AJUNTAMENTS I SEGUIMENT DE L'ACTIVITAT COMERCIAL II Simposi Comerç i Ciutat. Balanç i perspectives del comerç urbà 1 i 2 de desembre de 2005 Badalona
INTRODUCCIÓ 1 de juliol de 2005 SIGNATURA CONVENI específic entre la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès en el marc del programa de “SUPORT ALS MUNICIPIS A LES TASQUES DE SEGUIMENT INTEGRAL DE LES ACTIVITATS COMERCIALS” CONTRACTACIÓ d’un professional com a FUNCIONARI INTERÍ.
PLANIFICACIÓ DE L’ACTUACIÓ - SERVEIS TÈCNICS - LLICÈNCIA MUNICIPAL - SECRETARIA - COMUNICACIÓ PRÈVIA ACTIVITAT - SALUT I CONSUM - NORMATIVES - POLICIA - HORARIS COMERCIALS - MEDI AMBIENT - RECOLLIDA SELECTIVA/RESIDUS - ORGANISME TRIBUTARI - TRIBUTS/ IAE - POLÍTICA LINGÜÍSTICA - NORMATIVA CATALÀ REUNIÓ DEPARTAMENTS IMPLICATS ELABORACIÓ DEL PROTOCOL DE L’ACTUACIÓ: CRITERIS
INFORMACIÓ A LA FEDERACIÓ D’ASSOCIACIONS DE COMERCIANTS PLANIFICACIÓ DE L’ACTUACIÓ CRITERIS ELABORACIÓ DE L’ACTA DE RECOLLIDA DE DADES. ORDRE D’ACTUACIÓ PER BARRIS. DATA D’INICI DE LES VISITES COORDINACIÓ INTERDEPARTAMENTAL. COMUNICACIONS D’ACORD A L’ÀMBIT COMPETENCIAL DE CADA DEPARTAMENT INFORMACIÓ A LA FEDERACIÓ D’ASSOCIACIONS DE COMERCIANTS
CAMPANYES INFORMATIVES DE RECOLZAMENT I DIFUSIÓ DE LA NORMATIVA CAMPANYES PRÈVIES AL PROGRAMA DE SEGUIMENT INTEGRAL CAMPANYA DE DIFUSIÓ LLEI DE POLÍTICA LINGÜÍSTICA- JULIO 2004/JULIOL2005 TRÍPTIC NORMATIAVA HORARIS COMERCIALS/ GENER 2005
CAMPANYES INFORMATIVES DE RECOLZAMENT I DIFUSIÓ DE LA NORMATIVA CAMPANYES DINS EL PROGRAMA DE SEGUIMENT INTEGRAL CIRCULAR INFORMATIVA A TOTS ELS COMERÇOS ASSOCIATS. NOTA DE PREMSA ALS MITJANS DE COMUNICACIÓ LOCALS I COMARCALS ARTICLE EN UN MITJÀ DE COMUNICACIÓ ESCRITA D’ÀMBIT LOCAL
INICI DE L’ACTIVITAT DE SEGUIMENT INTEGRAL DE LES ACTIVITATS COMERCIALS 825 COMERÇOS / 8 BARRIS CASC URBÀ DE VILAFRANCA DEL PENEDÈS
INICI DE L’ACTUACIÓ PER BARRIS/ BARRIS ON S’HA ACTUAT 95 ESTABLIMENTS COMERCIALS 45 ESTABLIMENTS COMERCIALS 91 ESTABLIMENTS COMERCIALS 140 ESTABLIMENTS COMERCIALS
- 270 COMERÇOS VISITATS // 88 SEGONES VISITES ESTAT DADES RECOLLIDES - 270 COMERÇOS VISITATS // 88 SEGONES VISITES ESTAT INICIAL % COMPLIMENT 1ª VISITA HORARI COMERCIAL: 93% TIQUET DE CAIXA: 91% RETOLACIÓ EN CATALÀ: 85% EXHIBICIÓ PREUS : 76 % FULLS RECLAMACIÓ: 73 % EXHIBICIÓ HORARI : 62 % PERMÍS D’OBERTURA*: 28%
COMPARATIVA
PERSISTEIX L’INCOMPLIMENT SEGONA VISITA PROCEDIMENT PERSISTEIX L’INCOMPLIMENT SEGONA VISITA S’ESTAN PASSANT NOTIFICACINS PER AIXECAR EXPEDIENTS SANCIONADORS (ACTA+ INFORME) 12 EXPEDIENTS SANCIONADORS INICIATS ALS COMERÇOS QUE SEGUEIXEN INCOMPLINT ALGUNA NORMATIVA DESPRÉS DE LA 2ª VISITA: - 2 PER MANCA D’EXPOSICIÓ D’HORARI - 2 PER MANCA D’EXPOSICIÓ DE PREUS A L’INTERIOR. - 2 PER MANCA DE POSSESSIÓ DE FULLS DE RECLAMACIÓ. - 3 PER MANCA DE PERMÍS D’OBERTURA. - 3 PER MANCA DE RETOLACIÓ EN CATALÀ
RESPOSTA DEL COMERCIANT 80% POSITIVA 20% RETICENT AMB L’AJUNTAMENT ELS COMERCIANTS AL.LEGUEN QUE ÉS FACI COMPLIR LA NORMATIVA A TOTHOM I QUE COMENCIN PELS NOUVINGUTS. “ANEU PRIMER ALS COMERÇOS IMMIGRANTS QUE SEGUR QUE ALLÀ NO HI PASSEU “
INCREMENT DELCOMPLIMENT EN LA 2ª VISITA VALORACIÓ MOLT POSITIVA S’INFORMA A TOTS ELS COMERCIANTS DE MANERA CLARA I DIRECTA DE LES NORMATIVES VIGENTS . EL DESCONEIXEMENT DE LES NORMATIVES ÉS LA PRINCIPAL CAUSA DEL SEU INCOMPLIMENT INCREMENT DELCOMPLIMENT EN LA 2ª VISITA
AJUNTAMENTS I SEGUIMENT DE L'ACTIVITAT COMERCIAL II Simposi Comerç i Ciutat. Balanç i perspectives del comerç urbà 1 i 2 de desembre de 2005 Badalona