Aquest himne de lloança a Déu comença en forma de diàleg entre el salmista i la seva pròpia ànima (vv. 1-6) i després continua en l'estil propi dels.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els colors de l’ Advent.
Advertisements

► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
Monges de Sant Benet de Montserrat
Himne de peregrinació En arribar a Jerusalem, un pelegrí entona aquesta lloança al temple de Sió, la casa del Senyor i el lloc on es manifesta la.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
► Tot l'univers –des dels àngels fins als éssers inanimats– és convidat en aquest salm a entonar un cant de lloança al Senyor. ► El motiu de la lloança.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
+ Aclaparat pel sofriment, un malalt demana al Senyor que el perdoni i li retorni la salut (vv. 2-3), tot exposant els mals que l’afligeixen (vv.
En aquesta súplica, el reconeixement del propi pecat s’uneix a la confiada seguretat d’obtenir el perdó diví. ● El salmista, lluny de sentir-se abandonat.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
La felicitat dels justos –forjada amb els petits plaers de la vida familiar– és el tema central d’aquest bell poema. Al final del salm (v. 5) l’horitzó.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
● Aquest salm és un himne de lloança al Senyor, que va establir el seu tron a Sió per revelar-se a Israel com a Rei just i poderós (vv. 1-4). ● La.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
El perdó de Déu.
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
● La lloança continguda en aquest cèlebre himne, expressa la intuïció poètico-religiosa del salmista, que contempla amb ulls admirats l’obra de Déu.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
Aquest salm —designat tradicionalment amb el nom de Miserere— és la súplica penitencial per excel·lència. El salmista és conscient de la seva profunda.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf ► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf. Sl 46; 92; 95;
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
Aquest salm és una barreja de súplica individual i també de salm sapiencial. En la primera part, el salmista expressa la seva plena confiança en el.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
El Judici (v. 8), que assegurarà definitivament el triomf de la justícia (v. 11), és el tema central d'aquest salm. ● Després d'una exclamació de.
+ Una exhortació a beneir el Senyor (vv + Una exhortació a beneir el Senyor (vv. 1-2) i un auguri de benedicció divina (v. 3) componen aquest breu.
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
Aquest himne de lloança a Déu comença en forma de diàleg entre el salmista i la seva pròpia ànima (vv. 1-6) i després continua en l'estil propi dels.
CONCURS BÍBLIC NOM: Maria Melero Cugat
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
+ L'amor del Senyor envers el seu poble i la victòria que li té assegurada (v. 4) són el motiu proposat a la comunitat cultual per a convidar-la a.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
Enmig de la soledat i l’aflicció (v Enmig de la soledat i l’aflicció (v. 16), el salmista apel·la confiadament a la misericòrdia de Déu (v. 6). La.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Vivim-la amb el sacerdot
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
Per tal de cantar les perfeccions de Jahvè, que assenyalen les seves intervencions en la història, aquest himne copia i reprodueix un cert nombre.
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
PERDONEU-NOS, SENYOR ! Jesús ens descobreix el goig de retrobar l’amistat amb Déu el nostre Pare Amb nosaltres 2-8.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
Súplica col·lectiva, amb oracle de salvació En aquesta oració es reflecteix la situació espiritual dels qui ja han passat la prova de l'exili a Babilònia.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Cant espiritual Joan Maragall.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
El Salm 135 de Schütz canta l’amor etern de Déu
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU!"
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

Aquest himne de lloança a Déu comença en forma de diàleg entre el salmista i la seva pròpia ànima (vv. 1-6) i després continua en l'estil propi dels himnes. El seu tema és la infinita bondat del Senyor, que es brinda incessantment als homes, en especial als febles (vv. 3-4) i als oprimits (v. 6). L'actitud de Déu envers els pecadors no és la d'un Jutge inapel·lable, sinó la d'un pare bondadós (vv. 8-13), que coneix a fons la misèria de l'home (vv. 14-16). El poema conclou amb una invitació a beneir Déu, adreçada a tot l'univers.

1. AMB ISRAEL 2. AMB JESÚS 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Un pecador perdonat puja al temple per oferir un "sacrifici d'acció de gràcies", durant el qual expressa el favor rebut. Acompanyat d'una multitud d'amics i parents, als quals convida a prendre part en el banquet del sacrifici, i a associar-se a la seva acció de gràcies. És un himne a l'amor de Déu, el Déu de l’Aliança. Observem el pas de la primera persona del singular "meu", "jo", a la primera persona del plural "nosaltres", “ens"... En "aquell" pecador parla Israel. Des d’aquells temps, la "remissió dels pecats" no és un acte individualista sinó comunitari. 2. AMB JESÚS Déu és bo! Déu és amor! Déu és Pare! Jesús no farà res més que prendre les paraules d'aquest salm: "com un pare s’apiada dels fills"... "Pare nostre, que esteu en el cel, perdoneu les nostres culpes". I el resultat d'aquest amor, és el "perdó"! S'escolta ja la paràbola del "Fill pròdig" (Lc 15,1-32). 3. AMB EL NOSTRE TEMPS La meravella d'aquest salm i de tota la revelació bíblica és precisament aquesta debilitat de l'home que atrau l'amor de Déu. El poeta no troba cap altra explicació per a aquest amor que la següent: "Ell sap de quin fang ens va formar, i es recorda que som pols."

Beneeix el Senyor, ànima meva, no t’oblidis dels seus favors. Beneeix el Senyor, ànima meva, del fons del cor beneeix el seu sant nom. Beneeix el Senyor, ànima meva, no t’oblidis dels seus favors.

Ell et perdona les culpes i et guareix de tota malaltia; rescata de la mort la teva vida i et sacia d’amor entranyable; et corona de felicitat com desitjaves, i tu et rejoveneixes com una àguila.

El Senyor fa justícia als oprimits, sentencia a favor d’ells. Ha revelat a Moisès els seus camins, el seu estil d’obrar, als fills d’Israel.

«El Senyor és compassiu i benigne, lent per al càstig, ric en l’amor.» No sempre acusa, ni guarda rancúnia sense fi; no ens castiga els pecats com mereixíem, no ens paga com deuria les nostres culpes.

El seu amor als fidels és tan immens com la distància del cel a la terra, llança les nostres culpes lluny de nosaltres com l’Orient és lluny de l’Occident.

Com un pare s’apiada dels fills, el Senyor s’apiada dels fidels, perquè sap de quin fang ens va formar, i es recorda que som pols.

desapareix quan hi passa la ventada, i ni es coneix el lloc on era. La vida de l’home dura com l’herba, la seva florida és com la dels camps; desapareix quan hi passa la ventada, i ni es coneix el lloc on era.

Però l’amor del Senyor pels seus fidels és de sempre i dura sempre; la seva bondat s’estén als fills dels fills, si guarden la seva aliança, si es recorden dels preceptes i els compleixen.

El Senyor té el tron al cel, governa l’univers amb poder sobirà. Beneïu-lo, àngels del Senyor, herois poderosos que executeu les seves ordres, sempre a punt d’obeir els seus manaments.

Beneïu-lo, criatures del Senyor, a tot arreu on ell és sobirà. Beneïu-lo, estols del Senyor, ministres que executeu els seus designis. Beneïu-lo, criatures del Senyor, a tot arreu on ell és sobirà. Beneeix el Senyor, ànima meva.

CONFIO EN LA VOSTRA MISERICÒRDIA «Beneeix el Senyor, ànima meva, no t’oblidis dels seus favors. Ell et perdona les culpes i et guareix de tota malaltia.» Avui canto la vostra misericòrdia, Senyor; la vostra misericòrdia, que coneixen prou tant la meva ànima com el meu cos. Vós heu perdonat les meves culpes i heu guarit les meves malalties. Heu vençut el mal que hi ha en mi, el mal que es mostrava com a rebel·lió en la meva ànima i corrupció en el meu cos. Aquestes dues coses van juntes. El meu ésser és un i indivisible, i tot el que hi ha en mi, cos i ànima, reacciona, davant les meves decisions i els meus actes, amb dolor o amb goig físic i moral al llarg del camí dels meus dies. Sobre tot aquest meu ésser s'ha estès ara la vostra mà que guareix, Senyor, amb gest de perdó i de gràcia que restaura la meva vida i revitalitza el meu cos. Fins i tot els meus ossos s'alegren quan sento la presència de la vostra benedicció en el fons de meu ésser. Gràcies, Senyor, per la vostra infinita bondat. Vós coneixeu les meves flaqueses, perquè sou vós qui m'ha creat. He fallat moltes vegades, i continuaré fallant. I el meu cos reflectirà els errors de la meva ànima en les avaries de les seves funcions. Espero que la vostra misericòrdia em visiti de nou, Senyor, i guariu el meu cos i la meva ànima com sempre heu fet i tornareu a fer, perquè mai no falleu als qui us estimen.

Oh Pare, que ens ompliu d'amor i de tendresa, i que en Crist, el vostre Fill, ens heu fet a tots els homes germans del Primogènit, aquesta és la gran realitat de la nostra vida: que ens diem i som fills de Déu; que no ens abandoni mai la vostra misericòrdia perpètua.