Europa aposta pel ferrocarril

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El desplegament de la Xarxa de Fibra Òptica de Catalunya
Advertisements

EL PROJECTE SANT ANDREU – LA SAGRERA: ESTACIÓ I CIUTAT
María Carmona Iván Zamora Sergio Gerra. S’anomena tren a una sèrie de vagons agafats units, generalment van sobre carrils especialitzats al cap dels anys.
L9 VISITA D’OBRES A L’L9 DEL METRO DE BARCELONA Barcelona, 4 de juny de 2014.
CARRETERES COMPARTIDES PLA D’HOMOGENEÏTZACIÓ A LES VIES DE PEATGE C-32 Garraf i Maresme i C-33.
Pla de Recursos Humans per al mandat
Perllongament d’FGC a Sabadell 12 de setembre de 2016.
Associació per a la Promoció del Transport Públic
Girona present i futur de la xarxa ferroviària
PLA DIRECTOR D’EQUIPAMENTS JUDICIALS Projecte
Període de Proves 21 de novembre de 2003.
Pla d’Infraestructures de transport de Catalunya
Millores de transport públic a la Garrotxa
Mesures per a la sostenibilitat del transport públic i la mobilitat.
Anàlisi cost-benefici d’implantar el tramvia en el tram central de l’avinguda Diagonal entre plaça Francesc Macià i plaça de les Glòries.
La tecnologia i la seguretat viària
ESTUDI DE MOBILITAT URBANA SOSTENIBLE DE CALDES DE MONTBUI
Xarxa Productes de la terra
Informació i sensibilització
EL DESPLAÇAMENT EN BICICLETA NO ÉS UN EXOTISME
ACCÉS A L’EDUCACIÓ: TAXES I BEQUES.
Infraestructures ferroviàries a la comarca del Vallès Occidental
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
Pla Director d’infraestructures ferroviàries
Pla de transports de viatgers de Catalunya
El directiu del segle XXI
1. La Segona Revolució Industrial
Debat d’infraestructures a Girona
Debat d’infraestructures a Mallorca
Departament de Justícia
Nou tram en servei Nou tram de línia de 3,7 km de via doble
Consultoria Cultura 2017 Març 2017 Wifi:.
Ajuntament de Sallent 25 d’octubre de 2011 Equip redactor geovial, slp
Projecte de perllongament de l’L3
VERTEBRAR EL CAMP DE TARRAGONA A TRAVÉS DE:
Inauguració tram L9 Sud Aeroport T1- Zona Universitària
Projecte de reforma de la plaça d’Espanya
Àrea de Serveis personals, Benestar i Famílies
Projecte de perllongament de l’L3
Modificaciones de Servicio Instalación de catenaria rígida en el túnel de Passeig de Gràcia Del al /11/2018.
INTRODUCCIÓ EN CONTRA A FAVOR 01 LA PUNTA LA ZAL
INSTITUT GUILLEM DE BERGUEDÀ
Duplicació de la línia R3 entre Barcelona i Vic:
PROJECTE DE CONSTRUCCIÓ I EXPLOTACIÓ DEL TRAMVIA SALT-GIRONA
NOVETATS ESPAI MARGALEF
PERQUÈ NO ENS FOTIN EL TREN La Garriga, 14 de desembre de 2015
Infraestructures i Productivitat Universitat de Barcelona
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Mobilitat 1996 S’ha elaborat una matriu de viatges 1996 entre municipis a partir de les dades de l’EMO 96, l’EMQ 96 i dels operadors. La mobilitat obligada.
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
AGENDA CATALANA DEL CORREDOR MEDITERRANI
TURISME ESTRANGER 2006 Catalunya, primera destinació del turisme estranger Canàries 16,4% Catalunya 25,7% Illes Balears 17,3% Resta de CCAA 9,9% C. Valenciana.
Informació i sensibilització
Marc territorial Àmbit: les 7 comarques de la RMB
RETIRADA PLA DIRECTOR
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
ELABORACIÓ DEL PLA D’ACTUACIÓ
Comunicació tall de trànsit i itineraris alternatius
PRESENTACIÓ DEL PROJECTE GESMOPOLI
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
Ajuntament de Faura PRESSUPOST 2008 Novembre 2007.
Geografia.
Jornada per a una mobilitat de qualitat a les terres de Lleida
DOSSIER DE PREMSA Resultats OPE 2010, projectes actuals i reptes de futur Manlleu, 6 de juliol de 2011 Per a més informació: Gabinet de Comunicació T.:
Propostes de millora en el GIR
Sants-Montjuïc Abril de 2017 BIM/SA
Les Oportunitats de nous tràfics ferroviaris al Corridor Mediterrani
EL BARCELONÈS.
PROPOSTA DE NOU SISTEMA ELECTORAL PER CATALUNYA
Transcripción de la presentación:

Europa aposta pel ferrocarril L’eix transversal ferroviari (ETF) s’emmarca en les directrius del Llibre Banc del Transport de la Comissió Europea que preveu potenciar de forma significativa la comunicació per ferrocarril en els propers anys i establir nous criteris de repartiment modal. Línies d’alta velocitat Línies convencionals

Potenciar el transport en l’Euroregió És necessari potenciar la interrelació i la xarxa de comunicacions per a viatgers i mercaderies a l’Euroregió, una àrea socioeconòmica de 17 milions de persones i 7 milions de llocs de treball.

Potenciar el transport en l’Euroregió És necessari potenciar la interrelació i la xarxa de comunicacions per a viatgers i mercaderies a l’Euroregió, una àrea socioeconòmica de 17 milions de persones i 7 milions de llocs de treball.

Potenciar el transport en l’Euroregió És necessari potenciar la interrelació i la xarxa de comunicacions per a viatgers i mercaderies a l’Euroregió, una àrea socioeconòmica de 17 milions de persones i 7 milions de llocs de treball.

El ferrocarril en el PEIT i el PITC L’ETF s’emmarca en el Pla estratègic d’infraestructures i transport (PEIT) que desenvolupa el Ministeri de Foment i el Pla d’infraestructures de transport de Catalunya que redacta el Departament de Política Territorial i Obres Públiques. Aquests plans ja preveuen: La implantació progressiva de l’ample UIC a tota la xarxa L’execució d’un nou corredor ferroviari transpirinenc El desenvolupament de nous eixos transversals que trenquin l’estructura radial de la xarxa Corredors actualment en estudi Xarxa bàsica. Comunitats autònomes Xarxa bàsica. Trànsit mixt Xarxa bàsica. Trànsit exclusiu viatgers Xarxa convencional actual

Potenciar el transport públic Es proposa que del 2001 al 2026 la mobilitat obligada intermunicipal augmenti un 2,3% anual (en front del 4,2% tendencial), el que suposa un increment acumulat del 77% en 25 anys. Es proposa fer créixer el transport públic en un 120% i només un 60% el vehicle privat per fer front a aquesta demanda.

Potenciar el transport públic Es proposa que del 2001 al 2026 la mobilitat obligada intermunicipal augmenti un 2,3% anual (en front del 4,2% tendencial), el que suposa un increment acumulat del 77% en 25 anys. Es proposa fer créixer el transport públic en un 120% i només un 60% el vehicle privat per fer front a aquesta demanda.

Potenciar el transport públic Es proposa que del 2001 al 2026 la mobilitat obligada intermunicipal augmenti un 2,3% anual (en front del 4,2% tendencial), el que suposa un increment acumulat del 77% en 25 anys. Es proposa fer créixer el transport públic en un 120% i només un 60% el vehicle privat per fer front a aquesta demanda.

Potenciar el transport públic Es proposa que del 2001 al 2026 la mobilitat obligada intermunicipal augmenti un 2,3% anual (en front del 4,2% tendencial), el que suposa un increment acumulat del 77% en 25 anys. Es proposa fer créixer el transport públic en un 120% i només un 60% el vehicle privat per fer front a aquesta demanda.

Potenciar el transport públic Es proposa que del 2001 al 2026 la mobilitat obligada intermunicipal augmenti un 2,3% anual (en front del 4,2% tendencial), el que suposa un increment acumulat del 77% en 25 anys. Es proposa fer créixer el transport públic en un 120% i només un 60% el vehicle privat per fer front a aquesta demanda.

Potenciar el transport públic Es proposa que del 2001 al 2026 la mobilitat obligada intermunicipal augmenti un 2,3% anual (en front del 4,2% tendencial), el que suposa un increment acumulat del 77% en 25 anys. Es proposa fer créixer el transport públic en un 120% i només un 60% el vehicle privat per fer front a aquesta demanda. Proposta Tendència

Les mercaderies per ferrocarril Billion tkl Total Mercaderies Carretera Ferrocarril 3,4% 2,7% 6,0% La Comissió Europea calcula que el transport de mercaderies creix un 3,4% anual. L’objectiu es produir un canvi de tendència en el següent sentit: que el transport ferroviari passi de perdre un 1,3% a créixer un 6% anuals que el creixement del transport per carretera tingui un 2,7% enlloc del 4,9% anuals d’increment dels darrers anys

Travessar els Pirineus El trànsit transfronterer tendeix a distribuir-se pels dos passos actuals, Irún i Portbou (18.000 camions i 43 trens al dia). L’objectiu a Catalunya és aconseguir en 20 anys que el ferrocarril transporti un 20% del total de mercaderies a través dels Pirineus (42.000 camions, 312 trens entre tots els passos del Pirineu espanyol).

Travessar els Pirineus El trànsit transfronterer tendeix a distribuir-se pels dos passos actuals, Irún i Portbou (18.000 camions i 43 trens al dia). L’objectiu a Catalunya és aconseguir en 20 anys que el ferrocarril transporti un 20% del total de mercaderies a través dels Pirineus (42.000 camions, 312 trens entre tots els passos del Pirineu espanyol).

Travessar els Pirineus El trànsit transfronterer tendeix a distribuir-se pels dos passos actuals, Irún i Portbou (18.000 camions i 43 trens al dia). L’objectiu a Catalunya és aconseguir en 20 anys que el ferrocarril transporti un 20% del total de mercaderies a través dels Pirineus (42.000 camions, 312 trens entre tots els passos del Pirineu espanyol).

Travessar els Pirineus El trànsit transfronterer tendeix a distribuir-se pels dos passos actuals, Irún i Portbou (18.000 camions i 43 trens al dia). L’objectiu a Catalunya és aconseguir en 20 anys que el ferrocarril transporti un 20% del total de mercaderies a través dels Pirineus (42.000 camions, 312 trens entre tots els passos del Pirineu espanyol).

Una necessitat territorial Al corredor que creua el nou eix es concentraran al voltant d’1,5 milions d’habitants d’aquí a 20 anys. L’ETF dóna servei a tota una àrea no coberta pel corredor mediterrani de ferrocarril.

Una necessitat territorial Al corredor que creua el nou eix es concentraran al voltant d’1,5 milions d’habitants d’aquí a 20 anys. L’ETF dóna servei a tota una àrea no coberta pel corredor mediterrani de ferrocarril.

Una necessitat territorial Al corredor que creua el nou eix es concentraran al voltant d’1,5 milions d’habitants d’aquí a 20 anys. L’ETF dóna servei a tota una àrea no coberta pel corredor mediterrani de ferrocarril.

Una necessitat territorial Al corredor que creua el nou eix es concentraran al voltant d’1,5 milions d’habitants d’aquí a 20 anys. L’ETF dóna servei a tota una àrea no coberta pel corredor mediterrani de ferrocarril.

Una necessitat territorial Al corredor que creua el nou eix es concentraran al voltant d’1,5 milions d’habitants d’aquí a 20 anys. L’ETF dóna servei a tota una àrea no coberta pel corredor mediterrani de ferrocarril.

Alternatives estudiades S’han estudiat 49 alternatives diferents i 1.791 km de recorregut. S’han comparat cada una d’elles tenint en compte: Criteris ambientals, (vulnerabilitat, singularitat, connectivitat). Criteris funcionals (temps del recorregut i viatgers). Criteris econòmics (cost de la infraestructura i manteniment). Criteris geològics. Igualada

Alternatives estudiades S’han estudiat 49 alternatives diferents i 1.791 km de recorregut. S’han comparat cada una d’elles tenint en compte: Criteris ambientals, (vulnerabilitat, singularitat, connectivitat). Criteris funcionals (temps del recorregut i viatgers). Criteris econòmics (cost de la infraestructura i manteniment). Criteris geològics. Igualada

Traçat proposat El traçat enllaça Lleida, Mollerussa, Tàrrega, Cervera, Igualada, Manresa, Vic i l’aeroport de Girona. Connecta amb Martorell i la regió metropolitana de Barcelona. Connecta amb el TAV i la frontera francesa. Té 233 km en traçat bàsic (360 km totals amb ramals i accessos a ciutats). Té 7 noves estacions de passatgers i diverses terminals de càrrega. Igualada

Traçat proposat El traçat enllaça Lleida, Mollerussa, Tàrrega, Cervera, Igualada, Manresa, Vic i l’aeroport de Girona. Connecta amb Martorell i la regió metropolitana de Barcelona. Connecta amb el TAV i la frontera francesa. Té 233 km en traçat bàsic (360 km totals amb ramals i accessos a ciutats). Té 7 noves estacions de passatgers i diverses terminals de càrrega. Igualada

Projecte integral Es tracta d’un sol projecte que integra: La creació d’una nova línia de mercaderies. La creació d’una nova línia d’alta velocitat per a passatgers La renovació de la línia ferroviària actual per a serveis locals. El nou eix tindrà les funcions de bypass i de servei per la Catalunya central, d’estructuració de la xarxa convencional i de connexió de la Catalunya central amb la regió metropolitana de Barcelona. La línia existent s’integrarà en les poblacions amb soterraments.

Projecte integral Es tracta d’un sol projecte que integra: La creació d’una nova línia de mercaderies. La creació d’una nova línia d’alta velocitat per a passatgers La renovació de la línia ferroviària actual per a serveis locals. El nou eix tindrà les funcions de bypass i de servei per la Catalunya central, d’estructuració de la xarxa convencional i de connexió de la Catalunya central amb la regió metropolitana de Barcelona. La línia existent s’integrarà en les poblacions amb soterraments.

Projecte integral Es tracta d’un sol projecte que integra: La creació d’una nova línia de mercaderies. La creació d’una nova línia d’alta velocitat per a passatgers La renovació de la línia ferroviària actual per a serveis locals. El nou eix tindrà les funcions de bypass i de servei per la Catalunya central, d’estructuració de la xarxa convencional i de connexió de la Catalunya central amb la regió metropolitana de Barcelona. La línia existent s’integrarà en les poblacions amb soterraments.

Característiques bàsiques Ample de via UIC (1.435 mm) Radi mínim en planta 1.300 m Pendent màxim 1,5% Estacions de viatgers Mollerussa, Tàrrega, Cervera, Igualada, Manresa, Vic, aeroport de Girona Intercanviadors de viatgers Igualada (connecta amb la línia d’FGC) Manresa (connecta amb la línia d’FGC i rodalies i regionals de Renfe) Vic (connecta amb la línia de Renfe) Longitud total 360 km Viaducte 30.699 m Túnel 83.831 m Longitud total túnel i viaducte 114.530 m Proporció túnel i viaducte 32% Pressupost 6.500 MEUR Pressupost per km 18 MEUR Velocitat Viatgers 160 km/h-250 km/h Mercaderies 100 km/h-120 km/h

L’Eix tram a tram

L’Eix tram a tram: Lleida-Mollerussa Aquest tram té un recorregut entre Lleida i Mollerussa i fins a Tàrrega de 53 km amb 1 nova estació de viatgers (Mollerussa). El tren tramvia: es remodela la línia actual entre Lleida i Mollerussa per fer-hi circular un ferrocarril que es comporta com tren per fora les poblacions i com tramvia per dins. Alta velocitat Tren tramvia ETF mercaderies ETF viatgers

L’Eix tram a tram: Lleida-Mollerussa Aquest tram té un recorregut entre Lleida i Mollerussa i fins a Tàrrega de 53 km amb 1 nova estació de viatgers (Mollerussa). El tren tramvia: es remodela la línia actual entre Lleida i Mollerussa per fer-hi circular un ferrocarril que es comporta com tren per fora les poblacions i com tramvia per dins. Alta velocitat Tren tramvia ETF mercaderies ETF viatgers

L’Eix tram a tram: Lleida-Mollerussa Aquest tram té un recorregut entre Lleida i Mollerussa i fins a Tàrrega de 53 km amb 1 nova estació de viatgers (Mollerussa). El tren tramvia: es remodela la línia actual entre Lleida i Mollerussa per fer-hi circular un ferrocarril que es comporta com tren per fora les poblacions i com tramvia per dins. Alta velocitat Tren tramvia ETF mercaderies ETF viatgers

L’Eix tram a tram: Lleida-Mollerussa Aquest tram té un recorregut entre Lleida i Mollerussa i fins a Tàrrega de 53 km amb 1 nova estació de viatgers (Mollerussa). El tren tramvia: es remodela la línia actual entre Lleida i Mollerussa per fer-hi circular un ferrocarril que es comporta com tren per fora les poblacions i com tramvia per dins. Alta velocitat Tren tramvia ETF mercaderies ETF viatgers

L’Eix tram a tram: Lleida-Mollerussa Aquest tram té un recorregut entre Lleida i Mollerussa i fins a Tàrrega de 53 km amb 1 nova estació de viatgers (Mollerussa). El tren tramvia: es remodela la línia actual entre Lleida i Mollerussa per fer-hi circular un ferrocarril que es comporta com tren per fora les poblacions i com tramvia per dins. Alta velocitat Tren tramvia ETF mercaderies ETF viatgers

L’Eix tram a tram: Tàrrega-Cervera Aquest tram, entre Tàrrega i Cervera i fins a Igualada, té un recorregut de 55 km amb 2 noves estacions de viatgers remodelades (Tàrrega i Cervera) i 1 nova terminal de mercaderies (Tàrrega). Alta velocitat Tren tramvia ETF mercaderies ETF viatgers

L’Eix tram a tram: Tàrrega-Cervera Aquest tram, entre Tàrrega i Cervera i fins a Igualada, té un recorregut de 55 km amb 2 noves estacions de viatgers remodelades (Tàrrega i Cervera) i 1 nova terminal de mercaderies (Tàrrega). Alta velocitat Tren tramvia ETF mercaderies ETF viatgers

L’Eix tram a tram: Tàrrega-Cervera Aquest tram, entre Tàrrega i Cervera i fins a Igualada, té un recorregut de 55 km amb 2 noves estacions de viatgers remodelades (Tàrrega i Cervera) i 1 nova terminal de mercaderies (Tàrrega). Alta velocitat Tren tramvia ETF mercaderies ETF viatgers

L’Eix tram a tram: Tàrrega-Cervera Aquest tram, entre Tàrrega i Cervera i fins a Igualada, té un recorregut de 55 km amb 2 noves estacions de viatgers remodelades (Tàrrega i Cervera) i 1 nova terminal de mercaderies (Tàrrega). Alta velocitat Tren tramvia ETF mercaderies ETF viatgers

L’Eix tram a tram: Igualada-Manresa Aquest tram, entre Igualada i Manresa i fins a Vic, té un recorregut de 74 km amb 2 estacions de passatgers connectades amb FGC (Igualada) i FGC i RENFE a Manresa i la possibilitat d’establir terminals de mercaderies. El ramal a Castellbisbal, de 26 km, permetrà connectar amb la línia UIC Madrid-Barcelona-França i accedir al port i aeroport de Barcelona. ETF mercaderies ETF viatgers Alta velocitat Tren tramvia

L’Eix tram a tram: Igualada-Manresa Aquest tram, entre Igualada i Manresa i fins a Vic, té un recorregut de 74 km amb 2 estacions de passatgers connectades amb FGC (Igualada) i FGC i RENFE a Manresa i la possibilitat d’establir terminals de mercaderies. El ramal a Castellbisbal, de 26 km, permetrà connectar amb la línia UIC Madrid-Barcelona-França i accedir al port i aeroport de Barcelona. ETF mercaderies ETF viatgers Alta velocitat Tren tramvia

L’Eix tram a tram: Igualada-Manresa Aquest tram, entre Igualada i Manresa i fins a Vic, té un recorregut de 74 km amb 2 estacions de passatgers connectades amb FGC (Igualada) i FGC i RENFE a Manresa i la possibilitat d’establir terminals de mercaderies. El ramal a Castellbisbal, de 26 km, permetrà connectar amb la línia UIC Madrid-Barcelona-França i accedir al port i aeroport de Barcelona. ETF mercaderies ETF viatgers Alta velocitat Tren tramvia

L’Eix tram a tram: Igualada-Manresa Aquest tram, entre Igualada i Manresa i fins a Vic, té un recorregut de 74 km amb 2 estacions de passatgers connectades amb FGC (Igualada) i FGC i RENFE a Manresa i la possibilitat d’establir terminals de mercaderies. El ramal a Castellbisbal, de 26 km, permetrà connectar amb la línia UIC Madrid-Barcelona-França i accedir al port i aeroport de Barcelona. ETF mercaderies ETF viatgers Alta velocitat Tren tramvia

L’Eix tram a tram: Vic-Aeroport de Girona Aquest tram entre Vic i l’aeroport de Girona té un recorregut de 51km. A l’estació de Vic es podrà intercanviar amb la línia de RENFE Barcelona-Puigcerdà-La Tour de Carol. A l’aeroport de Girona hi haurà una estació de viatgers i un intercanviador amb la línia d’alta velocitat. Els trens arribaran per la línia d’alta velocitat cap a Girona i Montpeller. Alta velocitat Tren tramvia ETF mercaderies ETF viatgers

L’Eix tram a tram: Vic-Aeroport de Girona Aquest tram entre Vic i l’aeroport de Girona té un recorregut de 51km. A l’estació de Vic es podrà intercanviar amb la línia de RENFE Barcelona-Puigcerdà-La Tour de Carol. A l’aeroport de Girona hi haurà una estació de viatgers i un intercanviador amb la línia d’alta velocitat. Els trens arribaran per la línia d’alta velocitat cap a Girona i Montpeller. Alta velocitat Tren tramvia ETF mercaderies ETF viatgers

L’Eix tram a tram: Vic-Aeroport de Girona Aquest tram entre Vic i l’aeroport de Girona té un recorregut de 51km. A l’estació de Vic es podrà intercanviar amb la línia de RENFE Barcelona-Puigcerdà-La Tour de Carol. A l’aeroport de Girona hi haurà una estació de viatgers i un intercanviador amb la línia d’alta velocitat. Els trens arribaran per la línia d’alta velocitat cap a Girona i Montpeller. Alta velocitat Tren tramvia ETF mercaderies ETF viatgers

L’Eix tram a tram: Vic-Aeroport de Girona Aquest tram entre Vic i l’aeroport de Girona té un recorregut de 51km. A l’estació de Vic es podrà intercanviar amb la línia de RENFE Barcelona-Puigcerdà-La Tour de Carol. A l’aeroport de Girona hi haurà una estació de viatgers i un intercanviador amb la línia d’alta velocitat. Els trens arribaran per la línia d’alta velocitat cap a Girona i Montpeller. Alta velocitat Tren tramvia ETF mercaderies ETF viatgers

Alguns temps de recorregut A una velocitat de servei de 180 km/h els temps de viatge estimats són: Temps (min) Lleida-Girona 90 Lleida-Manresa 50 Manresa-Vic 20 Vic-Girona 20 Igualada-Manresa-Barcelona 40

Traçat complet del nou eix