El Jurament dels Horacis

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Arquitectura Pintura Escultura
Advertisements

LAS MENINAS VELAZQUEZ PICASSO.
S4 League S4: Stylish, eSper, Shooting, Sports.. Dades tècniques Desenvolupada:Pentavision Distribuïdora:Neowiz Games Data de llançament:2008 Gènere:Joc.
QUAN ARRIBA EL TEMPS DE COLLIR CASTANYES... TAMBÉ ARRIBA... LA TARDOR... NI FRED, NI CALOR.
QUAN ARRIBA EL TEMPS DE COLLIR CASTANYES... TAMBÉ ARRIBA... LA TARDOR... NI FRED, NI CALOR.
LA CASTANYERA.
ARTE SIGLO XVIII. ROCOCÓ CARACTERÍSTIQUES Desenvolupament de 1730 a Prové de la paraula “rocalla”. Arquitectura: formes irregulars i corbes, inspirades.
Jableydy Tatiana Cobo Ortiz Marie Ann Listh Bermudez Aguirre
El jurament dels Horacis
El jurament dels Horacis
ELS LLENGUATGES VISUALS
L´energia.
GASPARD MONGE GIRARD DESARGUES.
La lliçó d’anatomia del professor tulp
TESEU Y EL MINOTAURE Pablo José Blasco Mendoza 4ºB.
HISTÒRIA DE LA LLENGUA Cristina J. Calabuig Curs
EL LLIBRE DE CAVALLERIES LA NOVEL·LA CAVALLERESCA
L'EDAT MODERNA.
Giacomo Leopardi, l’Infinito.
BAUHAUS, una escola d’art
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2010 FASE PROVINCIAL PRIMÀRIA PROVA INDIVIDUAL
Joan Puig i Ferreter.
LLEGENDES ROMANES DE L’ÈPOCA MONÀRQUICA
JESÚS DE NATZARET.
Portada de Santa Maria de Ripoll
Oda a Guynemer ADRIÀ VELASCO SAURA.
L’art a la Grècia clàssica
CLAUDE MONET.
Hi havia una vegada un lloc màgic, ple de color i aromes on vivia un drac panxa contenta. Era molt simpàtic, rialler i un enamorat del seu país, El Jardí.
ANÀLISI EL CAFÈ DE LA MARINA
L’ART A L’EDAT MODERNA.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
INDEX .Classes socials .Família .Educació jocs i joguines
Religió i els déus romans
LLUM I OMBRES.
LA VIDA DE JOAN MIRÓ.
ART BIZANTÍ ART CAROLINGI
Tableau II Piet Mondrian
ART GREC.
24 de l’any cB Regina Seguim al Jesús que “es lliura” en el camí vers la Creu (T. Ll. de Victòria)
TIT LIVI AB URBE CONDITA Llibre I.
EGIPTE I EL NIL Maria Turu Arnau Carbonell Juan Cambra Curs
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
TEMA 5 : FUNCIÓ DE NUTRICIÓ
L’aparell respiratori
CONJUNT ICONOGRÀFIC DE SANT CLIMENT DE TAÜLL

ARQUITECTURA CIVIL (i II)
SORTIM A EXPLICAR MITES
BATXILLERAT ARTS ESCÈNIQUES
Sant Bartomeu Classe de cinquè i sisè CEIP La Valldan.
MUTACIÓ Eduardo Chillida Escultura segle XX.
PARC DEL LABERINT D’HORTA
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
EL TIMBALER DEL BRUC.
EDVARD MUNCH COMENTARI “EL CRIT”.
Gèneres Musicals.
SURREALISME PARANOIC-CRÍTIC
DALI ESPAI FEM CULTURA.
DONA II DE KOONING.
Treball efectuat per GUILLEM BIRBA i MARIA JORDANA
Automàtic o al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
SORTIDA PER BARCELONA CAIXAFORUM.
Proposta 8.
ART NEOCLÀSSIC PINTURA
La Ratlla Verda Dídac Prat Galí 3r ESO C.
COM NEIX UN PARADIGMA?.
Els origens de roma.
La lírica.
El realisme americà Edward Hopper N.Y
Transcripción de la presentación:

El Jurament dels Horacis Jacques-Louis David Museu del Louvre. París 1784 – 1785 Neoclassicisme Oli sobre llenç 330 x 425 cm Jacques-Louis David (1748-1825)

Context històric: El neoclassicisme francès s’originà en temps de Lluís XV i Lluís XVI, però fou durant la Revolució Francesa i l’Imperi de Napoleó que arribà a la màxima expressió. El model clàssic era el que volien seguir els revolucionaris, grans admiradors de la virtut i la severitat dels romans. Fou també un art que rebutjava els estils precedents, barroc i rococó, dels quals volia distanciar-se la nova burgesia, i de la classe social a la que representaven. Amors entre Paris i Helena, 1788

Equilibri de color: vermell, gris, ocre Anàlisi formal: elements plàstics Línia i color Dibuix precís: línies rectes Personatges masculins i corbes en femenins Contorns nítids modelat escultòric Cromatisme supeditat al dibuix gran naturalisme Equilibri de color: vermell, gris, ocre Colors brillants i clars. (Les dues tonalitats blanquinoses situades a l’extrem del llenç) Destaca el roig de la túnica. Disposició simètrica dels colors, plens de simbolisme (passió i sang el roig)

Llum estudiada Espai molt fred, sense atmosfera Focus lumínic plenament raonat situat a l’extrem superior esquerra fora del quadre Lllum freda i estudiada Ombres allargassades projectades en el paviment

Composició racional (simètrica i equilibrada) Es parteix dels tres arcs del fons i cada arc conforma un grup compositiu. Cap grup es toca. Escenari sobri i poc profund (una portalada amb tres arcs de mig punt sobre dues massisses columnes d’ordre toscà) Vestits com antics romans Centre compositu Constant el nº 3: tres germans Horacis, pare amb les espases, les dones i els nens

Línies estructurals: Volums: Formes geomètriques simples: Rectangle el grup dels germans i el pare. Les cames triangles Les dues joves de la dreta també, etc. Volums: Modelat escultòric de les formes: cossos masculins musculosos, enèrgics i vitals. Abatiment i languidesa cossos femenins. Postures elegants clàssiques Tractament clàssic: tècnica draps mullats, túniques i robes destaquen les formes dels cossos.

Perspectiva lineal L’enrajolat del terra i les parets proporcionen una perspectiva lineal que té com a punt de fuga el jurament (les mans alçades dels tres germans i les tres espases alçades del pare). Estança sense decoració. Columnes toscanes. Arcs de mig punt. Elements arquitectònics romans.

Plans: disposició figures evoca relleus antics Plans: disposició figures evoca relleus antics. Actitud forçada, idealisme. Teatralitat i artificiositat. Els arcs del fons semblen el decorat d’un teatre. Ritme: Equilibrat. Reflexa un moment concret (del jurament). Repòs momentani però ple de força i resolució per part dels germans i el pare.

Curiositat David hi va afegir una dona vídua amb un infant, segurament un recurs per afegir dramatisme a l’escena, ja que no apareixen en els relats clàssics.

Interpretació Tracta d'un assumpte dramàtic i moral situat en el segle VII aC. Roma i Alba Longa es disputaven el domini de l’Itàlia central. Per dirimir quina de les dues ciutats seria la vencedora decidiren que lluitarien entre ells tres germans de cada bàndol. Per par de Roma els Horacis i per part d’Alba Longa els Curiacis. Titus Livius (Tit Livi) “AB URBE CONDITA” (llibre I capítol 26) Pierre Corneille HORACE, 1640 TRAGEDIA en 5 actes dedicada al Cardenal Duc de Richelieu Camil·la, promesa d'un dels tres Curiacis, desconsolada, plora simultàniament la pèrdua del seu enamorat i dels seus germans que marxen al combat. Va sobreviure un dels Horacis que matà a Camila dient-li: «Vés-te’n amb el teu amor frustrat, amb el teu promès, sense recordar els teus germans morts i el que encara viu, sense recordar la teva pàtria. Així morís qualsevol romà que plori la mort d’un enemic». David presta el jurament, dels tres germans Horacis davant el seu pare, de matar els Curiacis per tal d'obtenir així la supremacia romana sobre els albans.

David buscava inculcar als seus conciutadans l’esperit del deure en vers la pàtria, a imatge dels Horacis. Tria el moment dels jurament per ser l’instant en que l’orgull i el fervor patriòtics són més intensos. David tenia predilecció per temes heroics i patriòtics, cosa que preparà el camí a l’estil que vindria a continuació: el romanticisme. Lluís XVI encarregà el quadre que fou exposat al Saló de 1785. La funció fou clarament propagandística: El deure envers la pàtria està per sobre dels sentiments personals.

David és el màxim representant del neoclassicisme David és el màxim representant del neoclassicisme. La temàtica grega també fou Font d’inspiració, com a La mort de Sòcrates, 1787

Va posar els seus pinzells al servei dels ideals revolucionaris i participà activament en els esdeveniments revolucionaris. Jurament del Joc de Pilota, 1791, quan es constituí l’Assemblea Nacional i es posà en marxa la Revolució.

Els diputats en diversos actituds, estudi pel Jurament...

Maria Antonieta camí de la guillotina, 1793.

Mort de Marat 1793, etapa de la Convenció Quan va caure el seu amic Robespierre, David fou empresonat, però finalment alliberat per la intervenció de la seva dona, que era reialista.

Retrat de Napoleó, 1797 Madame Verninac, 1798 David es convertí en un gran seguidor de Napoleó, amb qui va recuperar la seva posició artística i social.

Un altre quadre d’història antiga que van provocar gran entusiasme La intervenció de les Sabines, 1799

Napoleó al pas de S. Bernat, 1801

Fou el pintor de cambra de Napoleó Coronació de Napoleó 1805-1807

Napoleó al seu estudi, 1812

Leònides a les Termòpiles, 1814

Amb la caiguda de Napoleó, David s’exilià a Brussel·les, on seguí pintant retrats i quadres mitològics. Mart desarmat per Venus i les Tres Gràcies, 1824 Retrat de Sieyès, 1817