EVOLUCIÓ DE LA PLANTA DE L’ESGLÉSIA DE SANTA CREU (O SANTA HELENA) DE RODA.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Catedral gòtica de Barcelona. La Planta
Advertisements

EVOLUCIÓ HISTÒRICA I ESTRUCTURAL DE L’EDIFICI
PARAULES POLISÈMIQUES.
i les seves observacions fa 400 anys
ORIENTACIÓ I COORDENADES GEOGRÀFIQUES
ESTRUCTURA D’UNA CIUTAT ROMANA
INSTRUMENTS DEL ROMANTICISME
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
EL LLENGUATGE MUSICAL.
Biblioteca Virtual Miguel de Cervantes
La casa l’ ardiaca La casa de l’Ardiaca és una residència gòtica. Es va començar a construir al 1444 i es va acabar de construir al Al costat de.
EL REALISME.
Scala era el nom que els romans donaven a una platja propera a Empúries.
Temps era temps, hi havia un pagès molt i molt alt i gros que semblava un gegant.
20-21 novembre r i 2n Batxillerat IES Salvador Espriu
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
Santa maria del mar Arquitectes: Berenguer de Montagut i Ramon Despuig
Esglèsia de Santa Maria del Mar
Santa Victòria.
3 RADIOTELESCOPIS JODRELL BANK, Anglaterra. EFFELSBERG, Alemanya.
Colònia Vidal Puigreig (Berguedà)
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
NÔTRE DAME DE PARÍS Notre Dame de Paris és una catedral d’estil gòtic que es troba a Paris. És a la plaça del Parvis, a la petita Île de la Cité, al 4t.
ESGLÉSIA DE SANT JULIÀ Es troba a Vallfogona del Ripollès, un poble molt petit que està entre Ripoll i Olot, està al carrer Puig de Sant Miquel. Es va.
ART BIZANTÍ ART CAROLINGI
ART ROMÀNIC, UN ART PER I PER A L’ESGLÉSIA
Sant Vicenç de Cardona Autor: Desconegut Cronologia:
PERIODITZACIÓ DE L’ART BIZANTÍ 324
CATEDRAL DE NOTRE DAME DE CHARTRES
SANTA MARIA DEL MAR Es diu basílica de Santa Maria del Mar. És una catedral i és d’estil gòtic català. Es troba a la plaça de Santa Maria del Mar. S’hi.
ELS GRANS DESCOBRIMENTS GEOGRÀFICS DE L’ÈPOCA MODERNA
La Torre del Cucurull era una torre defensiva del segle X.
AGULLENT Adela Espí Soler.
COMENTARI DE GRÀFICS.
Castell de Castelldefels
La seu vella La seu vella és una catedral romànica d’estil gòtic situada dalt d’un turó de Lleida que porta el mateix nom que la catedral. Es va començar.
TORRES DE DEFENSA A BEGUR.
27 janvier 2013 à MIRAVET.
Una història de la tecnologia
NOVETATS ESPAI MARGALEF
Sant Bartomeu Classe de cinquè i sisè CEIP La Valldan.
El tapís de la creació Victor Navarro 2n ESO
L’art gòtic Segles XIII, XIV, XV.
Castell de Sant Esteve Era un castell construït sobre una vil·la romana. Es troba a Palamós, al començament del camí de ronda de la platja de la Fosca.
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
Nom: Reial Monestir de Santa Maria de Poblet Arquitecte: desconegut
Plaça del rei (Barcelona)
DIADA DE LA PAU A SJO.
EN EL VENTRE DE LA TEVA MARE
-FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA DIMECRES 9 -FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA SOMRIU, JA QUEDA POC PER CELEBRAR EL NAIXEMENT DE NEN JESÚS.
COM NEIX UN PARADIGMA?.
XIII a Setmana de la solidaritat
Santa Maria del Pi.
LÍNIA DE DEFENSA L-2.
El castell de Clariana està ubicat a Argençola, Anoia
Els alumnes de 3r ens presenten SANT HILARI SACALM
Torre del rellotge La torre del rellotge és un monument.
Cavall de Troia Marta Poveda 4rtB 6 juny de 2013.
Maria i Mariona.
La indústria tèxtil a Catalunya al segle XIX i avui en dia
Hi ha totes les idees principals; totes són completes
· Tema seleccionat: Compartir.
BARRI SAGRADA FAMÍLIA.
HANSEL I GRETEL Hansel i Gretel vivien amb el seu pare un pobre llenyataire i la cruel madrastra. Eren tan pobres que gairebé ja no tenien ni menjar per.
Catedral de Barcelona Aquesta construcció és religiosa .
Primer el nucli es desfà Desprès el DNA es duplicarà La seva informació traspassarà I tot el procés començarà.
Irene Pau A. Khadija Oussama Jana Ch. VIATGES A L’ESPAI.
EL TEATRE Per començar aquest projecte ens hem de situar. Què és això del teatre? Quan es va inventar? Quina ha estat la seva evolució al llarg de la.
A la serra de Rodes (o de Verdera).
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Transcripción de la presentación:

EVOLUCIÓ DE LA PLANTA DE L’ESGLÉSIA DE SANTA CREU (O SANTA HELENA) DE RODA

L’església de Santa Helena de Roda és un exemple d’edifici modificat i transformat al llarg dels segles. Des dels seus inicis, cap a mitjans del segle IX, fins al seu abandonament i espoli a finals del segle XIX i inicis del XX, l’església ha sofert moltes transformacions fins arribar a la seva forma actual.

SEGLE IX a La primera construcció consistia en una estructura molt simple de forma rectangular que recordava una cel·la. El més destacable era la torre que coronava la capçalera de l’església, una part de la qual encara es conserva avui en dia.

SEGLE IX a

SEGLE X La primera transformació va consistir en enderrocar la major part del mur oriental i ampliar l’edifici amb la construcció d’un absis trapezoïdal. El presbiteri, d’aquesta manera, quedava ben diferenciat. Els absis trapezoïdals són característics del preromànic empordanès.

SEGLE X

SEGLE XI Tot seguit es van incorporar a l’edifici dues absidioles. Podria semblar un precedent dels creuers romànics. Les absidioles també tenien forma trapezoïdal com l’absis. L’edifici adquiria així planta de creu llatina

SEGLE XI

SEGLE XV Després d’un llarg període sense transformacions, en el segle XV es construeix una sagristia. Aquesta sagristia es va enganxar a l’absis i a l’absidiola meridional amb porta a l’exterior pel mur sud i a l’interior per l’absis.

SEGLE XV

SEGLE XVI-XVII La construcció de dues naus laterals va suposar l’enderrocament dels murs nord i sud. La gran dificultat va ser sostenir la torre originària que va obligar a elaborar un entramat d’arcs d’una certa complexitat. També es va obrir una porta al sud. A finals del segle XVI i principis del XVII l’església va patir una gran remodelació que va transformar completament la seva planta.

SEGLE XVI-XVII

SEGLE XVII A finals de segle es va començar la construcció d’una galilea que va resta inacabada.

SEGLE XVII

SEGLE XVIII En un intent de revitalitzar el culte en aquesta església es va ampliar la sagristia i la casa del capellà. Des d’aquí es podia accedir a la nau lateral del sud per una porta interior.

SEGLE XVIII

SEGLE XIX Al llarg del segle XIX es van fer les darreres obres. Es van construir uns contraforts a la paret oriental de la sagristia del segle XV. Es va tapiar la porta del sud i a l’interior es va construir un suport per a un retaule a l’absidiola de migdia.