Maria Julia Rovira Vicente CEIP Miguel de Cervantes

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LA NOTÍCIA I LA PREMSA Realitzat per: Beatriz Gracia Lillo i
Advertisements

ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
LES NOSTRES TASQUES DIÀRIES
BENVINGUTS 6é de Primària
Portada. Portada Presentació: VEIEM I ESCOLTEM ALS EXPERTS Feu clic a sota.
Casal d’estiu 2016 Aquest estiu una màquina màgica ens permetrà convertir-nos en diferents personatges, com ara trapezistes, aviadors, bombers, científics,
PROGRAMA D’ACTIVITATS D’ESTIU 2015
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
Lingua e cultura catalana Unitat 3: horaris
BENVINGUTS I BENVINGUDES
La Terra.
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
Una experiència a sisè de Primària
Reunió explicativa famílies
Institut Cartogràfic de Catalunya 16 de juny de 2004
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
Ens comuniquem per CEIP Salvador Espriu
Recursos Informàtics en Història
2c. Les pàgines web i l’hipertext. Les bases de dades a la xarxa
REUNIÓ INFORMATIVA.
UD 1. Activitat Física i Entrenament
6è de Primària Escola El Cim
L’ANY LITÚRGIC..
BENVINGUTS A ESQUIROLS!
L’ANY LITÚRGIC..
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
OPCIONS METODOLÒQIQUES
CEIP PERE VILA BARCELONA 2006/07
Casal d’estiu 2016 CAMPUS ESPORTIU
VIATGE FI DE CURS A JACA CURS 2016/17 4t ESO.
1 er dia - 2on dia. 1 er dia - 2on dia 2on dia - 3er dia.
BENVINGUTS 6é A de Primària
Programa Socialització de Llibres al CEIP LOLA ANGLADA
Projecte d’Itineraris Formatius
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
UVic i Rosa Sensat Maig de 2013
DE LA DURADA AL RITME.
Com introduir les Guies Docents
El tapís de la creació Victor Navarro 2n ESO
BIENVINGUTS 5é B de Primària
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE CATALUNYA I ESPANYA
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
ASPECTES ADMINISTRATIUS D’INTERÈS PEL TUTOR DEL CENTRE RECEPTOR:
CAMP APRENENTATGE VALLS D’ÀNEU
DIADA DE LA PAU A SJO.
d'ensenyança-aprenentatge
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
TECNOLOGIA.
Coneixement del Medi Social i Cultural
QUARESMA CLARET BARCELONA 2015 Estem cONnectats!.
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Proves de competències bàsiques als 14 anys
Agent Tutor Eloi Puertas Prats 13/04/2019 Agent Tutor.
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola
ESCOLA IGNASI MELÉ I FARRÉ
CULTURA NÀUTICA I APRENDRE A NAVEGAR
FEM SaluT 2018 UN PROJECTE DE PROMOCIÓ DE LA SaluT PER AL COL,LECTIU PROFESSIONAL DE L´HOSPITAL SANT RAFAEL.
BENVINGUTS A FORMIGUES!
Continuació: el temps II
L’organització del temps
L’ANY LITÚRGIC..
CEIP “MESTRE AGUSTÍ BARBERÀ” - AMPOSTA
Aula Oberta IES Arnau Cadell
NOM DEL PAIS AUTORS DEL PROJECTE.
BENVINGUTS !!!!.
CAMP D’APRENENTATGE Els monestirs del Císter (Tarragona)
COLÒNIES- TREBALL DE SÍNTESI Del 15 al 19 de juny
Transcripción de la presentación:

Maria Julia Rovira Vicente CEIP Miguel de Cervantes Quin temps fa? VALENCIA AVUÍ Maria Julia Rovira Vicente CEIP Miguel de Cervantes (Catadau)

ÀREA: CONEIXEMENT DEL MEDI ETAPA: PRIMÀRIA CICLE: PRIMER CICLE NIVELL: PRIMER OBJECTIUS CONTINGUTS CRITÈRIS D’AVALUACIÓ INDICADORS CCBB Adquirir i utilitzar correctament de forma oral i escrita, el vocabulari específic de l’àrea que permeta el desenrotllament de la lectura comprensiva a través de textos científics, històrics i geogràfics. 12. Interpretar, expressar i representar fets, conceptes i processos del medi natural, social i culrutal per mitjà de codis numèrics, cartogràfics i d’altres. 15. Utitlizar les TIC per a obtindre informació i com a instrument per a aprendre i compartir coneixements i valorar la seua contribució a la millora de les condicions de vida BLOC 1: Geografia. L’entorn i la seua conservació El temps atmosfèric Observació d’alguns fenòmens atmosfèrics. La successió estacional. Primeres formes de representació. BLOC 5: Història. El canvi en el temps - Les nocions bàsiques de temps (abans-després, passat, present, futur, duració) i unitats de mesura (dia, setmana, mes, any) El transcurs del temps en l’entorn de l’alumna o de l’alumne, familia i localitat. L’ús del calendari per a assenyalar fets de la vida quotidiana. BLOC 7: Objectes, màquines i noves tecnologies. Atenció dels mitjans informàtics. 7. Ordenar temporalment alguns fets de la vida familiar, o de l’entorn pròxim, utilitzant mètodes senzills d’observació i unitats de mesura temporals bàsiques (dia, setmana, mes, any). Ordena temporalment fets de la vida familiar o entorn pròxim. Utilitza unitats de mesura temporals bàsiques (dia, setmana, mes, any). Autonomia e iniciativa personal. Coneixement e interacció en el mon físic.

EXERCICIS Enumerar i ordenar dies de la setmana, mesos de l’any i les estacions. Assenyalar fets importants de l’entorn escolar al calendari (eixides, aniversaris, activitats culturals, torn de l’hort...) Associar les característiques d’aquests conceptes amb la imatge gràfica que ho descriu. Classificar la diversitat de mesos de l’any segons els dies que tinguen. Unir les imatges del termòmetre amb el seu significat. Identificar simbols relacionats amb l’oratge, i inventar-ne altres nous.

Dilluns, dimarts, dimecres, dijous, divendres, dissabte i diumenge Ordena els dies de la setmana i subratlla de roig els dies del cap de setmana. Dilluns, dimarts, dimecres, dijous, divendres, dissabte i diumenge

1r Gener 7é Juliol 2n Febrer 8é Agost 3r Març 9é Setembre Ordena els mesos de l’any 1r Gener 7é Juliol 2n Febrer 8é Agost 3r Març 9é Setembre 4t Abril 10é Octubre 5é Maig 11é Novembre 6é Juny 12é Desembre

Escriu baix de cada imatge l’estació de l’any corresponent. Primavera Hivern Tardor Estiu

Assenyala al calendari el dia del teu aniversari, quin dia és Assenyala al calendari el dia del teu aniversari, quin dia és? En quina estació està?

Quants dies te...?

Unix les imatges del termòmetre amb el seu significat. Fa molt de fred, les temperatures són baixes. Fa molta calor les temperatures són molt altes.

Escriu el significat d’aquests simbols de l’oratge Sol Nuvolat Pluja Tempesta Inventa simbols del temps per a la neu, vent, granís, nuvols... neu vent nuvols granís

ACTIVITATS Escriure anterior i posterior d’un dia, mes o estació, a partir d’una data donada (aniversari, eixida...) Escriure correctament en quin mes es produeix un fet important ( comença i acaba l’escola, comença la tardor, anem d'excursió a la granja...) Associar la vestimenta adequada per a cada estació de l’any. Cercar informació en dites i refranys relacionades amb els continuts apresos. Llegir mapes de l’oratge, extraure la informació precisa. Elaborar mapes de l’oratge atenent a unes ordres donades.

Completa: En quin mes comença l’escola? En quin mes acaba l’escola? En quin més comença la Primavera?

Escriu la data del teu aniversari i respon les següents preguntes. Dimecres 26 de maig Un mes abans es? Un mes després serà? Dos mesos abans es? Dos mesos després serà? Dos dies abans del teu aniversari es? Un dia després del teu aniversari serà? En quina estació està?

Mira aquest mapa meteorològic. Quin temps fa avui? Quin temps tindrem avui a Valencia? Castelló Titaigües En quin lloc farà el dia nuvolat? Valencia Alacant

Elabora un panell informatiu de l’oratge que fa a Catadau, atenent a la següent predicció meteorològica per al dia d’avui. De matí tindrem un dia assolellat, on les temperatures seràn caloroses. A la vesprada les temperatures baixaran degut al vent . Per la nit el cel estarà nuvolat MATÍ VESPRADA NIT

Classifica aquestes peces de roba, segons la estació en la que les utilitzem: PRIMAVERA ESTIU TARDOR HIVERN

TASCA Els alumnes de PRIMER CICLE de primaria del CEIP Miguel de Cervantes de Catadau, realitzaràn una eixida per a dos dies a la granja escola de Benissa. El que es preten amb aquesta tasca, es que els alumnes després d’haver treballat els exercicis i activitats, siguen competents per a saber el sinificat dels simbols meteorològics, extraure la informació precisa d’un mapa de l’oratge segons els seus interessos, i tenint clar tot açò, establir quina serà la roba adequada que posaran en l’equipatge per a realitzar l’eixida. Atenent es clar a la predicció meteorològica i l’estació en la que ens trobem.

Nota informativa Estimats alumnes de 1r i 2n de primaria: El proper Dijous 27 realitzarem una eixida a la granja escola de Benissa. Passarem allí dos dies i una nit. Els dies seràn el 27 i 28 de maig. Haureu de preparar l’equipatge per a dos dies, no oblideu de posar-se la roba per a dormir, la bolsa d’higiene, toalla... No oblideu de mirar la predicció de l’oratge, per a saber quina roba posarem a l’equipatge. Les tutores

MIREM LA PREDICCIÓ DE L’ORATGE

MATÍ VESPRADA DIJOUS 27 DE MAIG Castelló Castelló Valencia Valencia CATADAU CATADAU Alzira Alzira BENISSA BENISSA Alacant Alacant

NIT Les temperatures es mantindran estables durant tot el dia. DIJOUS 27 DE MAIG NIT Castelló Valencia CATADAU Alzira Les temperatures es mantindran estables durant tot el dia. BENISSA Alacant

MATÍ VESPRADA DIVENDRES 28 DE MAIG Castelló Castelló Valencia Valencia CATADAU CATADAU Alzira Alzira BENISSA BENISSA Alacant Alacant

NIT Les temperatures baixaran a mesura que transcorrerà el dia DIVENDRES 28 DE MAIG NIT Castelló Valencia CATADAU Alzira Les temperatures baixaran a mesura que transcorrerà el dia BENISSA Alacant

EXTRAIEM LA INFORMACIÓ PRECISA

Extrau la informació precisa que necessitem per al viatge.

FEM L’EQUIPATGE

Atenent a la predicció meteorològica, confecciona el teu equipatge. Equipatge de: JULIA Una jaqueta vaquera 2 camisetes de manega curta 2 camisetes de manega llarga 1 pantaló llarg 1 pantalo curt Bolseta d’higiene Toalla Pijama Roba intima (2 Bragues i 2 parells de calcetins) 1 Parell d’esportives Paraigues Impermeable Gorra Ulleres de sol

Maria Julia Rovira Vicente CEIP. Miguel de Cervantes BON VIATGE !!! Maria Julia Rovira Vicente CEIP. Miguel de Cervantes (Catadau)