UNA ALTRA MANERA DE DISTRIBUIR LES HORES

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El pare delegat d’aula. AMPA Enric Valor Castalla
Advertisements

ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
TEMA 9. GESTIÓ ECONÒMICA I ADMINISTRATIVA DELS CENTRES
Podeu posar una foto del vostre centre
Què és un pla Individualitzat ?
Reunió informativa d’inici de 2n ESO
Reunió informativa d’inici de 3r ESO
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
Estudi per a la identificació de
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
Antecedents (el context) Centre IATIC
Decret d’autonomia dels centres educatius
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
CURS RENOVACIÓ CONSELL ESCOLAR.
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
T'expliquem el procediment a seguir segons la normativa vigent
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
Jornada de portes obertes
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
Què és la jornada contínua escolar
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Decret d’autonomia dels centres educatius
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Dispositiu Local d’Inserció
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Equips docents: Una forma diferent de fer docència
Seminari d’Educació Especial
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
MODIFICACIÓ DE LES DADES DE LA BORSA DE TREBALL
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
Presentació de 1r d’ESO Curs
Professor de secundària, biòleg, i algunes coses més…
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
“El perfil de mestre i professor”
ASSAMBLEA GENERAL ASSOCIACIÓ DE FAMÍLIES D’ALUMNES CURS 17/18
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Xerrada sobre morositat a les Escoles Concertades
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
Continuació: el temps II
Socialització de llibres de text.
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
CRAI: Unitat de Docència
EL PLAN DE GESTIÓN DE RECURSOS HUMANOS
Àrea d’Atenció a les Persones
ALUMNAT ALTES CAPACITATS Pla Individualitzat
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

UNA ALTRA MANERA DE DISTRIBUIR LES HORES JORNADA CONTINUADA UNA ALTRA MANERA DE DISTRIBUIR LES HORES

JORNADA CONTINUADA REFLEXIÓ JORNADA CONTINUADA JORNADA FLEXIBLE

JORNADA FLEXIBLE PER QUÈ? Perquè s’adapta als interessos de les famílies, segons les seues necessitats, de manera flexible.

JORNADA FLEXIBLE OBJECTIUS Millorar la resposta a les necessitats de l’alumnat i afavorir una millor atenció. Enfortir el paper social i educatiu de l’escola. Facilitar la coordinació i la formació permanent del professorat. Conciliar la vida laboral i familiar, adaptant-se a les necessitats de cada família.

JORNADA FLEXIBLE EVIDÈNCIES Tant de temps al menjador, baixa el rendiment de l’alumnat. Si l’alumnat no viu a prop del centre, anar i vindre no és factible. És més fàcil captar la seua atenció de matí que de vesprada. Altres CCAA apliquen la jornada flexible des de fa anys, amb bons resultats.

JORNADA FLEXIBLE ZONES SEGONS EL TIPUS DE JORNADA FLEXIBLE PARTIDA (dades del curs 2015/2016)

JORNADA FLEXIBLE PLANIFICACIÓ GENERAL escola matinera (els centres que en tinguen) horari lectiu menjador extraescolars

JORNADA FLEXIBLE HORARI ACTUAL HORARI JORNADA FLEXIBLE HORARI JORNADA PARTIDA 8,00h – 9,00h Matinera i/o autobús 9,00h – 17,00h Horari lectiu + menjador + horari lectiu 17, 00h Autobús A partir 17,00h Extraescolars AMPA HORARI JORNADA FLEXIBLE HORARI JORNADA FLEXIBLE 8,00h – 9,00h Matinera i/o autobús 9,00h – 14,00h Horari lectiu 14,00 - 17,00h Menjador + Extraescolars gratuïtes 17,00h Autobús A partir 17,00h Extraescolars AMPA

HORARI PARTIT MATÍ I VESPRADA TOT EL CENTRE AMB JORNADA FLEXIBLE I SI TENIM AULA DE 2 ANYS? OPCIÓ 1 : INFANTIL HORARI PARTIT MATÍ I VESPRADA PRIMÀRIA JORNADA FLEXIBLE OPCIÓ 2 : INFANTIL 9 A 12:30H: CLASSE 12:30 A 13:30H MENJADOR/CASA 13:30 A 15:30H: CLASSE PRIMÀRIA JORNADA FLEXIBLE OPCIÓ 3 : TOT EL CENTRE AMB JORNADA FLEXIBLE

JORNADA FLEXIBLE L’alumnat podrà eixir… Flexibilitat per a les famílies. L’alumnat podrà eixir… En finalitzar l’horari lectiu En finalitzar el menjador Després de les extraescolars

JORNADA FLEXIBLE FLEXIBILITAT PER A LES FAMÍLIES Qui ho desitge, no cal que torne després de les 14,00h. L’alumnat pot dinar al centre i eixir en finalitzar l’horari del menjador. Podem quedar-nos fins a les 17,00h. Qui dine a casa, pot tornar en finalitzar l’horari de menjador, a les extraescolars.

JORNADA FLEXIBLE COM OCUPAR EL TEMPS EXTRA? Activitats lúdiques o de suport Gratuïtes Per a tot l’alumnat que desitge assistir

JORNADA FLEXIBLE QUI POT COL·LABORAR? L’administració local L’AMPA L’empresa de menjador Altres entitats, ONG’s...

JORNADA FLEXIBLE SERVEI DE TRANSPORT El servei de transport es mantindrà en l’horari habitual.

JORNADA FLEXIBLE I EL PROFESSORAT? Totes les vesprades hi haurà, almenys, un membre de l’equip directiu i altre membre del claustre.

JORNADA FLEXIBLE I LA RESTA? Complirà amb el seu horari. “Contínua” no implica menys hores de treball. Tot el claustre haurà de fer, almenys, una vesprada en el centre, de dues hores. Aquest dia cal deixar una hora entre l’horari lectiu i les exclusives. Les altres tres hores es poden distribuir com decidisca el claustre.

jornada laboral del professorat JORNADA FLEXIBLE jornada laboral del professorat ≠ horari de l’alumnat No implica no complir: tasques d’organització, coordinació, formació permanent i de preparació docent.

JORNADA FLEXIBLE QUÈ ÉS NECESSARI? Recolzament del Claustre Recolzament del Consell Escolar Recolzament del 55% de les famílies del cens

ADMINISTRACIÓ PROFESSORAT JORNADA FLEXIBLE PROCEDIMENT DE SOL·LICITUD INICI Consell Escolar > sol·licitud de modificació de jornada CEM REDACCIÓ DEL PEO DE LA JORNADA ESCOLAR Direcció el presenta al Claustre > APROVACIÓ 2/3 Presentació al Consell Escolar > APROVACIÓ 2/3 3. REMISSIÓ DE LA DOCUMENTACIÓ Direcció Territorial Inspecció Educativa Direcció General de Política Educativa 4. AUTORITZACIÓ PROVISIONAL > Direcció General de Política Educativa 5. COMISSIÓ DE COORDINACIÓ DEL PROCÉS 6. CONSULTA A LES FAMÍLIES > 55% del cens > Informació prèvia 7. AUTORITZACIÓ DEFINITIVA ÉS UN PROJECTE A TRES: ADMINISTRACIÓ PROFESSORAT FAMÍLIES CONSIDEREM QUE ÉS IMPORTANT, CREAR UNA COMISSIÓ - Si les famílies o el claustre es plantegen la possibilitat de implantar la jornada flexible. Sondejar al claustre, al consell escolar i a l’ampa, per conèixer què pensa la comunitat educativa sobre aquesta jornada. Si hi ha una part de la comunitat educativa a favor, possiblitat de crear una comissió de treball per preparar el projecte. Informació i sondeig a les famílies per poder organitzar el PEOJE (pla específic) i passos oficials

JORNADA FLEXIBLE COSES A TENIR PRESENTS És un procés laboriós comunitat professorat famílies És un procés laboriós alumnat La normativa va eixir a final de curs 15/16 Tenim fins al 28 de gener per demanar-la És un projecte de la comunitat educativa Cal buscar el millor per a totes i tots L’última decisió la tenen les famílies

JORNADA FLEXIBLE PASSOS (Article 8) Sol·licitud: (annex I) CEC sol·licita modificació (annex II A) Sol·licitud informe ajuntament (annex III) Ajuntament emet informe (annex IV)

JORNADA FLEXIBLE PASSOS 2. Redacció Pla específic d’organització jornada escolar (PEOJE) punt 4 de l’article 7 (annex V) Acta d’aprovació del Claustre (annex VI) Acta d’aprovació del Consell Escolar (annex VII)

JORNADA FLEXIBLE PASSOS 3. Remissió de la documentació a la DT, DG política educativa (annex I i article 7) - DT demana informe a Inspecció (annex XXIII) - Informe favorable d’Inspecció a DT - DT remet a DG de Política Educativa 4. Autorització provisional DG política educativa

JORNADA FLEXIBLE PASSOS 5. Consulta a les famílies (informació i votació) Comunicació model horari (annex VIII) Votació (annex IX) Escrutini, publicació i comunicació resultats al tauler del centre i a la DT (annex X) Recursos i reclamacions (recurs alçada DT) VOTACIÓ: Punts relacionats del punt 7 al 13 de l’article 8 (annexos VIII-XIX-X-XI)

JORNADA FLEXIBLE PASSOS 6. Comissió de coordinació del procés (director/a, secretari/a CEC i 2 pares/mares CEC) (per sorteig)

JORNADA FLEXIBLE PASSOS (Articles 9 i 10) - DG política educativa, emetrà autorització definitiva (article 9) - Avaluació de la jornada flexible (article 10) (annex XII)

JORNADA FLEXIBLE PLA ESPECÍFIC D’ORGANITZACIÓ (annex V o punt 4 de l’article 7) Justificació de millores Horari (obertura, tancament, lectiu, no lectiu -menjador, extraescolars voluntàries...-) Planificació d’activitats dels docents Docència Hores de dedicació al centre (coordinació, atenció a les famílies, etc.) Implicació del professorat en la supervisió de les activitats no lectives Planificació de les activitats extraescolar de caràcter voluntari Planificació dels serveis complementaris (menjador i transport) Mesures per garantir l’atenció a l’alumnat amb NEE Previsió d’actuacions formatives per a la comunitat educativa (PGA) Seguiment i avaluació del PEOJE de la Jornada Escolar (annex XII)

JORNADA FLEXIBLE QUÈ DEMANA STEPV? Una partida pressupostària de la GVA per garantir la gratuïtat de les activitats en tots els centres. Que el percentatge d'aprovació per part de les famílies siga respecte els/les votants. Renovar el procediment cada 3 anys, només si ho sol·licita algun sector de la comunitat educativa. Que la comunitat educativa puga decidir el seu horari.

JORNADA FLEXIBLE PREGUNTES FREQÜENTS Suposa una disminució de períodes lectius de l’alumnat? Pot disminuir el rendiment acadèmic de l’alumnat? L’alumnat, pot acabar més cansat? És contraproduent concentrar els períodes lectius amb un descans reduït?

JORNADA FLEXIBLE PREGUNTES FREQÜENTS És millor l’actual distribució de períodes lectius? S’ha reduït o han desaparegut activitats i serveis extraescolars (menjador, transport escolar, presència de les AMPA…) i ha augmentat l’exposició dels xiquets al televisor, ha empitjorat l’alimentació dels xiquets…?   Com cal encarar el debat sobre la jornada en els centres educatius?

JORNADA FLEXIBLE PREGUNTES FREQÜENTS Cal una dotació suplementària de personal docent i no docent? És requisit l’increment dels pressupostos per part de les administracions públiques? Existeix algun estudi rigorós sobre la millora o empitjorament del rendiment acadèmic? Pot disminuir el rendiment acadèmic de l’alumnat?

JORNADA FLEXIBLE PREGUNTES FREQÜENTS Cal establir alguna mena de “control de qualitat” sobre les activitats extraescolars? Perillen les activitats extraescolars de les famílies més humils que no les puguen pagar? Afavoreix l’ensenyament privat? Millora o empitjora l’atenció del professorat a les famílies?

JORNADA FLEXIBLE MÉS INFORMACIÓ http://stepv.intersindical.org/campanyes/jornada_continuada

JORNADA FLEXIBLE Gràcies