O POR QUE DO CAMBIO.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Maria del Pilar Canales Rivas Los niveles de escritura.
Advertisements

PROGRAMA DE MINIMZACIÓN DE RESIDUOS
Propuesta para el Aprendizaje de la Lengua Escrita
A ORQUESTRA SINFÓNICA DE GALICIA
PROGRAMA DE PREVENCIÓN NO ÁMBITO FAMILIAR “MÁIS QUE UN TEITO”
O PORTFOLIO EUROPEO DAS LINGUAS
AS RELACIÓNS SEMÁNTICAS
DIDÁCTICA DEL CASTELLANO II UNA PROPUESTA PARA LA ENSEÑANZA DE LA LENGUA PROF. DAVID ZEGARRA HIDALGO.
II XORNADAS DE DESENVOLVEMENTO DOS CONTRATOS-PROGRAMA
As claves dunha nova escola
PROGRAMA CAIXAPROINFANCIA PONTEVEDRA
O deseño curricular da literatura galega no novo marco legal
Normas de aula Educación en valores
1. OS RISCOS ELÉCTRICOS 2. O ESTRÉS 3. O BURN-OUT 4. O MOBBING
integración das TIC na práctica educativa en Galicia
A PROGRAMACIÓN DA BIBLIOTECA ESCOLAR
PROXECTO LOVA ELECTRICIDADE.
Introducción á Sociolingüística Galega VARIACIÓN (SOCIO)LINGÜÍSTICA
PROGRAMA MUNICIPAL DE INTERVENCIÓN FAMILIAR
Introdución á sociolingüística da lingua galega
Proxecto interdisciplinar
Grupo de traballo combas a-1
Proxecto interdisciplinar
Grao en Enxeñaría da Enerxía ou dos Recursos Mineiros e Enerxéticos
Déixese sorprender….
CURSO E.D.A Galicia, Outubro – Decembro 2008.
Servizo de asesoramento e información para a xuventude
Unidade didáctica 3 A atmosfera.
APRENDENDO A LER PUBLICIDADE
As actividades non presenciais
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
PEQUENOS GRANDES CINEASTAS
A intervención psicopedagóxica nunha escola de e para O ALUMNADO
O PROXECTO Elaboración e difusión dunha Diagnose e Plan de Acción das políticas de igualdade de xénero e loita contra a violencia de xénero na Provincia.
Especialidade de Orientación vocacional e Profesional.
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
Grao en Enxeñaría da Enerxía ou dos Recursos Mineiros e Enerxéticos
Coordinadora de barrio Plan Comunitario de Teis
LECTOESCRITURA María José Pousa
COOPERANDO PARA APRENDER ESTRUTURA COMPLEXA
ELABORA UNHA PRESENTACIÓN DO TEMA:
O PORTFOLIO EUROPEO DAS LINGUAS (2009/10)
PROGRAMA SOCRATES Accións COMENIUS Educación Escolar ERASMUS Educación
A programación de aula por competencias
ASESORAMENTO AO PROFESORADO DENDE A ORIENTACIÓN ESCOLAR
PROGRAMA SOCRATES Accións COMENIUS Educación Escolar ERASMUS Educación
Atréveste a crear un book tráiler?
“Discurso do Gran Xefe Seattle ao Presidente dos EEUU”
EMPRENDEMOS UNHA NOVA ANDAINA XORNADA DE PORTAS ABERTAS PARA FAMILIAS
Avaliación de diagnóstico
AVALIACIÓN DO BACHARELATO PARA O ACCESO Á UNIVERSIDADE (ABAU)
O DEPARTAMENTO DE ORIENTACIÓN
PROXECTO PARA O ESTABLECEMENTO DA XORNADA MIXTA
Lei Orgánica 2/2006 de 3 de maio, de Educación LOE
A intervención psicopedagóxica nunha escola de todos e para todos OS ALUMNOS Pontevedra, 27 de abril do 2009.
RECOÑECEMENTO DE COMPETENCIAS POR EXPERIENCIA LABORAL (Real Decreto 1224/2009, de 17 de Xullo, de recoñecemento das competencias profesionais.
PLAN DE ESTUDIOS 2011 ESPAÑOL.
Proyectos dTítulo do traballo de innovación e/ou nvestigación
O portfolio como recurso na avaliación do alumnado
FUNCIONAMENTO DO PROGRAMA DE MEDIACIÓN NO CENTRO
PROCESOS PSICOLÓXICOS BÁSICOS PARA EDUCADORES/AS SOCIAIS
Proxecto Pesquería de POLBO 2016
CEIP ISIDORA RIESTRA I ENCONTROS DE E.INFANTIL E DE E. PRIMARIA.
SISTEMAS DE VALORACION DAS EXISTENCIAS
A MODELIZACIÓN NO ENSINO SECUNDARIO
Traballo do anteproxecto: Asamblea de Huesca decembro
XXIV ENCONTRO ESTATAL DE ESCOLAS ASOCIADAS Á UNESCO. MELILLA-2011
TRATAMENTO INTEGRADO DE LINGUAS
A AVALIACIÓN NA EDUCACIÓN PRIMARIA
NIVELES DE CONCEPTUALIZACIÓN DE LA ALAFABETIZACIÓN INICIAL.
Transcripción de la presentación:

O POR QUE DO CAMBIO

XORDE COMO UNHA NECESIDADE PERSOAL PROFESIONAL

RESPONSABLES CRÍTICAS AUTÓNOMAS CREATIVAS FELICES

QUE É LER E ESCRIBIR? “ Ler non é descifrar , é atribuír un significado, é comprender; e escribir non é copiar ou facer boa letra, escribir é crear un texto...” “É na interacción con textos reais onde a aprendizaxe do código adquire sentido...”

LEXISLATIVAMENTE EDUCACIÓN INFANTIL. DECRETO 330/2009, do 4 de xuño, polo que establece o currículo da educación infantil na Comunidade Autónoma de Galicia OBXECTIVOS Achegarse á lingua escrita a través de distintos tipos de textos. Comprender, reproducir, reescribir tendo en conta as diferentes etapas individuais no proceso de adquisición da lingua escrita-, e recrear textos.

PERSPECTIVA DIDÁCTICA Ofrecerlles ás nenas e aos nenos situacións de aprendizaxe nas cales poidan facer propostas, tomar decisións, organizar e anticipar as súas accións... A organización de proxectos, consensuados, negociados e levados a cabo colectivamente polo grupo, ou a realización de asembleas para comentar acontecementos ou discutir e decidir determinados aspectos da actividade diaria constitúen valiosas estratexias que a persoa docente utilizará porque son altamente motivadoras e favorecen o desenvolvemento das relacións interpersoais, o establecemento de vínculos afectivos...

EDUCACIÓN PRIMARIA Decreto 105/2014, do 4 de setembro, polo que se establece o currículo da educación primaria na Comunidade Autónoma de Galicia Os bloques 2 e 3 Comunicación escrita: ler e escribir deben fomentar o achegamento, en contextos persoais, académicos e sociais á comprensión e produción de textos de diferente tipoloxía, atendendo tanto a forma da mensaxe (descritivos, narrativos, dialogados, expositivos e argumentativos) como a intención comunicativa (informativos, literarios, prescritivos e persuasivos)

PRINCIPIOS METODOLÓXICOS 1. Nesta etapa poñerase especial énfase na atención á diversidade do alumnado, na atención individualizada, na prevención das dificultades de aprendizaxe e na posta en práctica de mecanismos de reforzo tan pronto como se detecten estas dificultades 2. A metodoloxía didáctica será fundamentalmente comunicativa, inclusiva, activa e participativa... Neste sentido prestarase atención ao desenvolvemento de metodoloxías que permitan integrar os elementos do currículo mediante o desenvolvemento de tarefas e actividades relacionadas coa resolución de problemas en contextos da vida real

3. A acción educativa (...) terá en conta os seus diferentes ritmos e estilos de aprendizaxe, favorecendo a capacidade de aprender por si mesmo e promovendo o traballo colaborativo e en equipo 4. A lectura constitúe un factor fundamental...é de especial relevancia o desenvolvemento de estratexias de comprensión lectora de todo tipo de textos e imaxes, en calquera soporte e formato … 8. ...deberán deseñarse actividades de aprendizaxe integradas que lle permitan ao alumnado avanzar cara aos resultados de aprendizaxe de máis dunha competencia ao mesmo tempo.

ESTRUTURA DA PLANIFICACIÓN proposta de Myriam Nemirovsky Propiedades tipo de texto Función Autoría Público potencial Relación co real Extensión Fórmulas fixas Léxico Categorías gramaticais Estrutura Tipografía Formato Uso posterior á lectura Modo de lectura Relación título contido Relación imaxe-texto Soporte Tempos verbais Temática Propiedades sistema de escritura Diferenza debuxo-escritura Propiedades cualitativas Propiedades cuantitativas Direccionalidade do sistema de escritura Tipos de letra Ortografía Puntuación Separación entre palabras

TIPOS DE TEXTO DE USO SOCIAL CLASIFICACIÓN DOS TIPOS DE TEXTO proposta de Maruny, L. TIPOS DE TEXTO DE USO SOCIAL oral/escrito ENUMERATIVOS PRESCRITIVOS EXPOSITIVOS INFORMATIVOS LITERARIOS

ETAPAS DO SISTEMA DE ESCRITURA A obra pioneira en abordar este tema é: “Los sistemas de escritura en el desarrollo del niño”, de Emilia Ferreiro e Ana Teberosky (1979) A denominación das etapas varían duns autores a outros pero fundamentalmente podemos falar de tres etapas.

I. ETAPAS PRESILÁBICAS OU INDETERMINADAS Non diferencian entre icónico e non icónico Non diferencian entre debuxar e escribir ETAPA I: Diferencian entre icónico e non icónico Non diferencian entre grafías de números e letras

Exemplos

ETAPA II: Diferencian entre o que serve para ler e o que serve para contar Elaboran as seguintes hipótesis: Hipótese de cantidade Hipótese de variedade Descobren a arbitrariedade do signo Expresan diferenzas de significado variado: - Cantidade de letras - O repertorio - A orde en que as poñen

II. ETAPAS SILÁBICAS ETAPA III: Silábico-cuantitativa ou silábica sen valor sonoro convencional. Aínda non descubriron a convencionalidade e só teñen en conta a cantidade. Recorte silábico: escriben unha letra por cada sílaba da palabra aínda que lles vale calquera grafía.

ETAPA IV: Silábico-cualitativa ou silábica con valor sonoro convencional. Convencionalidade: realizan xa correspondencia cualitativa e cuantitativa. Pode aparecer tanto a vocal como a consonante.

III. ETAPAS POSTERIORES ETAPA V: Silábico alfabética: misturan escrituras silábicas con outras xa fonéticas (alfabéticas)

ETAPA VI: Alfabética: escrituras totalmente alfabéticas pero sen normas ortográficas. A partir deste momento enfréntanse a problemas como: separación de palabras, normas ortográficas, tildes, maiúsculas e minúsculas...

Proposta de intervención Myriam Nemirovsky

SISTEMA DE TRABALLO DO GRUPO POSTA EN COMÚN DAS PROPIEDADES DO TEXTO, ELECCIÓN ELECCIÓN DAS PROPIEDADES SISTEMA DE ESCRITURA 1ª XUNTANZA PARA DECIDIR TIPO DE TEXTO SISTEMA DE TRABALLO DO GRUPO AVALIACIÓN DA NOSA PRÁCTICA EDUCATIVA DESEÑO DA SECUENCIA DIDÁCTICA PROPOSTA FINAL SEGUEMENTO DESENVOLVEMENTO CO ALUMNADO

VANTAXES DO TRABALLO EN GRUPO Reflexión e avaliación máis obxectiva da nosa práctica educativa Posibilidade de resolución de dúbidas Maior evolución no traballo Repositorio máis amplo, tanto de actividades como de recursos Apoio moral e seguridade

Grazas pola vosa atención