ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Mònica Añón Roig

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
DEPARTAMENT D’ORIENTACIÓ IES CARCER Curs Curs PROGRAMA D’ORIENTACIÓ ACADÈMICA I PROFESSIONAL PROFESSIONAL 4t ESO.
Advertisements

Atenció a la diversitat
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
PERSONES AMB DISCAPACITAT INTEL·LECTUAL QUALITAT DE VIDA
IES Josep Maria Quadrado
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Programa de Transició Escola Treball
ORIENTACIÓ ACADÈMICA INS JÚLIA MINGUELL.
Toca fusta FENT DECORATS
1 u n i t a t L’educador infantil.
Què és un pla Individualitzat ?
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Estudi per a la identificació de
OPCIÓNS FORMACIÓ PROFESSIONAL
Pqpi programes de qualificació professional inicial.
I ARA, QUÈ PUC FER?.
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
Algunes dades 65 i més anys ,5 % 75 i més anys ,5%
CONVIVÈNCIA OBSERVATORI PER A LA E S C O L A R.
Decret d’autonomia dels centres educatius
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
Autor: Samuel Lozano Alcodori
I ARA, QUÈ PUC FER?.
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
TIPUS D’ALUMNAT.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Obtenció d’un indicador per mesurar l’abandonament en els estudis
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
l’ordenació dels ensenyaments de segon cicle d’educació infantil
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
(per al curs 2017/2018, preinscripció de 2017)
EL PLA INDIVIDUALITZAT
P E L C 0 a 3 anys Programa Per l’Estimulació Del Llenguatge
Decret d’autonomia dels centres educatius
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
Xarxa d’Escoles i Instituts per la Igualtat i la No Discriminació
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
DECRET 143/2007, de 26 de juny, pel qual s’estableix l’ordenació
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Seminari d’Educació Especial
Presentació de 1r d’ESO Curs
LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Característiques  L'Educació Secundària Obligatòria o ESO dura quatre anys i està dividida en dos cicles: el primer (1r i 2n d'ESO), per a l'alumnat de.
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
Treball i aprenentatge en xarxa
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
UNIVERSITAT E. Secundària (ESO) Educació Primària Educació Infantil
PROVES D’ACCÉS A LA UNIVERSITAT PAU 2016
Elaboració de Plans Individualitzats
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Formació per als equips directius d’educació secundària
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
El currículum a l’educació primària
Curs 18/19: Sessió 1 25/10/2018 Seminari de coordinació
D’INNOVACIÓ EDUCATIVA
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Convivència i Mediació Escolar
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Serveis Socials Generals
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
CICLES FORMATIUS.
MEDIACIÓ COMUNITÀRIA ICQP.
Servei Educatiu Baix Llobregat 5 EAP B 07 Cornellà-St.J.Despí
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Mònica Añón Roig

ENSENYANÇABÀSICA OBLIGATÒRIA SISTEMA EDUCATIU OBLIGATÓRIA (a partir de 4 anys) Ed. Infantil 0-6 anys ENSENYANÇABÀSICA OBLIGATÒRIA Ed.Primaria 6-12 anys Sense títol. P.C P. ESO AMB GRADUAT EN ESO Educació Secundària Obligatòria 12-16 anys Món del Treball Sense graduat Prova accés. 17anys Batxillerat 16-18 anys Formació Professional Específica de Grau Mitjà (duració variable ) ENSENYANÇA NO OBLIGATÒRI Amb tìtol de Tècnic Grau Mitjà Prova accés 18anys Sense Titol Prova accés. 20 anys. Formació Professional Específica de Grau Superior (duració variable) Selectiu Universitat

Alguns interrogants... Què es la diversitat? De qui parlem? De 12 a 18 anys tots perseguexen el mateix? Comprensivitat o diversificacions

Un principi comú: l'equitat en educació. Alumnes amb necessitat específica de suport educatiu. Elevades capacitats Incorporació tardana Situacions socials, personals o culturals Alumnes amb necessitats educatives especials. Permanents o temporals Discapacitat motriu, sensorial o psíquica o amb trastorns de conducta

Què fer... MESURES D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT GENERALS ESPECÍFIQUES MESURES DE COMPENSACIÓ EDUCATIVES ACOLLIDA PROGRAMES PASE TALLERS PROGRAMES PROA

Adaptacions Curriculas Significatives GENERALS Pla de convivència Coordinació amb els centres adscrits Concreció Curricular Optativitat Reforços i Suports Grups Flexibles Desdobles Reforç extra Programa d’acompanyament Pla d’acció tutorial i orientació ESPECÍFIQUES Adaptacions Curriculas Significatives Adaptacions Curriculars d’accés Programes específics: Programa de Diversificació Curricular Programa d’Adaptació en Grup Programes de Qualificació Professional

ACIs( adaptació curricular significativa) En Formació Professional: Es consultarà al departament de la família professional No suposaran l’eliminació de capacitats terminals relacionades amb la competència professional bàsica

Les ACIs només podran afectar: A la metodologia A les activitats A la priorització i temporalització en la consecució d’objectius Als elements materials Ampliació de la duració d’un cicle. Augment de nombre de convocatòries

PROGRAMES ESPECÍFICS PROGRAMA DE DIVERSIFICACIÓ CURRICULAR PROGRAMA D’ADAPTACIÓ CURRICULAR EN GRUP PROGRAMA DE QUALIFICACIÓ PROFESSIONAL

PROGRAMA DE DIVERSIFICACIÓ CURRICULAR El programa tindrà com a finalitat propiciar el desenrotllament de les capacitats expressades en els objectius generals de l’etapa. CONSEGUIR EL GRADUAT EN ESO Pot ser de d’un curs o dos

Alumnat al que va dirigit: Que presenten dificultats d’aprenentatge, amb expectatives d’obtindré el graduat. Que manifesten interès pel treball i esforç. Amb compromís de l’alumne/a i dels pares. Alumnes de tercer o quart d’ESO que compleixen 16 ó 17 anys al 2007 Excepcionalment alumnes amb 15 anys i des de 2n d’ESO

Optativa d’Iniciació laboral ÀMBITS DEL PDC Àmbit lingüístic Àmbit científic Àmbit d’idioma Optativa d’Iniciació laboral

ASSIGNATURES COMUNES amb els grups de 3er o de 4t d’ESO 3er d’ESO Educació Física Religió / Alternativa Plàstica Tecnologia Música Optativa 4t d’ESO Educació Física Religió / Alternativa Optativa Elegiran 2 àrees entre: Música Plàstica Tecnologia

PROGRAMA D’ADAPTACIÓ CURRICULAR EN GRUP El programa tindrà com a finalitat propiciar el desenrotllament de les capacitats expressades en els objectius generals de l’etapa. Si és supera el curs, incorporarem a l’alumne a un Programa de Diversificació Curricular Si no es supera s’hi incorporaran a un Programa de Cualificació Professional.

Alumnat al que va dirigit: Que presenten dificultats d’adaptació a l’activitat escolar Que acumulen un retard escolar greu. Alumnes de segon o tercer d’ESO que compleixen 15 anys al 2007 Que en setembre tinguen, tres àrees o matèries del curs no superades

PROGRAMA D’ADAPTACIÓ CURRICULAR EN GRUP Àmbit lingüístic Àmbit científic Àmbit tecnològic i plàstic De 12 a 15 alumnes

AMB ELS GRUPS DE 2n o 3r Educació Física Música

PROGRAMES DE QUALIFICACIÓ PROFESSIONAL Pretenen afavorir la inserció social, educativa i laboral dels joves que no hagen obtingut el Graduat en Educació Secundaria. Alumnes majors de 16 anys i excepcionalment amb 15. Es podrà obtindre el Graduat en Secundària

MÒDULS MÒDUL DE FORMACIÓ BÀSICA MÒDUL DE FORMACIÓ PROFESSIONAL MÒDUL D’OBTENCIÓ DEL GRADUAT

Àmbits formatius Competències bàsiques que afavoreixen la transició des del sistema educatiu al mon laboral.

FORMACIÓ PROFESSIONAL Competències del perfil professional. Auxiliar de jardinería Auxiliar d’electrònica Auxiliar d’educació infantil Auxiliar de cuina Auxiliar de fusteria Fase pràctica

Mòdul d’obtenció del graduat Voluntari Àmbit de comunicació Àmbit social Àmbit científic – tecnològic.

Mesures de compensatòria ACOLLIDA PROGRAMES PASE TALLERS PROGRAMES PROA

Programa d'Acollida al Sistema Educatiu (PASE) Suport temporal destinat a l'alumnat estranger de nova incorporació al Sistema Educatiu a la Comunitat Valenciana. Amb desconeixement de les llengües de la Comunitat. La duració per a l'alumne o l'alumna serà d'entre tres i sis mesos. Mínim de 8 alumnes.

Fases 1ª Ofereix un suport dirigit a compensar les necessitats lingüístiques. 2ª Suport en àrees o matèries del currículum, principalment en les instrumentals.

Àmbits del programa Àmbit Lingüístic i Social 10h Àmbit Lingüístic i Científic 9h

PLA PROA El Pla PROA (Programes de Reforç, Orientació i Suport), pretén abordar les necessitats associades a l'entorn sociocultural de l'alumnat . Per alumnes amb situació de desavantatge educatiu d'alguns alumnes que té el seu origen en circumstàncies de caràcter personal o sociocultural, associades ben sovint a situacions de risc o marginació en l'entorn en què viuen. Amb el Pla Proa es persegueixen tres objectius estratègics: Aconseguir l'accés a una educació de qualitat per a tots. Enriquir l'entorn educatiu. Implicar a la comunitat local.

Actuacions de atenció directa als alumnes: Transició entre Primària y Secundaria, que persegueix millorar la coordinació entre els centres i atendre millor alumnes i famílies. Desenvolupament de capacitats , dirigit als alumnes amb capacitat especial en algun àrea. Reforç educatiu , per als alumnes amb majors dificultats. Biblioteques escolars , orientat a convertir-les en centres de recursos per a l'aprenentatge i l'oci. Convivència escolar , per a aconseguir millorar la convivència en el centre afavorint la comunicació i les relacions interpersonals.

Actuacions d'intervenció amb les famílies: Col·laboració entre les famílies d'alumnes i el centre educatiu. Mediadors socioeducatius.

Actuacions d'intervenció en l'entorn: Acompanyament escolar , que pretén aprofitar l'experiència i formació d'alumnes d'etapes posteriors per a ajudar els alumnes amb certes dificultats a millorar el seu rendiment i integració en el centre. Activitats extraescolars , que va destinat a oferir als alumnes una àmplia gamma d'activitats esportives i culturals que completen la seua formació i li vinculen millor al centre, en col·laboració amb altres institucions. Absentisme escolar , que persegueix crear "entorns de prevenció" més rics i eficaços contra este greu problema social.