TREBALLS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
HABILITATS DE COMUNICACIÓ PER LA PREVENCIÓ DE RISCOS PSICOSOCIALS.
Advertisements

REACCIONS DE TRANSFERÈNCIA DE PROTONS
2. L' idealisme transcendental:la síntesi kantiana 2. 3
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
Prevenció de riscos laborals i tractament de residus
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Normes per escriure-les
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
1 u n i t a t L’educador infantil.
Disseny de la interfície d’un smartwatch i l’aplicació mòbil
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
Tot el que ens envolta és matèria, però...
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
ELS CONTRACTES DE TREBALL
TREBALLS A LA INTEMPÈRIE
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
Recordem què vol dir ser adolescent
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
Autor: Samuel Lozano Alcodori
PER A ALUMNES ESPORTISTES D’ELIT
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Manipulació manual de càrregues
PONÈNCIA. Denuncies associades a PRL (psicosocials).
Disseny i implementació d’una base de dades relacional
L'ILLA DELS 5 FARS (FERRAN RAMÓN CORTÉS)
LES ABELLES Posar nom alumne Adaia Hernandez 1B.
QUE FER QUAN ARRIBA UN SUSPENS A CASA?
MAPES MENTALS TONI BUZAN
1 Gasos: conceptes bàsics La velocitat de difusió dels gasos
Projecte d’Itineraris Formatius
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
15 de novembre Dia sense alcohol
Un test per pensar... Materials de
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
3. TOTS SOM DIFERENTS..
Matemàtiques 3er E.S.O..
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
Concurs Bíblic Víctor Bernal Martínez Col·legi Sant Josep Obrer
ACTITUDS I APTITUDS D’UN EMPRENEDOR Novembre 2004
Ruben Balada Tripiana Informática
Potser la seva vestimenta deia el que la seva ànima volia reflectir
MP06 ANÀLISI ESTÈTICA CFGM ESTÈTICA I BELLESA
DINÀMICA DELS FACTORS BIOLÒGICS: Grans grups d’edat
Eines manuals FACTORS DE RISC MESURES PREVENTIVES
Estils de comunicació i relacions interpersonals: l’Assertivitat
COM NEIX UN PARADIGMA?.
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
15 de novembre Dia sense alcohol
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
Treball i aprenentatge en xarxa
Grup 2: Conseqüències de la vulneració dels drets humanas.
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Un animal en perill d’extinció
HABILITATS COMUNICATIVES
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
La satisfacció de ser docent Departament de Pedagogia de la UdG
(Fes clic per entrar en el quadre i poder escriure) NOM DELS PERSONATGE (Per canviar la lletra i la mida ho pots fer des de FORMATO-FUENTE) Escriviu els.
Màster d’Aplicacions Multimèdia
COM NEIX UN PARADIGMA?.
“La mare de Jesús” de T. Ll. de Victòria, evoca l’acollida
Quines actuacions duem a terme per prevenir riscos?
COM FER UNA EXPOSICIÓ ORAL
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
Procés participatiu per l’elaboració del Reglament de Participació Ciutadana de la Roca del Vallès _Gener de 2011_.
Transcripción de la presentación:

TREBALLS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC Són molts els llocs de feina dins l’Administració que tenen la tasca d’atenció al públic: n’hi ha que ocupen totalment tot el temps de feina i n’hi ha que només són una part de l’horari laboral. Un dels factors de risc més significatius d’aquesta ocupació està associat a les elevades exigències mentals que implica el treball: mantenir una atenció constant en la tasca, el procés de tractament de la informació, el risc de cometre errors i a la necessitat de tractar amb el públic, que en moltes ocasions comporta rebre un tracte agressiu. FACTORS DE RISC: Sobrecàrrega de treball Falta de mitjans o d’autonomia per prendre decisions Alt nivell de concentració Realització simultània de diverses tasques Síndrome de “burnout”, conseqüència de l'estrès laboral crònic caracteritzat per un esgotament emocional, baixa realització professional i despersonalització (característic de treballs en els quals es para esment a usuaris.) MESURES PREVENTIVES: De forma genèrica es poden proposar-te les següents pautes d'actuació individual que s’han d’adoptar davantl'usuari: Empatiza, intenta posar-te en el seu lloc per comprendre les seves necessitats i poder donar resposta als requeriments que fa. A més, recorda que la desinformació és un dels principals focus de conflicte. Centra l'atenció en la seva exposició, dirigeix-te a la persona de forma clara i audible, amb un to amable, cordial i professional i evita parlar massa ràpid. Així mateix, utilitza un vocabulari senzill, descriptiu i adaptat a l'interlocutor. Parla en present sense abusar dels condicionals; ja que genera incertesa i manca de compromís, utilitza expresions positives i, si és possible, empra el nom de l’interlocutor. Quan la persona està expressant els seus dubtes o problemes, mira-la als ulls i mantén una expressió facial agradable, assenteix amb el cap o emet afirmacions , no treguis conclusions precipitades ni facis suposicions, pregunta si no estàs segur d'haver-ho comprès, evita atendre trucades i deixar la persona parlant, no tallis les seves argumentacions, disculpant-te si cal, no utilitzis mai el sarcasme. Mantén la calma quan observis la persona alterada. Davant un to de veu elevat, és important mantenir o fins i tot disminuir el nostre i actuar d'una forma pausada. Per mantenir la calma, pots intentar respirar de forma pausada. No la contradiguis ni facis judicis de valor, ja que per a ella els seus arguments són vàlids. No personalitzis mai les crítiques. Recorda que van dirigides generalment cap al sistema i no cap a una persona en concret.