ÚS DEL MÈTODE HISTÒRIC PER ARRIBAR A L’APRENENTATGE D’UN CONCEPTE.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
EVOLUCION DE LAS CELULAS.
Advertisements

La célula la unidad de la vida
CAPÍTULO II BIOLOGÍA DE LA CÉLULA. OBJETIVOS Explicar los puntos principales de la Teoría Celular Diferenciar una célula procariótica de una eucariótica.
HISTORIA DE LA TEORÍA CELULAR. Historia de la teoría celular Malpighi inicia la microscopía Hooke da nombre a las células Leeuwenhoek observa microorganismos.
IES ISLA DE LEÓN SAN FERNANDO
Estructura Celular.
I Bimestre séptimo grado.
LA CÉLULA.
ORGANIZACIÓN CELULAR No hay nada vivo más sencillo que una célula y nada puede llegar a ser más complejo sin comenzar por ser una célula. M. Hoagland La.
UD. 6. ORGANITZACIÓ CEL·LULAR DELS ÉSSERS VIUS. LA TEORIA CEL·LULAR La cèl·lula és la unitat estructural dels éssers vius. Tot ésser viu està format per.
COM ES TRANSMET O TRANSFEREIX LA CALOR?
4.1 L'ORIGEN DE LA VIDA Dos models generals que expliquen l'origen de la vida.
La teoría celular Se conoce como teoría celular a un conjunto de postulados, enunciados por Matthias Jakob Schleiden, Theodore Schwann y Rudolf Virchow.
Els virus.
Reaccions químiques.
La cèl·lula eucariota.
LA ORGANITZACIÓ DEL COS HUMÀ
Tipus d’organització cel.lular
Els éssers vius formats per cèl·lules
El descobriment de la cèl·lula. La teoria cel·lular
UD. III. BIOLOGIA CEL·LULAR. Ll. III. 1. Aspectes generals
Que es un bacteri? Els bacteris són éssers unicel·lulars. Són tan petits que per poder-los observar cal un microscopi especial,anomenat microscopi electrònic.
LOS SERES VIVOS.
Recursos Informàtics en Història
NIVELLS D’0RGANITZACIÓ
1.9. Nivells d’organització
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
1 Biologia i Geologia 1r ESO.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
PROJECTE: AUTOR/A I L.LUSTRADOR/A A L’AULA
Projecte de P-3 4a Part Curs
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
APLICACIÓ DIDÀCTICA: C-T-S
UD. III. BIOLOGIA CEL·LULAR. Ll. III. 1. Aspectes generals
éssers vius o de les coses.
Viatge a l’interior de la matèria.
(Robert S. Baron & Norbert L.Kerr )
H. EBBINGHAUS. ELS PRIMERS ESTUDIS SISTEMÀTICS SOBRE MEMÒRIA
UD. III. BIOLOGIA CEL·LULAR. Ll. III. 1. Aspectes generals
UD2: La cèl·lula.
UD. III. BIOLOGIA CEL·LULAR. 1. Aspectes generals
LA NUTRICIÓ EN LES PLANTES
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Tema 1: Organització del cos humà
Tema 4. ADN i biotecnologia. Pàg 60
Sòcrates Treball fet per: Judith Zarcos, Amor Estrela, Sonia Valcárcel, Chema Roque, Carlos Gimeno y Pedro Lopez.
Conceptes bàsics. Pàg 160 Organismes pluricel·lulars
Historia de la célula Para llegar a conocer los seres vivos el holandés Zacharias Janssen construyó el primer Microscopio en 1590.
La Cèl·lula Unitat Fonamental de la vida
Historia de la célula Para llegar a conocer los seres vivos el holandés Zacharias Janssen construyó el primer Microscopio en 1590.
ADN. Cromosomes i reproducció cel·lular
La metodologia es basa en el mètode científic
LA NUTRICIÓ I LA SALUT.
Unidad I Capítulo 2: Célula: “Unidad Funcional, Estructural y de Origen de los Seres Vivos” Depto. de Ciencias - Biología Prof: Ma. José Espinoza A. Nivel:
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
DNA als meus aliments??.
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
La cèl·lula eucariota.
La cèl·lula eucariota Ana Paco Clara Solaz 1r Batx. A Biologia.
Historia Biología celular
Teorías celulares Regina González 1 “A”.
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
LA NUTRICIÓ I LA SALUT.
A la classe de Medi ens vàrem preguntar quins dubtes voldríem aclarir envers el nostre cos… Després de molt pensar va sorgir la pregunta…
Primer el nucli es desfà Desprès el DNA es duplicarà La seva informació traspassarà I tot el procés començarà.
3. Karl Marx: el materialisme històric 3. 5
Gestió del coneixement
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
UNIDAD 1 Los seres vivos Ciencias de la Naturaleza 2.º ESO HISTORIA DE LA TEORÍA CELULAR.
Transcripción de la presentación:

ÚS DEL MÈTODE HISTÒRIC PER ARRIBAR A L’APRENENTATGE D’UN CONCEPTE. APLICACIÓ DIDÀCTICA: ÚS DEL MÈTODE HISTÒRIC PER ARRIBAR A L’APRENENTATGE D’UN CONCEPTE. En aquest cas aplicat a la TEORIA CEL·LULAR Es tracta de seguir pas per pas, històricament, les contribucions de diversos autors que aconseguiren arribar a formular el concepte de la teoria cel·lular gràcies a les seves aportacions. L’alumne en el seu procés d’aprenentatge va desenvolupant de manera progressiva el concepte. Aquest mètode ajuda molt a la comprensió de processos complicats. A continuació es mostra aquest cas. S’anomenen els diversos autors, la data de treball i la contribució feta. Per aconseguir més informació sobre cada d’aquestes aportacions s’ha d’acudir a les diverses fonts de la informació que tenim a l’abast.

UD. III. BIOLOGIA CEL·LULAR. Ll. III. 1. Aspectes generals 3. Teoria cel·lular Robert Hooke, 1665. Dóna nom a la cèl·lula

UD. III. BIOLOGIA CEL·LULAR. Ll. III. 1. Aspectes generals 3.Teoria cel·lular De la teoria protoplasmàtica a la teoria cel·lular Protoplasma = Citoplasma + Nucli Robert Brown, 1831. Descubridor del nucli. Dujardin, 1835. Descobridor del sarcodi Purkinje, 1839. Dóna el nom de protoplasma (=sarcodi)

Tots el vegetals són formats per cèl·lules UD. III. BIOLOGIA CEL·LULAR. Ll. III. 1. Aspectes generals 3.Teoria cel·lular 1834 Matthias J. Schleiden, Tots el vegetals són formats per cèl·lules

Tots el animals són formats per cèl·lules UD. III. BIOLOGIA CEL·LULAR. Ll. III. 1. Aspectes generals 3.Teoria cel·lular 1835 Theodor Schwann Tots el animals són formats per cèl·lules

Tota cèl·lula prové d’una altra cèl·lula UD. III. BIOLOGIA CEL·LULAR. Ll. III. 1. Aspectes generals 3.Teoria cel·lular Rudolf Virchow, (1828-1902) Tota cèl·lula prové d’una altra cèl·lula

Lynn Margulis, 1967. Va formular la teoria de l’endosimbiosi, segons la qual la cèl·lula eucariota és formada per la unió de cèl·lules procariotes.

UD. III. BIOLOGIA CEL·LULAR. Ll. III. 1. Aspectes generals 3.Teoria cel·lular Principis de la teoria cel.lular Tots els organismes són formats per cèl.lules Existeixen organismes unicel.lulars i pluricel.lulars. Totes les cèl.lules deriven d’altres cèl.lules Les cèl.lules contenen el material hereditari que és passat a les cèl.lules filles. Tots els processos metabòlics passen a l’interior de les cèl.lules Les cèl·lules eucariotes són formades per la unió de cèl·lules procariotes