Noves metodologies formatives

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Activitats artístiques al CFA Miquel Martí i Pol De l’expressió oral i escrita a la cohesió social.
Advertisements

Página 1 Creade - LHH, Programes d´Outplacement. Página 2 Què és Creade - LHH ? Context Com ho fem Components bàsics Consultoría Visió Global Consultoría.
TFG – Àrea Enginyeria del programari
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
El Plan de Comunicación UPC Sostenible 2015
Què és la tecnologia?.
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
Equacions amb dues incògnites.
Ponència Una educació per a un nou país.
Xarxa Productes de la terra
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
APRENENTATGE MULTINIVELL
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
Autor: Samuel Lozano Alcodori
GESTIÓ PER PROCESSOS.
Tallers d'Educació Financera
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Durada dels estudis = 2000 hores
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
Projecte d’Itineraris Formatius
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Manresa en Simbiosi Implantació d’un projecte de simbiosi industrial a Manresa Connectant indústria Creant oportunitats.
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
JOVE, PARTICIPA A SANTA EULÀLIA
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
RACONS RECURS PEDAGÒGIC QUE PERMET CREAR ESPAIS DE JOC ORGANITZATS A L’AULA Amb els racons es simbolitza la realitat exterior i es recrea un escenari.
Seminari d’Educació Especial
d'ensenyança-aprenentatge
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
Implantació d'un sistema de gestió EMAS a la UPC.
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR
ESTEM PREPARATS PER AFRONTAR L’ACP? Proposta d’itinerari d’Implantació
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
SESSIÓ OBERTURA (KICK-OFF)
La pràctica reflexiva Conceptes i mirades del que implica aquest tipus de modalitat formativa.
El repte d’incloure Recursos i estratègies
Coneixements i idees previs
IV JORNADES DOCTORIALS
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
Personalització del Procés d’Aprenentatge en Entorns Virtuals
Agent Tutor Eloi Puertas Prats 13/04/2019 Agent Tutor.
L’ de presentació Literatura i comunicació Gemma Gómez.
Projecte d’Itineraris Formatius
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
la gestió hospitalària a través dels processos
Pla Integral de Salut Mental
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
CRAI: Unitat de Docència
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
Anàlisi d’un lloc web implementant actualització del contingut
Recursos d'informació en globalització i sostenibilitat
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
Presentació de resultats
Àrea d’Atenció a les Persones
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Gestió del coneixement
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Imaginem que fa un segle haguéssim hivernat un cirurgià i un mestre...
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
Transcripción de la presentación:

Noves metodologies formatives Maig de 2005

Les idees

La formació: factors diferencials Cal fer les coses de manera diferent? Sí, si això vol dir fer-les millor... per a tots Què podem fer perquè sigui diferent? Quan ho fem Qui ho fa A on ho fem Per què ho fem Com ho fem Innovació Precaució! No podem perdre mai de vista els objectius formatius

La formació: factors diferencials Què farem com sempre? Quan ho fem: no tenim temps! Qui ho fa: qui sigui... A on ho fem: no tenim lloc! Per què ho fem: no tenim més remei Com ho fem: com podrem.... Una primera aproximació: comunicar, formar, donar suport Tres índexs: temps, mecanismes, canals Divideix i guanyaràs!

L’entorn formatiu real La formació mixta: enfoc d’utilitat Formació mixta Activitats Canals Col·lectius Temporalitat: Informació, Formació, Suport Competències L’entorn formatiu real Econòmic Bonic Ràpid Infalible Fem de les necessitats virtuts

Metodologia “Blended Learning” Formació mixta Metodologia “Blended Learning” Objectiu: Dissenyar solucions particulars a cada cas i emprar la “barreja” de mètodes, tècniques i recursos formatius més adequats. METODOLOGIA DE FORMACIÓ “BLENDED LEARNING”” METODOLOGIA DE FORMACIÓN “BLENDED LEARNING” CONEIXEMENTS e e - - learning learning Taller Taller HABILITATS Coaching Coaching ACTITUDS Presencial Presencial Outdoors Outdoors

Mapa d’activitats: Sinergies i enfocament multidisciplinar SERVEI GLOBAL DE GESTIÓ DEL CANVI OPERATIU Informació Objectiu: Aplicar l’activitat més adequada al tipus de necessitat concreta ... BO Continguts BO Contenidos BO Formació BO Formación Coaching Coaching e e - - learning learning FORMACIÓ Outdoors Outdoors F. Presencial F. Presencial BO Administració BO Administración SUPORT Disseny multimèdia Diseño multimedia Talleres Tallers FrontOffice FrontOffice Eventos Events Merchandasing Marxandatge Plan de comunicación Pla de comunicació BO: Backoffice COMUNICACIÓ

Mapa de canals vs tipus de servei Visió de l’usuari CANALES GESTIÓN DEL CAMBIO OPERATIVO CANALS GESTIÓ DEL CANVI OPERATIU Informació Objectiu: Utilitzar el canal més idoni pel tipus de necessitat concreta . SUPORT FORMACIÓ Módulo 10 Competencia 3 Nivel 5 MKT CORPORATIU

Servei destinat a tots els col·laboradors Col·lectius Servei destinat a tots els col·laboradors ... tot i tenir com a premisses bàsiques en el disseny i realització d’activitats: la segregació i la diferenciació.

El plantejament multiformat: les 3i Impacte A nivell organitzatiu Interès Per part de l’alumne Innovació Els formadors es motiven

Les experiències

[enter] Objectiu Condicionants Acció: Jornada Gestionar positivament un canvi incidint en coneixements i habilitats Condicionants Canvi d’entorn comercial i de metodologia formativa Col·lectiu molt dispers Generar confiança en els nous mecanismes Segregació estricta entre usuaris interns i externs Sostenible Acció: Jornada

[enter]: model de solució Tipus de canvi Solució Mecanisme Necessitat generada Anticipació Impacte Implicació Proximitat Adaptació Suport Servei Acompanyament

[enter]: Concreció dels mecanismes “La sinergia del canvi” [Events] Implicació Servei [Campanya de comunicació]

Acció: sessió magistral ECO Objectiu Venda interna del projecte Condicionants Implantació nou model econòmic financer i nou model de formació i suport Col·lectiu multinacional Minimització de recursos: plantejament “minimalista” Independència absoluta de la infraestructura de suport Acció: sessió magistral Naming, logo, base line, línia gràfica específica Event de presentació conduït per un únic formador Suport amb recursos audiovisuals Gadget i banderoles Primera part Segona part

Acció: Taller e-working Objectiu Introducció a les noves tecnologies: coneixements, habilitats i actituds Condicionants Formació clàssica orientada a l’ús, no a la utilitat Dificultat en avaluar els impactes de les tecnologies de la informació Potenciació del sentiment de “descoberta” Acció: Taller e-working Disseny a mida d’un entorn virtual exhaustiu Trama feta a mida: impacte en eines i en visió de negoci e-working

Objectiu Condicionants Acció: CRUCISCRABBLE CRUCISCRABBLE Treballar valors i coneixements Condicionants Format tipus joc Treballar valors concrets Potencia el treball d’equip dins la globalitat Acció: CRUCISCRABBLE Joc de taula Elevada frexibilitat: diferents modalitats de joc i objectius associats

Acció: “En construcció” Objectiu Treballar un escenari de canvi Condicionants Modalitat experiencial Model de canvi real: metàfora de l’entorn de negoci Acció: “En construcció” Activitat participativa Escenari de canvi quantitatiu i qualitatiu Modelatge de canvi real centrat en els processos de planificació i de posada en marxa

Objectiu Condicionants Acció: Sherlock Sherlock La importància de la lectura Condicionants Format tipus joc Treballar valors concrets Potencia el treball d’equip dins la globalitat Acció: Sherlock Joc de Pistes Lectura garantida (objectiu) conjuntament amb accions de distracció