BIBLIOTECA ESCOLAR “PUNTEDU” ESPAI DE CONEIXEMENT I APRENENETATGE

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Organització d’activitats en el temps d’esbarjo “Activem el pati”
Advertisements

6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
SERVEI DE MENJADOR INFANTIL / PRIMÀRIA.
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Toca fusta FENT DECORATS
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
I transforma un llibre en un nou lector
1 era JORNADA D’EMPRENEDORIA I EMPRESA Sant Celoni 31 març 2011
EL NEN/A AMB TDAH “ORIENTACIONS PER A LES FAMÍLIES”
REUNIÓ INFORMATIVA.
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
L’Expressió escrita.
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
ESCOLA MARE DE DÉU DEL ROSER - AMÍLCAR
PETITS REPORTERS Títol.
Gestió de continguts i d’objectes digitals & biblioteques
I ARA, QUÈ PUC FER?.
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
QUE FER QUAN ARRIBA UN SUSPENS A CASA?
Vilafranca del Penedès Curs 2015/16
EL PLA INDIVIDUALITZAT
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
BIBLIOTEQUES ESCOLARS “PUNTEDU”
P E L C 0 a 3 anys Programa Per l’Estimulació Del Llenguatge
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
Un test per pensar... Materials de
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
La gestió per processos
ORGANITZACIÓ I PLANIFICACIÓ “Posem fil a l’agulla”
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
RACONS RECURS PEDAGÒGIC QUE PERMET CREAR ESPAIS DE JOC ORGANITZATS A L’AULA Amb els racons es simbolitza la realitat exterior i es recrea un escenari.
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
Seminari d’Educació Especial
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
Presentació BATXILLERAT
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
Escola Narcís Monturiol
BIBLIOTECA ESCOLAR PUNTEDU ESPAI DE CONEIXEMENT I APRENENETATGE
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
Catàleg de llocs de treball del CPNL
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Continuació: el temps II
BENVINGUDES I BENVINGUTS!!
Les nostres fonts documentals per treballar a la classe són molt diverses: 1. Treball de camp (sortides, visites, entrevistes, enquestes…). 2. Monografies,
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
CRAI: definició i estructura
L’AULA D’ESTUDI ÉS UN ESPAI ADIENT PER ESTUDIAR, FER DEURES, LLEGIR, CONSULTAR I FER PRÉSTEC DE LLIBRES… ESTÀ UBICADA A LA BIBLIOTECA DE L’ESCOLA. POSSIBILITA.
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
BIBLIOTECA - MEDIATECA
Catàleg de llocs de treball del CPNL
Presentació assignatura
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
BIBLIOTECA ESCOLAR “PUNTEDU” ESPAI DE CONEIXEMENT I APRENENETATGE
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

BIBLIOTECA ESCOLAR “PUNTEDU” ESPAI DE CONEIXEMENT I APRENENETATGE ORGANITZACIÓ Posada a punt, espurg, selecció i tria de documents

BIBLIOTECA ESCOLAR “PUNTEDU” ESPAI DE CONEIXEMENT I APRENENETATGE OBJECTIU Transformar la biblioteca escolar en un centre de recursos integrat plenament en les pràctiques educatives d’aula i de centre

BIBLIOTECA ESCOLAR “PUNTEDU” ESPAI DE CONEIXEMENT I APRENENETATGE

Tasques tècniques i organitzatives 1. Posada a punt 2. Distribució d’espais 3. Cadena documental 4. Dinamització

1. POSADA A PUNT Tria de l’espai Recopilar la documentació existent al centre, així com els materials i recursos didàctics rellevants, independentment del seu suport. Espurg

BIBLIOTECA ESCOLAR “PUNTEDU” ESPAI DE CONEIXEMENT I APRENENETATGE La Biblioteca Escolar necessita un espai propi i exclussiu que permeti en en ell s’hi desenvolupin les feines i funcions que li assignem. Això no pot portar-se a terme si la biblioteca és un espai compartit amb altres serveis o activitats del centre. La Biblioteca no és una aula més, sinó un espai amb una identitat pròpia que li ve marcada per les seves funcions i pels objectius que amb ella es pretenen assolir, i per a aconseguir-los hauria d’estar en funcionament tot el dia.

Espurg L’èxit de la biblioteca depèn especialment de l’actualitat dels materials que ofereix als usuaris. Per tant, es fa necessari l’actualització dels fons. Abans de fer el recompte de materials s’ha de fer un espurg o eliminació de part del fons per a actualitzar-lo.

Espurg Per què? Per actualutzar la informació dels diversos fons documentals Per millorar l’aspecte general i fer més atractiva la biblioteca Per avaluar i equilibrar les matèries de coneixements i els fons de ficció.

Espurg Fons antics: Si existeix un fons valuós per la seva edició, valor didàctic, curiositat, etc, s’ha de guardar i separar-se de la resta de la col.lecció. S’haurien de retirar materials referents a plans d’estudi que no siguin vigents (currículums, materials didàctics, llibres de text,...) L’espurg ha de ser revisat pel professorat de cada àrea o departament.

Espurg Criteris generals Documents duplicats Documents malmesos Documents obsolets Documents poc atractius Documents poc adequats a les edats i nivells del centre Documents que no s’han usat mai ni per consulta ni préstec

Espurg Què es fa amb els documents esporgats? Substitució Intercanvi (centres primàra-secundària) Reparar (només si es pot fer en condicions mínimes) Històric Donació Venda a pes Recollida selectiva

Espurg Criteris per esporgar els documents de la biblioteca en centres educatius de primària i secundària http://www.xtec.es/crp-santandreu/bibliodocesporgar.rtf Banc de recursos http://www.xtec.es/sgfp/crp/recursos/index.htm

2. DISTRIBUCIÓ D’ESPAIS Accessibilitat Ha de situar-se en un lloc fàcilment accessible. Si és possible, tant des de l’interior com des de l’exterior. Hauria de comptar amb diversos espais: Zona d’informació i atenció a les persones usuàries Zona de consulta i documentació Zona de treball col.lectiu Zona de lectura per als més petits Zona audiovisual Magatzem

3- CADENA DOCUMENTAL Emmagatzament dades Selecció Tractament Difusió (ePèrgam) Selecció Tria Adquisició   Tractament documental   Difusió Serveis Preparació física del document Catalogació dels documents Ubicació dels documents

Tria de documents La tria que els adults poguem fer per als infants, no és una qüestió banal. Si llegir és un dels aspectes que considerem important per al futur de l’infant o jove, no es tracta d’entrar només en una botiga, o llegir-nos un catàleg, i triar el primer exemplar que ens cridi l’atenció per tal de posar-lo en mans dels nostres alumnes. Més aviat triar un llibre per a un nen o nena, és una qüestió molt delicada, ja que d’aquesta tria depèn que la trobada entre ell i el llibre sigui agradable i fructífera. I com que no és pas cada moment que hem de fer tria –malauradament- val la pena que, quan ho fem, hi dediquem una part del nostre temps.

TRIA DE DOCUMENTS Elements i criteris tenir en compte Els companys (alumnes i mestres) Conèixer els futurs lectors (edats, característiques, nivells lectors, ...) Analitzar i valorar llibre per llibre, no pas per col.leccions Un bon llibre per a infants, també agrada als adults El valor estètic i literari ha de prevaler per sobre del valor didàctic Un bon llibre ha d’estimular la capacitat crítica del lector Un bon llibre ha de ser original Les il.lustracions (Cal fixar-nos en la coordinació text-il·lustració) Les il.lustracions en els llibres de coneixements

TRIA DE DOCUMENTS Qui ens pot ajudar? La premsa (poc) Internet (buscar l’agulla en un paller) Consell Català del Llibre per a infants i joves: www.cclij.org Seminari de bibliografia infantil i juvenil R. Sensat www.xtec.net/recursos/lit_inf/index.htm Generalitat de Catalunya www.edu365.com/vadellibres http://cultura.gencat.net/bibliografia/index.htm

TRIA DE DOCUMENTS Qui ens pot ajudar? Bibliografies especialitzades Quins llibres han de llegir els nens? (Seminari bibliografia Infantil R. Sensat) Faristol, revista de literatura infantil i juvenil (CCLIJ) Notícia de llibres (llibreria Robafaves de Mataró) Revistes com Guix, Escola Catalana, CLIJ, Perspectiva Escolar també ofereixen apartats puntuals i temàtics Llibres

Difusió serveis HORARI DILLUNS DIMARTS DIMECRES DIJOUS DIVENDRES 9 a 10 P3 P4 10 a 11 1 * 6 11 a 2/4 12 Bibliopati CS Bibliopati CM 2/4 12 A 2/4 d’1 4 2 2/4 d’1 a 2/4 de 2 ATENCIÓ MESTRES Migdia (menjador) Activitats amb EI i Ci (monitores menjador) 3 a ¾ de 4 5A P5 3B 3A ¾ de 4 a 2/4 de 5 5B 2/4 de 5 a 2/4 de 6 PRÉSTEC EI (acompanyats) 2/4 de 6 a 7 Extraescolars (La Ballaruga)

Difusió serveis IMAGINACIÓ

Difusió serveis Cartellera Butlletins per a mestres i famílies Préstec /Maletes viatgeres Web Guia de la biblioteca Atenció a les famílies i mestres Ambientació Jornades de portes obertes Presentació novetats Xerrades per a famílies i mestres Mascotes Col·laboració alumnes ...

Tractament documental CDU 0 Obres generals 1 Filosofia 2 religions. Mitologia 3 Ciències socials 4 (llengua) 5 Ciències pures 6 Ciències aplicades 7 Arts. Jocs.Esports 8 Literatura 9 Història. Geografia I/ J Llibres imaginació