Projecte del Camí del Llobregat a Olesa de Montserrat

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
TFG – Àrea Enginyeria del programari
Advertisements

Pla de Recursos Humans per al mandat
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Els reptes de la indústria a Sant Boi de Llobregat
PRESSUPOST 2017.
ACTIVACIÓ DE LA GESTIÓ FORESTAL A TERRES DE L’EBRE
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Maria Fajardo Jordi Casado Pol Ayats Arnau Brunat Joel Rodriguez
ESTUDI DE MOBILITAT URBANA SOSTENIBLE DE CALDES DE MONTBUI
PLA D’ESPAIS VERDS DE TARRAGONA
Xarxa Productes de la terra
Jornada Cloenda Esports
Infraestructures ferroviàries a la comarca del Vallès Occidental
Polítiques d’Ordenació Comercial
Michael Maltzan Architecture Rainbow Apartments |Skid Row Housing | 2006 Los Angeles, California Elisabet Méndez Melillas.
NORDLYSET COPENHAGEN | 2006
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
Ajuntament de Sallent 25 d’octubre de 2011 Equip redactor geovial, slp
Objectius Disposar d’informació que ens aproximi a estimar el cost mitjà i la seva variabilitat en relació amb les diferents línies d’activitat i sobre.
Projecte de reforma de la plaça d’Espanya
Autor: Samuel Lozano Alcodori
Tema 5 (1ª part) Cinètica química.
“…acompanyem al ciutadà en el decurs de la seva vida…”
Pla Integral de la Part Alta
La custòdia aplicada a l’àmbit de la pesca
Projecte d’Intervenció Integral del Nucli Antic
Transformació de la carretera de Sentmenat en un Passeig
va aprovar la Llei de Millora de barris.
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
DGCEC - ICEC SERVEI DE DESENVOLUPAMENT EMPRESARIAL (SDE)
Projecte d’Itineraris Formatius
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
Estratègia de Catalunya en l’Aplicació de la metodologia LEADER Tremp avança! Suma’t al futur. Sessió 1 Les ajudes de que disposem Els instruments.
Jornada Cloenda Esports
Presentació TAP B Qm Tardor 2010 ETSAV
AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR DE LA DIPLOMATURA DE TURISME
El paper de les ciutats en el procés d’innovació empresarial
COM FER FRONT A LA MANCA D’HABITATGE SOCIAL
NOVETATS ESPAI MARGALEF
La gestió per processos
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
AGENDA CATALANA DEL CORREDOR MEDITERRANI
. Eficiència energètica mitjançant l’estalvi elèctric per la substitució de bombetes de vapor de sodi de 150W per luminàries de tecnologia LED de 80W a.
PLA DE SERVEIS INDIVIDUALITZATS
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
Montbau + Accessible.
RETIRADA PLA DIRECTOR
SALUT MENTAL.
Illes de vianants.
Els Plans Especials Urbanístics de Protecció del Subsòl Presentació de la figura d’ordenació urbanística Joan Solà i Jordi Montaner GEOSERVEI PROJECTES.
BALANÇ DE LA LLEI DE BARRIS
PRESENTACIÓ DEL PROJECTE GESMOPOLI
Millora integral de la mobilitat a la ronda d’Europa
Condicionament de la Travessia de Jesús
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
Projecte d’Itineraris Formatius
Model de Pacte Local per la mobilitat sostenible
2016.
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
Jornada per a una mobilitat de qualitat a les terres de Lleida
Els reptes de la indústria a Sant Boi de Llobregat
CRAI: Unitat de Gestió de la Col·lecció
Màster d’Aplicacions Multimèdia
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
LA GESTIÓ AMBIENTAL Maria Mañanet i Enric Espinosa
Informe per a l’ASSEMBLEA GENERAL DE SOCIETATS MUSICALS
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Transcripción de la presentación:

Projecte del Camí del Llobregat a Olesa de Montserrat Olesa de Montserrat, abril de 2015

1. Antecedents, objectius i diagnosi

Antecedents Proposta itinerària de recursos per al Camí del Llobregat (Diputació de Barcelona, 2012). Pla de Senders Turístics del Baix Llobregat (Consorci de Turisme del Baix Llobregat, 2014). Proposta itinerària de recursos per al Camí del Llobregat. (Diputació de Barcelona, 2012). La finalitat de l’encàrrec és proporcionar la informació necessària per abordar la creació d’un eix senderista i ciclable que recorri el riu Llobregat i uneixi en un itinerari lineal la major part de recursos de pes que es troben al llarg dels 170 km de riu. Pla de Senders Turístics del Baix Llobregat. (Consorci de Turisme del Baix Llobregat, 2014). Aquest projecte té per objectiu definir una xarxa de mobilitat turística de camins per fer a peu o amb bicicleta, segregats del trànsit rodat i plenament compatibles amb l’ús ciutadà. Per tal d’obtenir impuls econòmic i contribució a la generació d'ocupació, contribució a l’ordenació territorial, millora de la qualitat de vida i l’articulació d’un espai de vinculació entre població i entorn, una oportunitat de reconciliació amb el territori.

Objectiu Obertura i consolidació del Camí fluvial del Llobregat al terme municipal d’Olesa de Montserrat per: Potenciar l’ús públic i el turisme sostenible en el territori Millorar la qualitat ambiental Restaurar els ecosistemes fluvials Donar compliment a la Directiva Marc de l’Aigua (DMA)   Les actuacions que es projecten tenen el doble objectiu de millorar l’ecosistema de ribera i crear un itinerari natural per l’ús públic d’aquest espai fluvial. La recuperació i millora del bosc de ribera autòcton afavoreix la fauna associada, suposa una major protecció dels marges del riu i millora l’ecosistema aquàtic.

Valors Vegetació de ribera Prats fluvials, albereda. Patrimoni industrial Palanca de la colònia Sedó Ús social Àrea de lleure de l’Areny del Molí Pesqueres Esport Les espècies exòtiques més rellevants són: Canya (Arundo donax). Aquesta espècie inclosa en el Catàleg Espanyol d’espècies Exòtiques Invasores es troba implantada en gran part de les zones ja sigui de forma exclusiva en esculleres, motes, zones d’hort, zones amb moviment de terres recents. En alguns casos es troba de forma mixta amb la presència puntuals d’àlbers o freixes. Araujia sericifera. Liana inclosa en el Catàleg Espanyol d’espècies Exòtiques Invasores present en la major part de l’àmbit d’estudi, però especialment en el tram aigües amunt per sobre del nucli urbà de forma dispersa. Agave americana. Espècie inclosa en el Catàleg Espanyol d’espècies Exòtiques Invasores present de forma molt puntual en les esculleres del polígon de La Flora. Robinia pseudoacacia. Espècie present de forma puntual en la zona del Mas de les Illes i en l’escullera de la Roca de la Mona, aigües avall del cementiri. Figuera de moro (Opuntia maxima). Aquesta espècie inclosa en el Catàleg Espanyol d’espècies Exòtiques Invasores es troba de forma puntual al polígon de la Flora.

Impactes Espècies Exòtiques Invasores Canya (Arundo donax), Araujia sericifera, Atzavara, figuera de moro, Acàcia. Ocupació de la zona de domini públic hidràulic Horts i zones urbanes Degradació del paisatge Zones industrials pendent de reordenació Freqüentació zones properes Abocaments residus Les espècies exòtiques més rellevants són: Canya (Arundo donax). Aquesta espècie inclosa en el Catàleg Espanyol d’espècies Exòtiques Invasores es troba implantada en gran part de les zones ja sigui de forma exclusiva en esculleres, motes, zones d’hort, zones amb moviment de terres recents. En alguns casos es troba de forma mixta amb la presència puntuals d’àlbers o freixes. Araujia sericifera. Liana inclosa en el Catàleg Espanyol d’espècies Exòtiques Invasores present en la major part de l’àmbit d’estudi, però especialment en el tram aigües amunt per sobre del nucli urbà de forma dispersa. Agave americana. Espècie inclosa en el Catàleg Espanyol d’espècies Exòtiques Invasores present de forma molt puntual en les esculleres del polígon de La Flora. Robinia pseudoacacia. Espècie present de forma puntual en la zona del Mas de les Illes i en l’escullera de la Roca de la Mona, aigües avall del cementiri. Figuera de moro (Opuntia maxima). Aquesta espècie inclosa en el Catàleg Espanyol d’espècies Exòtiques Invasores es troba de forma puntual al polígon de la Flora.

2. Projecte

Projecte Consolidació del camí 9.964m, més 1.352m complementaris per a la bicicleta Dues tipologies de camí: Traçat Tipus A: pendent suau. Amplada mínima de 2m. 8.921m, trams addicionals bici 1.352m. Traçat Tipus B: pendent moderat o fort, Amplada de 1,2m (puntualment 0,6m). 1.043m. CONSOLIDACIÓ DEL CAMÍ   Degut a la variabilitat de l’orografia es pren la decisió de definir el traçat en dues tipologies: traçat Tipus A i traçat Tipus B. En el total del camí, de 9.964m, més 1.352m complementaris per a la bicicleta, hi ha dos tipologies de camí: Traçat Tipus A: és aquell que transcorre per un terreny de pendent suau en el seu conjunt, tan en el sentit del traçat (longitudinal) com en sentit tranversal (vessants). Es defineix per tenir una amplada mínima de 2m. La seva longitud és de 8.921m, amb trams addicionals per la bici de 1.352m. Traçat Tipus B: transcorre per un terreny de pendent moderat o fort, terreny el qual per les seves característiques morfològiques es fa inviable implementar un traçat ample de 2m. Es defineix per tenir una amplada de 1,2m (puntualment serà de 0,6 en llocs de relleu accidentat que sigui tècnicament inviable obrir una plataforma de més amplada). Els trams complicats tenen una llargada de sumatori 1.043m.  En els llocs on sigui necessari el traçat del camí es sustentarà sobre infraestructures, paral·leles, ponts, etc. per tal de donar continuïtat al camí.  Destacat per Ajuntament i Diputació

Projecte Infraestructures Recuperació de la palanca de Can Sedó.

Projecte INFRAESTRUCTURES Entrades (cartell dels valors, bancs) Font dels pescadors Palanca de la Colònia Sedó Areny del Molí Les Riberes Pont sobre el canal del Molí a l’alçada del cementiri. Senyalització (direccional, seguretat)

Projecte RESTAURACIÓ DEL PATRIMONI NATURAL Eliminació vegetació exòtica Aclarida selectiva d’espècies exòtiques Plantació vegetació autòctona Plantació de vegetació en zones denudades Eliminació horts Control d’abocaments de residus

Projecte FASE 1. Obertura de la traça del camí del Llobregat. 300.000€ FASE 2. Consolidació del camí i millora d’infraestructures i ampliació del camí. Carrils bici. Palanca de Can Sedó 800.000€ FASE 3. Recuperació d’hàbitats de ribera FASE 1. OBERTURA I CONSOLIDACIÓ DE LA TRAÇA DEL CAMÍ DEL LLOBREGAT Aquesta fase té per objectiu unir els trams de camins existents amb l’obertura de nous trams de sender per tal de consolidar tota la traça en tot el terme municipal i facilitar l’accés per l’estudi i definició de necessitats constructives de la fase 2. Les unitats d’obra principals són la desbrossada de l’ampla d’afectació de la traça i els moviments de terres per obertura de la plataforma del vial.   FASE 2: MILLORA D’INFRAESTRUCTURES I AMPLIACIÓ DEL CAMÍ En la segona fase, es projecten noves infraestructures per millorar l’atractiu, la comoditat i la seguretat del camí. En concret es preveu la substitució dels pontets existents per noves passarel·les i la reconstrucció del pont penjant sobre el Llobregat en la mesura que els condicionants hidràulics ho permetin. FASE 3. RECUPERACIÓ D’HÀBITATS DE RIBERA La tercera fase inclou la reducció de la presència d’espècies invasores (canya americana, acàcia, etc) tot i que no es planteja l’eliminació total atès que la presència d’aquestes espècies és molt abundant i no pot abordar-se en una sola actuació sinó que convé un treball a llarg termini per potenciar les espècies autòctones. En aquest sentit és projecten “nuclis de dispersió” localitzats on s’eliminaran les espècies al·lòctones i s’implantaran autòctones. A partir de la consolidació d’aquests nuclis d’autòctones caldrà potenciar-ne el desenvolupament amb el temps per anar ocupant nous espais de ribera. En aquesta fase es preveu també l’eliminació i retirada de les ocupacions il·legals de l’espai de Domini Públic Hidràulic.

Projecte MAPA

Projecte MAPA

Projecte MAPA

Projecte MAPA

Projecte MAPA

Gràcies per la seva atenció Nuria Asensio nasensio@lavola.com www.lavola.com @Lavola1981