Galetes Birba Josep Nadal Agell Ricard Pons de la Cruz

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Jordi Martínez ECOGESA 17 d’octubre 2013 Productivitat: què és i com millorar-la Los contenidos expuestos en el presente documento son propiedad y de uso.
Advertisements

NOMS: Bahaa Eldin Tobi Mohamed El Hajji Prof.: Albert Mestre Grup: 4.
Comissió d’estudi sobre l’Economia Col·laborativa
LIQUIDACIÓ DEL PRESSUPOST 2012
Marta Damunt Meritxell Esquius Núria Puigivila Sonia Sánchez
Política ambiental El cas Balear Anna Campos Alba Lladós Ramon Nos.
ANÀLISI ECONÒMICA-FINANCERA DEL SECTOR VITIVINÍCOLA Oriol Amat i Jordi Perramon Universitat Pompeu Fabra.
1 u n i t a t Conceptes bàsics de tècnica comptable.
“CHUPA-CHUP”.
La Segona fase de la industralització
1. La Segona Revolució Industrial
la depressió dels anys trenta
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
UNITAT 2.- L’EMPRESA I EL SEU DESENVOLUPAMEN
El mercat i els sistemes d’organització industrial
El Comerç Just com a model econòmic solidari
COMPTABILITAT FINANCERA
L’activitat econòmica i el patrimoni empresarial
Anàlisi econòmica i financera
MEMÒRIA ECONÒMICA 2016.
LA INDEXACIÓ A LA INFLACIÓ
En aquest tema veurem els apartats següents:
MILLORA DE LA COMPETITIVITAT DELS COMERÇOS
Com poden créixer les pime en el context actual
Unitat 1 La idea de negoci.
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
Liquidació del Pressupost Exercici 2016
Evolució dels perfils professionals a logística
ANÀLISI DELS ESTATS FINANCERS DE L´EMPRESA
El model EDC: De la inserció laboral a la gestió corporativa de la diversitat De les dificultats a les oportunitats empresarials.
LA BORSA El mercat de valors.
Programa Socialització de Llibres al CEIP LOLA ANGLADA
TEMA 9.- LA CRISI DE 1929 I LA DEPRESSIÓ ECONÒMICA MUNDIAL
PROJECTE DE CONSTRUCCIÓ I EXPLOTACIÓ DEL TRAMVIA SALT-GIRONA
Margin Management Concept
Capitalisme i liberalisme
COMPTE GENERAL EXERCICI 2015
la depressió dels anys trenta
Necessita Catalunya un nou finançament?
El sector terciari. Concepte de sector terciari
Publicitat i balanç de pèrdues i guanys de BMW
Inversió en l’operador espanyol Juliol 2016
ENFUNDA’T JOSEP MARIA RIERA NOA MARTÍN ROBERT TORRES ZOUBAIR GUETTAF
Pressupost municipal 2017 Liquidació Figueres, març de 2018.
EXPLICACIÓ POWERPOINT
L´aprovisionament L´aprovisionament consisteix a comprar els materials necessaris per l´activitat de l´empresa (la majoria matèries primeres), emmagatzemar-los.
1a JORNADA D’EMPRENEDORIA I EMPRESA
COMPTE GENERAL exercici 2011.
La comptabilitat en l'empresa
Sectors culturals a la Comunitat Valenciana
La IIª Revolució Industrial ( )
Creixement econòmic de Liquats Vegetals: Presència als lineals de les grans distribuidores d’alimentació. Núria Arimany Anna Sabata Xavier Ferràs Petra.
El que cal saber sobre l’estafa del FLA
II. EL PRECIO Quantitat de diners que el comprador d’un determinat producte o servei lliura al venedor a canvi de la seva adquisició. És la variable del.
Nou servei de Prodeca adreçat a les entitats i les empreses del sector de la fruita de Catalunya
EL MARC CONCEPTUAL DE LA COMPTABILITAT
2n BLOC. TEMES 9 I 10. L’IMMOBILITZAT
Consum per substàncies per any (últim mes)
La indústria tèxtil a Catalunya al segle XIX i avui en dia
Ajuntament de Faura PRESSUPOST 2008 Novembre 2007.
EL SISTEMA ECONÒMIC.
la depressió dels anys trenta
EL RESULTAT DE L’EMPRESA: EL COMPTE DE P i G
Jornada sobre el Projecte de reforma de l’Estatut d’autonomia de Catalunya Finançament de la Generalitat i aportació catalana a les finances de l’Estat.
1 u n i t a t Conceptes bàsics de tècnica comptable.
El patrimoni empresarial.
la depressió dels anys trenta
Anàlisi d’un lloc web implementant actualització del contingut
Tema 3. Anàlisi macro a curt i mitjà
2012 COMPTE GENERAL Intervenció General.
Transcripción de la presentación:

Galetes Birba Josep Nadal Agell Ricard Pons de la Cruz Joan Tubau Corominas

Índex Primeres conclusions Estudi de l’empresa avui Història i Estructura organitzativa Sector i competència Proveïdors i Clients Vendes, Compte de resultats i Balanç de situació DAFO i Matriu del Boston Consulting Group L’empresa demà. Solucions per afrontar la crisi Fàbrica nova i Canvi d’imatge Nou organigrama Teoria de l’oferta i la demanda aplicada a l’empresa Nous productes, Publicitat i Mercat Espanyol Diversificar Primeres conclusions

Introducció Fase expansió  Fàbrica nova Producte premium i tradicional Context crisi econòmica Acord Corte Inglés Canvi Imatge

Història Galetes Birba va ser fundada a Camprodon l’any 1910 Posteriorment l’empresa es constitueix com a societat anònima La família Nadal es fa amb el control de la companyia l’any 2005 La companyia desenvolupa la seva activitat principalment a Catalunya (95%), mitjançant tres canals de venda: Alimentació moderna (supermercats) Majorista / distribuidors (distribució a gran escala) Canal tradicional (comerç de tota la vida) Actualment l’empresa ocupa el número 20 per volum de facturació a nivell espanyol i és líder en el mercat d’assortits a Catalunya

Estructura organitzativa

Sector i Competència Repartiment del mercat espanyol per fabricants Distribució del mercat per categories

Proveïdors

Clients

Vendes

Compte de resultats Concepte 31/12/2008 % 31/12/2007 31/12/2006 Ingressos 4.642.024 100% 4.349.358 3.827.320 Creixement Consum 9% 1.3053627 28% 11% 1.172.424 0% 997.908 26% Marge brut 3.336.397 72% 3.076.934 2.829.412 74% Consum Personal Altres despeses explotació 1.535.883 1.557.661 33% 34% 1.371.403 1.370.527 32% 1.250810 1.246.972 EBITDA 242.853 5% 335.004 8% 331.630 Amortitzacions Provisions 108.125 - 2% 92.153 85.619 EBIT 134.728 3% 242.851 6% 246.011 Consum Financer Ingressos financers 328.822 10.653 7% 150.177 15.683 4% 119.423 8.906 Rtat. Financer (318.469) -7% (134.494) -3% (110.517) Rtat. Abans Impostos (183.413) -4% 112.692 135.489 IS 28.173 1% 41.412 RTAT. EXERCICI 84.519 94.077

Balanç de situació ACTIU Concepte 31/12/2008 31/12/2007 31/12/2006 ACTAS DESEMBOLSO - 1.971.215 TOTAL IMMOBILIT. 8.775.988 3.631.820 474.008 Gastos establiment Immobilitzat Immaterial Immobilitzat material Immobilitzat financer 26.283 265.861 8.464.229 19.615 150.732 3.460.878 20.210 14.917 452.313 6.778 GADVE 1.160 TOTAL CIRCULANT 2.815.473 2.281.865 2.176.656 Stocks Clients Inversions Tresoreria Ajustos per periodificació 299.646 2.439.628 78.562 7.637 197.358 1.804.851 272.009 248.614 1.062.235 750.000 115.807 TOTAL ACTIU 11.602.622 7.884.900 2.650.664 PASSIU TOTAL FFPP 4.500.175 4.683.590 1.970.784 Capital social Reservas PL 3.903.302 780.287 183.413 695.769 84.519 1.275.016 601.689 94.079 DEUTES L.P. 3.823.667 740.000 DEUTES C.P. 3.278.777 2.461.311 679.879 TOTAL PASSIU

DAFO Debilitats: Financerament l’empresa té limitada la capacitat per poder fer front a projectes d’expansió. Fortaleses: Producte “Premium” i per tant amb elevats marges. Producte que és rebut com a tradicional, de tota la vida. Està molt present a totes les zones de Catalunya. Amenaçes: Creixement de les vendes de les marques de distribució. Players nacionals i internacionals amb forta presencia a tota Espanya (cap segment premium). Oportunitats: Expansió nacional gràcies als nous acords amb clients nacionals, un exemple és el Corte Inglés. Únic fabricant del segment premium a nivell nacional.

Matriu BCG

BIRBA DEMÀ

Fàbrica Nova Fàbrica de 7.000 metres quadrats que permetrà triplicar la producció actual Actualment funcionant a 1, 5 torns (marge per augmentar la producció) Últims avenços tecnològics Línies més eficients en rendiment i qualitat Reducció de la contaminació

Canvi d’imatge

Teoria de l’oferta i la demanda aplicada a Birba Oferta: P = Q Demanda: P = 10 - Q

Teoria de l’oferta i la demanda aplicada a Birba Oferta: P = 0,75 Q – 1,5 Demanda: P = -1,5 Q + 15

Teoria de l’oferta i la demanda aplicada a Birba Birba com a bé normal Birba com a bé inferior

Evolució del PIB espanyol i beneficis de l’empresa

Teoria de l’oferta i la demanda aplicada a Birba Beneficis abans de la crisi: Beneficis després de la crisi: - Si és un bé normal - Si és un bé inferior

Augmentem la producció? Excés d'oferta (excedent) Baixem el preu?

Nous productes Galetes per turistes Galetes per règims Galetes per celíacs Cubanitos de xocolata blanca Cubanitos farcits de crema

Nou Organigrama

Publicitat

Matins 550 € Migdia 1.100 €

Mercat espanyol Primer distribuïdor de galetes premium a nivell estatal Perquè no ho ha intentat ningú abans? - Problema d’oferta, no existeixen empreses disposades a subministrar aquest article - Problema de demanda, els compradors no estan interessats en adquirir aquest producte

Diversificar Important per tal d’evitar un shock en la demanda Actualment el top 10 acapara el 65% de les vendes Per més seguretat hauria de ser ≤ 50 %, amb cap empresa amb una quota major al 10 % Exemple Caja Castilla la Mancha

Primeres conclusions Bé inferior  Augment demanda Nous productes i Marques de distribució Expansió al mercat espanyol Ampliació estructura organitzativa Importància de diversificar Publicitat clau per l’expansió

Moltes gràcies per la vostra atenció