L' ASSAIG DEPARTAMENT DE LLENGUA I VALENCIÀ –Tema III 1 1

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
Advertisements

TEMA 1 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ
LA NOTÍCIA I LA PREMSA Realitzat per: Beatriz Gracia Lillo i
El text expositiu.
ELS LLENGUATGES VISUALS
Ciència, tècnica i societat
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
C/ San Rafael, Gandia Tfno Departament llengua i valencià Pilar Román
QUINS MATERIALS SÓN MILLORS CONDUCTORS ELÈCTRICS?
Presentació de la base de dades
EL CONTE UNITAT 2 Llengua i valencià 1 1
TEMA 5 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
DESCRIPCIONS D’ESPAIS Departament llengua i valencià Pilar Román 1 1
TEMA 1 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
TEMA 5 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
TIPOLOGIA TEXTUAL ELS TEXTOS INSTRUCTIUS.
L’Expressió escrita.
Creació d’un mapa personalitzat
EL VALENCIÀ Departament llengua i valencià Pilar Román 1 1
Experimentam amb la ciència
Literatura catalana medieval. Prosa
LES CATEGORIES GRAMATICALS
LA NOVEL.LA HISTÒRICA Departament llengua i valencià Pilar Román 1 1
Laia Martín Calderón Gerard Redondo Huelín Quique Talabán Martínez
TEMA 1 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
TEMA 2 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
DE LA DURADA AL RITME.
Tipus segons l’extensió CONTE LLARG/NOVEL·LA CURTA
Cicle Superior (Curs 2015 / 2016) CIM D’ÀLIGUES.
L´assaig de postguerra
TEMA 2 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
DIJOUS 16 D’OCTUBRE DE 2013 DEPARTAMENT DE RELIGIÓ – Introducció 1 1
DIMECRES 2 DE OCTUBRE DE 2013 DEPARTAMENT DE RELIGIÓ – Introducció 1 1
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
LES ONG: CAMINANT PEL MÓN
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Gèneres Musicals.
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
TEMA 2 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
EL LLENGUATGE LITERARI
Presentació BATXILLERAT
Tema 5: Nombres naturals i enters
TEMA 4 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
TEMA 3 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
TEMA 3 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
INTERNET XARXA: Quan un conjunt d’ordinadors estan connectats entre si per comunicar-se i compartir informació. TIPUS DE XARXES: LAN: Xarxa d’àrea local,
TEMA 5 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
TEMA 5 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
LES VARIETATS ORIENTAL I OCCIDENTAL
TEMA 3 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
TEMA 1 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
TEMA 3 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
TEMA 4 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
EL LLENGUATGE COL.LOQUIAL
UNITAT 3 LA CARTA Departement llengua i valencià Pilar Román 1 1
L’ÚS LINGÜÍSTIC Departament llengua i valencià Pilar Román 1 1
LA NOVEL.LA ROMÀNTICA Departament llengua i valencià Pilar Román 1 1
El que ha passat està molt bé
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
Transcripción de la presentación:

L' ASSAIG DEPARTAMENT DE LLENGUA I VALENCIÀ –Tema III 1 1 C/ San Rafael, 25 46701-Gandia Tfno. 962 965 096 info@escolapiasgandia.es www.escolapiasgandia.es COLEGIO ESCOLAPIAS GANDIA L' ASSAIG 1 1

DEPARTAMENT DE LLENGUA I VALENCIÀ – VALENCIÀ II Copyright Colegio Escolapias Gandia info@escolapiasgandia.es www.escolapiasgandia.es ASSAIG: DEFINICIÓ Escrit en prosa no narratiu, que, d’una manera lliure i sense pretensions d’exhaustivitat, exposa la interpretació d’un individu sobre qualsevol tema o problema de caire filosòfic, històric, polític,social, literari, científic, etc. Literatura d’idees Voluntat estètica Finalitat: comunicar idees 2 2

L’ ASSAIG: CARACTERÍSTIQUES DEPARTAMENT DE LLENGUA I VALENCIÀ – VALENCIÀ II Copyright Colegio Escolapias Gandia info@escolapiasgandia.es www.escolapiasgandia.es Mètode: expositiuargumentatiu Presenta una idea, la desenvolupa i conclou Formes: diàleg, article d’opinió, dissertació... Longitud: entre el llibre i l’article Estructura: exposició argumentació To de reflexió personal, analitza críticament els temes. To irònic i escèptic Textos breus, o si són extensos, fragmentats Voluntat de creació literària Prosa d’idees, no narrativa, molt argumentativa ASSAIG 3 3

CLASSIFICACIÓ TEMÀTICA DEPARTAMENT DE LLENGUA I VALENCIÀ – VALENCIÀ II Copyright Colegio Escolapias Gandia info@escolapiasgandia.es www.escolapiasgandia.es ASSAIG LITERARIS CIENTÍFICS DIVULGATIUS Temes diversos d’actualitat Llenguatge planer POLÍTICS Llenguatge literari Divulgació científica Diferent nivell d’aprofundiment segons a qui van adreçats Idearis polítics i fan crítica a altres idearis 4 4

ESTRUCTURA SEQÜÈNCIES TEXTUALS DEPARTAMENT DE LLENGUA I VALENCIÀ – VALENCIÀ II Copyright Colegio Escolapias Gandia info@escolapiasgandia.es www.escolapiasgandia.es ESTRUCTURA SEQÜÈNCIES TEXTUALS ARGUMENTACIÓ EXPOSICIÓ COMBINACIÓ DE LES DUES DESCRIPCIÓ NARRACIÓ Es tracta d’un discurs eminentment valoratiu, no de simple descripció, ni narració Quan s’utilitza la narració d’un exemple il·lustratiu o la descripció detallista d’una situació es fa amb un propòsit argumentatiu. 5 5

______ ___________ DEPARTAMENT DE LLENGUA I VALENCIÀ – VALENCIÀ II Copyright Colegio Escolapias Gandia info@escolapiasgandia.es www.escolapiasgandia.es 6 6

_______ ___________ _ ___________ __ _ ______ DEPARTAMENT DE LLENGUA I VALENCIÀ – VALENCIÀ II Copyright Colegio Escolapias Gandia info@escolapiasgandia.es www.escolapiasgandia.es Dialogisme i presència del receptor al text Polifonia i intertextualitat Recursos expressius Subjectivitat i presència de l’emissor al text 7 7

_______ ___________ _ ___________ __ _ ______ DEPARTAMENT DE LLENGUA I VALENCIÀ – VALENCIÀ II Copyright Colegio Escolapias Gandia info@escolapiasgandia.es www.escolapiasgandia.es Recursos Expressius Paradoxa, ironia, humor Polifonia i intertextualitat: Aparició de diferents veus enunciatives o el text inclou referècies a uns altres textos. Introduint citacions en estil directe o indirecte, parafrasejant una expressió coneguda, reproduint un rerfany o una frase famosa... Dialogisme i presència del receptor al text: Es busca un lector imaginat que és convidat a reflexionar, per això té un to marcadament oral, de conversa. S’ interroga el lector, se l’increpa amb interjeccions o amb imperatius Subjectivitat i presència de l’emissor al text: 1a persona gramatical i mecanismes de modalització (canvi de registre, varietat o llengua), ús de les cometes, la cursiva, els incisos, les matisacions o els interrogants 8 8

Activitats DEPARTAMENT DE LLENGUA I VALENCIÀ – VALENCIÀ II Copyright Colegio Escolapias Gandia info@escolapiasgandia.es www.escolapiasgandia.es 9 9

Valora el caràcter irònic dels següents textos i la intertextualitat: Activitats DEPARTAMENT DE LLENGUA I VALENCIÀ – VALENCIÀ II Copyright Colegio Escolapias Gandia info@escolapiasgandia.es www.escolapiasgandia.es Valora el caràcter irònic dels següents textos i la intertextualitat: Un model de raonament explicitat No, la nostra llengua no és el català. Tenim llengua pròpia, nosaltres: el valencià. Sí, té elements catalans, però hi ha un component precatalà. I una elaboració postcatalana. Com que tenim llengua pròpia podem fer-ne allò que vulguem. Per exemple, no utilitzar-la. Que no és nostra? J.V. MARQUÉS, País perplex 10 10

Conte infantil: Caperucita i el Llop Activitats DEPARTAMENT DE LLENGUA I VALENCIÀ – VALENCIÀ II Copyright Colegio Escolapias Gandia info@escolapiasgandia.es www.escolapiasgandia.es Conte infantil: Caperucita i el Llop Caminava Caperucita pel bosc, que era un bosc ple de pins; i duia a la seua àvia una cistella amb coques diverses. L’àvia estiuejava al Perellonet i Caperucita, per això, havia de travessar el bosc del Saler. Doncs, bé, va sortir el llop i Caperucita el saludà amablement. “Hola, llop –li digué-; com és que et passeges per ací?”. “Busque oportunitats d’inversió, alhora que de promoció de desenvolupament que tant ens interessa als valencians”, li va dir el llop. Caperucita continuà marxant cap al Perellonet i quan tornà, es va trobar que el llop s’havia menjat el bosc, i no l’àvia; perquè, és clar, l’àvia no era urbanitzable. J.V. MARQUÉS, País perplex 11 11

DEPARTAMENT DE LLENGUA I VALENCIÀ – VALENCIÀ II Copyright Colegio Escolapias Gandia info@escolapiasgandia.es www.escolapiasgandia.es 12 12