¡Hola! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss eating and drinking habits and to express our opinions.
Advertisements

LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  produce new essential vocabulary in writing & speech  conjugate –er & -ir verbs, such as comer,
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about foods and beverages we eat/drink for breakfast and lunch and express how often conjugate.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are earning (to)…  recognize new essential vocabulary, i.e. foods and beverages for breakfast and lunch  use different.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  use essential vocab to talk about foods and beverages we eat/drink and express how often 
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
İBuenos días! Trabajo del timbre: Saquen tus paquetes del examen final: Get out your final exam review packets.
Hoy es lunes el 23 de enero, 2017 Today is Monday, January 23, 2017
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
¡Buenos días! Hoy es el 9 de septiembre.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Los artículos son importantes…
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Hoy es el 26 de agosto.
Practiquen los adjetivos con
¡Buenos días! Hoy es el 11 de septiembre.
October 21st assignment Read through and practice with this PowerPoint. Ask and discuss it with each other if you have a question. Answer the following.
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
Practiquen los adjetivos con
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
Listening quiz postponed until next class!
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es lunes el 11 de enero Today is Monday, January 11
Los artículos son importantes…
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Heads up! Partner speaking evidence in 2 class periods!
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Tenemos el examen de unidad 2 este jueves!
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Ponen la tarea nueva en la cesta.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Hoy es miércoles el 23 de enero Today is Monday, January 23
¿Qué te gusta hacer en el otoño?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola, estudiantes asombrosos!
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Los artículos son importantes…
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Transcripción de la presentación:

¡Hola! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor. Heads up! There will be a quiz in 2 class periods! Listening, Reading, Writing: Vocab & Verb Conjugation Trabajo del timbre: Pongan la tarea en tu pupitre, por favor. We’re collecting this assignment –make sure you have your full heading, including table number on your HW sheet! 2. Hagan una exploración con los menús del almuerzo. Explore the lunch menus – what vocab can you figure out?! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA We are learning (to)… produce new essential vocabulary in writing & speech conjugate –er & -ir verbs, such as comer, beber, and compartir use different forms of gustar & encantar correctly to communicate likes/dislikes use questioning strategies to discuss food and drinks We’ll know we’re successful when we can… spell and pronounce each new term in different activities, including a “circle” conversation play Juego de correr and Tres-en-raya feeling confident in our conjugations for different subjects annotate a presentation on gustar/encantar make a hypothesis, conduct a survey, and write about the results in SPANISH!

Si a mí me gusta(n) __________, ¿en cuál día voy a comer el almuerzo de la escuela? Tú vas a comer el almuerzo en el _# de marzo.

El Juego de correr Forman grupos de 5 personas. Cada grupo necesita un paquete de tarjetas y un marcador. Escriben con la gramática correcta para ganar puntos.

Las formas de los verbos regulares - ir Yo (I) camin beb compart tú (you) él (he) ella (she) Ud. (you) nosotros nosotras (we) ellos (they) ellas (they) Uds. (you all)

Tres-en-raya

Encuesta de clase Mi hipótesis: El plato más popular es…. El plato menos popular es… Ask 7+ people both of your questions. Circle their responses. Respond to 7+ peers’ questions. Be seated when the bell rings!

Who likes/loves: gusta me encanta te gustan encantan le nos les Optional Required A mí me A ti te A mi amigo A Amanda A ella le A nosotros A mi familia y a mí A Sam y a mí nos A ellos A Sam y Lexy A Uds. les gusta encanta (singular nouns) la pizza - el jugo - la manzana - el pollo gustan encantan (plural nouns) Las ensaladas - las galletas - los huevos - las salchichas no