Ensenyaments de l’àmbit d’arts plàstiques i disseny

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Després de l’ESO què? Després de l’ESO...què? Ajuntament de Cardedeu.
Advertisements

Validació de l’experiència laboral. validació de l’experiència laboral? A qui va dirigit ? Què s’obté validant l’experiència laboral? On puc fer la sol·licitud.
Som de l’eugeni.
XERRADA Orientació acadèmica i professional
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Avda. Josep Llobet i Bonastre, s/n
Presentació nova organització 4t ESO 12/2/2016
I DESPRÉS DE L’ESO QUÈ?.
ORIENTACIÓ ACADÈMICA 3r d’ESO
ORIENTACIÓ ACADÈMICA 4t d’ESO
ORIENTACIÓ ACADÈMICA I PROFESSIONAL
Sistemes microinformàtics i xarxes
INSTITUT SUPERIOR D’ENSENYAMENT PROFESSIONAL
ORIENTACIÓ 16/17 Generalitat de Catalunya Departament d’Ensenyament
Validació de l’experiència laboral
ORIENTACIÓ ACADÈMICA INS JÚLIA MINGUELL.
Validació de l’experiència laboral
INSTITUT SUPERIOR D’ENSENYAMENT PROFESSIONAL
CFGM Confecció i Moda Família professional: Tèxtil, confecció i pell
OPCIÓNS FORMACIÓ PROFESSIONAL
I ARA, QUÈ PUC FER?.
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
I ARA, QUÈ PUC FER?.
Títols de la Generalitat de Catalunya sense efectes acadèmics
Obtenció d’un indicador per mesurar l’abandonament en els estudis
PROVES LLIURES I/ O CLASSES PER OBTENIR-LES
Durada dels estudis = 2000 hores
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
ORIENTACIÓ 3r ESO CURS
ICQP Decret 176/2003 de 8 de juliol de creació de l’Institut Català de les Qualificacions Professionals. Funcions: 1. Definir i actualitzar permanentment.
Validació de l’experiència professional
Auto informació Servei d’assessorament Servei de reconeixement.
1 1.
ESO ? CFGM Fundació Escola Cristiana
INSTITUT SUPERIOR D’ENSENYAMENT PROFESSIONAL
UVic i Rosa Sensat Maig de 2013
PROGRAMA D’ORIENTACIÓ
La Formació Professional
INSERCIÓ LABORAL DE LES PERSONES GRADUADES DE FP INICIAL I TITULACIONS D’ARTS PLÀSTIQUES
Dispositiu Local d’Inserció
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
Tutora: Eloisa Lorente
Després de l’ESO què? Després de l’ESO...què? Ajuntament de Cardedeu.
Validació de l’experiència laboral
Presentació BATXILLERAT
Presentació BATXILLERAT
La formació professional, una opció de futur i amb futur
LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Característiques  L'Educació Secundària Obligatòria o ESO dura quatre anys i està dividida en dos cicles: el primer (1r i 2n d'ESO), per a l'alumnat de.
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
Inici del curs setembre de 2018
EL BATXILLERAT I LES NOVES PROVES D’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
UNIVERSITAT E. Secundària (ESO) Educació Primària Educació Infantil
CRÈDIT DE SÍNTESI DE 4T D’ESO
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
REUNIÓ AMB FAMÍLIES ORIENTACIÓ 4T D’ESO Generalitat de Catalunya
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
Validació de l’experiència laboral
Reunió amb mares i pares d’alumnes de 4t d’ESO Institut Joanot Martorell 10/maig/2011.
BATXILLERAT Promoció
NOU MODEL D’ACCÉS A LA UNIVERSITAT 2010.
Programes de formació i inserció (PFI) Administració i gestió Agrària Arts gràfiques Comerç i màrqueting Edificació i obra civil Electricitat.
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
ITINERARIS 4t d’ESO.
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
PROGRAMES DE FORMACIÓ I INSERCIÓ pfi
CICLES FORMATIUS.
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
IES-SEP Esteve Terradas Departament d’arts gràfiques
Transcripción de la presentación:

Ensenyaments de l’àmbit d’arts plàstiques i disseny Generalitat de Catalunya Departament d’Educació Ensenyaments de l’àmbit d’arts plàstiques i disseny Direcció General d’Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats Subdirecció General d’Ensenyaments Artístics i Especialitzats Barcelona, 27 d’octubre de 2009

itineraris formatius

Ensenyaments de règim especial Idiomes Artístics Esportius Generalitat de Catalunya Departament d’Educació LEC Ensenyaments de règim especial Idiomes Artístics Esportius LEC Llei d’Educació de Catalunya 12/2009 de 10 de juliol

Ensenyaments artístics Generalitat de Catalunya Departament d’Educació Ensenyaments artístics Finalitats Facilitar una formació artística de qualitat Garantir la formació dels professionals corresponents

Arts Plàstiques i Disseny Generalitat de Catalunya Departament d’Educació Àmbits Música Dansa Art Dramàtic Arts Plàstiques i Disseny Conservació i Restauració de Béns Culturals

Generalitat de Catalunya Departament d’Educació Classificació de la formació reglada de l’àmbit: Cicles formatius de grau mitjà i de grau superior d’arts plàstiques i disseny Ensenyaments superiors no universitaris: disseny i conservació i restauració de béns culturals

Accés als cicles formatius d’arts plàstiques i disseny de grau mitjà Generalitat de Catalunya Departament d’Educació Accés als cicles formatius d’arts plàstiques i disseny de grau mitjà Cal tenir el títol de graduat/ada d'educació secundària obligatòria o equivalent i acreditar les aptituds per cursar- lo mitjançant la superació d'una prova específica. Si no es té el títol de graduat/ada en educació secundària obligatòria, també es pot accedir amb 17 anys o si es compleixen durant l'any natural d'accés al cicle i es supera una prova d’accés.

Generalitat de Catalunya Departament d’Educació Estructura dels cicles formatius d’arts plàstiques i disseny de grau mitjà Durada compresa entre 950 i 1.600 hores, repartides en 1 o 2 cursos. Hores dedicades a: formació en un centre educatiu, formació pràctica en centres de treball i realització d’una obra final. El contingut curricular té relació directa amb la pràctica professional. Capaciten per a l'exercici qualificat d'una professió concreta, permeten adquirir les competències professionals dels títols i orienten quant a l'organització i les característiques del sector corresponent i del seu mercat laboral, en l'àmbit de les arts plàstiques, els oficis artístics i el disseny.

Generalitat de Catalunya Departament d’Educació Titulació dels cicles formatius d’arts plàstiques i disseny de grau mitjà La superació d'aquests ensenyaments permet l'obtenció del títol de Tècnic/a d'arts plàstiques i disseny en l'especialitat corresponent Continuïtat d'estudis  En acabar un cicle de grau mitjà es pot accedir al batxillerat (les assignatures optatives estan convalidades i només cal cursar les comunes i les de modalitat)

Generalitat de Catalunya Departament d’Educació Accés als cicles formatius d’arts plàstiques i disseny de grau superior Cal tenir el títol de batxiller o equivalent a efectes d’accés i acreditar les aptituds per cursar-lo mitjançant la superació d'una prova específica. Si no es té el títol de batxiller, també es pot accedir amb 19 anys o si es compleixen durant l'any natural d'accés al cicle, o bé 18, si es disposa d’un títol de tècnic/a d’un cicle de grau mitjà d’arts plàstiques i disseny, o de formació professional d’una família equivalent* i es supera una prova d’accés.

Generalitat de Catalunya Departament d’Educació Estructura dels cicles formatius d’arts plàstiques i disseny de grau superior Durada compresa entre 1.800 i 1.950 hores, repartides en 2 cursos. Hores dedicades a: formació en un centre educatiu, formació pràctica en centres de treball i realització d’un projecte final. El contingut curricular té relació directa amb la pràctica professional. Capaciten per a l'exercici qualificat d'una professió concreta, permeten adquirir les competències professionals dels títols i orienten quant a l'organització i les característiques del sector corresponent i del seu mercat laboral, en l'àmbit de les arts plàstiques, els oficis artístics i el disseny.

Generalitat de Catalunya Departament d’Educació Titulació dels cicles formatius d’arts plàstiques i disseny de grau superior La superació d'aquests ensenyaments permet l'obtenció del títol de Tècnic/a superior d'arts plàstiques i disseny en l'especialitat corresponent. Continuïtat d'estudis  En acabar un cicle de grau superior es pot accedir als ensenyaments superiors de: Magisteri, Disseny, Conservació i restauració de béns culturals,Belles arts Història,Història de l'art i d’altres diferents vinculats al cicle que s’ha cursat.

Generalitat de Catalunya Departament d’Educació *Equivalències entre famílies de cicles d’arts plàstiques i dissseny i de formació professionals només a efectes de la prova d'accés, són: Famílies d'arts plàstiques i disseny Famílies de formació professional Generalitat de Catalunya Departament d’Educació Art floral Arts aplicades del llibre Arts aplicades a la indumentària Ceràmica artística Disseny d'interiors Disseny gràfic Disseny industrial Tèxtils artístics Activitats agràries Arts gràfiques Tèxtil, confecció i pell; Imatge personal Vidre i ceràmica Edificació i obra civil Arts gràfiques; Comunicació, imatge i so Fabricació mecànica; Fusta i moble Tèxtil, confecció i pell

Accés als ensenyaments superiors de disseny Generalitat de Catalunya Departament d’Educació Accés als ensenyaments superiors de disseny Cal tenir el títol de batxiller o equivalent i superar una prova d'accés específica que té per objectiu verificar la maduresa, els coneixements i les aptituds de les persones aspirants a cursar aquests estudis. Si no es té el títol de batxiller, també es pot accedir amb 19 anys, o si es compleixen durant l'any natural d'accés a aquests ensenyaments, s’ha de superar una primera part de la prova per poder accedir a la prova d’accés específica.

Estructura dels ensenyaments superiors de disseny Generalitat de Catalunya Departament d’Educació Estructura dels ensenyaments superiors de disseny Durada de 3 cursos. S'han de cursar 273 crèdits de la manera següent: Assignatures teoricopràctiques impartides al centre (obligatòries de l'especialitat, optatives, de lliure elecció), pràctica professional en empreses, estudis o tallers i projecte final de carrera. Qualifiquen per a l'exercici professional del disseny mitjançant el desenvolupament integrat de les capacitats creatives, expressives, tecnològiques, d'investigació i pedagògiques, orientat a la millora de la creació, l'elaboració, l'ús i el consum de les produccions i dels serveis. Títol d'estudis superiors de disseny. És una titulació equivalent, a tots els efectes, a una diplomatura universitària.

Accés als ensenyaments de conservació i restauració de béns culturals Generalitat de Catalunya Departament d’Educació Accés als ensenyaments de conservació i restauració de béns culturals Cal tenir el títol de batxiller o equivalent i superar una prova d'accés específica que té per objectiu verificar la maduresa, els coneixements i les aptituds de les persones aspirants a cursar aquests estudis. Si no es té el títol de batxiller, també es pot accedir amb 19 anys, o si es compleixen durant l'any natural d'accés a aquests ensenyaments, s’ha de superar una primera part de la prova per poder accedir a la prova d’accés específica.

Generalitat de Catalunya Departament d’Educació Estructura dels ensenyaments de conservació i restauració de béns culturals Durada de 3 cursos. S'han de cursar assignatures teoricopràctiques impartides al centre (comunes i obligatòries de l'especialitat) Qualifiquen per a l'exercici professional de la conservació i restauració, per poder portar a terme, d'una manera argumentada, intervencions complexes sobre béns culturals diversos en tasques de conservació en museus, restauració de monuments, tallers de restauració de les diferents especialitats, docència i investigació. Títol superior de conservació i restauració de béns culturals, equivalent, a tots els efectes, a una diplomatura universitària.

Cicles formatius de grau mitjà d’arts plàstiques i disseny: asa Generalitat de Catalunya Departament d’Educació Oferta formativa actual Cicles formatius de grau mitjà d’arts plàstiques i disseny: asa 8 famílies professionals 15 cicles formatius 17 centres 811 alumnes s Art floral Arts aplicades al llibre Arts aplicades al mur Arts aplicades de l’escultura Ceràmica Disseny gràfic Esmalts artístics Joieria d’art a Dades estadística Departament d’Educació Curs 2008-2009

Cicles formatius de grau superior d’arts plàstiques i disseny: asa Generalitat de Catalunya Departament d’Educació Oferta formativa actual Cicles formatius de grau superior d’arts plàstiques i disseny: asa 12 famílies professionals 25 cicles formatius 28 centres 4.371 alumnes Art floral Arts aplicades a la indumentària Arts aplicades al llibre Arts aplicades al mur Arts aplicades de l’escultura Ceràmica artística Disseny d’interiors Disseny gràfic Disseny industrial Esmalts artístics Joieria d’art Tèxtils artístics Dades estadística Departament d’Educació Curs 2008-2009

Ensenyaments superiors de disseny Generalitat de Catalunya Departament d’Educació Oferta formativa actual 6 Ensenyaments superiors de disseny 4 especialitats 8 centres 951 alumnes s Gràfic Interiors Moda Productes Dades estadística Departament d’Educació Curs 2008-2009

Ensenyaments superiors de conservació i restauració de béns culturals Generalitat de Catalunya Departament d’Educació Oferta formativa actual Ensenyaments superiors de conservació i restauració de béns culturals 4 especialitats 1 centre 134 alumnes Arqueologia Document gràfic Escultura Pintura Dades estadística Departament d’Educació Curs 2008-2009

Cicles Formatius de Grau Mitjà CICLES FORMATIUS D’ARTS PLÀSTIQUES I DISSENY Generalitat de Catalunya Departament d’Educació ESO BATXI / CFGM ESTUDIS SUPERIORS / CFGS ALUMNES 4371 (84,35%) FORMACIÓ PROFESSIONAL G.S. Cicles Formatius de Grau Superior EASD Escoles d’Art i Superior de Disseny EA Escoles d’Art Centres privats autoritzats CENTRES DE G.S. PROVA D’ACCÉS CENTRES 28 + 18 Batxillerat en Arts ALUMNES 811 (15,65%) Cicles Formatius de Grau Mitjà EASD Escoles d’Art i Superior de Disseny EA Escoles d’Art Centres privats autoritzats FORMACIÓ PROFESSIONAL G.M. CENTRES DE G.M CENTRES 18 16-18 ESO 12-16 0,07% de la població de Catalunya Dades estadística Departament d’Educació Curs 2008-2009

ESDI: ENSENYAMENTS SUPERIORS DE DISSENY Generalitat de Catalunya Departament d’Educació ENSENYAMENTS SUPERIORS NO UNIVERSITARIS DE DISSENY ESO BATXI / CFGM ESTUDIS SUPERIORS / CFGS ALUMNES 951 ESTUDIS SUPERIORS ESDI: ENSENYAMENTS SUPERIORS DE DISSENY EASD Escoles d’Art i Superior de Disseny Centre privat autoritzat CENTRES D’ENSENYAMENTS SUPERIORS DE DISSENY PROVA D’ACCÉS CENTRES 8 + 18 16-18 ESO 12-16 0,01% de la població de Catalunya Dades estadística Departament d’Educació Curs 2008-2009

Generalitat de Catalunya Departament d’Educació ENSENYAMENTS SUPERIORS NO UNIVERSITARIS DE CONSERVACIÓ I RESTAURACIÓ DE BÉNS CULTURALS ESO BATXI / CFGM ESTUDIS SUPERIORS / CFGS ESTUDIS SUPERIORS ALUMNES 134 CENTRES SUPERIORS ESCRBCC: Escola Superior de Conservació i Restauració de Béns Culturals de Catalunya PROVA D’ACCÉS CENTRES 1 + 18 16-18 ESO 12-16 0,0019% de la població de Catalunya Dades estadística Departament d’Educació Curs 2008-2009

Generalitat de Catalunya Departament d’Educació Podeu ampliar la informació a la pàgina principal de la web del Departament d’Educació: Estudiar a Catalunya Ensenyaments artístics Ensenyaments d’arts plàstiques i disseny Estudi sobre els ensenyaments d’arts plàstiques i disseny Moltes gràcies per la vostra atenció! Ens podeu trobar a la Direcció general d’ensenyaments professionals,artístics i especialitzats Subdirecció general d’ensenyaments artístics i especialitzats Ensenyaments d’arts plàstiques i disseny: Tècnica d’ensenyaments d’arts plàstiques i disseny isabel.herrero@gencat.cat Isabel Herrero Belda ext:3836 daniel.simon@gencat.cat Daniel Simón Corbera ext:3474