Quin futur volem per al Baridà?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
PLAN DE IGUALDAD MUJERES Y HOMBRES JUNTAS GENERALES DE GIPUZKOA
Advertisements

XARXA DE DEBAT EDUCATIU
TAP E2 DE LES RESPOSTES A LES PROPOSTES
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Programa de Transició Escola Treball
Xarxa Productes de la terra
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
Què és Càritas Dijous, 29 de gener de 2015.
JORNADA D’INTERCANVI D’EXPERIÈNCIES
Les marques de territori i la comunicació de proximitat
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
Autor: Samuel Lozano Alcodori
La custòdia aplicada a l’àmbit de la pesca
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
va aprovar la Llei de Millora de barris.
Barris al dia 2014 I Comissió Cívica 1 d’abril de 2014.
Pressupostos Participatius: educar per la democràcia
Programa BIBE: perspectives de futur
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
DGCEC - ICEC SERVEI DE DESENVOLUPAMENT EMPRESARIAL (SDE)
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
Projecte d’Itineraris Formatius
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
Estratègia de Catalunya en l’Aplicació de la metodologia LEADER Tremp avança! Suma’t al futur. Sessió 1 Les ajudes de que disposem Els instruments.
20 anys de Ciències Ambientals a la UAB
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
El marc normatiu La Llei 12/2007, d/11 d’octubre, de Serveis Socials i el Decret 202/2009, de 22 de desembre estableixen la creació d’òrgans de participació.
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
2013.
Grups interactius a L’Esquitx
MAPA CONCEPTUAL - Accions - Responsables - Temporalització.
TAP E2 DE LES RESPOSTES A LES PROPOSTES
2. El materialisme històric de Marx
Comtal x 4t Món Nadal solidari.
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
DE DEBAT DE L’AVANÇ DEL PLA
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
TECNOLOGIA.
Serveis de Formació.
GRUPO DE DIÁLOGO RURAL (GDR)
Treball i aprenentatge en xarxa
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
Xarxa de Custòdia del Territori
Joan Pons Solé Departament de Geografia – UAB 11 de març de 2015
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
Projecte d’Itineraris Formatius
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
Gestió participativa dels projectes de centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
IV Espais d'experiències.:pràctiques comparades
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
Pla Integral de Salut Mental
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
Índex Introducció Qui som? D’on venim? Cap a on anem? Què hem fet?
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
CRAI: Unitat de Gestió de la Col·lecció
READ ON PROJECTE DE COPROGRAMACIÓ D’ACCIONS DE CREACIÓ LITERÀRIA PER A JOVES A LES BIBLIOTEQUES.
Presentació de resultats
Jornades Govern Obert. Diputació de Barcelona
Convivència i Mediació Escolar
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
un camí cap a la convivència i el diàleg
Procés participatiu per l’elaboració del Reglament de Participació Ciutadana de la Roca del Vallès _Gener de 2011_.
Informe per a l’ASSEMBLEA GENERAL DE SOCIETATS MUSICALS
Anna Ciraso Tutora: Roser Viladot Tutora docent: Pilar Pineda
Transcripción de la presentación:

Quin futur volem per al Baridà? LES RELACIONS ENTRE ADMINISTRACIÓ I CIUTADANIA EN L’ÀMBIT RURAL: FACTORS D’OPORTUNITAT I LÍMITS Quin futur volem per al Baridà? Participació ciutadana i desenvolupament local Tremp, 23 i 24 d’octubre de 2008

Situem-nos… Cinc municipis: i una identitat pròpia: Arsèguel, Cava i el Pont de Bar (Alt Urgell) Lles de Cerdanya, i Montellà i Martinet (Cerdanya) 1.182 habitants censats i una identitat pròpia: Ni cerdans ni urgellencs, sinó baridans Situació de partida: Context socioeconòmic en regressió Fort despoblament en les dècades anteriors Envelliment Recursos patrimonials i naturals

Finalitat Articular una reflexió conjunta dels pobles que conformen el Baridà per tal de definir cap a on volen enfocar el seu desenvolupament, i implicar la ciutadania en un procés transformador de la realitat de regressió en la que es troben immersos actualment. Objectius Treballar la identitat baridana com a element cohesionador Elaborar un diagnòstic participatiu Definir quin escenari de futur es vol assolir Plantejar quines propostes caldria treballar per tal d’assolir l’escenari de futur desitjat

Metodologia Tècniques participatives en funció de l’objectiu: Procés participatiu: Investigació - Acció Participativa (IAP) Tècniques participatives en funció de l’objectiu: Exposició fotogràfica participativa (passat i present del Baridà) Treball amb els infants (ZER) i la gent gran Entrevistes semiestructurades i grups de discussió Taller d’Escenaris de Futur Aportacions escrites: Bústies i butlletes d’opinió Correu electrònic i blog del procés

DEL Intangibles Tangibles RESULTATS ESPERATS Dinàmica de treball conjunta Implicació dels baridans i baridanes en un projecte de transformació del seu territori Tangibles Exposició fotogràfica Diagnosi participativa Propostes de futur consensuades Pla d’actuació Seguiment i implantació DEL

RELACIONS ADMINISTRACIÓ - CIUTADANIA: FACTORS D’OPORTUNITAT Coneixement de la població local Augment de l’autoestima Espais de diàleg Implicació de la ciutadania Coneixement mutu i relacions de col·laboració Planificació transparent i amb legitimitat Comparteix responsabilitat amb els agents locals (respectant el paper de cadascú) La participació ciutadana permet administrar abordant la complexitat des de l’inici.

RELACIONS ADMINISTRACIÓ - CIUTADANIA: LÍMITS Possibilitats de continuïtat. Polítics que apostin per innovar. Personal tècnic amb formació específica en participació ciutadana. Capacitat per establir unes regles del joc clares: Evitar crear falses expectatives. Recursos disponibles Els límits que decidim establir com a representants democràtics que som (administració pública)

MOLTES GRÀCIES PER LA VOSTRA ATENCIÓ www.cedricat.cat Participació ciutadana i desenvolupament local Tremp, 23 i 24 d’octubre de 2008