LLUM I OMBRES.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Advertisements

ELS LLENGUATGES VISUALS
FAUVISME ORIGENS: 1905 Exposició col·lectiva al Saló d’ Automne de Paris. Reben el nom de “Fauves” per part d’un crític d’art que durant l’exposició.
L´energia.
ENERGIA Energia és allò capaç de transformar la matèria.
La lliçó d’anatomia del professor tulp
LECTURA D’IMATGES als Estanys de Sils
Superfícies.
CUBISME ANALÍTIC PICASSO/BRAQUE.
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
Tema 6: L’ENERGIA.
Joakim,Lucas,Adrian,Arnau.
BAUHAUS, una escola d’art
EL LLENGUATGE MUSICAL.
INSTITUT RONDA 1 ESO-Lleida
LES PLANTES I LES SEVES PARTS
Michael Maltzan Architecture Rainbow Apartments |Skid Row Housing | 2006 Los Angeles, California Elisabet Méndez Melillas.
EL PROFETA Pablo Gargallo Escultura segle XX.
UD: EXPRESSIÓ GRÀFICA: perspectives
Material de laboratori
Física 1 btx: òptica Què és la llum: Teories corpuscular i ondulatòria
Tot el que ens envolta és matèria, però...
Coneixement del Medi Social i Cultural
ELS ANELLS DE SATURN.
GESTIÓ PER PROCESSOS.
LES CATEGORIES GRAMATICALS
1. L’empirisme de Locke 1.2. Els límits del coneixement
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
Energia i velocitat de les reaccions químiques
OMBRES I LLUMS Escola Antoni Gaudí Sta Coloma de Gramenet
LA LLUNA Mateo , Alejandro , Lluís , Alberto, Son els creadors, esperem que us agradi.
La Lluna Noa Vives Zaguirre.
Tema 4. La Terra i la Lluna. Pàg 52
TEMA 5 : FUNCIÓ DE NUTRICIÓ
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
Què hi ha a l'Univers?.
DE LA DURADA AL RITME.
L’interrigatiu ON serveix per demanar un lloc i és invariable:
Treballem l’estadística
Som nois i noies de 5è de l’escola Seat
MUTACIÓ Eduardo Chillida Escultura segle XX.
3. TOTS SOM DIFERENTS..
LES ESTRELLES Joan Osiris Zoey Carlota .
PROPIETATS DE LA LLUM La llum es propaga en línea recta.
PETITS TALENTS CIENTÍFICS
Perfil dels enquestats
Memòria RAM Neus Blasco Amor 4rtB.
LA MUDA EN LES SERPS.
Ruben Balada Tripiana Informática
El màrqueting i els seus elements
La brúixola Nom: Curs:.
MP06 ANÀLISI ESTÈTICA CFGM ESTÈTICA I BELLESA
Sòlids Líquids Gasos Plasma
CONNEXIONS SENSE CABLES I DISPOSITIUS MÒBILS
TECNOLOGIA.
PRIMERA LLEI DE NEWTON Si no actuen forces exteriors, la velocitat d’un cos no varia ni en mòdul ni en direcció.
Matemàtiques Geometria.
La llum i el so.
La Terra i la Lluna.
Tipus de plans.
La Ratlla Verda Dídac Prat Galí 3r ESO C.
EL QUARs.
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
cicle de xerrades CIENCIADDICCIÓ
MERCURI MART PLUTÓ SATURN VENUS NEPTÚ JÚPITER URÀ TERRA
La representació dels objectes
Un home, que regularment assistia a les reunions d’Amics,
Elysia chlorotica Elysia chlorotica és un curiós gasteròpode marí capaç de realitzar la fotosíntesi. Des de fa temps se sap que E. chlorotica s’alimenta.
El realisme americà Edward Hopper N.Y
Transcripción de la presentación:

LLUM I OMBRES

LA LLUM CARACTERÍSTIQUES QUALITAT DIRECCIÓ INTENSITAT

QUALITAT DE LLUM. Llum dura procedeix d’una única font de llum. Ombres ben definides i molt contrast. Destaquen les textures o relleus. Resalta contorns i volums.

Llum suau normalment procedeix de diverses fonts de llum (a excepció de la llum natural en un dia núvol. S’aprecien tonalitats intermitges sense contrast. No destaca formes ni relleus, gairebé no projecta ombres.

Llum semidifusa proporciona una zona de penombra que serveix de transició entre la llum i la ombra i fa que les ombres no tinguin els contorns nítids i definits.

Llum dura Llum semidifusa Llum suau

POSICIONS DEL FOCUS LLUMINÒS Podem il·luminar un model des de 6 punts diferents: Lateral dreta Lateral esquerra Frontal Contrallum Zenital Inferior

La llum lateral produeix ombres molt denses (llum dura) emfatitzant molt els volums. Destaca la textura de les formes i quan és molt intensa arriba a dominar els objectes. Lateral esquerra Lateral dreta

La llum frontal fa que els objectes semblin més plans La llum frontal fa que els objectes semblin més plans. Augmenta la quantitat de detalls però anul·la la textura. El contrallum redueix la figura a una silueta. S’utilitza per a magnificar l’objecte o la figura sense revelar la seva expressió. Frontal Contrallum

La llum zenital no afavoreix gaire La llum zenital no afavoreix gaire. La part del voltant dels ulls està en ombra. Dona una aparença trista. La llum inferior dona una sensació fantasmal i amenaçadora. Les películ·les de por la utilitzen sovint. Zenital Inferior

CLAROBSCUR Els objectes tenen un relleu que fa que els podem distingir de l’entorn quan són il·luminats. Cada cos il·luminat tindrà dues ombres: Una pròpia a la zona on no rep la llum Una projectada que reprodueix els seus contorns però que es deforma segons la inclinació de la superfície on es projecta.