EUROMANIA A L’ESTEVE Generalitat de Catalunya

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
Advertisements

6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
EURO-MANIA EN CATALÀ 29 de novembre de 2011
DEFINICIÓ I OBJECTIU DEL SERVEI COMUNITARI
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
Escola Montserrat Sant Just Desvern
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
Toca fusta FENT DECORATS
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
Reflexions al fil de l’Euneos
Estudi per a la identificació de
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
Avinguda Sant Bernat Calbó, 8 – Vic – Tel
Decret d’autonomia dels centres educatius
INFORMACIÓ PER A LES FAMÍLIES. 2n de BATX. Curs
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
I ARA, QUÈ PUC FER?.
TIPUS D’ALUMNAT.
LOE Una oportunitat per a la millora Educativa Francesc Segura.
Vilafranca del Penedès Curs 2015/16
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
Orientació acadèmica als alumnes de 4t d’ESO-El Batxillerat LOMCE
PORTAFOLI AULA D’ACOLLIDA
PROJECTE D’INNOVACIÓ TOTS FEM SALUT PERIODE 2006/09
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Decret d’autonomia dels centres educatius
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
D'AUTONOMIA DE CENTRES (DOGC 5/08)
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
ORGANITZACIÓ I PLANIFICACIÓ “Posem fil a l’agulla”
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
INFLUÈNCIA DELS JOCS DE LLUITA I EL JUDO A SECUNDÀRIA
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
Presentació BATXILLERAT
PROJECTE: DOMINAR L’ORTOGRAFIA
BENVINGUTS!.
millora de la qualitat de l’ensenyament.
Projecte “TALK TO ME” febrer de 2018.
TECNOLOGIA.
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
Responsables del projecte Ferran Tolosa. Edicions Cort
PLA D’EVACUACIÓ Curs 2016/17 Generalitat de Catalunya
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Formació per als equips directius d’educació secundària
ENFOCAMENT PLURILINGÜE ANGLÈS I FRANCÈS. ENFOCAMENT PLURILINGÜE ANGLÈS I FRANCÈS.
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
LA PROGRAMACIÓ I LA GESTIÓ DEL CURRÍCULUM PER COMPETÈNCIES
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
EUROFRAGANCE CAPTUREM SENSACIONS.
El currículum a l’educació primària
SERVEIS CARTA DE SANTA COLOMA DE FARNERS
Reunió de famílies 6è EP L’Educació Secundària Obligatòria
El Modernisme Tradició I Modernitat a L’arquitectura Del Canvi De Segle Projecte Escolar Comènius 1
Llengua catalana i literatura
Presentació assignatura
INDICADORS El Sistema d´Indicadors i els factors de qualitat de centre
CIENCIES DE LA TERRA I EL MEDI AMBIENT 2n batxillerat
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
CICLES FORMATIUS.
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Transcripción de la presentación:

EUROMANIA A L’ESTEVE Generalitat de Catalunya Departament d’Ensenyament Institut Esteve Terradas i Illa Nicoleta Garbelota

LES MEVES LLENGÜES Breu recorregut personal per les llengües romàniques

INICI DL PROJECTE AL CENTRE Inici del projecte a l’escola (des del primer moment quan el Departament d’Ensenyament va organitzar la formació al professorat) Il·lusió = Implantació del projecte al centre, en solitari

PERFIL DE L’ALUMNAT Perfil de l’alumnat: El contingut de la matèria , l’enfocament del contingut i la metodologia utilitzada s’adapten fàcilment als diversos perfils d’alumnat: alumnat convencional, alumnat d’AO (conductual), alumnat de currículum adaptat (grup E)

PROGRAMACIÓ Programació pedagògica del Projecte al centre (veure model)

AVALUACIÓ DEL PROJECTE Avaluació del projecte com a taller quinzenal: avaluació inicial (fitxa) + s’avalua el portafolis amb 1p a la mitjana trimestral.

AVALUACIÓ DEL PROJECTE COM A ASSIGNATURA OPTATIVA Avaluació del projecte com a assignatura optativa d’ampliació de llengua i literatura castellana a 1r d’ESO (2h setmanals): avaluació inicial (fitxa) + La materia s’ avaluarà tenint en conte els següents criteris d’avaluació: 40% portafoli, examen… 60% competències bàsiques (10% competència comunicativa oral, 10% competència comunicativa escrita- redacció, lectura 10% competència cultural y artística(pòster), 10% competència social y ciutadana (actitud, puntualitat, assistència), 10% autonomia personal deures), (10% competència digital).

TALLERS Taller d’Euromania “La castanyada” +Taller “ Per molts anys”

Noves unitats en projecte: Ioga aplicat a l’ensenyament (relaxació a la cadira) Educació física – tennis de taula Taller de Sant Jordi....la rosa

Valoració personal del projecte Des del primer dia de classe intento desdramatitzar la dificultat (inexistent) del projecte al meus alumnes ...els faig entendre que no es tracta d’aprendre llengües, sinó de construir competències d’intercomprensió. Les llengües són alhora semblants i diferents. L’estudi de les similituds i les discrepàncies permet passar amb més o menys facilitat d’una llengua a l’altra. Com a professora he procurat sempre motivar i enlluernar els meus alumnes envers la matèria i tots ens engresquem i ens ho passem d’allò més bé. He aconseguit que em saludin pel passadís en qualssevol de les llengües romàniques del projecte.

Blog d’Euromania a l’IES Esteve Terradas Els alumnes de l’Esteve que fan Euromania , al final del projecte, se senten satisfets i afortunats d’haver assolit la competència de comprensió plurilingüe en les 7 llengües romàniques