programa transversal Programa transversal té 4 activitats clau: Cooperació política i innovació en l’àmbit de l’aprenentatge permanent. Promoure l’aprenentatge d’idiomes. Desenvolupament de pedagogies, pràctiques i servei basades en les TIC. Difusió i aprofitament de resultats de les accions subvencionades. URV

PAP- JEAN MONNET El programa Jean Monnet dóna ajut a les institucions i activitats orientades cap a a la integració europea a les institucions. URV

ERASMUS L’ERASMUS S’EMMARCA COM UN PROGRAMA DINS DEL NOU PROGRAMA D’EDUCACIÓ DE LA UE (2007-2013). L’any 2007 va celebrar el seu XX aniversari 1987-2007 i es el programa d’educació més antic de la Comissió europea. http://www.oapee.es/pap/erasmus URV

LA CONDICIÓ OBLIGATÒRIA PER PARTICIPAR EN ERASMUS ÉS OBTENIR: NOVA CARTA EUROPEA ERASMUS LA CONDICIÓ OBLIGATÒRIA PER PARTICIPAR EN ERASMUS ÉS OBTENIR: CARTA EUROPEA ERASMUS 2007-2013 El següent tràmit bàsic per a totes les accions Erasmus és la signatura d’ACORDS ENTRE UNIVERSITATS I EMPRESES que hi participin. URV

OBJECTIUS GENERALS NOU PROGRAMA Promoure i incrementar la mobilitat de tota la comunitat universitària: alumnat, personal docent i personal no docent. Donar suport a la preparació lingüística i assegurar el compliment de les obligacions d’alta qualitat del programa. Fomentar la millora d’habilitats, l’aprenentatge d’experiències i bones pràctiques de l’educació superior mitjançant les estades de formació d’estudiants i personal a l’empresa. URV

ERASMUS: ACCIONS ERASMUS:ACCIONS Mobilitat d’estudiants amb finalitat d’estudi. Pràctiques dels estudiants en empreses. Mobilitat del personal docent per impartir classes. Formació del personal docent i del personal universitari i de personal d’empreses a empreses i/o centres d’educació superior. Programes intensius. Visites preparatòries. URV

TEMPUS TEMPUS és el programa de cooperació que dóna suport a la modernització de l’educació superior dels països associats: oest dels Balcans, Europa de l’Est, Àsia central , Nord d’Àfrica i Orient Mitjà. Projectes conjunts basats en associacions multilaterals entre institucions d’educació superior i països associats. Mesures estructurals per contribuir al desenvolupament i reforma de les institucions d’educació superior. http://ec.europa.eu/education/programmes/tempus/index_en.html URV

ERASMUS-MUNDUS ERASMUS MUNDUS és un programa de cooperació i mobilitat en l’àmbit de l’educació superior que aspira a fer de la Unió Europea un centre d’excel·lència mundial en aquest camp. El programa inclou cursos de màster europeus de gran qualitat i contribueix a incrementar l’actractiu i la reputació de l’educació superior europea en tercers països. El programa ofrereix beques finançades per la Unió Europea i estan destinades als nacionals de tercers països que participen en aquests màsters com a nacionals de la Unió Europea que estudien en centres associats de tot el món. http://ec.europa.eu/education/programmes/mundus/index_en.html URV

Programa UE-CANADÀ Programa de cooperació UE-Canadà en matèria d'educació superior, formació i joventut. L'objectiu de la convocatòria és donar suport a les associacions conjuntes de centres d'ensenyament superior o formació de la UE i el Canadà, «Associacions d'intercanvi transatlàntic», per promoure programes d'estudis i de formació conjunts i per aplicar la mobilitat dels estudiants i el professorat. http://eacea.ec.europa.eu/extcoop/canada/index_en.htm URV

Programa UE-EUA Programa de cooperació entre la UE i els Estats Units en els àmbits d'educació superior i formació professional. L'objectiu de la convocatòria és fomentar la comprensió mútua entre els pobles de la UE i dels Estats Units, inclòs un coneixement més ampli de les seves llengües, cultures i institucions. També preveu la cooperació per a la millora de la qualitat del desenvolupament dels recursos humans tant a la UE com als Estats Units. http://ec.europa.eu/education/programmes/eu-usa/index_en.html URV

QUESTIONARI Quin període de temps compren el nou Programa d’Aprenentatge Permanent ? 2006-2012 2007-2013 2005-2010 Quin es l’organisme que s’ocupa del PAP a l’Estat espanyol? Organismo Autonómo Programas Europeos España (OAPEE) Consejo de Universidades-Agencia nacional Erasmus Agencia Educativa de Educación, Audiovisual y Cultura URV

QUESTIONARI Quin ha estat el programa més antic d’educació de la UE? Comenius Sócrates-Erasmus Erasmus En quina etapa educativa es centra l’activitat del programa Comenius? Infantil i primària Infantil, primària i secundària Primària i secundària URV

QUESTIONARI Com s’articula la cooperació intrauniveristaria al marc del programa Erasmus? Mitjançant una acords entre centres d’educació superior /empreses Mitjançant un acord anomenat Carta universitària europea entre la Institució i la Comissió europea i acords entre centres d’educació superior /empreses Mitjançant un acord anomenat Carta universitària europea entre la Institució i la Comissió europea URV