FALLING WATER HOUSE                                                                                                                                                             

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
2. REPRESENTACIÓ GRÀFICA D’HABITATGES
Advertisements

Anàlisi d’una obra d’art
Catedral gòtica de Barcelona. La Planta
Segueix-nos! La Caseta - Serveis Educatius. Servei Municipal d’Educació Itineraris: L’arquitectura de Rafael Masó a Girona.
TUTORIAL BÀSIC PER A LA GESTIÓ DE LA UBICACIÓ DE LES PERSONES EN L’APLICACIÓ DEL CATÀLEG D’ESPAIS SERVEI TÈCNIC I DE MANTENIMENT.
Arquitectos Modernos en Estados Unidos
Bonet Castellana curs Es va intentar, sense aconseguir-ho, per ddecalatge de calendaris, una col.laboració a distancia amb l'Escola d'Arquitectura.
Ludwig Mies Van der Rohe
Què és un terratrèmol? Un terratrèmol és la manera natural que té la Terra d’alliberar tensions acumulades a la litosfera com a conseqüència dels moviments.
ENERGIA Energia és allò capaç de transformar la matèria.
San Pietro in Montorio Bramante.
LA CIUTAT I L’HABITATGE A ROMA
LA RATLLA VERDA Henri Matisse Pintura segle XX.
L’HABITATGE COL·LECTIU: Nous conceptes per a l’habitatge del s.XXI
Ludwig Mies Van der Rohe
ESTRUCTURA D’UNA CIUTAT ROMANA
PAVELLÓ ALEMANY Mies van der Rohe.
Scala era el nom que els romans donaven a una platja propera a Empúries.
1. La Segona Revolució Industrial
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
El moviment i les forces ESQUEMA INICI ESQUEMA RECURSOS INTERNET
FALKEN RESIDENTIAL AND COMERCIAL BUILDING
Llotja de València o de la Seda
EVOLUCIÓ DE LA PLANTA DE L’ESGLÉSIA DE SANTA CREU (O SANTA HELENA) DE RODA.
Esglèsia de Santa Maria del Mar
EL PROFETA Pablo Gargallo Escultura segle XX.
L’art a la Grècia clàssica
STABILE-MOBILE Alexander Calder Escultura segle XX.
Quan la natura s’expressa
1r ESO TEMA 4 ESTRUCTURES.
EXCURSIÓ A L’HORTA D’ALBORAIA I MELIANA
AGRICULTURA DE PLANTACIÓ
ART BIZANTÍ ART CAROLINGI
Tableau II Piet Mondrian
(1.-Catalogació de l’obra i Context històric)‏
Sant Vicenç de Cardona Autor: Desconegut Cronologia:
PALAU DE LA MÚSICA Domenech i Montaner.
CASA TASSEL Víctor Horta
La Torre del Cucurull era una torre defensiva del segle X.
COMENTARI DE GRÀFICS.
Éssers vius i éssers inerts
FALLINGWATER F.Ll. WRIGHT.
La seu vella La seu vella és una catedral romànica d’estil gòtic situada dalt d’un turó de Lleida que porta el mateix nom que la catedral. Es va començar.
OMBRES I LLUMS Escola Antoni Gaudí Sta Coloma de Gramenet
LA MAISON CARRÉE NIMES MERCÈ BIGORRA IES. MOIANÈS.
TORRES DE DEFENSA A BEGUR.
FUNCIONALISME RACIONALISME NEOPLASTICISME ORGANICISME
Claude Monet.
Una història de la tecnologia
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
NOVETATS ESPAI MARGALEF
ELS DRETS SOCIALS Rics i pobres
Sant Bartomeu Classe de cinquè i sisè CEIP La Valldan.
PARC DEL LABERINT D’HORTA
LA CASA MILÀ (La Pedrera)
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
ANTONI GAUDÍ Antoni Gaudí va néixer a Reus (Baix Camp) l’ any 1852 i va morir a Barcelona l’any Era arquitecte. Ell anà a Barcelona al per.
L'ÀTOM Repàs del que hem fet fins ara:
PALAU DE LA GENERALITAT, EL PATI DELS TARONGERS
CONNEXIONS SENSE CABLES I DISPOSITIUS MÒBILS
XIII a Setmana de la solidaritat
DALI ESPAI FEM CULTURA.
BIODIVERSITAT A L’HORT
Jessica, Gerard, Laura P, Alex
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
LES MÀQUINES.
DE L’ORGANIGRAMA AL DIBUIX Dinàmica i funcionament de la ciutat
CAMP D’APRENENTATGE Els monestirs del Císter (Tarragona)
LA TERRA.
El realisme americà Edward Hopper N.Y
Transcripción de la presentación:

FALLING WATER HOUSE                                                                                                                                                              Frank Lloyd Wright Arquitectura segle XX

1.- Dades bàsiques Nom: Casa Kaufmann (Casa de la Cascada. Falling Water House) Arquitecte: Frank Lloyd Wright Cronologia: 1935-1937. Estil:Organicisme Tipus: habitatge unifamiliar exempt Ubicació: Bear Run (Pensilvànnia. EUA)

2.- Breu biografia Pàg. 174

Casa Robie

Museu Guggenheim

3.- Anàlisi formal Planta-espai Materials Sistema constructiu Elements de suport Elements sostinguts Il·lumicació

Planta-espai Edifici de tres plantes esglaonades irregulars que s’adapten a l’orografia i s’integren en el paisatge. Componen els tres nivells unes terrasses de formigó armat que sobresurten cap a l’exterior i que s’obren com un ventall a partir de la xemeneia de pedra que fa d’eix de les diverses plantes. Quant a l’interior, les estructures de formigó prescindeixen dels murs de càrrega i l’espai queda completament lliure i adaptable a les necessitats dels propietaris.

 Materials: formigó armat fonamentat en les mateixes roques del terreny. Sistema constructiu: arquitravat Suport: pilars de formigó armat. Elements sostinguts:pisos de formigó armat que sobresurten de l’edifici en grans terrasses. Il·luminació: La combinació perpendicular de les diverses terrasses permet l’entrada de llum a l’interior dels diversos pisos, gràcies als grans finestrals de tancaments metàl·lics que fan possible l’absència de murs de càrrega.

4.- Espai exterior Volums: L’adaptació a l’orografia fa que la planta es desplaci vers el torrent de manera centrífuga i que s’aparti de la concepció de “caixa” que tenien els racionalistes. Les terrasses voladisses que se superposen perpendicularment serveixen de sostre per al pis de sota i deixen passar la llum. Façanes: L'edifici no té una façana pròpiament dita.L’accés es fa per un pont Urbanisme: S’integra perfectament a l’espai que l’envolta. Aquesta integració és la clau d’aquesta construcció.

5.- Elements decoratius No hi ha cap referència classicista, com era moda als EUA en aquell moment. Total austeritat. L’arquitecte va dissenyar el mobiliari de la casa. Els grans finestrals fan que la visió interna vagi de dintre cap enfora, sensació que facilita que la natura exterior i l’interior de l’edifici s’integrin en una sola unitat La utilització de pedra natural per recobrir els murs, de la fusta i altres materials càlids donen a l’edifici una gran harmonia, totalment contraposada als interiors racionalistes.

6.- Significat de la construcció Elements propis de l’estil Relació entre la forma i la funció Elements simbòlics Relació de l’obra amb l’època

Elements propis de l’estil Wright va ser un arquitecte lliure que aplicà uns principis bàsics a la seva obra, l’arquitectura orgànica. Principis: Harmonització i integració en el paisatge Aixecament dels soterranis per considerar-los insalubres Ornamentació sòbria, basada únicament en el valor de les textures dels materials que serveixen de recobriment. Concepció volumètrica dels voladissos de formigó que utilitzà des d’un primer moment.

Relació forma-funció La casa va ser encarregada a Wright el 1935 per Edgar Kaufmann, director d'uns grans magatzems. Va ser concebuda, doncs, per a ús particular, fet que en determinà el seu caràcter pràctic.    Malgrat això, va ser un prodigi d'aventura tècnica. Wright aprofità al màxim les innovacions que permetien els nous materials. En el moment de retirar les bastides de fusta de la gran terrassa va haver-hi protestes per part dels sindicats obrers i es va haver de recórrer a una comissió tècnica perquè verifiqués l'obra i autoritzés de retirar-les. També van haver-hi dubtes quan es va construir el pont que uneix el pis superior amb la casa de convidats.    Els postulats arquitectònics de Wright no assoliren la difusió que s'esperava, en part pel caràcter rebel de l'arquitecte.    Va ser criticat pels arquitectes racionalistes europeus, tals com Walter Gropius i Mies Van der Rohe, encara que aquests adaptaren algun dels aspectes del programa de Wright.

Elements simbòlics: Símbol de prestigi social, una segona residència.

Relació de l’obra amb l’època La consolidació de les classes mitjanes-altes de la burgesia dels EUA va afavorir que s’integressin dins la societat el consum de productes de cert luxe. Entre aquests productes hi havia la casa de camp. La casa de la Cascada n’és un exemple.

7.- Transcendència de l’obra Pàg. 174