Com elaborar un treball acadèmic

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cómo elaborar un trabajo académico
Advertisements

CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
Catàleg de les biblioteques del CRAI de la Universitat de Barcelona.
Catàleg de les biblioteques del CRAI de la Universitat de Barcelona.
Catàleg de les biblioteques del CRAI de la Universitat de Barcelona
EL NOU CATÀLEG DE LA BIBLIOTECA de l’escola
Define tu necesidad de información
Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
Com citar i gestionar bibliografia
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
CUIDATGE.
Com iniciar el treball de recerca
Presentació de la base de dades
TNR. Presentació de Tesis Doctorals
Presentació de la base de dades
ENFISPO.
L'accés, la gestió i l'ús de la informació
SCOPUSxxxxxxxxxxxxxxxx
L’Expressió escrita.
Library and Information Science Abstract
L’informe de laboratori
Psycinfo Manual d’ús.
I ARA, QUÈ PUC FER?.
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
Localitzar i recuperar informació
PubMed i el gestor de revistes del CRAI de la UB (servei SFX)
Comunicació Audiovisual
Integració europea i gènere Centre de Documentació Europea de la URV
Projecte d’Itineraris Formatius
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
Alexandre López-Borrull
DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Autor(s): Núria Castillo Mas, Miquel Puertas Molina, Marta Roca Lefler
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
LES ONG: CAMINANT PEL MÓN
Tesis Doctorals en Xarxa
SCOPUSxxxxxxxxxxxxxxxx
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
SCOPUSxxxxxxxxxxxxxxxx
Pràctica 2.2: Cerca en bases de dades bibliogràfiques per a la investigació en treball social Objectius: Donar a conèixer els recursos bibliogràfics que.
Nova eina de descobriment
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
SCIENCE OF SYNTHESIS.
Localitzar citacions rebudes
Revistes Científiques de la Universitat de Barcelona
SCOPUSxxxxxxxxxxxxxxxx
ERIC Manual d’ús.
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
SCOPUSxxxxxxxxxxxxxxxx
Introducció Al posicionament Web.
Sumari 1 Introducció 2 Què són les fonts d’informació?
INTERNET XARXA: Quan un conjunt d’ordinadors estan connectats entre si per comunicar-se i compartir informació. TIPUS DE XARXES: LAN: Xarxa d’àrea local,
REAXYS.
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
Organització i creixement
BIBLIOTECA - MEDIATECA
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
CRAI: Unitat de Recerca
07/06/2019 On puc trobar... 1.
CRAI: Unitat de Gestió de la Col·lecció
Nova eina de descoberta
Màster d’Aplicacions Multimèdia
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
Aquí hi va el títol del pòster: representatiu de les conclusions,i que generi interès, sient seriós i exacte Pérez, J., Rodríguez, P., Casal, J. Institut.
AL NOSTRE INSTITUT #AQUIPROUBULLYING!
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

Com elaborar un treball acadèmic Biblioteca d’Humanitats “Joan Reglà”

Passos que cal seguir 1.- Formular el tema del treball 2.- Planificar l’estratègia de recerca 3.- Localitzar la informació 4.- Avaluar els resultats 5.- Redactar el treball 6.- Ús ètic de la informació

1.- Formular el tema del treball CONCRETA I DELIMITA EL TEMA Si el proposa el professor o la professora, conversa amb ell o ella fins que el tingues definit. Si pots triar-lo: Fes una 1ª aproximació consultant fonts generals (enciclopèdies, manuals...) Centra’t en aspectes concrets (que no siga ni molt general ni massa específic) Estableix factors que delimiten la cerca (idioma, període de la cerca, tipologia documental...) En la pàgina http://www.uv.es/bibsoc/GM/data/ trobaràs el recurs ¿Cómo elaborar un trabajo académico?

1.- Formular el tema del treball Defineix en una frase curta el tema Identifica’n els conceptes clau Busca sinònims, termes relacionats (més generals, més específics), traduccions... Els animals en la literatura medieval Animals Gossos Gats Ocells Caballs... Literatura Poesia Novel.la Teatre Assaig... Literature Edad Mitjana (s.V-XV): delimita la cerca

2. Planificar l’estratègia de recerca OPERADOR DESCRIPCIÓ EXEMPLE AND (Intersecció) Redueix i especifica la cerca Animals AND Literatura Recupera: documents amb els dos termes OR (Unió) Amplia la cerca Gossos OR Gats Recupera: documents amb el terme gossos, amb el terme gats, i amb els dos termes NOT (Exclusió) Exclou el terme següent Literatura NOT Poesia Recupera: documents amb el terme Literatura, pero no amb el terme Poesía

3. Localitzar la informació

3. Localitzar la informació TIPUS de fonts Les fonts d’informació es divideixen en 2 tipus: Fonts primàries: ens ofereixen una resposta directa a una necessitat informativa. Fonts secundàries: no ens donen una resposta directa, sinó que ens remeten als recursos on trobarem la informació.

3. Localitzar la informació > Fonts primàries ON he de buscar? Enciclopèdies i diccionaris: aproximació àmplia a un tema, obtenció de dades concretes. Manuals: aproximació a les bases d’una disciplina Monografies: estudis sobre un tema concret dins d’una disciplina Articles de revista: informació actualitzada i molt especialitzada Premsa: informació general o especialitzada de màxima actualitat Etc...

3. Localitzar la informació > Fonts secundàries Com ACCEDISC a eixos llibres, artícles, etc.? Catàlegs de biblioteca: llibres, revistes, diccionaris, enciclopèdies, mapes, material audiovisual... Bases de dades: articles de revista Motors de cerca: pàgines web, revistes, llibres, enciclopèdies, diccionaris, etc, en format electrònic. Etc...

4. Avaluar els resultats CRITERIS És aquesta una font de qualitat? Cobreix les meues necessitats d’informació? CRITERIS Autoritat Identificar el responsable intel.lectual i verificar-ne el grau d’autoritat per a tractar el tema Rigor Valorar la precisió, l’exactitud i la rellevància dels continguts Objetivitat Observar si la información és esbiaixada, i en quin sentit Actualitat Veure el grau d’actualitat dels continguts Cobertura Veure la quantitat d’informació presentada i els temes de què tracta

4. Avaluar els resultats

5. Redactar el treball Parts d’un treball d’investigació: Portada Índex Introducció Desenvolupament del tema Conclusions Bibliografia Annexos

6. Ús ètic de la informació La RAE defineix plagiar com a “copiar en lo sustancial obras ajenas, dándolas como propias” S’incorre en PLAGI quan s’utilitzen les idees o les paraules d’altres persones com si foren pròpies i no es reconeix adequadament la font de la informació. Què és el plagi?

6. Ús ètic de la informació Cal CITAR les fonts en las quals ens hem basat per redactar el nostre treball, tant si incloem frases literals como si resumim una idea o la parafrasegem. S’utilitza un sistema que té dues parts: La cita pròpiament dita: remet des del text al document citat o referència La referència bibliogràfica: descripció succinta del document Com evitar el plagi?

6. Ús ètic de la informació En quins casos he de citar? Si copie un text literalment Posa el text entre cometes i cita la font Si utilitze les idees d’un altre o parafrasege Cita la font Si utilitze dades generalment conegudes o idees pròpies No cal citar-les

6. Ús ètic de la informació CITA LITERAL En el text: Keynes (1994) afirma “el antiguo Egipto era doblemente afortunado, y, sin duda, debió a esto su fabulosa riqueza, porque poseía dos actividades: la de construir pirámides y la de buscar metales preciosos...” En la llista de referències: KEYNES, J. M. Teoría general de la ocupación, el interés y el dinero. Madrid: Planeta, 1994.

6. Ús ètic de la informació PARAFRASEIG En el text: Según Keynes (1994) el antiguo Egipto debió a esto su fabulosa riqueza a dos actividades: la de construir pirámides y la de buscar metales preciosos. En la llista de referències: KEYNES, J. M. Teoría general de la ocupación, el interés y el dinero. Madrid: Planeta, 1994.

LLIBRE: COGNOMS, Nom. Títol en cursiva: MITRE, Emilio. Historia de la edad media en occidente. Madrid: Cátedra, 1995. COGNOMS, Nom. Títol en cursiva: subtítol. Ciutat d’edició: editorial, any.

ARTICLE DE REVISTA: COGNOMS, Nom. Títol de l’article: subtítol de PONS TOVAR, Montserrat. El problema de la fragmentación del espacio lingüístico latino: una aproximación de estudio. Analecta Malacitana, 2009, nº 26, p.147-162. COGNOMS, Nom. Títol de l’article: subtítol de l’article.Títol de la revista en cursiva: subtítol, any de publicació de la revista, núm. del volum, núm. de la primera pàgina-núm. de la última pàgina.

LLOCS WEB i semblants: Responsable principal. Títol [tipus de suport]. ESTIVILL, Assumpció; URBANO, Cristóbal. Cómo citar recursos electrónicos [en línea]. [Barcelona]: Universitat de Barcelona. Facultat de Biblioteconomia i Documentació, 1997. [Consulta: 29 agosto 2010] <http://www.ub.edu/biblio/citae-e.htm> Responsable principal. Títol [tipus de suport]. Edició. Lloc de publicació: editor, data de publicació. [Data de consulta]. URL.

Resumint... Defineix el tema del treball, extrau-ne els conceptes significatius i planteja una estratègia de cerca per a localitzar la informació. Coneix els diferents recursos per a trobar aquesta informació. Distingeix on pots trobar informació de qualitat. Accedeix i utilitza bàsicament les bases de dades. Respecta els drets d’autor i cita sempre el material consultat.

Bibliografia Barrueco, José Manuel. Recerques bibliogràfiques a través d'Internet: recursos electrònics especialitzats [en línea]. Valencia: Universitat de València, 2000. <http://www.uv.es/~barrueco/nau00.pdf> [Consulta: 25 agosto 2010] Biblioteca Universidad de Cantabria. Tutorial citar [en línea]. http://www.buc.unican.es/Servicios/formacion/CITAR/PAG0.htm [Consulta: 17 mayo 2010] Biblioteca Universidad de La Laguna. Cómo elaborar un trabajo [en línea]. <http://www.bbtk.ull.es/view/institucional/bbtk/Como_elaborar_un_trabajo/es> [Consulta: 25 agosto 2010] Biblioteca Universitat Pompeu Fabra. Cómo Elaborar Un Trabajo Académico [en línea]. <http://www.upf.edu/bibtic/es/recursos/treaca/> [Consulta: 27 agosto 2010] Calderón, Andoni. La Evaluación De Páginas Web [en línea]. Madrid: Ministerio de Educación Observatorio Tecnológico, 2006 <http://observatorio.cnice.mec.es/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=334> [Consulta: 27 agosto 2010] Getty Images [en línea]. http://www.gettyimages.com/ [Consulta: 30 agosto 2010] Universidad de La Salle. Las fuentes de información [en línea]. http://evirtual.lasalle.edu.co/info_basica/nuevos/guia/fuentesDeInformacion.pdf [Consulta: 30 agosto 2010] Universitat de València. Biblioteca de Ciències Socials Gregori Maians. ¿Cómo elaborar un trabajo académico? [en línea]. http://www.uv.es/bibsoc/GM/dosieres/como.html [Consulta: 27 agosto 2010] Wordle [en línea]. http://www.wordle.net/create [Consulta: 31 agosto 2010]