Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
Atenció a la diversitat
CAP Novembre 2008
2
Atenció a la diversitat
Ordre 18 de juny Conselleria d’Educació i Ciència. Atenció a la diversitat en E.S.O. Pla d’actuació per a l’atenció a la diversitat Mesures de caràcter general Mesures específiques Ordre de 18 d’octubre de 2004, de la Conselleria de Cultura, Educació i Esport, sobre avaluació en E.S.O.
3
Mesures de caràcter general
Concreció del currículum Opcionalitat Activitats de reforç Permanència d’un any més al curs Orientació i tutoria
4
Mesures específiques Adaptacions Curriculars Individuals Significatives Adaptacions d’Accés al Currículum Programa de Diversificació Curricular Programa d’Adaptació Curricular en Grup
6
Mesures de Caràcter General
7
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT EN LA CONCRECIÓ DEL CURRÍCULUM
PRIMER NIVELL DE CONCRECIÓ Currículum Oficial de la Comunitat Valenciana (Adm.Educativa) Objectius Continguts Criteris Avaluació SEGON NIVELL DE CONCRECIÓ Projecte Curricular d’Etapa (Claustre) Programacions Didàctiques (Departaments Didàctics) - Objectius, continguts i criteris d’avaluació per cicles - Decisions metodològiques - Criteris d’avaluació i promoció - Criteris i procedim. d’atenció diversitat - Graus d’adquisició de capacitats - Continguts bàsics - Continguts complementaris - Activitats metodològiques - Instruments d’avaluació TERCER NIVELL DE CONCRECIÓ Programacions d’Aula (Professorat) - Concreció de les decisions anteriors per a cada grup - Adaptacions curriculars no significatives
8
Opcionalitat 1r. ESO. Una optativa 2n. ESO. Una optativa
4t. ESO. Una optativa* 1r. BAT. Una optativa + les optatives modalitat 2n. BAT.Una optativa + les optatives modalitat Què podem triar?
9
1r. d’ESO Matèria optativa: una de les ofertades pel centre
Matèria opcional: Religió Activitats alternatives
10
2n. d’ESO Matèria optativa: una de les ofertades pel centre
Matèria opcional: Religió Activitats alternatives
11
3r. d’ESO Matèria optativa: una de les ofertades pel centre
Matèria opcional: Religió Activitats alternatives Cal triar l’optativa en funció d’estudis posteriors
12
4t. d’ESO MATÈRIES OPTATIVES: (Una de les ofertades)
MATÈRIA OPCIONAL: (Religió / Alternativa) ÀREES OPTATIVES: (Només en 4t. en són cinc, i cal triar-ne dues) Molt important l’elecció: Biologia i Geologia Física i Química Educ.Plàstica i Visual Tecnologia Música Informàtica Llatí A més cal triar entre Matem.A i Matem.B
13
1r. de Batxillerat Optatives:
Informàtica Psicologia Segon Idioma Estranger Fonaments lèxics de Ciències i de la Tècnica Valencià: Llengua i Imatge Castellà: Llenguatge i Documentació Música A més poden triar també com optatives, les optatives de modalitat del seu batxillerat
14
2n. de Batxillerat Optatives ARTS TECNOLOGIA
CIÈNCIES DE LA NATURA I LA SALUT HUMANITATS I CIÈNCIES SOCIALS A més poden triar també com optatives, les optatives de modalitat del seu batxillerat
15
Optatives Batxillerat d’Arts
Segon Idioma Estranger Educació Física II Informàtica per a les Arts Ampliació dels Sistemes de Representació Tècnics i Gràfics Matemàtiques de la Forma Referents Clàssics de les Manifestacions Culturals Modernes Filosofia de la Ciència
16
Optatives Batxillerat de Tecnologia
Segon Idioma Estranger Educació Física II Electrònica Ciències dels Materials Química Informàtica per a la Tecnologia Tecnologia de la Fabricació Mecànica Referents Clàssics de les Manifestacions Culturals Modernes Filosofia de la Ciència
17
Optatives Bat.C.Natura i de la Salut
Segon Idioma Estranger Educació Física II Biologia Humana Tècniques de Laboratori Físico-Químiques Geologia Informàtica per a les C.Natura i de la Salut Física Aplicada Referents Clàssics de les Manifestacions Culturals Modernes Filosofia de la Ciència
18
Optatives Bat.Humanitats i C.Socials
Segon Idioma Estranger Educació Física II Grec II Economia i Organització d’Empreses II Referents Clàssics Manif. Culturals Modernes Informàtica per Humanitats i les Ciències Socials Literat.Contemporànea (V) Literat.Contemporànea (C) Geografia i Història del País Valencià Sociologia Antropologia Filosofia de la Ciència Introducció al Dret
19
Activitats de reforç ÀREES O MATÈRIES INSTRUMENTALS Castellà Valencià
Anglés Matemàtiques ALTRES DEPARTAMENTS Física, Química Biología Llatí... 1+1=3
20
Un any més en el curs Aquelles persones que no han superat els objectius mínims marcats E.S.O. BATXILLERAT Haurà de treballar més NO APTE
21
Alumnes d’ESO GRADUAT 1r, 2n i 3r: Es promociona amb dues no superades (Excepcionalment amb tres) 4t d’ESO: Per obtindre el títol de GRADUAT (DOCV Decret 112/2007 art ) Totes les àrees superades Una o dues matèries no superades Excepcionalment amb tres, sempre que l’equip docent assessorat pel DO considere.. S’ha de ponderar de manera especial el Valencià, Castellà i Matemàtiques
22
Alumnes d’ESO. Repetició
(DOCV Decret 112/2007 art ) Només una vegada per curs Dues vegades dins l’etapa 1r, 2n, 3r i 4t d’ESO: Repetir curs en la seua totalitat Si l’alumne repeteix 1r, 2n o 3r en el present curs i torna a suspendre, promociona al curs següent amb les matèries pendents corresponents (que haurà de recuperar)
23
Alumnes de Batxillerat
TÍTOL BATXILLER 1r BATX.: Els alumnes poden promocionar de curs amb dues matèries no superades. 2n BATX.: Per promocionar i obtindre el Títol han de superar-les totes. Una, dues o tres matèries no superades, es cursa-ran l’any vinent Més de tres matèries, repetició del curs complet
24
Orientació i Tutoria Pla d’atenció a la diversitat
ORIENTACIÓ EDUCATIVA ACCIÓ TUTORIAL Pla d’Orientació Educativa i Psicopedagògica Pla d’atenció a la diversitat Pla d’Acció Tutorial Departament d’Orientació Tutor / a de cada grup d’alumnes Coordina les activitats d’Orientació com element decisiu d’atenció a la diversitat Realitza l’avaluació psicopedagògica Assessora sobre l’opcionalitat Assessora sobre el consell orientador Atén de forma individualitzada l’alum-nat i el seu procés d’ensenyament i aprenentatge Planifica i coordina l’atenció a la diversitat per part del professorat del grup
25
Pla d’Orientació Elaborat pel Departament d’Orientació
Aplicat pel propi Departament Alumnes Pares Professors
26
Pla d’Acció Tutorial Elaborat pel Departament d’Orientació
Aplicat pels tutors Orientació escolar Orientació acadèmica Orientació professional Estudis Treballs Oportunitats
27
PLA D’ACCIÓ TUTORIAL (1) Curs 2008-2009 Quart d’ESO “IES XYZ” CASTELLÓ
28
PLA D’ACCIÓ TUTORIAL (2) Curs 2008-2009 Quart d’ESO “IES XYZ” CASTELLÓ
29
PLA D’ACCIÓ TUTORIAL (3) Curs 2008-2009 Quart d’ESO “IES XYZ” CASTELLÓ
30
Mesures de caràcter general
Concreció del currículum Opcionalitat Activitats de reforç Permanència d’un any més al curs Orientació i tutoria
31
Mesures de Caràcter Específic
32
Avaluació Psicopedagògica
Identifica les necessitats educatives especials derivades de la discapacitat motora, sensorial o psíquica de l’alumnat Determina les necessitats educatives especials de l’alumnat Valora si l’alumne major de 16 anys amb risc evident de no aconseguir els objectius d’etapa cursant el currículum ordinari pot obtindre el títol de Graduat en Educació Secundària Analitza problemes d’adaptació al treball en l’aula, els desajustos de comportament i el retard escolar greu que dificulten el normal desen-volupament de les classes i que suposen un greu risc d’abandonament del sistema escolar, de l’alumnat de segon cicle menor 16 anys Adaptació d’accés al currículum Adaptació curricular individual significativa Programa d’adaptació curricular en grup Programa de diversificació curricular
33
Avaluació Psicopedagògica
És condició necessària encara que no suficient per a prendre qualsevol mesura específica És un procés de recollida i anàlisi d’informació rellevant sobre els elements que intervenen en el procés ensenyament - aprenentatge Historial i desenvolupament general Evolutiu - salut Escolar Familiar - social Nivell actual de competències Intel.ligència Habilitats manipulatives Hàbits i destreces Estil d’aprenentatge Personalitat Altres
34
Adaptacions d’accés al currículum
35
Al començament de cada cicle
Adaptacions Curriculars Individuals Adequació d’objectius Eliminació o inclusió d’objectius Modificació dels criteris d’avaluació Ampliació d’activitats Al començament de cada cicle
36
COMPONENTS DEL DIAC
37
COMPONENTS DEL DIAC
39
Programa de Diversificació Curricular Àmbit Científic
40
Programa de Diversificació Curricular Àmbit Sociolingüístic
COMPRENSIÓ EXPRESSIÓ O R A L E S C Obtindre informació en fonts orals Reformular instruccions del professor Interpretar intervencions dels companys Distingir situacions d’informació formals i informals Interpretar i comparar mapes temàtics, taules, amb connectors apropiats Formular preguntes i hipòtesi amb procediments lingüístics apropiats Usar construccions gramaticals en l’acte verbal de provar Elaborar textos orals com a pas previ als escrits Exposar oralment conclu-sions del treball en grup Reconéixer textos de distints gèneres Obtindre informacions de fonts escrites i distingir les idees principals de les se-cundàries Esquematitzar i resumir la informació Relacionar els continguts d’un text amb els coneixe-ments anteriors Panificar i estructurar textos expositius propis Idem periodístics Idem per a la comunicació Modalitzar els enunciats (“potser”, “probablement”..) Usar amb presició verbs de percepció intel.lectual (anlitzar, constatar,..) Els paisatges i la interacció entre l’acció humana i les condicions amb. Distribució de les desigualdats socioeconómiques en la Terra La funcionalitat en l’espai geogràfic. La urbanització L’organització regional del món Societats i pro-cessos històrics Les societats actuals Societats i territoris Processos de formació d’una societat concreta Processos de transició Processos que abarquen diverses societats Els grans problemes del món actual Els canvis culturals en el món actual ÀMBIT SOCIOLINGÜÍSTIC
42
Programa d’Adaptació Curricular en Grup Àmbit Científic
43
Programa d’Adaptació Curricular en Grup Àmbit Sociolingüístic
COMPRENSIÓ EXPRESSIÓ O R A L E S C Obtindre informació en fonts orals Reformular instruccions del professor Interpretar intervencions dels companys Distingir situacions d’informació formals i informals Interpretar i comparar mapes temàtics, taules, amb connectors apropiats Formular preguntes i hipòtesi amb procediments lingüístics apropiats Usar construccions gramaticals en l’acte verbal de provar Elaborar textos orals com a pas previ als escrits Exposar oralment conclu-sions del treball en grup Reconéixer textos de distints gèneres Obtindre informacions de fonts escrites i distingir les idees principals de les se-cundàries Esquematitzar i resumir la informació Relacionar els continguts d’un text amb els coneixe-ments anteriors Panificar i estructurar textos expositius propis Idem periodístics Idem per a la comunicació Modalitzar els enunciats (“potser”, “probablement”..) Usar amb presició verbs de percepció intel.lectual (anlitzar, constatar,..) Societats i pro-cessos històrics Les societats actuals Societats i territoris Processos de formació d’una societat concreta Processos de transició Processos que abarquen diverses societats Els grans problemes del món actual Els canvis culturals en el món actual Els paisatges i la interacció entre l’acció humana i les condicions amb. Distribució de les desigualdats socioeconómiques en la Terra La funcionalitat en l’espai geogràfic. La urbanització L’organització regional del món ÀMBIT SOCIOLINGÜÍSTIC
44
Programa d’Adaptació Curricular en Grup Àmbit Tecnològic i Plàstic
Ferramentes tècniques i processos Les imatges tecnològiques Resolució de problemes tècnics Expressió gràfica TECNOLOGIA ED.PLÀSTICA Elements de configuració espacial Tecnologia i societat Operadors tecnològics Materials de fabricació Tècniques d’organització i gestió
45
Mesures específiques Adaptacions Curriculars Individuals Significatives Adaptacions d’Accés al Currículum Programa de Diversificació Curricular Programa d’Adaptació Curricular en Grup
46
Diversitat és la singularitat dins del grup
CAP Novembre 2008
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.