Sòcrates Treball realitzat per: Salvador Bosch Tania Gorri Ana Bellido

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Quan anàvem a l’estraperlo
Advertisements

2. L' idealisme transcendental:la síntesi kantiana 2. 3
FILOSOFIA ANTIGA ELS SOFISTES I SÒCRATES
Història de la Filosofia
SANT DANIEL.
Ciència, tècnica i societat
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
L'EDAT MODERNA.
L’ESCOLA JÒNICA Autors presocràtics.
Agustín Tonda María Va Sonia Arruñada Carla Martín
Joan Puig i Ferreter.
Alimenta el teu cos.
3.5 El problema l’ésser humà: teoria de la metempsicosi
L’escola Pitagòrica i els filòsofs atomistes.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
La felicitat dels justos –forjada amb els petits plaers de la vida familiar– és el tema central d’aquest bell poema. Al final del salm (v. 5) l’horitzó.
Treball realitzat per:
Recordem què vol dir ser adolescent
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
Projecte de P-3 4a Part Curs
LA FAULA.
3. Karl Marx: el materialisme històric 3. 5
La teoria hilemòrfica d’Aristòtil
3.6 El problema de la moral: teoria de la virtut
Jorge Porta 2ºBach B Filosofia
ELS SOFISTES MARIA DE SANDE MARINA AUCEJO PAULA CUBEL LARA MARTINEZ
CONCURS BÍBLIC HONESTOS SEMPRE
Pressupostos Participatius: educar per la democràcia
Epistemologia i ontologia medievals
3.4 El problema del coneixement
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
Guillermo Martí Nomdedeu
Al bartolo En l’escola d’estiu de la uji, vam anar al Bartolo.Caminar es va fer m o l t l l a r g . . .
PRIMERS TESTIMONIS FILOSÓFICS.
EL PROBLEMA DE LA VERITAT
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
La teoria de les Idees de Plató
4. Pirró d’Èlide i l'escepticisme
4. El problema l’ésser humà: teoria de la metempsicosi
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
Què existeix i què no existeix.
Els sofistes Protàgores i Gòrgies Carla Domenech Marta Crespo
2. Zenó de Cition i l'estoïcisme
2. Sòcrates 2.1. La personalitat i la vida d’un filòsof singular
1. Els sofistes 1.3. El problema de la naturalesa: el gir antropològic
2.2 El mètode socràtic: la inducció maièutica
valors humans i socials
Sòcrates Treball fet per: Judith Zarcos, Amor Estrela, Sonia Valcárcel, Chema Roque, Carlos Gimeno y Pedro Lopez.
4. El problema de la moral: eudemonisme
3. Diògenes de Sínope i el cinisme
Pàgina El problema de realitat en l’empirisme modern 2.0 Límits del coneixement en Locke Distinció entre idees i qualitats Idees en la ment. Qualitats.
Sentit inicial de la tragèdia Canvi amb Eurípides
3. El problema del coneixement: teoria de la reminiscència
2.2 El mètode socràtic: la inducció maièutica
2. Sòcrates 2.4. El problema del coneixement: el racionalisme socràtic
L’ESCOLA PITAGÒRICA: Els Atomistes: Demòcrit i Leucip
1. El problema de l’origen del coneixement i la veritat
3.4 El problema del coneixement
3.5 El problema l’ésser humà: doctrina del soma-sema
Jessica, Gerard, Laura P, Alex
HERÀCLIT D’EFES aC.
2.2 El mètode socràtic: la inducció maièutica
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
LA TEORIA DEL SUPERHOME Friedrich Nietzsche
Als de la Bisbal tan els fots quedar bé com mal.
Pàgina El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1.2 L’origen i la constitució del coneixement: hume L’origen i la constitució del coneixement.
COM NEIX UN PARADIGMA?.
Pàgina El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1.3 La recerca d’un criteri de veritat La crítica al dubte metòdic cartesià i el seu.
Transcripción de la presentación:

Sòcrates Treball realitzat per: Salvador Bosch Tania Gorri Ana Bellido Mónica Romero Víctor Carles

Índex 1ºBiografia de Sòcrates: 2ºProfesió de Sòcrates 3ºInfluencies que va tindre en Plató

Biografia de Sòcrates Sòcrates va nàixer l’any 470 a.C. a Atenes al sí d’una família humil. En la seua joventut es dedicà a l’estudi de la natura y va ser militar, però després d’una visita a l’Oracle de Delfos s’adonà de la seua ignorància i decidí dedicar-se a la reflexió i l’ensenyament de la seua filosofia a alumnes com Plató de forma gratuïta, però mai escrigué res. Va ser acusat de corrompre als joves als que ensenyava per anar contra l’Estat i crear nous Deus, per això va ser condemnat a mort. L’any 399 a.C., complint am la condemna, va prendre venen i morí parlant amb els seus alumnes.

Filosofia socràtica 1ºDefensa de una concepció absolutista de la veritat i del valor moral. Tant Sòcrates com Plató combateren tota la seua vida el relativisme i el subjectivisme dels sofistes, ells afirmar que una cosa son les opinions i altra la veritat. Aquesta no es relativa a allò que dicta una societat o època. Hi han, per tanta, unes certes veritats absolutes; la raó i la reflexió filosòfica.   2ºL’educació i la dialèctica Socràtica. L’educació ha de abastar la veritat pera aconseguir la felicitat i la virtut. Tot home posseeix la veritat i l’educador ha de guiar-lo i que puga descobrir la veritat i puga organitzar-se la vida de manera justa . El mètode educatiu de Sòcrates es la dialèctica que consisteix en el diàleg entre mestre i deixeble. Te dues fases: -Ironia: Consisteix en fer que el deixeble el qüestiona totes les creences que creia saber. Això l'aconsegueix fent-lo caure en contradiccions amb respostes inflexibles o inadequades. -Maièutica: És l’art de aconseguir que el deixeble “dona a llum” la veritat. Aquesta fase ha de culminar amb el descobriment d’alguna cosa mitjançant una definició si es possible.

3º La recerca de les definicions essencials Sòcrates pensava que hi havia d'haver a totes les coses. Aquesta característica es la que ens permitix diferenciar unes coses de altres,( el just del injust, el bo del dolent, el bell del lleig, etc.).I per això es va dedicar a de les definicions de cadascun d’aquest valors i es planteja preguntes com: “què és en essència la justícia?”,”Què és el bé?, Què és la bellesa?”.

4º D'intel·lectualisme moral. És la teoria ètica de Sòcrates que es defineix en la frase de: La virtut consisteix en el coneixement. Consta de 3 principis: -La virtut es coneixement: Una persona que no coneix alguna cosa no potser res relacionat amb aquesta cadència que posseeix, com una persona que no coneix la justícia no pot ser justa. Sense coneixement no i pot haver-hi virtut. -El vici e ignorància:Tot ésser humà desitja el seu propi bé, però de vegades sens equivoquem i prenem el mal pel bé. L’error o la ignorància del Venson la causa del vici i de l'obra malament. -Ningú no obra malament de manera deliberada: Si algú obra d'alguna manera que cresqués la correcta però l'obrera de forma incorrecta es que realment no sap que manera es la correcta.

Influència en Plató Plató va ser alumne de Sòcrates i els seus ensenyaments van influenciar decisivament la seua filosofia. Sòcrates és protagonista de molts dels seus diàlegs Els dos estaven en desacord amb els sofistes i van defendre l’existència d’una veritat absoluta, objectiva i universal Utilitza la dialèctica com a mètode educatiu, encara que la seua dialèctica és diferent a la de Sòcrates Es basa en les definicions essencials de Sòcrates per a crear les Idees Es basa en l' intel·lectualisme moral de Sòcrates aplicat a la política per a idear el seu govern de filòsofs

http://eticayfilosofiapurezagrao.es/index_htm_ files/socrates1.wmv http://ficus.pntic.mec.es/amoe0013/FILO- II/ejerfilo2/sofissocrat/sofissocrattest.html