Estereotipos e prexuízos lingüísticos: a súa repercusión nos usos.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Índice · La diglosia en Galicia (La situación actual) · Historia moderna del gallego ¿Qué nos ha conducido a la situación actual? ¿Qué ha supuesto para.
Advertisements

¿Que é un trasplante?. ¿Debense permitir a realización de trasplantes e a donación de órganos?
BACHARELATOS Duración de dous cursos.
CICLO SUPERIOR DE ADMÓN. Y FINANZAS
A acuicultura.
Jean Monnet Ad Personam Chair
O PORTFOLIO EUROPEO DAS LINGUAS
Historia da Literatura galega: a idade media
O efecto invernadoiro en Galiza
AS RELACIÓNS SEMÁNTICAS
Humor en galego 09/10/2014.
Os textos argumentativos
COMO CONVERTER UN RELATO NUNHA FOTONOVELA
As claves dunha nova escola
Introducción Actividades Creación dunha páxina web Exposición “Reconquista ” Simposio Internacional sobre a Reconquista de Vigo Elaboración dunha.
Normas de aula Educación en valores
1. OS RISCOS ELÉCTRICOS 2. O ESTRÉS 3. O BURN-OUT 4. O MOBBING
integración das TIC na práctica educativa en Galicia
O barroco compostelán.
PROXECTO LOVA ELECTRICIDADE.
Introducción á Sociolingüística Galega VARIACIÓN (SOCIO)LINGÜÍSTICA
Traballo de bioloxía alumnas de 4º da ESO.
REDE FLUVIAL DE GALICIA
A forza do local: dimensións técnica e política
PROGRAMA MUNICIPAL DE INTERVENCIÓN FAMILIAR
Introdución á sociolingüística da lingua galega
Carlos Dosil Güeto 4º ESO
Proxecto interdisciplinar
Déixese sorprender….
A Narrativa dos anos 60 Nova Narrativa Galega.
DINÁMICA TERRESTRE.
APRENDENDO A LER PUBLICIDADE
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
Aqueles mozos dos anos 20 Vicente Risco, Castelao, Otero Pedrayo, Cuevillas, Losada Diéguez Presentación de Noemí Pazó.
A intervención psicopedagóxica nunha escola de e para O ALUMNADO
Historia social da lingua galega
Erros máis comúns (2ª parte)
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
Traballo voz natura Traballo Traballo Voz Voz Natura Natura Traballo
O uso das MAIÚSCULAS.
Carlos Gradín (Universidade de Vigo)
Coordinadora de barrio Plan Comunitario de Teis
OS PROCESOS DA NUTRICIÓN NUNHA PLANTA
DEFORMACIÓNS DAS ROCHAS
COOPERANDO PARA APRENDER ESTRUTURA COMPLEXA
ELABORA UNHA PRESENTACIÓN DO TEMA:
ESQUEMA DO TEMA 2: A DIVERSIDADE CLIMÁTICA
O PORTFOLIO EUROPEO DAS LINGUAS (2009/10)
PROGRAMA SOCRATES Accións COMENIUS Educación Escolar ERASMUS Educación
Atréveste a crear un book tráiler?
Linguas e educación en Galicia
“Discurso do Gran Xefe Seattle ao Presidente dos EEUU”
AVALIACIÓN DO BACHARELATO PARA O ACCESO Á UNIVERSIDADE (ABAU)
Tema 2: A poesía de vangarda. Características, obras e autores.
A política fiscal.
Lei Orgánica 2/2006 de 3 de maio, de Educación LOE
O APARATO EXCRETOR.
A intervención psicopedagóxica nunha escola de todos e para todos OS ALUMNOS Pontevedra, 27 de abril do 2009.
CONECTANDO MUNDOS: Cando se torcen os dereitos.
Os elementos e o sistema periódico
FRACTAIS, LITERATURA FRACTAL, FRACTALISMO
O matrimonio homosexual.
EDUCACIÓN SECUNDARIA OBRIGATORIA (E.S.O.)
Os entroidos de Ourense
Traballo do anteproxecto: Asamblea de Huesca decembro
XXIV ENCONTRO ESTATAL DE ESCOLAS ASOCIADAS Á UNESCO. MELILLA-2011
TRATAMENTO INTEGRADO DE LINGUAS
Procesos xeolóxicos internos
A Función Pública en Galicia e o desenvolvemento do EBEP
Límites e continuidade
Transcripción de la presentación:

Estereotipos e prexuízos lingüísticos: a súa repercusión nos usos. TEMA 1: Estereotipos e prexuízos lingüísticos: a súa repercusión nos usos.

Índice: 1- Introdución. 2-Estereotipos e prexuízos lingüísticos: a súa repercusión nos usos. 3-Bibliografía e webgrafía.

1- Introdución: ¿Para que serve a lingua? Serve como medio de comunicación entre os membros dunha mesma comunidade

Encontro de dúas ou máis linguas nun mesmo espazo xeográfico Contácto lingüístico Repercusións Ámbito social Ámbito cultural Ámbito individual

2- Estereotipos e prexuízos lingüísticos: a súa repercusión nos usos. https://youtu.be/O4iUzyVQTIM

O primeiro paso da formación do prexuízo é a creación do estereotipo, isto é, a división dun grupo en clases.

Como aparece o prexuízo? Cando se leva a cabo una interpretación errónea dos estereotipos, xeralmente por dous motivos: 1-Non se aceptan as excepcións: ou ben se aplican as propiedades dun grupo a todos, ou ben as características dun individuo esténdense á totalidade do grupo de pertenza. En lugar de concibir os estereotipos como o que son, interprétanse de maneira tallante e categórica. 2- Parten dunha percepción causal errónea: as características dun grupo se perciben como inherentes a este e non debidas a unas determinadas circunstancias históricas, sociais, políticas ou económicas, que constitúen sempre o motivo real da situación de inferioridade dun grupo con respecto a outro. Isto provoca a separación de linguas en función das clases sociais.

Estas ideas preconcibidas inflúen na percepción e nos usos lingüísticos dos cidadáns, que poden provocar o complexo de inferioridade con respecto á súa lingua inicial. Estas valoracións negativas son os chamados prexuícios lingüísticos adquiridos polos falantes a partir dunhas determinadas circunstancias históricas, sociais, políticas ou económicas que constitúen o motivo real da situación de inferioridade dun grupo respecto a outro.

Nos prexuízos, o estereotipo vai sempre acompañado de sentimentos de rexeitamento e dunha tendencia á discriminación. Así, os prexuízos cumpren una función defensiva. Podemos agrupalos arredor de seis grandes eixes:

1-Relacionados coa suposta falta de utilidade do galego 1-Relacionados coa suposta falta de utilidade do galego. Aquilo que non se sente como útil acaba sendo rexeitado e abandonado. 2-Que asocian o galego coa pobreza e co atraso. Isto tamén suxire a súa falta de ultilidade nunha sociedade que pretende ser rica e avanzada. 3-O que asocia o uso do galego como sinal de descortesía ou de má educación, frando calquera intento de normalización lingüística e que consideremos o emprego como sinal de descortesía o de falta de educación en determinados contextos.

4- Relacionados coa pretensa imposición do galego 4- Relacionados coa pretensa imposición do galego. O abandono absoluto e mesmo a proscrición en que se mantivo o galego durante case os catro séculos precedentes facían imposible que ninguén puidese pór en circulación tal discurso impositivo. 5-A caracterización pexorativa do galego e a (in)competencia dos seus falantes. Isto é a consideración do galego como una lingua ruda ou fea, e dos falantes incompetentes e pouco coñecedores do seu idioma. 6- O galego como marca ideolóxica ou profesional. Xurdiu como consecuencia do galego á vida pública.

3- Bibliografía e webgrafía: www.ogalego.eu - www.edu.xunta.gal