Les «Lleis òmnibus» i la seva influència en l’àmbit agroambiental

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Índex 1. Estimació emissions totals a Catalunya
Advertisements

Servei de Contractacions i Subministraments
Fitxa cas.
Llei 21/2013, de 9 de desembre, d’avaluació ambiental
ESTUDI DE MOBILITAT URBANA SOSTENIBLE DE CALDES DE MONTBUI
El pilars del govern obert a Catalunya: Transparència
Diputació de Barcelona
HABITATGES BUITS.
CONVOCATÒRIES ACCD 2011.
Mòdul d’Admissió i vacants
Polítiques d’Ordenació Comercial
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
Taula 1: «Més que una casa»
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
Mapa de capacitat acústica de
TNR. Presentació de Tesis Doctorals
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
Desenvolupament de la sessió:
Sostenibilitat Xavier Nicolau i Tarrats Cap de l’Oficina de Gestió Ambiental Unificada de Barcelona SEVESO III: REFORMA DE LA DIRECTIVA D’ACCIDENTS.
Consultoria Cultura 2017 Març 2017 Wifi:.
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi:.
(publicada en el DOGC 5524 de data 11 de desembre de 2009)
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi: 1.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Nom legal de l’empresa candidata: Adreça: Població:
Nom legal de l’empresa candidata: Adreça: Població: Barberà del Vallès
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Disseny i implementació d’una base de dades relacional
va aprovar la Llei de Millora de barris.
Liquidació del Pressupost Exercici 2016
Evolució dels perfils professionals a logística
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
Projecte d’Itineraris Formatius
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Estratègia de Catalunya en l’Aplicació de la metodologia LEADER Tremp avança! Suma’t al futur. Sessió 1 Les ajudes de que disposem Els instruments.
Presentació TAP B Qm Tardor 2010 ETSAV
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
Cambra Oficial de Comerç i Indústria de Sabadell
PLA ECONÒMIC I FINANCER EINA CLAU GESTIÓ PÚBLICA
El paper de les ciutats en el procés d’innovació empresarial
COM FER FRONT A LA MANCA D’HABITATGE SOCIAL
La Direcció queda habilitada per:
Nom legal de l’empresa candidata: Adreça: Població: Barberà del Vallès
Llei 5/2003, de 22 d’abril, de mesures de prevenció dels incendis forestals en les urbanitzacions, els nuclis de població, les edificacions i les instal·lacions.
TEMA 10: ALTRES ENTITATS LOCALS
. Eficiència energètica mitjançant l’estalvi elèctric per la substitució de bombetes de vapor de sodi de 150W per luminàries de tecnologia LED de 80W a.
Servei d’Assistència en RRHH Aspectes pràctics de la implementació en nòmina del R.D. Llei 8/2010 DOCUMENT INTERN DE TREBALL 3 juny 2010.
I CONGRÉS INTERNACIONAL DE RESPONSABLES DE RECURSOS HUMANS EMPRESA-ADMINISTRACIÓ PÚBLICA Girona, 3 de Febrer de 2011 MARC JURÍDIC LEGAL DE LES ADMINISTRACIONS.
NOVETATS NOVA DIRECTIVA DE CONTRACTACIÓ I TRANSPOSICIÓ CATALANA
Policia + Tecnologia Mataró, 1 de juliol de 2003.
PRESTACIO PER ATENDRE NECESSITATS BÀSIQUES
Illes de vianants.
Els Plans Especials Urbanístics de Protecció del Subsòl Presentació de la figura d’ordenació urbanística Joan Solà i Jordi Montaner GEOSERVEI PROJECTES.
Condicionament de la Travessia de Jesús
Àrea de Docència / SGA IMPLANTACIÓ MILLORES CAMPANYA MÀSTER
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Projecte d’Itineraris Formatius
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
IV Espais d'experiències.:pràctiques comparades
Les Franqueses, setembre 2007
Els “trapicheos” d’uns quants socialistes al nostre poble Palau-solità i Plegamans $
PRESENTACIÓ RIS VICEPRESIDENCIA I CONSELLERIA INNOVACIÓ
expansió internacional
Gestió conjunta del SET amb el títol
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
El model SA-DA El model d’oferta agregada (aggregate suppy) i de demanda agregada (aggregate demand) és un model adreçat a explicar les fluctuacions del.
LA GESTIÓ AMBIENTAL Maria Mañanet i Enric Espinosa
Procés participatiu per l’elaboració del Reglament de Participació Ciutadana de la Roca del Vallès _Gener de 2011_.
CICLES FORMATIUS.
Transcripción de la presentación:

Les «Lleis òmnibus» i la seva influència en l’àmbit agroambiental Aranzazu Colom Advocada de la Generalitat Direcció General de Serveis Consultius i Coordinació jurídica Gabinet Jurídic

Introducció: Les 5 Lleis

Llei 9/2011, de promoció de l'activitat econòmica suposa la revisió i actualització de determinats aspectes de l’estructura del teixit productiu català permetrà l’agilització i impuls de l'activitat emprenedora Les mesures responen als objectius del Pla de Govern 2011-2014 Augmentar la productivitat i Facilitar la nova implantació competència d’empreses

Llei 10/2011de simplificació i millorament de la regulació normativa Simplificació administrativa Reducció de tràmits Simplificació dels procediments Eliminació règims autoritzatoris Supressió de registres no imprescindibles Simplificació normativa i millora de la regulació Adaptació de l’ordenament jurídic a decisions judicials i normativa comunitària Precisions a l’articulat Correcció d’errors Millora de la regulació en aplicació del Pla “Legislar mejor” de la UE.

Millora dels mecanismes de gestió Llei 11/2011, de reestructuració del sector públic per a agilitar l’activitat administrativa Simplificació i aprimament real de l’Administració i del sector públic vinculat o dependent Millora dels mecanismes de gestió Administració àgil i sostenible al servei del ciutadà i dels objectius de desenvolupament econòmic i social del país

Llei 3/2012 de modificació del text refós de la Llei d’Urbanisme Canvis instrumentals i tècnics Millorar, precisar i rectificar la regulació existent Model urbanístic sostenible: utilització racional del territori que compatibilitza el creixement econòmic amb la cohesió social, el respecte al medi ambient i la qualitat de vida

Llei 2/2012 de modificació de diverses lleis en matèria audiovisual Respondre als nous reptes tecnològics i socioculturals I Mantenir el model de comunicació de caràcter independent Llei 11/2007: Reestructuració i redistribució de funcions Llei 22/2005: Impuls del sector audiovisual Llei 2/2012 de modificació de diverses lleis en matèria audiovisual

Llei 9/2011, de promoció de l’activitat econòmica Modificacions de caire agroambiental

Llei 9/2011 Títol I: àmbit agroambiental Llei 6/2001 d’ordenació ambiental de l’enllumenament per a la protecció del medi nocturn ampliació del termini d’adaptació dels ajuntaments Llei 1/2008 de contractes de conreu supressió del dret d’adquisició preferent de la Generalitat i del registre corresponent Dl 2/2008 que aprova la llei de protecció dels animals adaptació a normativa estatal i comunitària

Llei 9/2011( continuació) Dl 1/2009 que aprova la llei reguladora de residus reducció de tràmits i unificació de la gestió Llei 20/2009, prevenció i control ambiental de les activitats règim de comunicació prèvia per instal·lacions ramaderes quan la normativa europea no requereix autorització. Llei 22/2009 d’ordenació sostenible de la pesca en aigües continentals reclassificació de trams i masses d’aigua continental per no restringir l’aprofitament piscícola Llei 2/2010 de pesca i acció marítimes regulació de la pesca o marisqueig sense embarcació o embarcació auxiliar per permetre la pesca de corall

Llei 20/2009, de prevenció i control ambiental de les activitats

Principals modificacions Declaració d’impacte ambiental Canvi en els annexos Controls periòdics

Marc normatiu Directiva 2008/1/CE. Règim d’autorització RDL 1/2008. Declaració d’impacte RD 100/2011. Règim autoritzatori de la Llei 34/2007 ( atorgat per les CCAA en les condicions que les CCAA estableixin) Instal·lacions que superin:   40.000 aviram 2.000 porcs d’engreix 750 truges 40.000 gallines i aviram 55.000 pollastres 750 truges de cria 2.000 oví i cabrum 300 vacum de llet 600 vacum d’engreix 20.000 conills 40.000 gallines ponedores i aviram 85.000 pollastres 2.500 Porcs 3.300 Oví i cabrum 500 Vacum de llet 600 Vacum 500 cavalls 550 equins

Comparació annexos Règim anterior Règim actual Autorització Instal•lacions ramaderes per a la cria intensiva que tinguin més de : 40.000 gallines i aviram 55.000 pollastres; Fins a 85.000 autorització sense declaració d’impacte ambiental 2.000 porcs d’engreix autorització + declaració d’impacte ambiental 750 truges de cria; autorització + declaració d’impacte ambiental 2.000 oví i cabrum: autorització sense declaració d’impacte ambiental 300 vacum de llet: autorització sense declaració d’impacte ambiental 600 vacum d’engreix: autorització sense declaració d’impacte ambiental 20.000 conills: autorització sense declaració d’impacte ambiental   40.000 gallines i aviram: 2.000 porcs d’engreix 750 truges de cria

Comparació annexos Activitats abans sotmeses a règim d’autorització Llicència + declaració d’impacte ambiental Instal•lacions ramaderes per a la cria intensiva de més de : 2000 places de porcs d’engreix ( + 20 kg) fins a 2500 600 places de vacum d’engreix 300 places de vacum de llet 2000 places d’oví i cabrum 20000 places de conills. Aqüicultura intensiva 500 tones 500 equins 55,000 places de pollastres d’engreix fins a 85,000 500 places + d’una de les espècies animals Cria semiintensiva Llicència Instal·lacions per al tractament de dejeccions ramaderes líquides amb capacitat de fins a 100,000 tones per any Instal·lacions per al tractament mecànic biològic de residus municipals no recollits selectivament, amb una capacitat de fins a 100,000 tones per any Instal·lacions per al tractament biològic de residus d’alta fermentabilitat amb una capacitat de fins a 100,000 tones per any. Emmagatzematge col·lectiu de dejeccions ramaderes

Comparació annexos Activitats sotmeses abans a llicència Comunicació Matèria primera animal ( no llet) amb capacitat d’elaboració de fins a 75 tones/dia Matèria primera vegetal, amb capacitat de producció de fins a 300 tones/dia Instal·lacions ramaderes de cria intensiva fins a : 40,000 gallines ponedores 2000 places de porcs d’engreix 750 truges reproductores 600 places de vacum d’engreix 300 places de vacum de llet 500 Places d’equins 2000 places d’oví i cabrum 20000 places de conills a partir de 1000 55,000 places de pollastres d’engreix Aqüicultura intensiva 500 tones Aqüicultura extensiva Cria semiintensiva Instal·lacions d’eliminació i aprofitament de canals fins a 10 tones/dia Deshidratació artificial de farratges Assecat del pòsit del vi Assecat del llúpol amb sofre Assecat de gra i altres matèries vegetals per procediments artificials Desmuntatge de cotó

Altres modificacions Article 15 bis: procediment de decisió prèvia Controls addicionals : arts. 63, 67, 72 bis Exercici de funcions de comprovació i verificació documental per a l’Administració per part de col·legis professionals Controls periòdics ( llei de mesures)

Llei 10/2011, de simplificació i millorament de la regulació normativa Modificacions de caire agroambiental

Llei 10/2011 Títol I àmbit agroambiental: Llei 9/1995 de regulació de l’accés motoritzat al medi natural delimitació dels vials de circulació i recorreguts de competicions esportives Llei 14/2003 de qualitat agroalimentària l’organització i funcionament del Registre d'Envasadors i Embotelladors s’establirà per reglament Dl 3/2003 text refós en matèria d’aigües de Catalunya Supressió de l’ens d'abastament d’aigua Simplificació del procés d’execució d’obres de regadiu

Llei 10/2011 ( continuació) Llei 4/2009, de l’Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentària simplificació dels sistema de nomenament dels membres de l’Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentària Llei 6/2009 d’avaluació ambiental de plans i programes Simplificació dels tràmits exigits per a la incorporació del procediment de decisió prèvia No subjecció a avaluació ambiental del planejament urbanístic derivat, en sòl no urbanitzable quan és estrictament projectual Eliminació de presentació successiva de documentació ambiental Llei 12/1981 de normes addicionals de protecció dels espais d’especial interès natural afectats per activitats extractives reordenació de la fiança i del règim sancionador

Exemples:

OBERTURA D’INDÚSTRIA TRANSFORMADORA DE PRODUCTE ALIMENTARI A PARTIR DE MATERIAL VEGETAL O ANIMAL Règim anterior a la Llei 9/2011 Règim actual Subjecte a llicència ambiental ( annex II de la llei) Presentació de la documentació davant l’Ajuntament: El cost de l’elaboració de la documentació és aproximadament de 1.872 euros Tràmits: Informació pública Proposta de resolució provisional Audiència a les parts interessades Resolució definitiva El termini per tot el procediment és, d’acord amb la llei, de 6 mesos a comptar de la data de la sol•licitud. TOTAL COST mínim ( pot variar en funció del municipi i dels m2) 13.785 euros ( + 750 aprox dels controls periòdics) La documentació es presenta a l’Ajuntament corresponent, un cop finalitzades les obres i instal•lacions necessàries La documentació és la següent: a) Descripció de l’activitat per mitjà d’un projecte bàsic 7.198 euros b) Certificació de personal tècnic que acrediti que l’activitat i les instal•lacions s’adeqüen a l’estudi ambiental 142 euros No existeix control inicial TOTAL COST TOTAL mínim 7.750 euros A més cal considerar que les activitats sotmeses a règim de comunicació, no tenen controls periòdics.

Obertura d’explotació de pollastres d’engreix de 60.000 places Règim actual Règim anterior Tramitació davant de l’OGAU i avaluació per part de la Ponència Ambiental presentació de documentació 20.798 euros informe favorable del DARPAM sobre el pla de gestió de dejeccions ramaderes, 1.157 euros Tràmits   Informació pública   Informe municipal  Informes preceptius ( Agència de Residus, ACA,)  Declaració d’impacte ambiental +Proposta de resolució provisional  Audiència a les parts interessades Resolució definitiva El termini per tot el procediment és d’acord amb la llei de 10 mesos a comptar de la data de la sol·licitud. TOTAL COST mínim ( pot variar pels m2) 30.294 euros ( + 1000 € del control periòdic cada 4 anys) Tramitació: Es fa davant de l’OGAU Presentació documentació 17.554 euros informe favorable del DARPAM sobre el pla de gestió de dejeccions ramaderes, 1.157 euros Tràmits   Informació pública Proposta de resolució provisional Audiència a les parts interessades Resolució definitiva El termini de tot el procediment és, d’acord amb la Llei, de 6 mesos a comptar de la data de la sol·licitud TOTAL COST mínim ( pot variar pel Municipi i pels m2) 20.161 euros ( + 750 del control periòdic)

Conclusions: Simplificació i millora de la normativa Eliminació de tràmits Reducció de costos Beneficis per als ciutadans i operadors

Moltes gràcies