CE Jacint Verdaguer Integrat 3/16

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Advertisements

Toca fusta FENT DECORATS
1 u n i t a t L’educador infantil.
I transforma un llibre en un nou lector
Reflexions al fil de l’Euneos
FUNCIONAMENT DE L’EPÈRGAM
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
Antecedents (el context) Centre IATIC
Decret d’autonomia dels centres educatius
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PETITS REPORTERS Títol.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Autor: Samuel Lozano Alcodori
PER A ALUMNES ESPORTISTES D’ELIT
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
Projecte d’Itineraris Formatius
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
EL PLA INDIVIDUALITZAT
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
El viatge de Primària a Secundària
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
INSTITUT GUILLEM DE BERGUEDÀ
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Decret d’autonomia dels centres educatius
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
OBJECTIUS TALLER Saber d’on partim (PRIMÀRIA) i cap a on anem (SECUNDÀRIA) Descobrir els principals CANVIS que es produeixen. Saber què implica el canvi.
RECOLLIM ELS DIBUIXOS Tothom ens va ajudar molt, i tots els alumnes de 1r a 4t van fer el seu dibuix. Amb aquests dibuixos vam decidir enquadernar-los.
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
2013.
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Seminari d’Educació Especial
Objectiu Educatiu Trienni
Escola Jacint Verdaguer Castelldefels
ENS TROBEM DE NOU.

millora de la qualitat de l’ensenyament.
Coneixements i idees previs
PTT VilaBicis Solidàries
PLA D’EVACUACIÓ Curs 2016/17 Generalitat de Catalunya
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
Departamento de Pedagogia Aplicada
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
EUROFRAGANCE CAPTUREM SENSACIONS.
El currículum a l’educació primària
Índex Introducció Qui som? D’on venim? Cap a on anem? Què hem fet?
SERVEIS CARTA DE SANTA COLOMA DE FARNERS
Pla de Formació de Centre
Sant Feliu de Llobregat
Assessorament de la Formació en Competències
El Pla de formació del centre
Convivència i Mediació Escolar
un camí cap a la convivència i el diàleg
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Què són les TIC ? ( Tecnologies de la informació i Comunicació)
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

CE Jacint Verdaguer Integrat 3/16 Robert Muñoz

Què és un Centre Integrat? És un únic centre amb un mateix plantejament pedagògic (actualment 3/16). Un sol Consell Escolar Una sola AMPA 2 Equips directius amb un coordinador de Primària i Secundària.

Com hem arribat fins aquí Dels “Nacionales” al CE Jacint Verdaguer Context social i cultural concret Realitat educativa de la Vila Aposta per un projecte educatiu iniciat a Primària i amb continuïtat a la Secundària

Què hem fet i fem per aconseguir-ho? Reunions mensuals AMPA/Equips Directius (unió d’esforços i implicació dels pares) Reflexió sobre els canvis socials i el model pedagògic del centre (3R, Sistemàtic, Cooperatiu) Formació específica de centre per assolir-lo Claustres Pedagògics Funcionar per àmbits i cicles enlloc de per Departaments a l’ESO. Treball de xarxa amb l’entorn (Pla d’Entorn) Elaborar un Pla d’Autonomia de Centres que ens permeti aquests marges d’Autonomia Costejar molts aspectes necessaris com tècnic informàtic, maquinari, professorat...

Reflexions prèvies... Per què els alumnes ja no aprenen com abans? Per a quina societat hem d’educar els nostres alumnes? Què és el que ara cal “ensenyar” a les escoles? Amb quines eines ho farem? Què podem fer ara? Què depen de nosaltres? Cap a on anem i cap a on volem anar? Què cal canviar per fer-ho possible?

Una nova realitat, però per a qui? Un món accessible Canvis en la manera de treballar Canvis en com ens comuniquem Canvis en la manera de veure la política Canvis en el nucli familiar Las nuevas generaciones crecen usando las TICs y por este motivo, ni les son extrañas ni tienen una visión negativa, tal y como a veces sucede entre los adultos. Els avenços mèdics Canvis en les mentalitats Canvis en la manera de jugar NOVA PELS ADULTS, ELS MESTRES I PROFESSORS, ELS ALUMNES VIUEN I CONVIUEN EN AQUESTA SOCIETAT.

I amb quines eines???

Quins objectius ens plantegem al CE Jacint Verdaguer? Aconseguir formar alumnes RESPONSABLES dels seus aprenentatges Que siguin PARTICIPATIUS i COL·LABORADORS Que estiguin PREPARATS PER viure i conviure a LA SEVA SOCIETAT i fins i tot millorar-la Cal una coherència entre el que volem aconseguir i el que fem per aconseguir-ho.

1.- Curricular 2.- Rol del professor 3.- Infrastructures Les 4 transformacions 1.- Curricular 2.- Rol del professor 3.- Infrastructures 4.- Gestió del centre

1.- Currícular Informació ≠ Aprenentatge 3 R (Lectura, escriptura i càlcul) Treball sistemàtic Deures Plans de treball Treball cooperatiu i col·laboratiu Centres d’interés Projectes d’investigació Plans d’acció

2.- Rol del professor Tendències Tendència a fer Tendència cap el que hauríem de fer Facilitar procés d’aprenentatge: tutor com a guia L’alumne com a responsable del seu procés Aprenentatge com a activitat col.laborativa Transmissors Control del procés Reproducció del coneixement Activitat individual No podem educar tal i com ens van educar a nosaltres

2.- Rol del professor Instructor a les 3R Control, seguiment i gestor d’activitats en el treball sistemàtic (esforç de l’alumne...) Animador, orientador, impulsor dels treballs cooperatius “Tecnologia dolça” Capacitat d’adaptació i formació continuada

3.- Infrastructures Quines són les millors eines per aconseguir el que volem treballar? Hem fet una aposta per les tecnologies més actuals. Quins canvis cal realitzar o preveure per incorporar-les? Hem acondicionat aules, passadissos, corrent elèctrica, wifi, nous servidors, routers, fer armaris i mobiliari, ADSL, nou edifici... Què cal fer per aconseguir-les? Convenis amb empreses, treball conjunt amb pares, convenis de col·laboració, participar en premis, PAC... Pissarres digitals a totes les aules per les 3r, 1 portatil per cada alumne pel T Sistemàtic i entorn que permeti el treball cooperatiu.

4.- Gestió del centre AMPA Equips directius, Coordinació Pedagògica, reunions PAC, Reunions delegats alumnes, reunions delegats pares,... Per Cicles o per Departaments Treball cooperatiu també entre el professorat Horari en funció de les 3R, Sistemàtic i Cooperatiu. Formació específica (agermanaments, claustres pedagògics, formació de centre...) Pla d’Autonomia. Intranet com a centre organitzador Fer de guia, autoestima, acompanyament il·lusió...

FOMENT DE LA PARTICIPACIÓ I LA COMUNICACIÓ www.jverdaguer.org Cartes al director Blocs Wikis (diccionari, imatge del mes, fets històrics, contes compartits...) SMS pel control d’assistència Missatgeria interna Circulars per e-mail als pares i professors Agenda virtual Servidor d’arxius...

El futur... Debat sobre educació Les noves lleis podran ajudar a desenvolupar a cada centre els seus propis projectes? També als centres públics? Actualment ho permeten? Què és més important que tots els centres públics tinguin el mateix (“café per tothom” que és el que hi ha ara) o les mateixes posibilitats de desenvolupar-se? S’aconseguirà algun dia? I mentre tant què?

Moltes gràcies per l’atenció. Robert Muñoz Martínez rmunoz4@xtec.cat