¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss eating and drinking habits and to express our opinions.
Advertisements

LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  produce new essential vocabulary in writing & speech  conjugate –er & -ir verbs, such as comer,
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea nueva en la cesta. P ut your new homework in the basket. 2. Hagan la actividad con los dados con sus.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use old and new vocab to discuss food, drinks, and activities communicate about our lifestyles.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  use essential vocab to talk about foods and beverages we eat/drink and express how often 
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
İBuenos días! Trabajo del timbre: Saquen tus paquetes del examen final: Get out your final exam review packets.
Hoy es lunes el 23 de enero, 2017 Today is Monday, January 23, 2017
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: Abran tus libros a p. 146.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Los artículos son importantes…
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
Saquen sus apuntes de la sala volteada.
¡Hola, estudiantes! Trabajo del timbre:
Practiquen los adjetivos con
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
Practiquen los adjetivos con
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Los artículos son importantes…
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Bienvenidos, estudiantes!
SWBAT conjugate –er/-ir verbs correctly
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Tenemos el examen de unidad 2 este jueves!
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué sí o no?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Hoy es miércoles el 27 de enero Today is Wednesday, January 27
¡Hola, estudiantes asombrosos!
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Irregular Preterite IR and SER
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Los artículos son importantes…
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Transcripción de la presentación:

¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre: Ponen la tarea en la cesta. Hacen las actividades con los dados un@ compañer@. ¿Somos que comemos? LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use old and new vocab to discuss food, drinks, and activities communicate about our lifestyles and our healthy and not-so healthy habits, our preferences using ‘preferir’ and give advice on how to improve our choices, using ‘deber’ use our –ar/-er/-ir verb forms in additional contexts provide reasoning for liking or disliking foods by describing them, using the correct adjective forms use irregular verbs called “stem-changing” verbs We’ll know we’re successful when we can… we can apply all of our knowledge from previous units to this one and we feel confident that we understand what we’re saying we can use the appropriate sentence structure (food + ser form + adjective form) we can use the singular, plural, masculine & feminine forms of adjectives we can conjugate ‘deber, creer, hacer, tener, preferir, querer’ and use them in new contexts

*There MUST be a new running man each round! ¡Juego de correr! Work in teams of 4. Place vocabulary cards on table top. One person is the running man. He/she holds the marker. Teammates sitting hand the appropriate card off to the running man. Running man has to correctly spell terms and sentences to earn points for his/her team. *There MUST be a new running man each round!

los jugos son horribles. ¿¿Por qué?? Me encanta el café porque… el café es bueno. …te gusta? …no te gusta? Agreement: refers to correctly matching the quantity and/or gender of at least one word with that of another word. Me gusta la sopa de verduras porque… la sopa es sabrosa. Ser: is = es are = son Me gustan las galletas porque… las galletas son ricas. Adjetivos: sabroso, sabrosa, sabrosos, sabrosas bueno, buena, buenos, buenas rico, rica, ricos, ricas saludable, saludables malo, mala, malos, malas horrible, horribles No me gustan los jugos porque… los jugos son horribles. No me gustan las naranjas porque… las naranjason malas pero son saludables.

¿Cómo es…? __ es __. ¿Cómo son…? __ son __.

Comida para pensar… ¿Qué haces para mantener la salud? ¿ Qué comes para mantener la salud? ¿ Qué bebes para ser saludable? ¿Te gusta…? ¿Te gustan…? ¿Por qué? ¿Con qué frecuencia comes/bebes/haces ejercicio? ¿Haces ejercicio? ¿Practicas deportes? ¿Bailas? (etc.) ¿Debes beber/comer/hacer…más/menos? ¿Eres un@ estudiante saludable? ¿Comes/bebes/haces…en vez de…?

¡Un sketch del restaurante! Pick a prop. Create a conversation about a particular food or drink using the prop. Use language from the unit. Be creative, yet confident…don’t use language you’re unsure of! You will have 6 minutes to create and practice. Each pair will present!

Una conversación de la comida Las expectaciones: Uds. hablan en puro español. Cada persona dice unas preguntas y respuestas. - Did you describe the food? - Does each person express his/her opinion of the food? - Do you talk about when you eat it, with what, how often, etc.? Be creative!

Stem-changing verb: preferir* yo prefiero nosotros preferimos tú prefieres Ud. él ella prefiere ellos ellas Uds. prefieren

Tengo consejos…¿Estás de acuerdo? Do Act. 9 pg. 154 with your tablemates Write your sentences on the whiteboard Create at least three more complete sentences that give healthy advice to share with your classmates. Sí, estoy de acuerdo, porque… No, no estoy de acuerdo porque…