Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LA LLEI D’EDUCACIÓ de CATALUNYA
Advertisements

DEFINICIÓ I OBJECTIU DEL SERVEI COMUNITARI
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Programa de Transició Escola Treball
Projecte de Convivència (data límit: 24/3/2020)
Compartim el que feim: conviure en positiu a l’escola
1 u n i t a t L’educador infantil.
La funció dels Centres d’educació Especial en el nou marc legal en relació amb l’escola ordinària.
Taula sectorial de Gent gran en risc Avaluació i línies de treball
Estudi per a la identificació de
Algunes dades 65 i més anys ,5 % 75 i més anys ,5%
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
Badia del Vallès. Badia del Vallès Pla Educatiu d'Entorn de Badia del Vallès Demografia Població
El Consell Municipal de Serveis Socials de Santa Coloma de Gramenet
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
CONVIVÈNCIA OBSERVATORI PER A LA E S C O L A R.
Decret d’autonomia dels centres educatius
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
CONSELL EDUCATIU DE CIUTAT
pla educatiu d’entorn de vic – PEEV
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
ELS DRETS I DEURES DE LES FAMILIES DE PERSONES AMB DID
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
va aprovar la Llei de Millora de barris.
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Jornada Cloenda Esports
P E L C 0 a 3 anys Programa Per l’Estimulació Del Llenguatge
Decret d’autonomia dels centres educatius
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
TROBADA D’ESPORTS d’octubre de 2016.
Xarxa d’Escoles i Instituts per la Igualtat i la No Discriminació
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
LES FUNCIONS DE SUPORT A L’ESCOLA.
COMISSIÓ D’ACCIÓ SOCIAL
Seminari d’Educació Especial
Programa Salut i Escola
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
Pla local per la inclusió social de Santa Coloma de Gramenet
Pla local per la inclusió social de Santa Coloma de Gramenet
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Treball i aprenentatge en xarxa
BALANÇ DE LA LLEI DE BARRIS
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Taula sectorial de Salut Mental i Addiccions Avaluació i línies de treball Secretaria del CMSS Setembre 2014.
Pla Educatiu d’Entorn
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Formació per als equips directius d’educació secundària
PLA PFZ DE FORMACIÓ DE ZONA Criteris i instruccions Curs
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
EL PLAN DE GESTIÓN DE RECURSOS HUMANOS
SERVEIS CARTA DE SANTA COLOMA DE FARNERS
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
El Pla de formació del centre
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
DIVERSITAT I INCLUSIÓ L’atenció als alumnes amb MNM
Servei Educatiu Baix Llobregat 5 EAP B 07 Cornellà-St.J.Despí
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn

Pla del Departament d‘Educació per a la Llengua i la Cohesió Social interculturalitat llengua cohesió social Un nou repte educatiu

Aconseguir una educació integral per a tot l’alumnat. Pla educatiu d’entorn Inicativa de cooperació educativa Aconseguir una educació integral per a tot l’alumnat. Promoure la cohesió social a través de l’educació intercultural i l’ús de la llengua catalana en un marc pluriligüe.

Cohesió social Ús de la llengua catalana Dret a la diferència Igualtat d'oportunitats

Àmbits d’actuació Pla educatiu d’entorn Centre educatiu Aula ZONA Pla educatiu d’entorn Centre educatiu Aula d’acollida

ZONA EDUCATIVA Projecte educatiu de ciutat Pla educatiu d’entorn Inspecció i Serveis educatius Centres educatius Ajuntament Entitats i Associacions

Xarxa de suport institucional Xarxa local Ajuntament Centres educatius Entitats i Associacions Inspecció i Serveis educatius

Coresponsabilització Incentivació i promoció i implicació Confiança, diàleg i consens Participació i coordinació Principis que han de guiar el Pla Descentralització. Incentivació i promoció d’ iniciatives locals Normalitat i sostenibilitat Cofinançament Copagament Innovació i qualitat educativa

Àmbits d’incidència Educació Educació informal Educació Educació no formal Educació

l’èxit escolar, el desenvolupament de la personalitat La continuïtat entre els diferents temps de l’alumne/a han de potenciar l’èxit escolar, el desenvolupament de la personalitat i l’aprenentatge de la vida social Temps no-escolar Temps extraescolar Espai escolar Temps escolar Temps lectiu

Objectiu general Alumne/a Ciutadà /ciutadana Centre Pla d’entorn Fer possible l’autonomia i el desenvolupament de tot l’alumnat en el marc d’una societat catalana plural Objectiu Coresponsabilització Convivència Pla d’entorn Cohesió social L’educació s’ha d’obrir a la comunitat i tota la comunitat s’ha de coresponsabilitzar de l’educació

Garantir la igualtat d’oportunitats i promoure la convivència Normalitzar l’ús de la llengua Potenciar l’educació més enllà de l’escola Facilitar la continuïtat de l’educació en els diferents àmbits Coordinar tots els elements socioeducatius Promoure l'associacionisme educatiu i la participació juvenil Incentivar una escolarització òptima i equilibrada Facilitar una bona orientació professional Optimitzar l'ús educatiu dels espais Atendre les necessitats familiars de la societat actual Objectius específics

Procés de Sensibilització (bloc de sensibilització) TERRITORI Treball en xarxa Detecció de necessitats No hi ha treball en xarxa Valoració Desenvolupament FASE DE FORMALITZACIÓ Procés de Sensibilització (bloc de sensibilització) FASE D’INICI FASE D’APLICACIÓ FASE D’AVALUACIÓ

Marc general GENERALITAT Departament d’Educació Grup de treball FEDERACIONS D’ASSOCIACIONS I ENTITATS DE FAMÍLIES, LLEURE CULTURALS… GENERALITAT FEDERACIÓ DE MUNICIPIS ASSOCIACIÓ DE MUNICIPIS Grup de treball interdepartamental Departament d’Educació

Grup de treball interdepartamental Departament d’Educació Departament de Presidència Departament de Benestar i Família Departament de Salut Departament de Treball Departament de Cultura Departament de Justícia...

Departament d’Educació Consellera d’Educació Marc local Departament d’Educació Ajuntament Alcalde/essa Consellera d’Educació Conveni

Proposta organitzativa Departament d’Educació Ajuntament Regidor/a Educació Inspector/a Representants Municipals Representants associacions i entitats Representants Serveis Educatius Tècnic/a COMISSIÓ LOCAL REPRESENTATIVA Assessor/a LIC Tècnic/a Representants dels directors/es de centres Regidor/a d’Educació o persona que delegui Inspector/a - Assessor/a LIC – Representant/s Serveis educatius Representant/s directors/es de centres Altres components designats per l’Ajuntament i la Comissió local representativa COMISSIÓ OPERATIVA

Recursos Blocs Humans d'actuació Professionals amb Recursos per donar coneixement del territori, amb implicació i formació Recursos per donar resposta a les diferents necessitats dels Plans

Recursos Humans EAP Inspecció CRP LIC Implicació i Departament d’Educació Representació institucional i promoció del Plans Assessorament i col·laboració Difusió i recerca de recursos EAP Inspecció Dinamització de les actuacions CRP LIC Implicació i coresponsabilització

a la comunitat educativa Alumnat amb risc de marginació Blocs d’actuació Sensibilització a la comunitat educativa Activitats complementàries necessitats socials Incentivació escolar Escolarització òptima i equilibrada Per a tot l’alumnat Alumnat amb risc de marginació Orientació acadèmica i professional Alumnat nouvingut Espai d’intercanvi Activitats extraescolars Activitats de carrer Activitats de cap de setmana Acollida familiar Activitats de vacances

Avaluació final i propostes de millora Avaluació del Pla Avaluació del procés Diagnosi Avaluació final i propostes de millora

Indicadors d’avaluació Ús de la llengua catalana Cohesió social Dret a la diferència Igualtat d’portunitats

Fases d’expansió Iniciació (any 2005) • Foment de treball en xarxa a totes les localitats • Pilotatge: 25 Plans d’entorn Extensió Increment progressiu en funció de les necessitats i de la maduresa del treball en xarxa

Manlleu Banyoles Vic Salt Girona Sant Pere de Ribes Cervera Mataró Lleida Terrassa Barberà del Vallès Badia del Vallès l l Badalona l l l l Sant Adrià El Vendrell l l l L Ripollet Reus l l l Cerdanyola l l l Tarragona l Roquetes Viladecans l l l Tortosa Cornellà de Ll. l Gràcia El Prat de Ll. l Ciutat vella Amposta