Assignatura: AG037-Gestión de contenidos periodísticos para la Red  Periodismo digital: recepció de la informació en l’era post-pc LA NOTICIA DIGITAL.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Del llenguatge visual al missatge visual Su Richardson Burnt Breakfast Adaptació d’una presentació de M. Acaso.
Advertisements

e-health i terciarisme
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
LA NOTÍCIA I LA PREMSA Realitzat per: Beatriz Gracia Lillo i
Eines col·laboratives que conté Google Site
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
Xarxa Productes de la terra
INTERNET i Correu Electrònic
BAUHAUS, una escola d’art
Salut mental i prevenció
Les noves tecnologies aplicades al transport
PREZI Primers passos Davinia Alfonsin 4rt C Info. Tecnològica
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
Ciències per al món contemporani
Ens comuniquem per CEIP Salvador Espriu
La Càmera C A R L I È.
2c. Les pàgines web i l’hipertext. Les bases de dades a la xarxa
Famílies Solidàries Trobada de Llars Don Bosco
Generacions de llocs web
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
La comunicació en les xarxes socials: Facebook i Twitter
Materialisme històric
PROJECTE: AUTOR/A I L.LUSTRADOR/A A L’AULA
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
GRANJA ESCOLA.
EL TROBADOR de La Segarra, presenta.
8ª Convocatòria Planter de Sondeig i Experiments
Vilafranca del Penedès Curs 2015/16
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
Una història de la tecnologia
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
Com introduir les Guies Docents
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Necessita Catalunya un nou finançament?
NUTRICIÓ I PREVENCIÓ DEL CÀNCER DE MAMA
XARXES SOCIALS VIRTUALS
Situacions creades a partir dels materials naturals
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
Trobadors Intercanviem opinions Formem els nostres grups
LES Etapes DE LA VIDA.
IV Part Música Catalana d’avantguarda “Epigrames” de Benet Casablanques (composició 2003) Monges de Sant Benet de Montserrat.
Quina emoció! Què ens voldran dir?
LA VIDA DE LES PERSONES.
Corresponsals, qui i per a què, ¿hi ha negoci?
L’electricitat i el circuit elèctric
TEMA 2 XARXES LOCALS David Bermúdez 4tC Vanesa Elvira 4tB
BIODIVERSITAT A L’HORT
PLA D’ORIENTACIÓ PROFESSIONAL
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Els alumnes de 3r ens presenten SANT HILARI SACALM
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
LA DIMENSIÓ RELACIONAL A L’ACP
Hi ha totes les idees principals; totes són completes
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
IV Part Música Catalana d’avantguarda “Epigrames” de Benet Casablanques (composició 2003) Monges de Sant Benet de Montserrat.
Observa aquesta balança i mira quins canvis hi fem
Barcelona, 23 de novembre de 2.009
Palataforma web per a músics amateurs i semi-professionals
La vulneració dels drets socials
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
ANEM A L’HORT AQUEST CURS ELS NENS I NENES DE P-3 S’HAN INCORPORAT A LA TASCA DE CUIDAR L´HORT. PREPARAR LA TERRA, PLANTAR ,REGAR, RECOLLIR FULLES.
Raúl Álvarez Genes ( auronplay )
WebQuest “ L’esport, ha de ser violent? ”.
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
FASES DE PROJECTE TECNOLÒGIC
Enllaç químic El sistema periòdic David Mor Elbal.
Transcripción de la presentación:

assignatura: AG037-Gestión de contenidos periodísticos para la Red  Periodismo digital: recepció de la informació en l’era post-pc LA NOTICIA DIGITAL. Gèneres: la transformació i innovació http://www.uabacademy.eu MÁSTER EN NUEVAS TENDENCIAS Y PROCESOS DE INNOVACIÓN EN COMUNICACIÓN. UJI.   CURSO 2012-13

copyright: manuel lópez(uab) PRIMERA PREGUNTA: ÉS IMPORTANT INTERNET? copyright: manuel lópez(uab)

L’any 2018, serà més important internet que ara? SEGONA PREGUNTA L’any 2018, serà més important internet que ara? copyright: manuel lópez(uab)

La comunicació... Fins ara E →R.......R →E.....E →R... I amb internet: E →R...R →R →R →R S’ha trencat el monopoli dels vells Emissors i tothom pot ser, ara, Emissor i Receptor copyright: manuel lópez(uab)

copyright: manuel lópez(uab) La web 2.0 ja és aquí La Web 2.0 es la transición que se ha dado de aplicaciones tradicionales hacia aplicaciones que funcionan a través del web enfocadas al usuario final. Web 1.0= dependencia de un “dueño” Web 2.0= el “dueño” eres tu Web 3.0= ¿pensará por nosotros? copyright: manuel lópez(uab)

En conclusió: canvi d’era Passem de l’era Guttenberg... A l’era digital Nous suports Nous llenguatges Nous gèneres Nous paradigmes (Paradigma es un concepto de opciones de ciencia, religiosa u otro contexto epistemológico) Nova manera de pensar i actuar Hem de pensar diferent pq l’era és diferent copyright: manuel lópez(uab)

copyright: manuel lópez(uab) Què em dona Internet? Relacions personals Serveis Informació Jocs Calaix ... ¿què em donen els altres MCM? copyright: manuel lópez(uab)

Una nova manera de rebre la informació? ¿quí guanyarà, el Telèfon o la tablet? copyright: manuel lópez(uab)

Preparem-nos per a futurs “artefactes” En un futur immediat (ja ha començat) abandonarem ordinadors PC per a treballar amb telefonia de nova generació i amb tablets més asequibles Els nous telèfons mòbils tindran projectors incorporats... La lectura serà col·lectiva i ara és individual copyright: manuel lópez(uab)

el número de usuarios de Internet se ha duplicado en 5 años (abril 2012) font  Las tablet se venderán más que los PC en 2016 copyright: manuel lópez(uab)

Conclusió: ens hem de preparar Cal que el periodista/comunicador: Sigui un professional en sentit ampli Que treballi la notícia per a tots els suports Que redacti pensant en cada suport Que treballi en grup per a ser eficaç Que estigui mitjanament preparat Que sigui ràpid però concís copyright: manuel lópez(uab)

Noves generacions, menys paper? Com s’informa la gent ara? gent gran... gent jove... copyright: manuel lópez(uab)

copyright: manuel lópez(uab)

copyright: manuel lópez(uab) El 50% dels diaris els compra gent de 45 a 65 anys El 20% gent de 35 a 44 anys El 19% gent de 25 a 34 anys El 9% gent de 18 a 24 anys Font copyright: manuel lópez(uab)

copyright: manuel lópez(uab) Pregunta: ¿en el futur qui comprarà diaris? El futur és dels “artefactes” mòbils: tablets i telèfons copyright: manuel lópez(uab)

Què ens dona ara el periodisme digital convencional? El País, El Mundo, El Periódico... Ens dona webs amb molt text, fotos i poc vídeo Els mitjans alternatius són els que més riquesa ens ofereixen: més notis directes, populars i més vídeos Youtube es converteix en el gran aparador dels vídeos populars Facebook és el gran aparador dels comentaris personals (i Twitter) copyright: manuel lópez(uab)

copyright: manuel lópez(uab) El País (2013) copyright: manuel lópez(uab)

copyright: manuel lópez(uab) El Mundo (2013) copyright: manuel lópez(uab)

copyright: manuel lópez(uab) El periodico (2013) copyright: manuel lópez(uab)

Els fotògrafs han de ser videògrafs... I els periodistes també copyright: manuel lópez(uab)

Un periodist@ al carrer ha de ser un informador “total” Si tens un comunicador en un incendi, pot escriure, fotografiar i gravar A la redacció ja editaran els videos i la resta de material... Però els moment en que hi ha l’incendi no es pot repetir copyright: manuel lópez(uab)

Fotos que poden tenir moviment copyright: manuel lópez(uab)

copyright: manuel lópez(uab)

copyright: manuel lópez(uab)

copyright: manuel lópez(uab) Eines del periodista Cam sony handicam:: 600 euros. FOTOS , VIDEO i VEU copyright: manuel lópez(uab)

copyright: manuel lópez(uab) TABLETS I TELEFONS IPOD (700 euros) LG (android 300 euros) copyright: manuel lópez(uab)

copyright: manuel lópez(uab) Inversió inicial El comunic@dor ha de convertir-se en un PRODUCTOR Inversió mínima: 2000 euros I amb això pot: Situar-se en un lloc d’interès periodístic Generar textos, fotos i videos Servir a diferents Mitjans Conservar arxius per vendre’ls copyright: manuel lópez(uab)

Incorporació del videoperiodisme copyright: manuel lópez(uab)

La nova manera d’explicar notícies: tv per IP http://www.graciamon.cat copyright: manuel lópez(uab)

Una TV ip en un petit poble: http://www.telepirineus.cat copyright: manuel lópez(uab)

copyright: manuel lópez(uab) Opinions per TVIP La revolució al Nord d’Àfrica al nostre telèfon i tablet: universcat La revolució democràtica segons Manuel Castells La revolució en periodisme segons David Segarra (flota de la llibertat a Gaza) copyright: manuel lópez(uab)

Els gèneres: renovació i innovació Els gèneres clàssics han evolucionat Ara la notícia a internet és multimèdia i en hipertext: no cal diferenciar gèneres, tot està dins de la notícia Els nous gèneres: xat, fòrums, twitter... copyright: manuel lópez(uab)

copyright: manuel lópez(uab) Pràctica de taller Fem una notícia senzilla (què vull dir?) Prenem la primera notícia de la web d’un diari de referència. La refem emprant les possibilitats digitals: hipermèdia i hipertext. posarem links de: context històric personatge documentació fonts geogràfic (amb google earth) video (amb youtube) veu (arxiu) analitzem la seva comprensió copyright: manuel lópez(uab)

I la servim a diferents suports i canals La notícia s¡ha de servir, per rapidesa, en aquest ordre Twitter Facebook SMS E-mail Diari electrònic ... ¿on més? copyright: manuel lópez(uab)