Ministeri de Finances i Funció Pública

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Presentació Serveis Contactar GESTORIA BARCELÓ, S.L.
Advertisements

de l’Agència Catalana del Consum a la demarcació de Tarragona al 2008
MANUAL NOMINAPLUS.
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
POSADA EN MARXA SUPLEMENT EUROPEU AL TÍTOL
Curs Seguiment documental i justificació econòmica en matèria de subvencions Barcelona 25, 27 de juny i 2 de juliol 2013 Aurora Baena Ruiz.
ACTIVITATS COMERCIALS
III Jornada de transport sanitari
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
Plans d’autoprotecció i ACTIVITATS ESPORTIVES
Taula de continguts
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
L’activitat econòmica i el patrimoni empresarial
Departament de Justícia
GUIA DE NORMATIVA BÀSICA DE TRIBUTACIÓ DE L’ADVOCAT
Pla de prevenció i de lluita contra el frau fiscal
AJUNTAMENTS I SEGUIMENT DE L'ACTIVITAT COMERCIAL
Sostenibilitat Xavier Nicolau i Tarrats Cap de l’Oficina de Gestió Ambiental Unificada de Barcelona SEVESO III: REFORMA DE LA DIRECTIVA D’ACCIDENTS.
La teva contribució 1.
El Pla d’autropotecció
Àrea de Serveis personals, Benestar i Famílies
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
PROCÉS FINAL FCT amb qBid
La Nòmina Catalana.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
PROMOCIÓ DE L’OCUPACIÓ I L’AUTOOCUPACIÓ
II Jornada sobre el Joc Privat a les Illes Balears
Sistema de gestió SAP - SPA CETIC
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
El marc normatiu La Llei 12/2007, d/11 d’octubre, de Serveis Socials i el Decret 202/2009, de 22 de desembre estableixen la creació d’òrgans de participació.
COM FER FRONT A LA MANCA D’HABITATGE SOCIAL
RESULTATS DEL PLA DE PREVENCIÓ DEL
D'AUTONOMIA DE CENTRES (DOGC 5/08)
La gestió per processos
Seminari d’Educació Especial
FORMACIÓ UAB PREUS NO REGULATS / FORMACIÓ NO SUBVENCIONADA
La Cigarreta Electrònica: Què en sabem?
Programa Centres Ecoambientals
PROCÉS DE SEGUIMENT DE LES TITULACIONS UNIVERSITÀRIES
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
L’empresa com a sistema organitzat
Nou reglament del Programa RENOVA
LLUÏSA MARTINEZ Tècnica de RRHH
IV JORNADES DOCTORIALS
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
Què és el SAL?. Vint-i-cinc anys del Servei d'Assessorament Lingüístic del Consell Insular de Menorca.
ESTRUCTURA I ORGANITZACIÓ Comissions Qualitat EUHT
NOVETATS FISCALS i TRIBUTÀRIES 2013
Millores en la normativa relativa al programa d’ajuts i a la promoció de la implantació d’energies renovables Ministeri de Medi Ambient, Agricultura i.
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
Obligacions fiscals de l'empresa: declaració censal, IAE i IVA
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Projecte d’Itineraris Formatius
MODEL ADMINISTRATIU I DE GESTIÓ
EXPERIÈNCIES EN UNA ASSIGNATURA OPTATIVA NO CONVENCIONAL: INTRODUCCIÓ ALS NOUS MATERIALS A L’ARQUITECTURA I Congrés UPC Sostenible i 13 de Juliol.
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
Jornada sobre el Projecte de reforma de l’Estatut d’autonomia de Catalunya Finançament de la Generalitat i aportació catalana a les finances de l’Estat.
El Treball de Recerca.
Presentació de resultats
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de: - Servei de Gestió de la Recerca, de la Oficina de Projectes Internacionals de Recerca,
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
El departament de Recursos Humans
PLA DE TREBALL DE LA INSPECCIÓ DE L’ANOIA.
Campanya Renda Àgil 2017 T’ajudem a fer la declaració
PLA DE TREBALL DE LA INSPECCIÓ DE L’ANOIA.
Pla de prevenció i de lluita contra el frau fiscal
Transcripción de la presentación:

Programa anual d’actuació del DTF i Pla de control fiscal Exercici 2015 Ministeri de Finances i Funció Pública Andorra la Vella, 22 de juliol del 2015

Programa anual d’actuació del Departament de Tributs i de Fronteres

Introducció Article 5 del Decret de creació i funcionament del Departament de Tributs i de Fronteres El Govern aprovarà cada any el programa Definició dels objectius que ha d’assolir, tant en l’atenció ciutadana com en l’àmbit de control La previsió dels resultats a obtenir Els instruments de seguiment i d’avaluació a què ha de sotmetre la seva activitat Cura especial de l’eficiència i responsabilitat en la gestió de la informació

Línies principals d’actuació del DTF 1. Aplicació de la nova Llei de bases de l’ordenament tributari 2. Implantació de l’impost sobre la renda de les persones físiques 3. Millora en l’aplicació dels tributs 4. Promoure l’alta qualificació del personal

Objectius anuals 2015 - Assistència al contribuent - Control tributari i duaner - Eficàcia i Eficiència

Objectiu: Assistència al contribuent - Índex de demora en la tramitació d’ajornaments i fraccionaments - Resposta a les consultes escrites dels obligats tributaris - Millora de la doctrina interpretativa difosa al web del DTF - Suport als operadors del PSI als nous processos informàtics

Objectiu: Control tributari i duaner - Requeriments de comprovació formal emesos - Obligats tributaris objecte de comprovació - Requeriments a no declarants que estiguin censats - Recerca dels obligats tributaris no censats - Control físic a la importació i exportació de mercaderies

Objectiu: Eficàcia i eficiència - Nombre d’hores/any de formació - Termini d’emissió de les devolucions en les campanyes de l’IS, IAE i IGI - Tancament expedients sancionadors termini LlBOT - Període mitjà de tramitació dels recursos

Seguiment i avaluació - Mitjançant les dades incloses en les aplicacions del DTF - Seguiment periòdic per part del director general amb els directors adjunts - Informació periòdica al ministre de Finances i Funció Pública - Avaluació final: Objectius obtinguts + valoració dels indicadors addicionals

Pla de control fiscal

Introducció Article 64 de la Llei 21/2014, del 16 d’octubre, de bases de l’ordenament tributari, i l’article 33 del Reglament d’aplicació dels tributs de l’11 de febrer del 2015 El ministeri de Finances elaborarà cada any un Pla de control fiscal on s’han d’integrar les actuacions de control que duran a terme els òrgans d’inspecció, gestió tributària, duana i recaptació El contingut del Pla de control fiscal té caràcter reservat, si bé són públics els criteris generals que n’inspiren l’elaboració i l’execució

Estructura del Pla de control fiscal - Pla d’inspeccions tributàries - Pla de comprovacions de gestió tributària - Pla de comprovacions i inspeccions duaneres - Actuacions de recaptació

Pla d’inspeccions tributàries Impost general indirecte (IGI): - Control dels sectors que incorporin un important valor afegit o repercuteixin el tipus reduït i suportin al tipus general - Comprovar el correcte trasllat i la meritació de l’impost en els casos de cobraments anticipats - Verificar la correcta aplicació dels règims especials - Verificar la correcta aplicació dels diferents tipus - Comprovacions de devolucions 2014, corresponents a expedients traspassats per Gestió tributària - Recerca d’activitats no declarades o submergides

Pla d’inspeccions tributàries (II) ITP i Plusvàlues: - Verificar els imports declarats en operacions vinculades i que han generat dret a exempcions - Verificar que les transmissions efectuades abans de la modificació de l’IGI del juliol 2014, s’han declarat Impost sobre la renda dels no-residents fiscals (IRNR): - Actualització del protocol conjunt d’actuació amb el servei del frau duaner, a fi d’aprofitar la declaració de prestació de serveis per tal de descobrir eventuals rendes no declarades

Pla d’inspeccions tributàries (III) Impost sobre la renda d’activitats econòmiques (IAE): - Verificar la correcta comptabilització de les despeses de personal de l’empresari i aplicació del mínim exempt de 40.000 € Impost sobre les societats (IS): - Control de la deducció corresponent a la retribució dels administradors - Verificar la correcta aplicació del llindar dels 10.000 € per a les entitats parcialment exemptes

Pla d’inspeccions tributàries (IV) Comprovacions comunes a l’IAE i a l’IS: - Comprovar la correcta aplicació de les deduccions a la quota, així com les deduccions per lloc de treball - Recerca de rendes no declarades - Comprovar l’origen de les noves inversions i veure quines fan referència a operacions vinculades IRPF: - Comprovar que la base de tributació de les rendes del treball té coherència en relació a les rendes declarades - Comprovar l’aplicació del “compte franquícia”

Pla de comprovacions de gestió tributària - Recerca dels obligats tributaris que no presenten declaració - Comprovacions formals de les declaracions presentades de l’IS, l’IAE, l’IRNR i l’IGI - Control específic de les sol·licituds de devolució - Comprovacions del valor real a l’ITP i a l’IPLV - Selecció prèvia d’expedients que han de ser objecte d’actuacions inspectores

Pla d’inspeccions i comprovacions duaneres - Comprovació de la coherència dels elements que conté la documentació comercial i la declaració - Control de l’estatus, origen i codificació reals de les mercaderies importades - Control de tots els convenis signats amb operadors i de les garanties presentades - Detectar i prohibir la introducció de mercaderia nociva - Control d’exportacions de residus - Lluita contra la pirateria i la falsificació de productes - Detectar i regularitzar activitats comercials sense autorització

Pla d’inspeccions i comprovacions duaneres (II) - Control de la mercaderia posada en règims econòmics suspensius - Comprovació i inspecció a posteriori sobre el frau comercial - Control sobre la tributació dels IE a la importació; sobre el reembossament i la reducció en funció de la utilització - Control dels productes sotmesos a IE, les mercaderies sensibles i les mercaderies prohibides - Lluita contra el contraban - Controls per descobrir i interceptar la introducció il·lícita de diners en efectiu per carretera

Actuacions de recaptació - Desenvolupar els procediments de compensació, de derivació de responsabilitat i d’embargament, introduïts per la nova LlBOT - La gestió i el seguiment dels ajornaments i fraccionaments per garantir el cobrament dels deutes - L’agilització del procediment de constrenyiment

Moltes gràcies per la vostra atenció Departament de Tributs i de Fronteres Ministeri de Finances i Funció Pública