Metodologia de treball:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Advertisements

2. L' idealisme transcendental:la síntesi kantiana 2. 3
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
Tema 6: L’ENERGIA.
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
BLOC II: SOCIOLOGIA.
i el que no es pot avaluar
IMPLANTACIÓ DE LES TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I COMUNICACIÓ A LA CIUTAT DE LLEIDA Anàlisi estadística - desembre 2000 IMPLANTACIÓ DE LES TIC A LA CIUTAT.
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
Característiques i classificació.
Estudi per a la identificació de
ESecretaria CB Montpedrós
Sector secundari a) Definició de sector secundari.
L’Expressió escrita.
Recordem què vol dir ser adolescent
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
2ª Qüestió: Quin tipus de mesures cal distingir
L’informe de laboratori
En aquest tema veurem els apartats següents:
I ARA, QUÈ PUC FER?.
TREBALLS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC
Experimentam amb la ciència
Disseny i implementació d’una base de dades relacional
Programa BIBE: perspectives de futur
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
PRÀCTICA D’AULA MEMÒRIA OPERATIVA. AFECTACIÓ DIFERENCIAL DE LA VARIABLE AGRUPAMENT RÍTMIC SOBRE DUES TASQUES DE MEMÒRIA A CURT TERMINI.
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
DE LA DURADA AL RITME.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
LA SOSTENIBILITAT DEL MODEL DE CREIXEMENT DE BALEARS: NOVES APORTACIONS PER AL DEBAT JORNADES DE REFLEXIÓ ESTRATÈGICA DINS EL MARC DE LA “RECERCA I INNOVACIÓ.
Treballem l’estadística
Un test per pensar... Materials de
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
Resultats DIAGNOSI SOCIO CULTURAL DE L’ENTORN FAMILIAR DELS I DE LES
AMOR.
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
El Perfil de l’Educador: El Lideratge a l’aula
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Objectiu Educatiu Trienni
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
2. El materialisme històric de Marx
Sòlids Líquids Gasos Plasma
Pràctica 2.2: Cerca en bases de dades bibliogràfiques per a la investigació en treball social Objectius: Donar a conèixer els recursos bibliogràfics que.
Pràctica 1.2: Hipòtesis i plantejament de problemes
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Repàs control 4: estadística i atzar
2. Sòcrates 2.4. El problema del coneixement: el racionalisme socràtic
TECNOLOGIA.
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
PERQUÈ LA NOSTRA SABATA TÉ UN NÚMERO!!
Ciències socials, geografia i història Primer curs
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
Resum Informe d’Enquesta d’Opinió de l’Empleat
TEST DE L´EMPRENEDOR/A
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
EUROFRAGANCE CAPTUREM SENSACIONS.
Organització i creixement
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
Coneixement del medi natural
EL QUADRAT LES MARIETES.
Màster d’Aplicacions Multimèdia
Som humans. Per això a vegades….
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Aquí hi va el títol del pòster: representatiu de les conclusions,i que generi interès, sient seriós i exacte Pérez, J., Rodríguez, P., Casal, J. Institut.
Pàgina El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1.3 La recerca d’un criteri de veritat La crítica al dubte metòdic cartesià i el seu.
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

Metodologia de treball: SOCIOLOGIA Metodologia de treball:

Metodologia Estudi sistemàtic dels mètodes emprats per una disciplina en la seva investigació de la realitat:

Mètodes Mètodes empíricoanalítics Mètode hermenèutic Mètodes críticoracionals

Mètodes empíricoanalítics Poden ser de 2 tipus: - quantitatius: enquestes, qüestionari, mostra (per quota /aleatòriament), estadística - qualitatius: entrevistes, històries de vida

Mètodes quantitatius -Enquestes: Recollir informacions per mitjà d’un qüestionari a persones. Els QÜESTIONARIS presenta unes preguntes que poden ser obertes o tancades Cal una MOSTRA: percentatge d’individus o casos a partir d’una població. Tria: per a) QUOTA (edat, sexe, professió…) Per b) ALEATÒRIAMENT: es fa a l’atzar.

Estadística Quan ja disposem de moltes dades, tenim un material que cal INTERPRETAR. Ens caldrà, doncs, : -L’ESTADÍSTICA:

Mètodes qualitatius S’usen enl’estudi de casos concrets. No busquen la generalització: -ENTREVISTES: tipus: dirigides i no dirigides. -HISTÒRIES DE VIDA: entrevistes no dirigides. Intenten captar experiències vitals. Cautela: a causa reserva informant o actitud entrevistador.

MÈTODE HERMENÈUTIC Del grec, HERMENEUO: interpretar i comprendre. Es dirigeix a la comprensió de les accions: intent de copsar el sentit de l’esdeveniment. La nostra consciència es troba condicionada per una dimensió històrica determinada.

MÈTODES CRÍTICORACIONALS Crítica al mètode experimental, doncs el consideren insuficient per explicar els fenòmens social. Critica el mètode hermenèutic perquè sempre està condicionat per la pròpia mirada. Busquen transformar la societat “instrumental”=tecnològica que provoca l’alienació de l’individu.

Com pregunta un/a sociòleg/a Pregunta factual: què ha succeït? Pregunta comparativa: Ha passat a altres llocs? Pregunta progressiva: Des de quan succeeix? Pregunta teòrica: Quin és el rerefons del fenomen

El procés d’investigació - Definició del problema que motiva la investigació. - Revisió de les dades - Concreció del problema - Desenvolupament de la investigació. - Interpretació dels resultats. - Presentació de les conclusions - La intrusió de la realitat.

Definició del problema que motiva la investigació Tota investigació parteix d’un problema, que pot consistir en un àrea desconeguda des del punt de vista dels fets L’investigador/a tractarà de respondre a preguntes, com ara: ¿quina proporció de la població té fortes creences religioses?

Revisió de les dades Un cop s’ha identificat el problema, el pas següent acostuma a ser la revisió de les dades existents sobre el tema. Pot ser que anteriors investigacions hagin aclarit el problema satisfactòriament. Si no és així, l’investigador/a necessitarà consultar tots els estudis existents relacionats amb l’assumpte i avaluar la seva utilitat

Concreció del problema Les intuïcions sobre la naturalesa d’aquest poden arribar a transformar-se en aquesta fase en una HIPÒTESI concreta, és a dir, en una suposició fonamentada sobre el que està succeint. Per tal que la investigació sigui efectiva, la hipòtesi s’ha de formular de tal manera que el material recopilat permeti la seva comprovació o refutació.

Desenvolupament de la investigació Quan decidim iniciar l’estudi poden sorgir dificultats pràctiques imprevistes. Aquest tipus de dificultats podria introduir un BIAIX en els resultats de l’estudi i donar una falsa interpretació A la pràctica, resulta difícil, o bé impossible, eliminar el BIAIX DE L’OBSERVADOR.  

Presentació de les conclusions L’informe de la investigació, es publica normalment en forma d’article en una revista o en forma de llibre: explica la naturalesa de la investigació i tracta de justificar les conclusions que se’n deriven.

La intrusió de la realitat. En la investigació sociològica real, poques vegades es distingeixen aquestes fases amb tanta claredat, i sempre es donen situacions en les que simplement “se surt del pas”. És igual que quan tractem de traduir una recepta en un plat cuinat.