PAC09 2a Reunió de XARXA Pla Estratègic-Pla Anual

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Advertisements

Gestor Integrat de Referències
AUTOGESTIÓ I INNOVACIÓ EN L’AULA OBERTA
Elaboració de Plans Individualitzats
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
Projecte de Convivència (data límit: 24/3/2020)
Xarxa Productes de la terra
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
Què és un pla Individualitzat ?
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
PAC09 1a Reunió de XARXA Setembre 2010 Presentació
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
La planificació estratègica al Campus de la
PLANIFICACIÓ ESTRATÈGICA
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
Consultoria Cultura 2017 Març 2017 Wifi:.
CURS RENOVACIÓ CONSELL ESCOLAR.
PROCÉS FINAL FCT amb qBid
GESTIÓ PER PROCESSOS.
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
Avaluació de preparació Agile <nom de la solució>
EL PLA INDIVIDUALITZAT
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
1a XARXA PAC06 ORDRE DEL DIA: 1. Calendari previst
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
Com introduir les Guies Docents
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
La gestió per processos
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Grups interactius a L’Esquitx
Seminari d’Educació Especial
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
Programa Centres Ecoambientals
Professor de secundària, biòleg, i algunes coses més…
QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR
PROCÉS DE SEGUIMENT DE LES TITULACIONS UNIVERSITÀRIES
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
Coneixements i idees previs
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
ESTRUCTURA I ORGANITZACIÓ Comissions Qualitat EUHT
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Cap a l’FCT en els cicles LOE
Departamento de Pedagogia Aplicada
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
ENQUESTA DE SATISFACCIÓ INTERNA COM A EINA DE GESTIÓ COMPLEMENTÀRIA
Protocol de funcionament intern del Consell Municipal de Serveis Socials de Santa Coloma de Gramenet Secretaria del Consell Municipal de Serveis Socials.
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
El Treball de Recerca.
Avaluació dels Plans Educatius d’Entorn
Plantilla per realitzar un projecte
Presentació de resultats
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
INDICADORS El Sistema d´Indicadors i els factors de qualitat de centre
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

PAC09 2a Reunió de XARXA Pla Estratègic-Pla Anual Sistema d’informació i comunicació del pla estratègic: QCI/Activitats Rendició de comptes febrer 2011 Presentació Moment del Projecte en que ens trobem 1er. any d'aplicació Seguiment de l'aplicació del pla: UMCE Final de cada curs d'aplicació: - rendició de comptes - Autoavaluació - Objectius: Valoració del projecte per tal de reajustar-ho

PAC09 Ordre del dia 1. Reflexions en el procés de la implementació del Pla Estratègic al Pla Anual. 2. Seguiment del procés per a l’avaluació de les activitats:on som? Què estem fent? - Fitxes de desplegament i avaluació d’activitats - Concreció de l’avaluació: grau d’aplicació, qualitat i impacte 3. Aplicatiu d’avaluació (QCIA) 4. Rendició de comptes. Comissió de seguiment 5. Torn obert de paraules

PROGRAMACIÓ PAC09 - CURS 2010/11

PLA ANUAL-PLA ESTRATÈGIC

PLA ANUAL-Pla Estratègic

PLA ANUAL-PLA ESTRATÈGIC

PLA ANUAL-PLA ESTRATÈGIC

PLA ANUAL-PLA ESTRATÈGIC

SEGUIMENT DE L’APLICACIÓ QCI-A SEGUIMENT DE L’APLICACIÓ

Seguiment de l’aplicació del pla estratègic curs 2009- 2010 Estableix qui som i com volem ser en una perspectiva de mitjà i llarg termini PLANTEJAMENT INSTITUCIONAL 1 LA MISSIÓ: Per què existim? LA V ISIÓ: Què VOLEM SER? ELS VALORS DE L’ENTORN DE L’ORGANITZACIÓ AVALUACIÓ AGD i DAFO 2 Centre DdE 7 3 MAPA ESTRATÈGIC 4 OBJECTIUS ESTRATÈGICS ESTRATÈGIES INFRAESTRUCTURA ORGANITZATIVA I RECURSOS Indicadors de resultats: situació inicial i progrés 9 QCI PRESSUPOST 5 ACTIVITATS 8 Indicadors de procés: d’aplicació i d’incidència sobre els objectius PE PLA DE FORMACIÓ 6

QCI: Quadre de Coordinació i Informació de centre Dóna resposta a: On som? On anem? Avancem? Estem fent el que vam dir? Incideix sobre els nostres objectius? La concreció per curs de l’acord fixa les activitats del PE QCI El PE fixa els objectius de l’acord Indicadors de resultat quantificar Indicadors d’aplicació quantificar REALITAT = NIVELL D’APLICACIÓ PE I RESULTATS OBTINGUTS

SISTEMA D’INFORMACIÓ DEL PLA ESTRATÈGIC Dades sobre què? Què ens interessa conèixer? El sistema d’informació hauria d’incloure dades que ens donin resposta a qüestions com: On som? On anem? Avancem? Estem fent el que vam dir? Incideix sobre els nostres objectius?

SISTEMA D’INFORMACIÓ DEL PLA ESTRATÈGIC DADES SER TRANSPARENT FACILITAR LA PARTICIPACIÓ PRENDRE DECISIONS AMB MENYS INCERTESA Perquè i per a utilitzem les dades? Les dades són valors, mesures que ens descriuen condicions. Aquests valors contextualitzats i relacionats entre si, ens aporten informació significativa que ens ajuda a treure conclusions i prendre decisions. RETRE COMPTES Sense un sistema d’informació, per concretar el pla estratègic i poder fer el seguiment de la seva aplicació, el pla molt probablement fracassarà.

Indicadors de seguiment de l’aplicació del pla Indicadors de resultats Seguiment del procés per a l’avaluació de les activitats: on som? Recordatori: Indicador d’aplicació de cadascuna de les activitats: Comunica el nivell d’aplicació de cadascuna de les activitats previstes per al desenvolupament de les estratègies Pretén comprovar el progrés en l’aplicació del pla proposat i fer, si és el cas, els corresponents ajustaments. Indicadors de seguiment de l’aplicació del pla Grau d’aplicació o execució Qualitat de l’execució Grau d’impacte QCI-A Grau d’acompliment dels objectius Índex de millora Indicadors de resultats QCI-R

Exemple 1

Exemple 2

SUPORT INFORMÀTIC. APLICATIU DE SEGUIMENT D’ACTIVITATS Una eina que ajuda al centre a fer el QCI Guia d’ajuda per a la utilització: Format: Microsoft Acces 97 Execució: execució en qualsevol versió Access (consultar per a les versions superiors a 2000) Estructura

QCI: Quadre d’informació i coordinació Definire indicadors per a cada nivell de valoració de l’alicació: Grau d’aplicació Qualitat de l’execució Grau d’impacte (utilitat)

quantificar objectius QCI: El seguiment del nivell de compliment de l’aplicació del PE OBJECTIUS DEL PLA ESTRATÈGIC: 1.- Millorar els resultats educatius 2.- Millorar la cohesió social 3.- … Indicador síntesi dels objectius de centre Indicadors síntesi per objectiu Indicador síntesi de l’objectiu quantificar objectius QCI-A: Ens informa en quin grau i amb quina qualitat vam fer el que vam dir que faríem a la nostra planificació, mitjançant els indicadors de seguiment de l'aplicació que mesuren el grau d'execució, la qualitat i la utilitat de cadascuna de les activitats previstes Indicadors d’objectiu Dades de referència dels resultats d’aplicació de l’entorn Indicadors d’aplicació per objectiu REALITAT = GRAU D’APLICACIÓ DEL PE

QCI:MESURA L’ APLICACIÓ DE LES ESTRATÈGIES I ACTIVITATS Dóna resposta a: Estem fent el que vam dir? Incideix sobre els nostres objectius? A nivell de centre i de cadascun dels objectius QCI:MESURA L’ APLICACIÓ DE LES ESTRATÈGIES I ACTIVITATS A NIVELL DE CENTRE I PER OBJECTIUS (1r i 2n nivell) Programari QCI/A: És una base de dades que permet que tot es presenti ordenat i fer una presentació gràfica

Detecció de punts febles i indicis de millora : QCI/A: Grau d’aplicació de les activitats

Això funciona!!! 3. El QCI és una eina per: avaluar l’aplicació del PE, prendre decisions per millorar i “rendir comptes" QCI On som? On anem? Avancem? Estem fent el que vam dir? Prendre decisions a partir de dades incideix positivament sobre els resultats!! Equip de direcció Claustre Departament didàctic Equip docent Comissió d’innovació,... Les respostes P Hem de dedicar temps a repensar el que estem fent MC A E avaluar decidir On En1 En2 En... A221 A222 A22... Pla estratègic Consell Escolar Comunitat educativa rendir comptes Comissió de seguiment de l’acord ST

COMISSIONS DE SEGUIMENT ADDENDES

Comissions de Seguiment RESOLUCIÓ EDU/3639/2010, de 8 de novembre, per la qual es dóna publicitat dels centres que durant el període 2010-2014 aplicaran un pla estratègic en les condicions que establexin els acords de coresponsabilitat formalitzats documentalment amb el Departament d'Educació. (Pàg. 84116) —3 Establir els mecanismes d'avaluació i rendició de comptes, per la qual cosa, els serveis territorials i el Consorci d'Educació de Barcelona hauran de crear les comissions corresponents per realitzar el seguiment dels acords formalitzats. Aquestes comissions han d'estar constituïdes pel director o directora dels serveis territorials o persona en qui deleguin, l'inspector o la inspectora en cap o la persona en qui delegui, un/una director/a d'Escola i/o d'Institut de la Junta de directors/es i un/una representant de l'ajuntament de la població on estigui ubicat el centre educatiu. Les comissions es reuniran almenys una vegada a l'any, i sempre que ho acordin les parts de l'acord. El centre educatiu haurà de certificar el valor assolit pels indicadors que estableix l'acord i aportar la documentació que li sigui requerida per la comissió de seguiment.

Comissions de Seguiment: funcions

ORIENTACIONS PER A LA COMISSIÓ DE SEGUIMENT La rendició de comptes s’ha de basar en la informació que proporciona el QCI, com a peça inseparable de la planificació estratègica. El centre ha de fer l’anàlisi de la seva documentació orientada a la millora. La presentació del director/a del centre ha de ser breu, focalitzant en els aspectes clau del pla. El centre haurà d’anar documentat a la reunió amb registres diversos que informin sobre l’ús dels recursos del pla, la seva aplicació i els seus resultats, posant-se a disposició de la comissió per respondre les seves preguntes.

INFORME GLOBAL del centre Els continguts que haurà de presentar el director/a del centre, es lliuraran prèviament* a la comissió en un INFORME GLOBAL que ha de ser una síntesi de l’aplicació i resultats del pla i la proposta per al curs següent Aquest informe contindrà també la interpretació de les dades obtingudes de l’aplicació del Pla i de l’anàlisi dels factors que han incidit en els resultats, així com les conclusions i propostes de millora. * El ST determinarà el procediment, destinataris i data de lliurament de l’informe

Informe global. Contingut (I) 1. Presentació a grans trets del pla estratègic i concreció del curs 2010-2011 Suport documental: mapa estratègic i desplegament 2010-2011 d’objectius i activitats 2. Presentació autoavaluació global de l’aplicació corresponents al curs 2010- 2011 Suport documental: informe aplicació 2010-2011 (resultant de l’ús de l’aplicatiu QCI/Activitats) 3. Rendició de comptes de l’ús dels recursos econòmics addicionals curs 2010- 2011: Objectiu / pressupostat / executat / saldo / observacions / romanent Suport documental: Fitxa ús dels recursos econòmics addicionals 4. Valoració del compromís opcional de responsabilitats addicionals de coordinació i dedicació horària. Suport documental: fitxa de valoració de responsabilitats addicionals

Informe global. Contingut (II) 5. Valoració dels llocs singulars: breu descripció de les funcions, estratègies i activitats desenvolupades o impulsades: Suport documental: Fitxa de valoració de les funcions i activitats dels llocs singulars 6. Valoració de les funcions i activitats desenvolupades pel Tècnic d’Integració Social (TIS) Suport documental: Fitxa valoració de les funcions i activitats desenvolupades pel TIS 7. Valoració i interpretació de les dades obtingudes de l’aplicació del Pla i de l’anàlisi dels factors que han incidit en els resultats, així com les conclusions i propostes de millora 8. Proposta a grans línies/aproximació del disseny per al curs vinent 2011/12. Suport documental:proposta per al curs 2011/12 (esborrany de mapa estratègic i fitxa de desplegament d’activitats)

DESENVOLUPAMENT DE LA COMISSIÓ (I) Intervenció del president/a de la comissió Presentació de les persones que formen la comissió Funcions de la comissió Inici de la sessió Intervenció del director/a del centre *El director/a pot estar acompanyat d’una persona de l’equip impulsor que pot participar en la presentació. - Presentació breu (aprox. 10’ ) sobre els aspectes clau del pla/ l’informe global (enviat prèviament) i resposta concreta a les qüestions que pugui plantejar la comissió La presentació del director/a del centre ha de ser breu, focalitzant en els aspectes clau del pla Intervenció final de la comissió de seguiment (aprox.10’) La comissió formula les preguntes que consideri adients per disposar de la informació suficient en els àmbits de la seva competència S’agraeix l’assistència i presentació dels participants Es tanca la sessió amb el centre i es recorda el procediment posterior

DESENVOLUPAMENT DE LA COMISSIÓ (II) Intervenció del representatn del Servei Educatiu ( 2’) Intervenció de l’inspector/a del centre (aprox. 5’) Valoració de l’aplicació del pla estratègic de centre i dels resultats obtinguts el curs 2010-2011: concreció de punts forts, punts febles i propostes de millora La comissió avalua l’execució de l’acord La comissió fa la valoració i proposa els canvis i les modificacions que consideri adients. Confirmarà la dotació dels recursos per al curs següent d’acord amb els criteris establerts a l’acord o, si escau, proposarà la retenció parcial d’aquests recursos, tot i fent propostes per a la concreció del proper curs. Finalment la comissió aixecarà acta de la sessió. Després de la reunió, el ST enviarà al centre una còpia de l’acta de la comissió seguiment.

PROCEDIMENT POSTERIOR A LA REALITZACIÓ DE LA COMISSIÓ La comissió farà l’acta amb la valoració del centre i l’enviarà al propi centre, al seu inspector/a i a la SGOQCE (UMCE). El centre haurà de considerar la valoració i propostes de la comissió per tal d’incorporar-les al pla per al curs 2011-2012. El centre elaborarà l’addenda per al curs 2011-2012 incorporant les recomanacions i propostes de la comissió i els canvis i millores que es derivin de l’autoavaluació. El centre concretarà la distribució dels recursos addicionals per al curs 2011-2012.

ELABORACIÓ DE L’ADDENDA A l’espai l’ e-Catalunya es penjarà les plantilles de l’addenda: Aquest curs, el document de l’addenda s’elaborarà en un únic fitxer word, que contindrà diferents parts: - Tapa - Mapa Estratègic del curs 2010-11 - Fulls d’objectius/estratègies i activitats - Finançament Un cop preparada la plantilla de l’addenda, el centre l’enviarà per correu electrònic al seu inspector/a i al tècnic/a corresponent dels Serveis Territorials. El ST organitzarà la signatura de les addendes i comunicarà la data als centres. El centre, en finalitzar el curs, incorporarà a la Memòria Anual l’avaluació del pla estratègic i informarà a la comunitat educativa tal i com està previst a l’acord.

ORIENTACIONS PER AL CONTINGUT DE L’ADDENDA El centre hauria d’enfocar les activitats que incideixin en: El reforç de les capacitats bàsiques a primària i secundària. El suport a l’alumnat que promocioni a primària i secundària sense haver superat totes les matèries. Mecanismes de reforç en el moment que es detectin dificultats en l’aprenentatge en primària i secundària. Suport a les actuacions en les àrees i matèries amb menor índex d’èxit educatiu. Programes de diversificació curricular. La prevenció de l’abandonament escolar amb activitats vinculades a les tutories i a l’àmbit de coordinació del centre, entre d’altres.