PROGRAMA RCP A L’ESCOLA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
T La infermera a pediatria CASAP Can Bou. Xerrades Programa Formació pares i mares Lactància materna SiE Espai Nadó Vacunacions escolars Benvinguda Nounat.
Advertisements

Escola Montserrat Sant Just Desvern
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Programa de Transició Escola Treball
Portada. Portada Presentació: VEIEM I ESCOLTEM ALS EXPERTS Feu clic a sota.
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
1 u n i t a t L’educador infantil.
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
I transforma un llibre en un nou lector
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
1 era JORNADA D’EMPRENEDORIA I EMPRESA Sant Celoni 31 març 2011
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
PETITS REPORTERS Títol.
Realitzat per l’Associació Progressista de Catalunya
CONSULTA OBERTA LA CONSULTA OBERTA COM A REPTE PERSONAL I PROFESSIONAL. AJUDAT A VALORAR ELS ADOLESCENTS D’UNA ALTRA MANERA, FINS ARA, AL MENYS PER MI.
Per realitzar la inscripció de forma gratuïta
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
Pressupostos Participatius: educar per la democràcia
QUE FER QUAN ARRIBA UN SUSPENS A CASA?
Programa BIBE: perspectives de futur
Evolució dels perfils professionals a logística
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Projecte d’Itineraris Formatius
EL PLA INDIVIDUALITZAT
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
Jornada Cloenda Esports
ACCIONS DE COMUNICACIÓ PER ARRIBAR A LA COMUNITAT AMB L’OBJECTIU DE MILLORAR LA SEVA.
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
SALVEM FANDEMA!!!!!! 26/12/2011.
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Quines necessitats i oportunitats es deriven de la nostra realitat social i laboral? DONES CUIDADORES Solsona,
Seminari d’Educació Especial
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
Objectiu Educatiu Trienni
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Com preparar una unitat per a l’avaluació
TECNOLOGIA.
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
FEM SaluT 2018 UN PROJECTE DE PROMOCIÓ DE LA SaluT PER AL COL,LECTIU PROFESSIONAL DE L´HOSPITAL SANT RAFAEL.
IES CAN PUIG CURS
VIOLÈNCIA I VIH Margarita Sentís i Carmen Borreguero
Departamento de Pedagogia Aplicada
QUI SOM? SOM UNA ASSOCIACIÓ SENSE ÀNIM DE LUCRE, QUE PRETÉN ACOSTAR LA CULTURA MUSICAL A TOTHOM.
EMBOLCALLS SOSTENIBLES
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
El currículum a l’educació primària
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
Qui som? El Dr. Jordi Julvez, investigador principal del projecte, treballa al Centre de Recerca en Epidemiologia Ambiental (CREAL, ubicat.
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Assessorament de la Formació en Competències
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
COORDINACIÓ D’ACTIVITATS EUROPEES
Convivència i Mediació Escolar
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

PROGRAMA RCP A L’ESCOLA Iª Jornada d'Infermeria i Salut Escolar PROGRAMA RCP A L’ESCOLA M Roser Godino Sònia Sánchez

Els inicis... Fa un any es comença a gestar a la base SEM Blanes el projecte RCP a l’escola Sorgeix com una iniciativa de compromís amb la societat Es creen uns equips de treball, i es presenta a la direcció de la CSMS Perquè RCP? -La mort sobtada és un problema de salut pública 400.000/ any a Europa i 30.000/any a Espanya 1 cada 20 minuts!!! -Societats mèdiques de prestigi internacional han recomanat de manera decidida que la RCP sigui ensenyada a l´escola, cosa que ja es fa a països com Noruega, Anglaterra o Canadà

Cronologia Setembre 2015: Es redacta el projecte i es presenta a l’Ajuntament de Blanes, qui l’ofereix a les escoles de la població. El 100% de les escoles sol·licita el programa. Novembre 2015: prova pilot al col.legi Cor de Maria amb nens de 1r fins a 6è de primària Gener 2016: inici del projecte a totes les escoles. Febrer 2016: en fem difusió i el donem a conèixer per aconseguir nous col.laboradors (servei d´UCIES Htal comarcal i CAPs de Blanes, tècnics en emergències sanitàries) Març 2016: creació de l´Associació RCP a l´Escola com a entitat sense ànim de lucre Actualment estem treballant per donar continuïtat a aquest projecte

Objectius del Programa -Aconseguir que els nens inclosos al Programa siguin capaços d´actuar de manera efectiva davant d´una situació de risc vital -Sensibilitzar a la comunitat educativa, sobre la importància de conèixer i aprendre les tècniques bàsiques de RCP - Fomentar l´educació sanitària i la cultura de la prevenció com a inversió de futur -Ensenyar els continguts adaptant la metodologia segons l’edat -Motivar els nens a ser divulgadors socials actius dels seus coneixements -Apropar el SEM a la comunitat

Perquè a l’escola? - Aprenen amb facilitat - Es motiven ràpidament - Els nens: - Aprenen amb facilitat - Es motiven ràpidament - Tenen un alt grau d’il·lusió i altruisme - No tenen pressions socials - Faciliten i multipliquen els coneixements dins de l´àmbit familiar - Gairebé el 100% estan escolaritzats - La participació en grup potencia l’aprenentatge - La formació també arriba als educadors

Descripció del programa Curs 2015-2016 - Inici amb els alumnes de 1r de primària (6-7 anys) - Introducció progressiva i continuada de continguts dins el calendari escolar - Es tracta d’un aprenentatge lúdic basat en la repetició, que fa servir mitjans audiovisuals i tècniques de grup Familiarització progressiva de l’alumnat amb les situacions de risc vital al llarg de la seva infantesa - Mètode del programa: 2 sessions estandaritzades de 45 min (1 a cada semestre) . Primera sessió: conte “El súperpoder de salvar vides” . Segona sessió: pel·lícula “Herois” - Avaluació continuada del desenvolupament del programa y resultats (enquesta pre i post, enquesta de satisfacció)

Continguts adreçats als nens de 1r de primària Al finalitzar les dues sessions els nens aprenen 7 accions molt importants a realitzar abans de l’arribada d’una ambulància que poden fer la diferència entre la vida i la mort Identificar les situacions de risc vital Protegir (Autoprotecció) Demanar ajuda (Crit d’auxili) Reconèixer l’estat de consciència Obrir via aèria (Maniobra Front-mentó: veure, escoltar i sentir) P.L.S. Trucar al 1-1-2

Petit fragment de conte Petit fragment de video

(100% escoles públiques i concertades del municipi) Escoles participants (100% escoles públiques i concertades del municipi) 1. Escola Carles Faust 2. Escola Joaquim Ruyra 3. Escola Mn Joan Batlle 4. Escola Napoleó Soliva 5. Escola Pinya de Rosa 6. Escola Quatre Vents 7. Escola Sa Forcanera 8. Col·legi Santa Maria 9. Col·legi Cor de Maria 10. Escola Ventijol (educació especial)

El resultat de la nostra feina... S’han realitzat 54 sessions S’han format uns 700 nens i nenes, la majoria de 1r de primària Han participat 23 professionals entre metges i metgesses, infermers i infermeres, tècnics i tècniques en emergències sanitàries i auxiliars d’infermeria de forma voluntària

Cal esmentar... Que a dia d´avui, tenim recolçament de l´Ajuntament de Blanes i de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva Que aquest cicle lectiu 2016-2017, donant continuïtat a la feina feta , extendrem el programa a 2n curs de primària i inclourem els nous alumnes que han començat 1r, duplicant-se així la feina Que estem treballant en la millora del nostre material pedagògic (conte, video, il·lustracions …) Que us convidem a participar al nostre projecte

Moltes gràcies rcpalescola@gmail.com