Resolució de problemes algebraics

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Un milió d’arbres?. En aquesta activitat intentarem fer una estimació aproximada dels quilometres que poden recórrer els ciclistes del Saunier Duval.
Advertisements

EL TREBALL DE CATALÀ.
Triangles semblants.
Unitat 5: Expressions algebraiques
Els instruments musicals
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES
Equacions amb dues incògnites.
Portada. Portada Presentació: VEIEM I ESCOLTEM ALS EXPERTS Feu clic a sota.
MÚLTIPLES I DIVISORS.
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2010 FASE PROVINCIAL PRIMÀRIA PROVA INDIVIDUAL
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2008 FASE PROVINCIAL PROVA INDIVIDUAL
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
FUNCIONS ELEMENTALS.
PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
Tema 2. DIVISIBILITAT.
MÚLTIPLES I DIVISORS ESCOLA EL Cim- 6è de primària.
Elaborado por:.
Les primeres passes amb el GeoGebra
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
Tema 4: Estadística i atzar
Ens visita el dentista a P3, P4 i P5!!!
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
Una forma fàcil d'obtenir algunes fórmules
Potències de nombres racionals
PREGUEM: Pare, Perdó per les coses que he fet malament,
Aprenem a trasplantar Cicle Inicial.
POLINOMIS.
EXPERIMENT SOBRE EL TABAC
Quins documents puc posar al Campus Virtual de la UB?
COMBINACIÓ DE PRONOMS FEBLES
Problema dels camins.
Llegendes sobre la Lluna
Matemàtiques 3er E.S.O..
Classificarem la prova en 3 categories:
Entrevista a Enric Larreula
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2010 FASE PROVINCIAL PROVA INDIVIDUAL
ENS TROBEM DE NOU.
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2010 FASE PROVINCIAL PROVA INDIVIDUAL
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
CONCURS.
Tema 5: Nombres naturals i enters
Ara resoldrem alguns problemes amb balances.
COM NEIX UN PARADIGMA?.
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2009 FASE autonómica PRIMER CICLE
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
PERQUÈ LA NOSTRA SABATA TÉ UN NÚMERO!!
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
Problemes que es poden resoldre amb equacions
ESCOLA ANTONI TÀPIES- 5èB
ELS NENS I NENES DE P4 TREBALLEM EL PROJECTE DELS MONSTRES
QUAN FAS EQUIP, ETS FAN ÀSTIC!
Les taules de multiplicar
Explica amb detall com ho has fet per decidir el tros que pintes.
Carta de Lincoln al mestre del seu fill (i II)
Classificarem la prova en 3 categories:
PRONOMS FEBLES Els pronoms febles o àtons són uns elements que equivalen a un nom o a un sintagma nominal i que es pronuncien formant una unitat prosòdica.
SISTEMA DUNAR.
Observa aquesta balança i mira quins canvis hi fem
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
HANSEL I GRETEL Hansel i Gretel vivien amb el seu pare un pobre llenyataire i la cruel madrastra. Eren tan pobres que gairebé ja no tenien ni menjar per.
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU!"
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU”
Una noia s’esperava en una sala d’un gran aeroport.
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
El model democràtic Tres elements essencials:
CONTE LA FADA EMPATIA VISITA UNA ESCOLA.
CABREM TOTS AL GIMNÀS?.
Transcripción de la presentación:

Resolució de problemes algebraics 2n ESO CDE Avançat

Explicació del mètode: Es tracta de resoldre problemes mitjançant equacions. Com que passar d’un problema a una expressió amb nombres i x pot ser complex, anem a emprar un mètode per a fer-ho més senzill.

Exemple: L’herència Tres germans es reparteixen 1560€ que han rebut en herència. El fill major s’endú el doble que el mitjà El fill mitjà s’endú quatre voltes més que el menut. Quina quantitat s’enduran cadascun d’ells?

Exemple: L’herència En tots els problemes ens farem la següent pregunta: Si la solució fóra un nombre tal es complirien les condicions del problema? En el cas de l’herència podem pensar: si l’herència del menut fóra 100€ es compliria que tots reben les quantitats que toca i el total és 1560€?

Exemple: L’herència Si al menut li assignem 100€ voldrà dir que al mitjà li n’haurem d’assignar 100*4=400€ I si al mitjà li n’assignem 400€ al major li n’haurem d’assignar 400*2=800€ Com que la quantitat repartida 100+400+800=1300 és diferent a l’herència, 1560€, aquest 100 que hem agafat no és el valor vàlid per a la porció d’herència del germà menut.

Exemple: L’herència Què passaria si en compte de ser 100 l’herència del germà menut és 200€? Llavors si al menut li assignem 200€ voldrà dir que al mitjà li n’haurem d’assignar 200*4=800€ I si al mitjà li n’assignem 800€ al major li n’haurem d’assignar 800*2=1600€ Com que la quantitat repartida 200+800+1600=2600 torna a ser diferent a l’herència, 1560€, aquest 200 que hem agafat tampoc no és el valor vàlid.

Exemple: L’herència Arribats a este punt, tota la feina que hem fet ens va a servir per a poder trobar el valor vàlid del problema. Quan hem agafat 100 com a solució, hem arribat a la conclusió que 100+400+800=1300 ≠ 1560 I quan hem agafat 200: 200+800+1600=2600 ≠ 1560

Exemple: L’herència Aquestos nombres han eixit de 100+4*100+2*(4*100) =1300 ≠ 1560 200+4*100+2*(4*200) =2600 ≠ 1560 Podriem posar qualsevol quantitat en compte de 100 o 200? Per suposat! 150+4*100+2*(4*100) =1950 ≠ 1560 Inclús podriem anar tantejant, però i si en compte d’un nombre posem alguna cosa que poguera ser qualsevol nombre?

Exemple: L’herència Inclús podriem anar tantejant, però i si en compte d’un nombre posem alguna cosa que poguera ser qualsevol nombre? Per exemple, podriem posar x a aquest valor que pot anar variant? x+4*x+2*(4*x) I aquesta expressió ha de donar 1560 veritat? Així que x+4*x+2*(4*x)=1560

Exemple: L’herència x=1560/13=120 x+4*x+2*(4*x)=1560 Aquesta expressió és la traducció del problema a llenguatge algebraic i la seua resolució la sabeu fer molt bé. x+4x+8x=1560 13x=1560 x=1560/13=120

Exemple: L’herència Com que x=120 x+4*x+2*(4*x)=1560 120+4*120+2*(4*120)=1560 120+480+2*480=1560 120+480+960=1560 1560=1560

Exemple 2: L’edat de Joaquim Fa 15 anys Joaquim tenia dos terços de l’edat que té ara. Quina és la seua edat? Proveu a fer aquest exercici de la manera que vos acabe d’explicar: Donant un valor a l’edat de Joaquim que siga posible Donant un segon valor a l’edat de Joaquim Intentant substituir aquestos valors per x Resolent l’equació que en quede.

Exemple 2: L’edat de Joaquim Fa 15 anys Joaquim tenia dos terços de l’edat que té ara. Quina és la seua edat? Anem a fer el mateix procés que en el cas anterior. Imaginem que Joaquim hui té 25 anys. Si té 25 anys, fa 15 anys en tenia 25-15=10 anys Però per un altre costat se’ns diu que fa 15 anys tenia 2/3 de la seua edat actual: 25*2/3=50/3=aproximadament 16,7 anys

Exemple 2: L’edat de Joaquim Com que 10 anys no és el mateix que 16,7 anys, això vol dir que 25 no és en realitat l’edat actual de Joaquim. Anem a fer el mateix procés imaginant ara que Joaquim hui té 60 anys. Si té 60 anys, fa 15 anys en tenia 60-15=45 anys Però per un altre costat se’ns diu que fa 15 anys tenia 2/3 de la seua edat actual: 60*2/3=120/3=40 anys, llavors aquesta tampoc és la resposta.

Exemple 2: L’edat de Joaquim Quins càlculs hem fet en la primera hipòtesi? 25-15=25*2/3 I en la segona hipòtesi? 60-15=60*2/3 Si canviem aquestes edats per x obtenim l’equació del problema: x -15 = x * 2/3

Exemple 2: L’edat de Joaquim I resolem com ja sabem fer x -15 = x * 2/3 3(x-15)=2x 3x-45=2x 3x-2x=45 x=45