UNITAT 4: EVIDENCIA,RISC I IMPORTANCIA RELATIVA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Advertisements

La qualitat, garantia de millora.
2. L' idealisme transcendental:la síntesi kantiana 2. 3
Direcció per projectes (Organizació Sanitària Integral)
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
Què és la tecnologia?.
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
No te la juguis: posa’t el cinturó !
LA GRAVETAT SOTA SOSPITA
12 u n i t a t Auditoria de comptes.
1 u n i t a t Conceptes bàsics de tècnica comptable.
TFC Intranet Escolar Desenvolupament d’una aplicació Java2 EE
i el que no es pot avaluar
Societats Capitalistes:
El dret a un tracte imparcial i equitatiu dins d’un termini raonable
Planificació financera
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
Estudi per a la identificació de
TNR. Presentació de Tesis Doctorals
Anàlisi econòmica i financera
FORMES JURÍDIQUES D’EMPRESES
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
PETITS REPORTERS Títol.
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
La teva contribució 1.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
GESTIÓ PER PROCESSOS.
TREBALLS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
La Unitat d’Hospitalització d’Aguts de la UIPA (VH - Sant Rafael) es fa càrrec de la hospitalització de salut mental de la Barcelona Nord Anteriorment.
Disseny i implementació d’una base de dades relacional
Barris al dia 2014 I Comissió Cívica 1 d’abril de 2014.
ANÀLISI DELS ESTATS FINANCERS DE L´EMPRESA
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Víctor Ruiz Marquès Enginyeria en Informàtica   Juan Martínez Bolaños
UD1- L’activitat científica
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
La gestió per processos
Tesis Doctorals en Xarxa
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
L´aprovisionament L´aprovisionament consisteix a comprar els materials necessaris per l´activitat de l´empresa (la majoria matèries primeres), emmagatzemar-los.
PRESTACIO PER ATENDRE NECESSITATS BÀSIQUES
Tema 5: Nombres naturals i enters
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
L’empresa com a sistema organitzat
Sistema d’avaluació del Programa Democràcia Activa
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Introducció Al posicionament Web.
EL MARC CONCEPTUAL DE LA COMPTABILITAT
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
Jessica, Gerard, Laura P, Alex
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
PROTOCOLS DE XARXA Regles i especificacions tècniques que han de seguir els dispositius connectats a la xarxa per poder comunicar-se El protocol més utilitzat.
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
Organització i creixement
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
1r. BLOC. INTRODUCCIÓ ALS CONCEPTES COMPTABLES BÀSICS.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
El Treball de Recerca.
ORACIONS SUBORDINADES ADJECTIVES
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
ACTUACIONS EN CAS DE QUEIXES SOBRE LA PRESTACIÓ DEL SERVEI
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

UNITAT 4: EVIDENCIA,RISC I IMPORTANCIA RELATIVA

UNITAT 4: EVIDENCIA,RISC I IMPORTANCIA RELATIVA Un concepte important lligat al d’auditoria de comptes és el de l’evidència. EVIDÈNCIA L’evidència es duu a terme mitjançant la realització de proves o procediments selectius escollits a partir d'una sèrie de factors, entre els quals es troben el risc i la importància relativa.

UNITAT 4: EVIDENCIA,RISC I IMPORTANCIA RELATIVA L’evidència és, per tant, la convicció raonable, per part de l’auditor, que les xifres comptables incloses en els comptes anuals són el resultat dels esdeveniments econòmics que realment han ocorregut durant el període de temps a què es refereixen. Es tractarà d’obtenir evidència suficient i adequada mitjançant la realització i l’avaluació de les proves d’auditoria que es considerin necessàries. Els papers de treball són el conjunt de documentació on consten les tasques dutes a terme per l’auditor, els elements de judici obtinguts i les conclusions. Constitueixen la base dels informes i el seu suport i es classifiquen en: Papers preparats per l'entitat auditada mateixa Confirmacions de tercers Papers preparats per l'auditor mateix

UNITAT 4: EVIDENCIA,RISC I IMPORTANCIA RELATIVA FASES DEL PROCES D’AUDITORIA 1. La fase preliminar o de contractació: L'auditor estableix contacte amb el client. L'auditor avalua la viabilitat de poder dur a terme el treball d'auditoria. L'auditor i el client formalitzen l'acord mitjançant el contracte d'auditoria. 2. La fase de planificació: L'auditor es familiaritza amb l'activitat del client, amb l'entorn en què opera i amb els procediments i els sistemes comptables que fa servir. L'auditor avalua el grau d'eficàcia i fiabilitat del sistema de control intern. L'auditor confecciona el programa d'auditoria. 3. La fase d'execució del treball: L'auditor, mitjançant la realització de les proves programades en la fase anterior, tractarà d'obtenir l'evidència adequada i suficient que li permeti emetre'n l'opinió.

UNITAT 4: EVIDENCIA,RISC I IMPORTANCIA RELATIVA En aquesta fase l'auditor, un cop recollida tota l'evidència disponible, emetrà dos informes: -L'informe d'auditoria: hi pot expressar una opinió sobre els comptes anuals presos en conjunt. -Un informe sobre debilitats de control intern dirigit a la gerència de la societat, on posarà de manifest tots aquells aspectes del control intern que entengui que poden ser millorats per a la bona marxa de l'empresa. Al final del seu treball l'auditor ha de comunicar els resultats per dos canals d'informació diferents en funció dels destinataris: * D'una banda, haurà de comunicar, mitjançant un informe dirigit expressament a la gerència, les debilitats del sistema de control intern observades durant la realització de l'encàrrec, per tal que siguin corregides. * D'altra banda, mitjançant l'informe d'auditoria, n'ha d'expressar l'opinió sobre el grau en què els comptes anuals reflecteixen la imatge fidel del patrimoni, dels resultats i de la posició financera de l'empresa. Aquest informe va dirigit a les persones que li van fer l'encàrrec, normalment els accionistes o socis de l'empresa o entitat auditada, i és públic.

UNITAT 4: EVIDENCIA,RISC I IMPORTANCIA RELATIVA El risc s’associa al fet que els estats comptables continguin errors o omissions significatius en conjunt, no detectats o evitats pels sistemes de control de l’entitat o pel procés d’auditoria mateix. Aquest risc es pot descompondre en risc inherent (errors significatius en la informació comptable), RI risc de control (risc que el sistema de control intern del client no detecta i per tant no corregeix) RC risc de no-detecció (risc que un error o omissió significativa no sigui detectat pel procés d’auditoria) RD

UNITAT 4: EVIDENCIA,RISC I IMPORTANCIA RELATIVA Quan en termes quantitatius sigui poc significativa i per tant no alteri els comptes anuals es pot permetre la no aplicació d’alguns principis comptables. Quan l’auditor emet un informe sense salvetats vol dir que estan absents d’errors o omissions importants.